دانلود پاورپوینت بررسی سبک معماری ارگانیک

پاورپوینت بررسی سبک معماری ارگانیک

پاورپوینت بررسی معماری سبک ارگانیک در 32 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات32
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی معماری سبک ارگانیک  در 32 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

 




زندگی نامه فرانک لویدرایت

فرانک لوید رایت: در آغاز پی بردم که سکونتگاه اساسا مانند غار نیست بلکه مانند سرپناهی وسیع در هوای آزاد هم آهنگ با چشم انداز به بیرون و درون است.”

 رایت: نگذارید دیوار سقف و کف اکنون شریک یکدیگر نشوند بلکه جزئی از یکدیگر باشند و هر یک بر دیگری و در دیگری تاثیر بگذارند.

 رایت بین سالهای 1916تا 1922 به ژاپن سفر کرد و در ژاپن هتل امپریال را در توکیو طراحی کرد . در این سالها شدیدا تحت تاثیر معماری ژاپن بود . ارتباط خانه با محیط ، الهام از طبیعت ، معماری ارگانیک ( ژاپنی ) ، سیالیت فضاهای داخلی . دومدرسه معماری شمال و جنوب در شیکاگو و نیومکزیکو ، تاسیس کرد . در کل می توان معماری رایت را چنین توصیف کرد : معماری ارگانیک ، ترکیب ساختمان با طبیعت و نه تحمیل ساختمان بر طبیعت ، ساختمان باید در دل تپه ساخته شود و به صورت افقی ( که در رقابت با طبیعت مطرح نشود ) ، مصالح بکار رفته باید منطبق با همان طبیعت که ساختمان ساخته می شود باشد . شکل ساختمان بی قاعده و منفصل بندی شده و این عمل نه تنها بدلیل عملکرد ها بلکه به دلیل بی قاعده گی طبیعت بستر ساختمان ، توجه به مورفولوژن سایت و توجه به عملکرد و تکنولوژی ساخت ، یکی از شاخصه های اصلی در طراحی مسکن رایت آتشگاه در مرکز خانه و تنها عنصر عمودی معماری رایت بود و این عنصر عمودی بقیه فضاهای مسکن را سازمان می داد.

 

در کل سه هدف عمده رایت عبارتند از :

 

- ارتباط سیال بین داخل و خارج با گشودگی های مداوم و عناصر برنامه ریزی شده.
- افقی بودن چشمگیر آنها که ارتباط کامل با زمین به وجود می آورد.
- تقارن محوری برای تمرکز سیالیت نقاط مشخص.
 

پاورپوینت بررسی معماری سبک ارگانیک
 

نظریات رایت در مورد معماری:

 
در سال 1930، اصول برنامه ریزی برگرفته شده از کتاب رایت در معماری و دموکراسی:

1- کم کردن دیوارهای داخلی و ایجاد یک محیطی برای جریان هوا ، نور و چشم انداز به طوری که در کل پیوسته نشان داده شود
2- هماهنگ ساختن بنا با محیط خارج ( ثابت شده است که سطوح گسترده افقی بهترین وسیله برای ایجاد همبستگی است )
3- پلان آزاد
4- نشان دادن پی ها به صورت سکوی آجری کوتاه برای قرار گرفتن خانه بر روی آن
5- عدم استفاده از مصالح متنوع ، استفاده از مصالح جدید
6- دادن تناسبات منطقی و انسانی به تمام درها و پنجره ها
7- قرار دادن تاسیسات حرارتی درداخل ساختمان ( آتشگاه در مرکز ساختمان ) تاسیسات روشنایی و لوله کشیها در استخوان بندی ساختمان بطوری که جزئی از پیکره ساختمان باشد
8- مبلمان ساختمان به عنوان عناصر ارگانیک معماری و طرح آنها از بنا و الهام گرفته از آن باشد
9- حذف تزئینات ( دوره های معماری ) حذف ظرایف کاریها لارکین

       سالیوان بنیانگذار مدرسه معماران شیکاگو است و «فرانک لویدرایت» معمار افسانه ای آمریکایی از شاگردان او بوده است. «لوییس هنری سالیوان» در سوم سپتامبر ۱۸۵۶ در شهر بوستون به دنیا آمد و مدت کوتاهی در «موسسه فناوری ماساچوست» (ام آی تی) به تحصیل مشغول شد و دریافت که قادر است تحصیلات دبیرستان خود را یک سال زودتر تمام کند و با گذراندن یکسری امتحانات، دو سال در دانشگاه پیش بیفتد. او تنها ۱۶ سال داشت که وارد دانشگاه ام آی تی شد و پس از یک سال تحصیل به فیلادلفیا رفت و برای خود شغلی در کنار معماری به نام «فرانک فرنس»(Frank Furness)پیدا کرد. رکود اقتصادی سال ۱۸۳۱ بسیاری از زحمات «فرانک فرنس» را بر باد داد و او به واسطه مشکلات مالی مجبور به اخراج «سالیوان» شد. در این زمان «سالیوان» به شیکاگو رفت تا در جریان ساختمان سازی آن شهر که پس از وقوع یک آتش سوزی گسترده در سال ۱۸۷۱ آغاز شده بود شانس خود را بیازماید. او خیلی خوش شانس بود که موفق شد در کنار «ویلیام لبارون جنی» مشغول به کار شود. «جنی» اولین معماری است که از اسکلت فلزی در اجرای ساختمان بهره برده. پس از کمتر از یک سال فعالیت در کنار «جنی»، «سالیوان» به قصد تحصیل بار سفر بست و یک سال در دانشگاه هنر پاریس مشغول به فراگیری شد. پس از اتمام دوره آموزشی به شیکاگو بازگشت در حالی که هنوز هجده سالگی اش تمام نشده بود. او چند سال بعد را به فعالیت در کنار معماران مختلفی گذراند تا اینکه در سال ۱۸۷۹ «دانکمار آدلد» معمار مشهور آن زمان، «سالیوان» را استخدام کرد و یک سال بعد او را در شرکت خود شریک کرد. این اتفاق سرآغاز دوران پیشرفت و موفقیت سالیوان بود. طی این سال ها «سالیوان» و «آدلد» موفقیت هایی پی درپی به دست آوردند که از جمله آنها می توان به طرح و اجرای تالار سخنرانی شهر شیکاگو در سال ۱۸۸۹ اشاره کرد که در پایان پروژه «سالیوان» و «آدلد» طبقه بالای این ساختمان را به عنوان آتلیه خود انتخاب کردند.

از دیگر موفقیت های این دو شریک می توان به ساختمان واگن سازان (Wainwright Building) در سنت لوییس اشاره کرد که اولین آسمانخراش تاریخ معماری جهان به شمار می رود. «لوییس سالیوان» اولین معماری است که روش صحیح استفاده از اسکلت فلزی در ساختمان های بلند و مزایای آن را به طرز بهینه ای مورد استفاده قرار داد. از آنجایی که در ساختمان هایی که با اسکلت فلزی بنا می شوند معمولاً غیر یک یا دو دهنه دیوار برشی در سایر نقاط ساختمان نه تنها عضو باربری وجود ندارد که به عنوان مثال از دیوارهای ساختمان فقط به دلیل پوشندگی و محافظت سرمایی گرمایی استفاده می شود و هیچ خاصیت باربری ندارد. «سالیوان» با علم به این نکته در ساختمان های بلند از پنجره هایی با ابعاد بزرگ بهره می برد که نه تنها باعث روشنایی بیشتر فضای داخلی می شد که با حذف دیوارها و ضخامت پائین شیشه های پنجره سطح مفید ساختمان افزایش یافت. توجه سالیوان به مزایای اسکلت فلزی موجب شد محدودیت های دست و پاگیر مهندسی که همیشه بر سر راه طراحان معمار وجود داشته است تا حدی از بین برود و این تحولی شگرف در معماری مدرن را باعث شد. در سال ۱۸۹۰ «سالیوان» یکی از ۱۰ معمار منتخبی بود که برای اجرای ساختمان «نمایشگاه جهانی کلمبیا» که قرار بود در سال ۱۸۹۳ در شیکاگو برگزار شود انتخاب شد. ساختمانی که بعدها «شهر سفید» لقب گرفت. از دیگر شاهکارهای خلق شده «سالیوان» می توان به ساختمان عظیم ترمینال شیکاگو و «دروازه طلایی» که طاقی است عظیم که در «شهر سفید» قرار دارد اشاره کرد. شراکت «آدلد» و «سالیوان» پس از اجرای فروشگاه زنجیره ای «کارسون پیری اسکات» به اتمام رسید و در پی انحلال شرکت «سالیوان» یک دوره بیست ساله را با سیری نزولی چه در زمینه مالی و چه زمینه احساسی سپری کرد. از او به پاس تلاش ها و زحمات بسیار در هنر معماری بارها تقدیر شد و در سال ۱۹۲۲ به عنوان یک طراح خبره از مسابقه ای که برای طرح و اجرای «برج تریبیون» برگزار شده بود شدیداً انتقاد کرد.

یک برج با اسکلت فلزی و نمایی از سنگ که ساختمان های سنگی معماری گوتیک را تداعی می کرد اما سالیوان یک تحریف بزرگ تاریخی را در طراحی آن کشف کرده بود. «لوییس سالیوان» عاقبت در چهاردهم آوریل ۱۹۲۴ در شیکاگو چشم از جهان فروبست. «فرانک لوید رایت» که به نوعی شاگرد او محسوب می شد مراسم تدفین این معمار بزرگ را که در زمان مرگ فقیر و تنها در اتاق هتلی در شیکاگو درگذشته بود آبرومندانه برگزار کرد. اکنون که سال ها از مرگ او می گذرد هنوز تاثیر تفکرات این اولین معمار پیشرو در معماری جهان به چشم می خورد.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 1:38 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بررسی معماری اسلامی قرن هفتم تا دهم سبك آذری

پاورپوینت بررسی معماری اسلامی قرن هفتم تا دهم سبك آذری

پاورپوینت بررسی معماری اسلامی قرن هفتم تا دهم سبك آذری در 37 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات37
حجم2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی معماری اسلامی قرن هفتم تا دهم سبك آذری در 37 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx




سبک آذری:

 
با ورود مغولان (ایلخانی) این شیوه معماری آغاز گردید و تا زمان صفویه ادامه داشته است.
 چون اولین بناها درتبریز احداث گردید به سبک آذری معروف است. دوره‌ی حکومت غازان خان را آغاز سبک آذری می‌دانند.
سبک آذری خود به دو شیوه قابل تفکیک می‌باشد:

الف: شیوه‌ی اول سبک آذری مربوط به دوره‌ی ایلخانی به مرکزیت تبریز با ویژگی‌های زیر:

 
-1. ساخت بناهای سترگ و عظیم
-2. توجه به تناسبات عمودی بنا
-3. ساخت ایوان با پلان مستطیل شکل
-4. تنوع در ایوان سازی
-5. استفاده از تزئیناتی چون گچ‌بری، کاشی زرین فام و کاشی نقش برجسته.
 


ب: شیوه ی دوم سبک آذری مربوط به دوره‌ی تیموری به مرکزیت سمرقند با ویژگی‌های زیر:

 
-1. ساخت ساقه (گلوگاه) بین فضای گنبد و گنبد خانه.
-2. ایجاد سطوح ناصاف در تمامی بنا.
3. استفاده از تزئینات کاشی -معرق -موزاییک کاری

دوره‌ی تیموری اوج معماری سبک آذری می‌باشد.

 

تفاوت سبك آذری با دوره سلجوقی

1. افزودن ارتفاع اطاقها و تالارها نسبت به اندازه‎های افقی آنها

2. بلندتر و باریک‎تر ساختن ایوانها

3. افزودن به بلندی ساختمانهای گنبددار

4.  ایجاد شباهت و تجانس میان طرح گنبدها

5.  پوشاندن گنبد با آجر یا سفال نیلی رنگ

 6. باریک جلوه‎دادن جزئیات ساختمان

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 1:38 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت معماری اسلامی و اقلیم گرم و خشک

پاورپوینت معماری اسلامی و اقلیم گرم و خشک

پاورپوینت معماری اسلامی و اقلیم گرم و خشک در 26 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات26
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت معماری اسلامی و اقلیم گرم و خشک در 26 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx




عناوین :

خصوصیات کلی شرایط اقلیمی در مناطق گرم وخشک

ویژگی بافت شهری و روستایی در مناطق گرم وخشک

کلیات فرم بنا ها در مناطق گرم وخشک

نوع مصالح در مناطق گرم وخشک

بازار در مناطق گرم وخشک

مساجد در مناطق گرم وخشک


خصوصیات کلی شرایط اقلیمی در مناطق گرم وخشک :

.1آب و هوای گرم وخشک در تابستان و سرد وخشک در زمستان

.2بارندگی بسیار اندک

.3رطوبت بسیار کم هوا

.4پوشش بسیار کم گیاهی

.5اختلاف زیاد درجه حرارت بین شب و روز

.6در نواحی کویری و حاشیه کویری بادهای همراه با گرد و غبار




توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 1:37 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بررسی معماری باروك

پاورپوینت بررسی معماری باروك

پاورپوینت بررسی معماری باروك در 36 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات36
حجم2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی معماری باروك در 36 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


 

 


سبك باروك

از اوایل قرن هفدهم تا اواسط قرن هجدهم، اندیشه‌ها و سلیقه نو ـ معماری ـ هنر اروپا را دگرگونی بخشید كه محققان این دوره را باروك نام نهاده‌اند. باروک از نظر لغوی از واژه پرتقالی باروكو به مروارید نامنظم است.

هنر باروك بیش از آنكه در ادبیات بكار رود، در هنر معماری رخ نمود و به تدریج در هنرهای تجسمی و موسیقی آشكار شد. سبك باروك تركیب‌بندی‌های دقیق و اكید رنسانس را گرفت. معماران ایتالیایی زبان كاملاً جدیدی در معماری بوجود آوردند كه آن را هم در پلان و هم در نما می‌توان دید. خم‌ها و اخم‌ها، سطوح محدب و مقعر، پیش‌آمدگی‌ها و فرورفتگی‌ِها و فضاهای بسیار بزرك به معماری آنها جلوه‌ی ویژه‌ای بخشید.


مفهوم باروك


باروك نوعی هنر است كه در آن قواعد تناسب رعایت نمی‌شود و همه‌ چیز بنا به حواس هنرمند نمایانده می‌شود. باروك یك تداوم فرهنگی است كه در سرتاسر تاریخ هنر بارها تكرار شده است. باروك چیز پیچیده‌ای است كه پیچیدگی‌اش به غنای آن می‌افزاید. باروك هنر جنبش ضد تجدد دینی است. هنرمندان در دوره‌ی باروك با احساس خود حركت می‌كردند و احساس را مقدم بر عقل می‌دانستند.


واژه‌ها و اصطلاحاتی كه به هنر باروك مربوط می‌شوند:


سرزندگی، تجمل، شكل‌های اغراق شده، پرهیز از خطوط مستقیم، شكل‌های كشف شده، تحرك اعضای بدن، شكل‌های پرواز كننده، فضا در حالت انفجار، نامتوازن، بی‌قرینگی، پویایی مورب، هنر زیاده‌روی.

پاورپوینت بررسی معماری باروك

 

معماری باروك


معماری باروك از ایتالیا آغاز گردید و بخش بزرگی از اروپا را زیر پوشش خود درآورد. از ویژگی‌های معماری و هنرهای دیگر،‌ حفظ تعادل و وحدت آفرینی در میان عناصری متراكم و گوناگون است.

معماری باروک با مایه گرفتن از انسانگرایئ بساط «شیوه گری» را برچید و  حق اولویت را از عقل گرفت و به احساس سپرد. در معماری به جای دیوارهای ساده و روشن میكل آنژ پالادیو حالتی پر رمز و راز برقرار بود. جای دیوار واقعی را حایل‌هایی متشكل از ستون‌های بسیار نزدیك به هم یا نیم ستون‌های پس و پیش گرفته بود. طرح قرنیزها پیچیده شد و به شكل چنگ خرچنگی درآمد. طاق‌ها هم گنبدهای ساده رنسانس را كنار می‌گذارند و به سطوح مواجی كه عمدتاً بیضی‌های خانگی‌های تو در تو بود روی آوردند.

 

كلیسای ایل جزو


نخستین اثر معماری این دوره، کلیسای ایل جزو بود. معمار آن دوره «جاکومودا وینیولا» آن را طراحی کرد و ساخت.

معمار دیگری به نام «جاکومو دادلاپورتا» مسئولیت تکمیل نمای آن را به عهده گرفت.

نمای این کلیسا به عنوان مدلی برای نمای کلیساهای باروک مردمی تا 2 قرن قابل توجه بود.

البته اصل نما در این سبك، تازگی ندارد. سابقه‌ی اتصال طبقات بالا و پایین به كمك دیوارهای پشت‌بند توماری، به كلیسای سانتاماریا باز می‌گردد و نمونه‌ی سنتور كلاسیك آن در آثار آلبرتی و پالادیو دیده می‌شود. ستون‌های مزدوج متصل به بدنه آن نیز در طرح میكل آنژ برای كلیسای سان پیترو ظاهر شده‌اند،‌ ولی كل نمای مزبور تركیب ماهرانه‌ای از موضوعات پیشین است. دو طبقه‌ی اول و دوم به خوبی با یكدیگر وحدت دارند و حركات افقی ستون‌های متصل به بدنه و ستون‌های آزاد در بلوك مركزی به اوج می‌رسد و بلوك‌های نما بی‌هیچ تباینی با شبكه‌ی صحن و نمازخانه‌ی پشت سر جور درمی‌آید.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 1:37 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بررسی معماری سبک پارسی

پاورپوینت بررسی معماری سبک پارسی

پاورپوینت بررسی معماری سبک پارسی در 40 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات40
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی معماری سبک پارسی در 40 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx



 


اصول معماری ایرانی

هنر و معماری ایران از دیرباز دارای چند اصل بوده كه به خوبی در نمونه‌های این هنر نمایان شده است. این اصول چنین هستند:

مردم‌واری، پرهیز از بیهودگی، نیارش،

خوبسندگی و درون‌گرایی.

مردم‌واری: مردم‌واری به معنای رعایت تناسب میان اندام‌های ساختمانی با اندام‌های انسان و توجه به نیازهای او در كار ساختمان‌سازی است.

پرهیز از بیهودگی: در معماری ایران تلاش می‌شده كار بیهوده در ساختمان‌سازی نكنند و از اسراف‌ پرهیز می‌كردند.

نیارش: واژه نیازش در معماری گذشته ایران بسیار بكار می‌رفته است. نیارش به دانش ایستایی، فن ساختمان و ساختمانیه (مصالح)شناسی گفته می‌شده است.

خودبسندگی: معماران ایرانی تلاش می‌كردند ساختمانیه مورد نیاز خود را از نزدیكترین مكان‌ها بدست آورند و چنان ساختمان می‌كردند كه نیازمند به ساختمانیه جاهای دیگر نباشد و خودبسنده باشند.

درون‌گرایی: اصولاً در ساماندهی اندام‌ها گوناگون ساختمان به ویژه خانه‌های سنتی، باورهای مردم، بسیار كارساز بوده است. یكی از باورهای مردم ایران، ارزش نهادن به زندگی شخصی و حرمت آن و نیز عزت نفس ایرانیان بوده كه این امر به گونه‌ای معماری ایران را درونگرا ساخته است.

 

معماری پیش از پارسی


تا پیش از كوچ آریاییان به ایران، تیره‌ها و ملت‌هایی نه چندان شناخته شده در ایران زندگی می‌كردند كه معماری پیشرفته‌ای داشتند.

تپه زاغه: یكی از مراكز اولیه استقرار كشاورزی در ایران است. این مكان در دشت قزوین قرار دارد و آثار مهمی از اواخر هزاره هشتم تا اواسط هزاره پنجم پیش از میلاد در آن بدست آمده است.

پاورپوینت بررسی معماری سبک پارسی

 

شیوه معماری پارسی


شیوه پارسی، نخستین شیوه معماری ایران است كه روزگار هخامنشیان تا حمله اسكندر به ایران، یعنی از سده ششم پیش از میلاد تا سده چهارم را دربر می‌گیرد.

یكی از ویژگی‌های ایرانیان كهن و هنرمندان آنها، باور به تقلید درست بوده كه آن را بهتر از نوآوری می‌دانستند. تقلید یا برداشتی كه منطق داشته باشد و با شرایط زندگی سازگار باشد. آریایی‌ها چون مردمی کشاورز بودند و در سرزمینی آباد و خرم زیسته بودند، خوبی آشتی جو و سازگار داشتند. به گمان فراوان آریایی‌ها هنگام كوچ و گذر از كنار درچه ارومیه، در برخورد با معماران ارارتویی، از آن الگو گرفته و آن را برساو كرده‌اند (برساو كردن برابر الگو گرفتن از نگاره‌های طبیعت و دگرگون كردن آنها به ریخت‌های ناب هندسی است). مردم ایران از هزاران سال پیش، از چنین شیوه معماری پیروی می‌کرده‌اند، چنانکه مردم ابیانه و افوشته (در نطنز) هم که نامی از ارارتو نشنیده‌اند چنین کرده‌اند.

نمونه‌های این الگوبرداری هم در معماری و هم نیارش شیوه پارسی یافت می‌شود که دو نمونه از آنها «تالار ستوندار» و «کلاوه»ها بوده است.

نیایشگاه ارارتویان دارای تالاری با آسمانه تخت چوبی بود و چون دهانه آن بزرگ بود، ستونهایی چوبی در میان تالار هم زده می‌شد. همین روش را آریایی‌ها در شوش پی گرفتند. البته آنها ستون‌ها را از سنگ و دیوارهای گرداگرد تالار را از خشت می‌ساختند که ستبرای (قطر) برخی دیوارها تا پنج گز می‌رسید. با بکار بردن خشت و پوشش دو پوسته تلاش می‌کردند جلوی ورود گرما به درون را بگیرند. بدین گونه از معماری ارارتویی الگوبرداری می‌شد، در حالی که ساختمایه‌ای که سازگار با آب و هوای سرد قفقاز بود، در شوش دگرگون شده بود.

ساخت تالار ستوندار با پوشش دو پوسته تیر پوش، پس از اسلام نیز دنبال شد. نمونه‌هایی از آن در مسجد جامع ابیانه، مسجد گزاوشت و مسجد میدان در بناب یافت می‌شود.

کلاوه‌های ارارتویی به گونه‌ای دیگر در معماری پارسی ساخته شد. نمونه این الگوبرداری، ساختمان کعبه زرتشت در نقش رستم است که ساختمانی چهار گوشه سنگی که درگاه آن بلندتر از کف زمین است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 1:37 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بررسی معماری پل

پاورپوینت بررسی معماری پل

پاورپوینت بررسی معماری پل در 63 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات63
حجم2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی معماری پل در 63 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


 

 


فهرست مطالب :


مقدمه

تاریخچه شکل گیری پل

معماری پل ها

مصالح ساختمانی پل ها

پل در دوره های مختلف

موارد استفاده از پل

آسیب پذیری پل ها

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 1:37 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بررسی معماری روستایی ایران

پاورپوینت بررسی معماری روستایی ایران

پاورپوینت بررسی معماری روستایی ایران در 140اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات140
حجم3 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی  معماری روستایی ایران در 140اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx





تنوع سیمای روستاها


نگاهی گذرا به سیمای روستاهای ایران گویای تنوع بسیار در میان آنهاست. در جایی روستا بافت به هم پیچیده‌ای از خانه‌هائی است که به صورت پلکانی بر دامنه شیب کوه قرار گرفته‌اند. این نوع روستاها را اغلب در مناطق کوهستانی می‌بینیم. در جای دیگر خانه‌های روستا در دل کوه‌ها کنده شده و خطوط ارتباطی دشوار و پیچیده‌ای آنها را به یکدیگر مربوط می‌سازد، چون روستای کندوان در آذربایجان و میمند در کرمان... در جای دیگر، روستا قلعة دفاعی مستحکم برج و بارو داری است که خانه‌ها در درون آن به هم تنیده شده‌اند. این نوع روستاها را در نواحی مرکزی ایران و در میان دشت‌ها مشاهده می‌کنیم؛ در ناحیه‌ای دیگر از ایران، روستا مجموعه‌ای از خانه‌های منفرد است که در میان کشتزارها پراکنده شده‌اند. نمونه این روستاها در نواحی ساحلی دریای خزر به وفور مشاهده می‌شود.

سقف و بام ساختمان‌های روستاها نیز در هر یک از نواحی ایران با ناحیة دیگر آن متفاوت است؛ در جائی بام‌های خانه‌ها یا گنبدی است و یا گهواره‌ای (طاق آهنگ)، ساخته شده از خشت و گل و پوشیده شده از اندود کاهگل، چون نواحی مرکزی و دشتی و حاشیه‌های کویر. در جائی دیگر سقف‌ها تیر پوش، مستوی و پوشیده از کاهگل است مثل اکثر جاهای ایران که تنوع مصالح امکان اجرای هر نوع فنی را فراهم می‌کند؛ و در جای دیگر سقف‌ها شیبدار، تخته پوش، سفال پوش، گالی‌پوش کولش پوش و غیره است. این نوع خانه‌ها را اکثراً در نقاط جنگلی و پرباران مثل نواحی جنگل‌های شمال و غرب ایران می‌بینیم.

دیوارها و جداکننده‌های ساختما‌ن‌های روستاهای نواحی گوناگون ایران نیز از تنوع خاصی برخوردارند؛ در جائی دیوارها خشتی و قطور با ملات گل است، در جائی دیوارها سنگی هستند با ملات یا بدون ملات و خشکه چین؛ در جائی دیوارها را شبکه‌ای از تیرهای نازک تشکیل می‌دهند و بین آنها با[SP]ِگل پر می‌شود؛ در جائی دیگر دیوارها از تیرهای قطور روی هم سوار شده تشکیل می‌گردند.

در طرح و شکل کلی خانه‌ها و واحدهای ساختمانی روستاهای نواحی متفاوت ایران نیز با چنین تنوعی رو در رو هستیم؛ در جائی ساختار باز حاکم است و خانه‌ها عیان و در دید عام و در جائی دیگر ساختار بسته به کل روستا سایه انداخته و خانه‌ها در درون چهار دیواری حیاط‌ها محصور هستند و همه چیز از نظرها پنهان است. در جائی طرح کلی خانه بسیار ساده است و از دو یا سه اتاق مستطیلی تشکیل شده که به هم تکیه داده‌اند؛ در جای دیگر فضاهای خانه به گرد یک حیاط مرکزی حلقه زده و احیاناً در دو طبقه قرار گرفته‌اند؛ در جائی دیگر محوطه خانه بیشتر به قطعه‌ای از بیابان می‌ماند که احیاناً با دیواری کوتاه و چینه‌ای محصور شده و فضاهای خانه ظاهراً بطور نامنظم و جدا از هم در بخش‌هائی از این محوطه سر برافراشته‌اند.

همین مرور بسیار ساده و گذرا بیانگر تنوع بسیار در معماری روستائی سرزمین ایران است. ولی سؤال بنیادی در اینجاست که علت این همه تنوع چیست؟ اگر بدون آن که در دام جبرگرائی (یا به قول فرنگیها دترمینیسم) بیفتیم، مثل جبر جغرافیایی، جبر اقتصادی، جبر دفاعی و امنیتی، بتوانیم با مطالعه مصادیق آنها به علت این تنوعات پی ببریم، احتمالاً خواهیم توانست به احکام و اصول لازم برای اقدامات عمرانی صحیح، در روستا در عصر حاضر، دست پیدا کنیم. بنابراین تلاش ما این است که رابطة علت و معلولی را در کالبد روستا و خانه‌ها و فضاهای تشکیل دهندة آن بشناسیم و نه این که نمونه‌های متعدد و گوناگون از روستاها را گردهم آوریم. این قبیل تحقیقات را تحت عنوان گونه‌شناسی استان‌های مختلف بعضاً دیگران انجام داده‌اند و علی‌الاصول می‌باید برای تمامی سرزمین ایران انجام شود.

پاورپوینت بررسی  معماری روستایی ایران


الف- عوامل مؤثر در شکل‌گیری کالبد روسوتا



به راستی این همه تنوع را کدام مجموعة از عوامل به وجود آورده است؟ آیا در شکل کلی مسکن و در معماری کالبد روستا، همه عوامل دخالت دارند؟ آیا نظریه جبرگرایان صحیح است و عواملی هستند که در  معماری روستا نقش قطعی و تعیین کننده دارند؟ و بسیاری آیاهای دیگر. در ابتدای امر سعی می‌کنیم با یک بررسی جامع، نظری و گذرا پاسخی اولیه برای این نوع سؤالات داشته باشیم و سپس با توجه به مصادیق به ذکر جزئیات بپردازیم.

قبلاً از الگو صحبت کردیم و می‌دانیم که هر منطقه‌ای در ارتباط با کلیة عوامل مشترکی که جامعه با آنها روبروست و به آنها عمل می‌کند، دارای الگوی خاص خودش می‌باشد. در گام اول باید بدانیم که یک جامعه روستائی در کدام مرحله از زندگی خود به سر می‌برد، آیا انسان و دام، بدون هیچ نوع حایلی، هنوز در زیر یک سقف هستند و یا مرحله تفاوت‌گذاری شروع شده و حایلی‌ (مثل چپر، دیوار نئی، دیوار کوتاه سنگی و غیره) بین آنهاست و لذا بدانیم که آیا کارکرد هر فضا مشخص گردیده است؟ آیا جامعه روستائی از این مراحل پا فراتر گذاشته‌ و انسان و دام در مکانهای جدا از هم هستند و هر بخشی از مسکن کارکرد مشخصی را پیدا کرده است و آیا بعضی از بخش‌های مسکن و حتی فضاهای کالبد روستا کارکردهای چند منظوره دارند؟ آیا ساختمان‌هائی که دارای مشخصه‌های مذهبی و یا اجتماعی و یا هر دو می‌باشند، به دلیل داشتن ارزش نمادین خاص، در مقایسه با خانه‌های معمولی، با شکل کلی الگو متفاوت می‌باشد یا نه؟ این تفاوت‌ها در کجاست، آیا در ابعاد است؟ در تزئینات است؟ یا در طریقه و شیوه معماری خاص است؟ آیا فضاهای عمومی روستا در رابطه با جنس و سن و کاربری و غیره از یکدیگر متمایز هستند؟ آیا مکان اجتماع زنانه، مکان اجتماع مردانه، مکان اجتماع کودکان و بازی‌های آنها و غیره مشخص شده‌اند؟ آیا مکان بازارهای هفتگی مشخص است و همیشه جای ثابتی دارد؟ و باز هم بسیاری آیاهای دیگر که پاسخ به آنها و طبقه‌بندی آنها منجر به کشف قانونمندی‌های معماری روستائی می‌گردد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 1:36 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بررسی معماری در اسلام

پاورپوینت بررسی معماری در اسلام

پاورپوینت بررسی معماری در اسلام در 17اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات17
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی معماری در اسلام  در 17اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx




چند نمونه موردی :



مسجد النبی: به هنگام هجرت پیامبر از مکه به مدینه ، برای سکونت ایشان و خانواده شان و نیز به عنوان پایگاهی برای دین اسلام بنا گردید این بنا در زمان خلیفه ولید عبدالملک تخریب شد .


قبه الصخره : قبه الصخره کهنترین بنایی است که از آغاز دوره اسلامی در نهایت کمال و به همان شکل اولیه باقی مانده است این بنا از دستاورد های برگ دوره امویان است که تاریخ ساخت آن به سال های 69 و 73 هجری درزمان خلیفه اموی با میگردد. سبک بنا شامی و محل احداث آن شهر اورشلیم می باشد این بنا بر روی یک سکوی مصنوعی برپا شده است.

 

مسجد جامع اموی در دمشق : مسجد جامع دمشق از دیگر بناهایی است که در دوره امویان میان سالهای 88 و 96 هجریبه فرمان ولیدبن عبدالملک ، خلیفه اموی به سبک شامی ساخته شده است .


مسجود جامع قیروان در تونس : این مسجد ازکهنترین مساجد باقی مانده و نخستین مسجد مغرب است که در تونس ساخته شده است


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 1:36 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بررسی معماری قرون وسطی

پاورپوینت بررسی معماری قرون وسطی

پاورپوینت بررسی معماری قرون وسطی در 43 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات43
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی معماری قرون وسطی  در 43 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

 

 

قرون وسطی


چرا این دوره را قرون وسطی می نامند؟

 اصطلاح قرون وسطی فلاویو بوندو تاریخدان ایتالیایی در قرن 16 ابداع کرد. از نظر بوندو و دیگر تاریخ نویسان رنسان, قرون وسطی دقیقا یک دوره ی میانه در تاریخ جهان بود,چون بین دوره ی باستانی تمدن یونان و روم و دوره ی رنسانس واقع شده بود.

تاریخدانان امروزی نیز در دوره ی قرنهای پنجم و پانزدهم را قرون وسطی می نامند

ما برای این دو قرن اصطلاح شهر نو کلاسیک را به کار برده ایم . بنابر این در این چهار قرن از تاریخ اروپا می توان دو گونة شهر را از هم تمیز داد:یکم شهر رنسانسی (شهر زیبا) که در قرون 14 و 15 در ایتالیا پدیدار شد و بتدریج تا دوقرن بعد با تفاوتهایی مظاهرش به سایر نقاط اروپا رسید.و دوم شهر نو کلاسیک (شهر عظمت نما) Neo- classic که در قرون 17 و 18 میلادی در اروپای غربی ظهور کرد که دوران رشد ناسیونالیسم ، سلطنت مطلقه، استبداد و امپراطوری است‌‌ با رشد اشرافیت، اختلاف طبقاتی و جنگ میان حکومتهای ملی نوظهور شناخته می شود.

 

شهر سازان دوره رنسانس از سه عنصر اصلی برای طراحی شهر استفاده می کردند:


1- خیابان اصلی مستقیم

2- مناطق با شبکه شطرنجی

3- فضاهای بسته یا میدان  (Piaza /Plaza).

در بخش شهر سازی علاوه بر دخالت اقلیم مناطق مختلف اروپا در شکل گیری شهرها و غلبه ی فرهنگ کلیسایی در ساخت ساز این دوران ، رد پای ضعیفی از نظم و ترتیب هندسی لازم در احداث شهرها را می توان یافت و اغلب شهرها محروم از راه های مستقیم و خیابان های پهن و امکان دسترسی وسایل نقلیه چرخدار به اقسی نقاط آن است.

پاورپوینت بررسی معماری قرون وسطی

 

مصالح


خانه هایی که از آن دوران با عنوان بافت شهری برجای مانده غالباً دارای بافت سنگی می باشد و استفاده از سنگ در ساخت و ساز در این دوران رواج بسیار ی در شهر ها داشت . آهک که به تازگی و با تقلید از معماری مصر باستان و دانش معماران مصری به سرعت در جهان  مورد پسند سازندگان بنا قرار می گرفت از جمله اساسی ترین مصالح ساخت و ساز بعد از سنگ در بافت های شهری بود . ندرتاً و به صورتی بسیار محدود استفاده از ساروج که از خاور میانه و یا سرزمین های بین النهرین به معماران عمدتاً ایتالیایی معرفی شده بود در سازه های باشکوهی که توسط نجبا و ثروتمندان و خواص بنا شده و بعضاً هنوز نیز پابرجاست یدده می شود . و از همین جاست که گویی اساس ساخت و تشکیل شهری چون ونیز را نیز پایه ریزی می کند . چوب که جزء لاینفک اسکلت بندی و ماده ای بدون رقیب در برافراشتن سقف ها بود نیز کماکان نشو ونما ی خاص خود را دارد .

 در بخش روستایی  با حفظ اصول سادگی و محقر بودن منازل و ابنیه مصالح ممکن در بوجود آمدن بناها مؤثر و غیر قابل اغماز است .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 1:36 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بررسی معماری مصر

پاورپوینت بررسی معماری مصر

پاورپوینت بررسی معماری مصر در 25اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات25
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی معماری مصردر 25اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


 

 


نگاهی گذرا به كلیه‌ی مطالب مورد بحث

تاریخچه مصر

پادشاهی مصر

لوح تشریفاتی پادشاه نارمر

مصطبه

هرم پله ای زوسر (جوسر)

ایم حوتب

اهرام ثلاثه

ابوالهول

معبد دره ای هرم خضرع

مقبره‌های صخره ای

مقبره خنوم حوتپ

معبد من حوتپ

مقبره حتشپ سوت

پلان مقبره حتشب سوت

معبد صخره‌ای رامسس

پلان مقبره رامسس

معبد القصر

معبد آمون رع كرنگ

نتیجه‌گیری

پاورپوینت بررسی معماری مصر

 

تاریخچه مصر


یكی از مهمترین تمدن‌ها و در نتیجه معماری واردی نیل است.

جردن نویسنده انگلیسی: داستان زندگی مدرن زمانی آغاز شد كه یونان پا به صحنه تاریخ می‌گذارد و برای 30 قرن صنعتگران مصری پیكره‌ها را حكاكی كردند.

از  كناره رود نیل تا سودان امروزی را مصر می‌نامیدند. ساكنین مصر شامل:

1. منطقه شمالی: مصر سفلی، چوپانی، چادرنشینی، مرده‌ها را در خارج خانه در خاك دفن می‌كردند.

2. منطقه جنوبی: مصر علیا، كشاورزی، محل سكونت ثابت، مرده‌ها را داخل محل سكونتشان دفن می‌كردند.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 1:36 ] [ مارال ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 صفحه بعد