دانلود مقاله بررسی اثربخشی نماز بر آرامش روان از دیدگاه قرآن کریم

مقاله بررسی اثربخشی نماز بر آرامش روان از دیدگاه قرآن کریم

مقاله بررسی اثربخشی نماز بر آرامش روان از دیدگاه قرآن کریم در 17 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات17
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمعارف و الهیات

توضیحات کامل


مقاله بررسی اثربخشی نماز بر آرامش روان از دیدگاه قرآن کریم در 17 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

 

چکیده

آرامش و آسودگی خاطر، اکسیر همیشگی زندگی بشر است و بسیاری اندیشمندان و متفکّران بزرگ جهان به این امر رسیده اند که نماز و نیایش با خداوند، نقش مهمی در دستیابی به این نیاز اولیه حیات بشری دارد. در دین اسلام، بخصوص آیات قرآن کریم با صراحت و با زبانی رسا به رابطه دو سویه نماز و آرامش روان بیان شده است. لذا، در تحقیق حاضر تلاش گردیده با استفاده از روش تحلیلی- توصیفی، ضمن تحلیل آیات قرآن کریم، تأثیرات مثبت نماز بر آرامش روان مورد تبیین و بررسی قرار گیرد. یافته های پژوهش حکایت از آن دارد که نماز با جهت بخشیدن به زندگی، ایجاد امنیّت روانی، افزایش تحمّل مصایب و مشکلات، کاهش ترس و اندوه، کم کردن اضطراب های روحی و روانی، ایجاد برنامه و نظم در زندگی، ایجاد امید و افزایش اعتماد به نفس، نقش مهمی در ایجاد و افزایش آرامش روان ایفا می کند.

واژگان کلیدی: نماز، آرامش روان، آرامش، سلامت روان.

 

 

چارچوب مقاله:

 

چکیده

 

1. مقدمه

 

2. مفهوم شناسی

 

3. شاخص های آرامش روان

3-1. احساس امنیت خاطر

3-2. برخورداری از احساس رضایت و شادی

3-3. امید به زندگی

3-4. نداشتن افسردگی و نگرانی شدید

3-5. توانایی تصمیم‏گیرى مناسب در شرایط بحرانى و سخت


4 . تأثیرات نماز بر آرامش روان

4-1. جهت بخشیدن به زندگی

4-2. ایجاد امنیّت روانی

4-3. افزایش تحمّل مصایب و مشکلات

4-4. کاهش ترس و اندوه

4-5. کم کردن اضطراب های روحی و روانی

4-6. ایجاد برنامه و نظم در زندگی

4-7. ایجاد امید و افزایش اعتماد به نفس

 

5. نتیجه­ مقاله

 

منابع و مآخذ


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 1:40 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مقاله بررسی مواضع و تدابیر امام رضا(ع) در برابر دستگاه خلافت عبّاسیان

مقاله بررسی مواضع و تدابیر امام رضا(ع) در برابر دستگاه خلافت عبّاسیان

مقاله بررسی مواضع و تدابیر امام رضا(ع) در برابر دستگاه خلافت عبّاسیان در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات20
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمعارف و الهیات

توضیحات کامل


مقاله بررسی مواضع و تدابیر امام رضا(ع) در برابر دستگاه خلافت عبّاسیان در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 


 

چکیده

یکی از شیوه های شناخت حقایق وجودی ائمه اطهار(علیهم السلام)، بررسی تدابیر و عملکرد آنان در برابر جبّاران و سیاستمداران معاصر آن بزرگوران است. از آنجا که عملکرد آن معصومان در سرچشمه وحی ریشه دارد، تحقیق پیرامون این بُعد از سیره آن انوار الهی، راه را برای شناخت الگوهای صحیح رفتاری و معیارهای آن، و به کار بستن این آموزه ها در زندگی ما نیز هموارتر خواهد ساخت. از همین رو، در این تحقیق با تکیه بر روش تحلیلی – توصیفی و برمبنای منابع کتابخانه ای، ضمن بهره گیری از آموزه های اسلامی، بخصوص روایات اهل بیت(علیهم السلام)، مهم ترین مواضع حکیمانه هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت، حضرت ابوالحسن علی بن موسی رضا(ع) در مقابل حکومت دژخیمانه هارون الرشید، امین و مأمون عباسی و سیاست های پلید آنان مورد تبیین و بررسی قرار گرفته است. که از مهم ترین مواضع آن امام همام در این زمینه می توان به: تدابیر و اقداماتی از جمله: برخورد دفعی و معرفی سیمای این خلفا، برخورد هدایتی و معرفی سیمای اهل بیت(علیهم السلام) و آگاه سازی جامعه از طریق بحث و مناظره اشاره کرد.

واژگان کلیدی: امام رضا(ع)، عصر رضوی، مواضع و تدابیر امام رضا(ع)، خلفای عباسیان.

 

Abstract

One of the ways of truth while the pure Imams (AS), review their performance measures against criminals and politicians in contemporary of their lives. Since the source oracle performance innocent rooted, research on this aspect of the life of the divine light, the way to identify the correct patterns of behavior and standards, and to apply these teachings in our lives smoother will build. Thus, this paper utilizes the Islamic teachings, traditions, particularly household (AS), the eighth most important positions Akhtar bright sky, province wise, Hazard Abu Hassan Ali in Musa al -Reza (AS) against the brutal rule of Haran al-Rashid, Amin and Mammon Abbasid and explain their criminal policy and are studied. The most important positions in these areas can be great Imam Measures and measures such as the introduction of waste dealt face of the Caliphs, navigation and presentation aspects of collision bits (AS) and community awareness through debate cited.

Keywords: Imam Reza (AS), age Rizvi, Abbasid caliphs.

 

 

چارچوب مقاله:

 

چکیده فارسی

چکیده انگلیسی

 

1. مقدمه

 

2. هدف تحقیق

 

3. روش تحقیق

 

4. خلفای دستگاه سلطنت عباسی در عصر امام رضا(ع)

4-1. مواضع امام(ع) در برابر هارون الرشید

4-2. مواضع امام(ع) در زمان امین

4-3. سیاست های مأمون و مواضع امام رضا(ع) در برابر آن

4-3-1. تحمیل ولایتعهدى

4-3-1-1. موضع امام رضا (ع) در مقابل سیاست تحمیل ولایتعهدی

4-3-1-2. برخورد دفعی: معرفی سیمای مأمون

4-3-1-3. برخورد هدایتی: معرفی سیمای اهل بیت(علیهم السلام) و جذب قلوب مردم

4-3-1-4. آگاه سازی جامعه از طریق بحث و مناظره

 

5. شهادت امام رضا(ع)

 

6. نتیجه­ مقاله

 

منابع و مآخذ


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 1:40 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مقاله نقش رهبری در پیشرفت تمدّن اسلامی از منظر آموزه های دینی و فرمایشات مقام معظم رهبری

مقاله نقش رهبری در پیشرفت تمدّن اسلامی از منظر آموزه های دینی و فرمایشات مقام معظم رهبری

مقاله نقش رهبری در پیشرفت تمدّن اسلامی از منظر آموزه های دینی و فرمایشات مقام معظّم رهبری در 25 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات25
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمعارف و الهیات

توضیحات کامل


مقاله نقش رهبری در پیشرفت تمدّن اسلامی از منظر آموزه های دینی و فرمایشات مقام معظّم رهبری  در 25 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

 

چکیده

رهبری از جمله مهم ­ترین عناصر تأثیرگذار در شکوفایی یا افول تمدّن محسوب می ­شود. زیرا فراز و فرود تمدّن، وابسته به عملکرد جامعه، و عملکرد جامعه نیز متأثّر از مدیریت رهبر است. با در نظر داشتن این مسئله، در مقاله­ حاضر تلاش شده است نقش رهبر در پیشرفت و شکوفایی تمدّن اسلامی از منظر آموزه ­های دینی و فرامین مقام معظّم رهبری مورد بررسی قرار گیرد. یافته­ های پژوهش حکایت از آن دارد که از منظر آموزه ­های مذکور، ویژگی ­ها و خصلت­ هایی از جمله: ایمان و اعتقاد راسخ به خداوند، توانمندی­ های علمی، پشتکار، شجاعت و شهامت، سعه­ صدر، مهربانی و دگردوستی و قاطعیت رهبر، نقش­ مؤثّری در هدایت و مدیریت صحیح جامعه یا جوامع اسلامی دارد و این صفات و عملکرد رهبر، باعث تقویت معنویت و بازگشت به اسلام، اقتدار نظامی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اتّحاد و همبستگی جامعه و جوامع اسلامی می ­گردد که این عوامل و زمینه ­ها، شکوفایی تمدّن اسلامی را فراهم می ­آورد.

واژگان کلیدی: رهبری، تمدّن، پیشرفت تمدّن، شکوفایی تمدّن، تمدّن اسلامی.

 

چارچوب مطالب:


 1. مقدمه

 

2. ویژگی ­ها و صفات مؤثّر در رهبری

الف) ایمان و اعتقاد راسخ به خداوند

ب) توانمندی­ علمی

ج) شجاعت

د) سعه­ی صدر

ه) پشتکار

و) قاطعیت

ز) مهربانی و دگردوستی

 

3. نقش رهبری در پیشرفت تمدّن اسلامی

1. رهبری و تقویت معنویت

2. رهبری و اقتدار نظامی

3. رهبری و  اقتدار اقتصادی

4. رهبری و اقتدار فرهنگی

5. رهبری و اتّحاد و همبستگی اجتماعی

6. رهبری و اقتدار سیاسی

 

4. نتیجه­ی مقاله

منابع و مآخذ

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 1:39 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مقاله عوامل احیای تمدّن اسلامی از منظر آموزه­ های دینی و فرمایشات مقام معظم رهبری

مقاله عوامل احیای تمدّن اسلامی از منظر آموزه­ های دینی و فرمایشات مقام معظم رهبری

مقاله عوامل احیای تمدّن اسلامی از منظر آموزه­ های دینی و فرمایشات مقام معظم رهبری در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات20
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمعارف و الهیات

توضیحات کامل


مقاله عوامل احیای تمدّن اسلامی از منظر آموزه­ های دینی و فرمایشات مقام معظم رهبری در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

 

چکیده

افول و شکوفایی تمدّن ­ها از جریان­های مستمر تاریخ است. و هر تمدّنی در طول حیات خود، مسیر فراز­ها و فرودها، اوج ­ها و حضیض ­ها را طی می­ کند. تمدّن اسلامی نیز پس از چند قرن افول، در پی شکوفایی و خیزشی دوباره است. این­ که با وجود ظرفیت­ های مناسب در جوامع اسلامی، چه عوامل و راهبردهایی می ­تواند بار دیگر شکوفایی تمدّن اسلامی را فراهم آورد، پرسشی است که در مقاله­ی حاضر تلاش شده است بر مبنای آموزه­ های اسلامی و اندیشه­ های معظّم رهبری به آن پاسخ داده شود. در این تحقیق، با تعمّق و تأمل در آموزه­های مذکور به دست آمد که: بازگشت به اسلام و تقویت روح ایمان، تلاش و همّت علمی، تقویت قدرت دفاعی و نظامی، اقتدار و توان اقتصادی و اتّحاد و همبستگی جوامع اسلامی و ارتباط و تبادل فرهنگی جوامع اسلامی با سایر جوامع، از جمله عواملی هستند که اقتدار و شوکت دوباره­ی تمدّن اسلامی را به ارمغان خواهد آورد.

کلید واژگان: فرهنگ و تمدّن، تمدّن اسلامی، جوامع مسلمان، احیای تمدّن.

 

Abstract

The decline and prosperity of civilization are the continuous flow of history. Every civilization throughout its life will be over, the path, downs and landings, peak and trough. Islamic civilization after centuries of decline, following the boom and the rise again. Despite this potential right in Islamic societies, what factors and strategies that can  again flourishing Islamic civilization provided is a question that the present paper an attempt has based Islamic teachings and commands of the Supreme leadership to be answered. In this research, ponder and reflect on the teachings of the come back to Islam and strengthen the spirit of faith, effort and scientific efforts, strengthening defense and military strength, economic strength and the power and unity of the Islamic community and communication Muslim cultural exchange with other nations, including factors that re authority and glory of Islamic civilization will bring.

Keywords: Culture and Civilization, Islamic Civilization and Muslim communities, reviving civilization.

 

 


1. مقدمه

تمدّن مهم ­ترین عامل هویت­بخش به ملل و جوامع به شمار می ­رود، از این­ رو همواره ملّت ­ها در تلاشند تا تعلقات تمدّنی خود را بازسازی و احیا کنند. جوامع اسلامی و ملّت ایران اسلامی نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

برخی بر این باورند که «تمدّن، امری تاریخی، سپری شده و مربوط به گذشته است که با گذر زمان دچار فرسایش، افول خواهد شد. که اساس این قاعده، انحطاط حیات تمدّن ­ها نیز اجتناب ­ناپذیر خواهد بود»(مفتخری، ش2، ص4). امّا گروهی نیز این نظریه را رد کرده و معتقدند«دولت ­ها پدید می­ آیند و می­ میرند، ولی تمدّن ­ها نه مانند ارگانیسم پدید می ­آیند و نه مثل آن از بین می­ روند. البته، هر تمدّنی ممکن است چندین قلّه داشته باشد و فراز­ها و فرودهایی را به خود ببیند. پس، هر تمدّن در مسیر خود طی دوره ­ای شکوفا می­ شود، سپس دچار تنزّل ­می­ گردد، و بعد از این حالت نیز، دوباره مسیر اوج را در پیش خواهد گرفت و شکوفایی خود را باز می ­یابد»(ابن خلدون، 1359، ج1، ص334).

تمدّن اسلامی نیز در مسیر خود متحرّک و زنده بوده و در مراحلی از سیری تاریخی خود اقتداری مثال زدنی را کسب کرده، و در دورانی نیز موضع و جایگاه شوکت آن، مورد هجمه­ فرهنگ ­های مهاجم قرار گرفته است. امّا پس از این حملات، این فرهنگ دوره­ پیشرفت را آغاز کرده است. در این میان، ملّت ایران ابتدا پیوندی ناگسستنی با این فرهنگ برقرار کرده است تا جایی که از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که فرمودند:

«أعظم الناس نصیباً فی الاسلام أهل فارس»(متقی هندی، 1404، ج12، ص390؛ محمّدی ری­شهری، 1375، ج3، ص2390)؛ «بزرگترین بهره از اسلام از آن مردم فارس است».

سپس، این ملّت در طول دوران تاریخ خود، همواره در استواری، قوّت ­بخشی و اعتلای این فرهنگ و تمدّن نقشی بسیار مؤثر و تأثیر گذار داشته است. و طی اعصار مختلف، در برابر حملات دشمنان به این فرهنگ، نیز نقشی سازنده و احیا کننده­ را ایفا نموده است.

اکنون نیز این ملّت مسلمان با وجود تمام تلاش­­ های دشمنان، همچون سدّی محکم در مقابل جبهه­ استکبار ایستاده است و در راه پیشرفت فرهنگ و تمدّن اسلامی گام برمی ­دارد. مقام عظمای ولایت، در این باره فرمودند:

«ملّت ایران به رغم خواست استكبار و قطب ­هاى قدرت در جهان، در بسیارى از زمینه­ هاى زندگى پیش رفته است و به همه­ نتایج و اهداف خود نیز دست خواهد یافت و تردیدى نیست كه قادر خواهد بود تمدّنى نوین را بر اساس اسلام بنا نهاده و مانند خورشیدى تابناك در دنیاى اسلام بدرخشد»(دیدار با مردم استان مازندران، تاریخ سخنرانى: 27/7/1374).

از آن­جا که به سبب تلاش ­های گسترده و متنوّع­ جبهه­ی کفر و استکبار، جبهه­ی ملل مسلمان ضرباتی را متحمّل شده و این آسیب پیوند­های این جوامع با فرهنگ و تمدّن اسلامی را تحت شعاع قرار داده است، لذا این نوشتار در پی آن است که با بهره­ گیری از آموزه­های وحیانی دین مبین اسلام و فرامین و رهنمون های مقام معظّم رهبری، عوامل احیای تمدّن اسلامی را ارائه و مورد بررسی قرار دهد.

 

 

چارچوب مقاله:

 

چکیده فارسی

چکیده انگیسی

 

1. مقدمه

 

2- مفاهیم تحقیق

الف) تمدّن

ب) تمدّن اسلامی

 

3. عوامل احیای تمدّن اسلامی 

الف) بازگشت به اسلام و تقویت روح ایمان

ب) تلاش و همّت علمی

ج) تقویت قدرت دفاعی و نظامی

د) اقتدار و توان اقتصادی

ه) اتّحاد و همبستگی

و) ارتباط و تبادل فرهنگی

 

4. نتیجه­ ­مقاله

منابع و مآخذ


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 1:39 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مقاله مؤلفه های سبک زندگی معنوی در نظام تمدّن اسلامی از منظر قرآن کریم

مقاله مؤلفه های سبک زندگی معنوی در نظام تمدّن اسلامی از منظر قرآن کریم

مقاله مؤلفه های سبک زندگی معنوی در نظام تمدّن اسلامی از منظر قرآن کریم در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات20
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمعارف و الهیات

توضیحات کامل


مقاله مؤلفه های سبک زندگی معنوی در نظام تمدّن اسلامی از منظر قرآن کریم در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

 

چکیده

تمدّن بستر شیوه و سبک زندگی است و شناخت مؤلفه­ های سبک زندگی معنوی در تمدّن اسلامی براساس قرآن کریم یکی از مهم ­ترین راه ­های کاربست تعالیم دین اسلام در حوزه­ زندگی فردی و اجتماعی است و بدون داشتن آگاهی کامل نسبت به این مسئله، مفهوم سبک زندگی اسلامی ابهام آلود خواهد بود. از این­ رو، در این پژوهش تلاش شده است که با بهره ­گیری و استنباط از آیات قرآن کریم، مؤلفه ­های بارز سبک زندگی معنوی در تمدّن اسلامی و راه­های رسیدن به آن از لابلای متون اصلی دین استخراج مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد. یافته ­های پژوهش حکایت از آن دارد که اندیشه­ قرآنی  و تعالیم وحیانی این کتاب عظیم، مخاطب خود، به ویژه­ی جامعه­ اسلامی را به رعایت مؤلفه ­ها و اصولی در زندگی دعوت می ­نماید که می­ توان از آنها به عنوان شاخص ­های مبنایی یا مؤلفه ­های سبک زندگی معنوی تعبیر کرد که این موارد ناظر به حوزه­ های مختلف زندگی در تمدّن اسلامی می ­باشد. مؤلفه ­هایی که از جمله­ آنها می­توان: ایمان و اعتقاد راسخ به خداوند، نیایش و ارتباط با خداوند، توکّل به خدا، پرورش نیروی عقلانی، بینش امیدورانه، محبّت و دگردوستی و سعه­ صدر را نام برد. در حقیقت می ­توان گفت تا زمانی که روش زندگانی بر این ابعاد پایه ­گذاری نشود تلاش برای تحقق زندگی معنوی نیز میسر نخواهد شد.

 واژگان کلیدی: سبک زندگی، زندگی معنوی، سبک زندگی دینی، معنویت.

 

 

چارچوب مقاله:

 

چکیده

 

1. مقدمه

 

2- مفاهیم اصلی

الف) سبک زندگی

ب) معنویت

ج) تمدّن

د) تمدّن اسلامی

 

3. تحلیل مسأله:

الف) ایمان و اعتقاد راسخ به خداوند

ب) نیایش و ارتباط با خداوند

ج) توکل به خدا

د) پرورش نیروی عقلانی

ه) بینش امیدوارانه

و) محبّت و دگردوستی

ز) سعه­ صدر

 

4- نتیجه­ مقاله

 

منابع و مآخذ


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 1:39 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بررسی مراقبتهای ویژه و تروما

پاورپوینت بررسی مراقبتهای ویژه و تروما

پاورپوینت مراقبتهای ویژه و تروما در 161 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات161
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیپزشکی

توضیحات کامل

پاورپوینت مراقبتهای ویژه و تروما در 161 اسلاید  قابل ویرایش با فرمت pptx





سرفصل های اصلی:


مراقبتهای ویژه و تروما

بیماریهای قلبی-عروقی

هیپرتانسیون مزمن

اختلالات ریوی

اختلالات دستگاه گوارش

اختلالات هماتولوژیک

اختلالات اندوکرین


مراقبتهای ویژه و تروما


ادم حاد ریه


•ادم حاد ریه دارای دو علت عمومی است . 1-پر شدن آلوئولها از مایع در اثر نارسایی قلبی 2-ادم ناشی از افزایش نفوذپذیری به  علت آسیب آلوئولی –مویرگی

•برخی از علل آسیب حاد ریه و نارسایی تنفسی در زنان باردار عبارتند از :

•پنومونی،سپسیس،خونریزی،مسمومیت با آرسنیک، پره اکلامپسی،آمبولی،بیماری بافت همبند ، سوء مصرف مواد،تنفس مواد محرک و سوختگیها ، پانکراتیت



سندرم دیسترس تنفسی


•این سندرم بدترین نوع نارسایی تنفسی است . میزان مرگ و میر این سندرم در بیماران غیر باردار 40 تا 50% است.

•این سندرم به صورت ارتشاحات منتشر ریوی در رادیوگرافی قفسه سینه،نسبت فشار اکسیژن شریانی به کسر اکسیژن دمی در حد کمتر از 200 تا 250 و فقدان شواهد نارسایی قلبی تعریف می شود .

•در بیماران غیر باردار سپسیس و پنومونی عفونی منتشر شایعترین علل و در دوره بارداری عفونت،پره اکلامپسی-اکلامپسی و خونریزی به طور شایع یافت می شود .   

پاورپوینت مراقبت های ویژه و تروما

منحنی تفکیک اکسی هموگلوبین


•تمایل مولکول هموگلوبین برای آزاد کردن اکسیژن توسط منحنی تفکیک اکسی هموگلوبین توصیف می شود .

•جابجایی منحنی به راست با کاهش تمایل هموگلوبین به اکسیژن و بنابراین با افزایش تبادل بافتی-مویرگی اکسیژن همراه است . جابجایی منحنی به راست در اثر هیپرکاپنه،اسیدوز متابولیک ، هیپرترمی و افزایش میزان 2و3 دی فسفوگلیسرات رخ می دهد .

•در طی بارداری غلظت 2و3دی فسفوگلیسرات تا حدود 30%افزایش می یابد . که به نفع تحویل اکسیژن به جنین و بافتهای محیطی مادر است .





توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 1:39 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپورینت بررسی مدیریت تولید در مهندسی صنایع

پاورپورینت بررسی مدیریت تولید در مهندسی صنایع

پاورپورینت بررسی مدیریت تولید در مهندسی صنایع در 125 اسلاید قابل ویرایش با فرمت ppt


مشخصات فایل
تعداد صفحات125
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیمهندسی صنایع

توضیحات کامل

پاورپورینت مدیریت تولید  (مهندسی صنایع) در 125 اسلاید قابل ویرایش با فرمت ppt


 

 


اهداف کلی مدیریت تولید

بهبود خدمات رسانی به مشتریان
          بهبود دقت پیش بینی انجام سفارشات مشتریان
          تسهیل تصمیمات تجاری جهت قبول سفارشات

  افزایش سود 
          افزایش نرخ و درصد سفارشات محقق شده
          کاهش زمان تولید سفارشات با توجه به استفاده از برنامه ریزی بهینه


  کاهش سرمایه در گردش
          کاهش میزان موجودی ذخیره انبار
          کاهش هزینه های حمل به انبار
          افزایش بهره وری از منابع ماشینی و انسانی با ایجاد برنامه بهینه


  کاهش هزینه عملیات و افزایش بهره وری
          کاهش مدیریت اجرایی و افزایش بهره وری فرایندها
          کاهش هزینه تراکنش


نگرش های جدید مدیریت

•نگرش کمی مدیریت

•نگرش سیستمی مدیریت

•نگرش اقتضایی مدیریت

 

نگرش کمی مدیریت:

تاریخچه: دهه1940

•تعریف: كاربرد روش علمی برای حل مسایل فنی در سطح وسیع سازمان را دنبال می‌كند و تامین ابزار كمی برای حمایت از تصمیم‌گیری مدیریت؛ در مدیریت علمی، مدیریت عملیات و نظام اطلاعات مدیریت دیده می شود.

•سه شاخه نگرش کمی مدیریت: .1علم مدیریت: به مدیران كمك می‌كند تا تصمیم گیری بهتری انجام دهند . .2مدیریت عملیاتی: شیوه‌های كمی برای افزایش بهره‌وری و كارآیی در تولید كالاها و خدمات را دنبال می‌كند .3سیستم‌های اطلاعاتی: به مدیران این امكان را می‌دهد تا با جمع‌آوری، پردازش و انتقال اطلاعات وظایف خود را به خوبی انجام دهند و جزئیات بسیاری درباره سازمان، مشتریان و محیط سازمان بدست آوردند •

 

پاورپورینت بررسی مدیریت تولید در مهندسی صنایع

نگرش سیستمی مدیریت

تاریخچه: 1960

•تعریف: در این نگرش سازمانها به مثابه سیستم‌هایی كه اجزای آنها در تعامل با یكدیگر و محیط هستند، تلقی می‌شد و بر متناسب ساختن ساختار سازمانی با محیط خاص سازمان تاكید می‌شد.

•در نظریه‌های جدید سازمانی، سازمان در عین حال كه سیستمی باز (سیستمی كه با محیط اطراف خود كنش متقابل داشته باشد) است، به عنوان سیستمی «فنی- اجتماعی» نیز مطرح می‌شود. •جنبه فنی سازمان: ابزارها، ماشینها، وسایل و روشهای عملیاتی •جنبه اجتماعی سازمان: بیانگر روابط كاركنان در درون سازمان است كه مركب از آرمانها، عواطف و انتظارات كاركنان و مدیران است. •

 

نگرش اقتضایی مدیریت


تاریخچه: بعد از سالهای 1965 مدیران پی بردند كه یك راه بهتر یگانه برای انجام دادن كارها وجود ندارد. بنابراین نگرش اقتصایی در مدیریت مطرح شد. این نگرش كه به آن نگرش موقعیتی نیز گفته می‌شود شعار « هر چیزی به موقعیت بستگی دارد» را با خود یدك می‌كشد و اساس این نگرش بر این استوار است كه یك الگوی مدیریت برای همه موقعیتها به عنوان بهترین راه وجود ندارد. وقتی مدیری كه در نگرش اقتضایی آموزش دیده است با موقعیتی روبه شود از خود خواهد پرسید: «چه شیوه ای در این جا بهترین است؟» این مدیر  به اختلافها و پیچیدگیهای موقعیت آگاهی خواهد یافت و سعی خواهد كرد متناسب با این موقعیت، بهترین اقدام را انجام دهد.

•***در واقع در نگرش اقتضایی، مدیران از همه نظریه‌های كلاسیك، نئوكلاسیك و نگرش‌های جدید مدیریتی برای حل مسایل خود استفاده می‌كنند. نكته مهم در نگرش اقتضایی این است كه باید مدیران مهارت اداركی خود را پرورش دهند تا یك موقعیت را بهتر بشناسند، آن را درك كنند و قبل از اتخاذ تصمیم، نگرش مناسب با موقعیت را بیابند و آن را به كار گیرند كه برای این منظور باید سه متغییر الزامات خارجی سازمان، فناوری (فنون به كار رفته برای تولید یا ارایه كالا و خدمات) و افرادی كه در سازمان كار می كنند، را مدنظر داشته باشند. از آنچه در مورد نگرش اقتضایی در مدیریت گفتیم می‌توان دریافت كه مدیریت اثربخش و كارساز می‌تواند همواره مدیریت وضعی، یا اقتضایی باشد.***

 

سه نظریه مدیریتی


.1نظریه مدیریتی J (مدیریت ژاپنی): •در برنامه‌ریزی سوگیری بلندمدت داشتند •تصمیمگیری‌های گروهی (رینگی) از راه همرایی صورت می‌گرفت «تصمیم گیری مشاركتی» •با اینكه روند تصمیم‌گیری كند بود اما در به كار بستن تند بود. •در سازماندهی مسئولیت و پاسخگویی گروهی داشتند و ساخت سازمانی غیررسمی بود و روحیه همچشمی با دیگر شركتها را داشتند • در به كار بردن نیروی انسانی مدیریت ژاپنی مردمان جوانی كه آموزشگاه را پایان داده بودند بكار می‌پذیرفت و به سختی جابجایی افراد میان شركتها دیده‌ می‌شد •


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 1:38 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بررسی معماری سبک خراسانی ، معماری اسلامی

پاورپوینت بررسی معماری سبک خراسانی ، معماری اسلامی

پاورپوینت بررسی معماری سبک خراسانی ، معماری اسلامی در 92 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات92
حجم5 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی معماری سبک خراسانی ، معماری اسلامی در 92 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

 


فهرست مطالب:


مقدمه

آغاز شکل گیری سبک خراسانی:

چرا نمود گسترش اسلام توسط اعراب از خراسان آغاز شد؟

مروری بر تاریخ ایران از قرن نخست تا قرن چهارم

تاثیر اقلیم در سبک

روند گسترش سبک درایران

سبک خراسانی

ساخت مسجدالنبی

گسترش مسجدالنبی

مسجدالنبی در حال حاضر

ویژگی های سبک خراسانی

دگرگونی ویژگی های معماری ساسانی با ورود اسلام

سیر تکاملی سبک

بررسی تک بنایی سبک

مسجد نیشابور:

مسجد جامع قاین

مسجد جامع فهرج

تاریخانه دامغان

مسجد جامع اصفهان

مسجد عتیق شیراز

خدایخانه

مسجد جامع اردستان

مسجد جامع نایین

مسجد جامع نیریز

جمع بندی:

منابع

 

پاورپوینت بررسی معماری سبک خراسانی ، معماری اسلامی

 

مقدمه:


ایران كشوری پهناور با تمدن چندین هزار ساله و دارای معماری اصیل به سبك های پارتی و پارسی است كه بناهای همچون پاسارگارد ،تخت جمشید ، قصر شیرین ،طاق كسری و... را از خود به جا گذاشته است.

پس از فتح ایران توسط مسلمانان و ورود مذهب نوپای اسلام به این سرزمین نیاز به مكانی بشه نام مسجد پدیدار شد.

مسجد سجده گاه انسانی است که خود مسجود ملاَیک بوده است.مسجد جایگاه امن برای پیوند روح آدمی با خالق هستی است و محل پاکترین و صمیمانه ترین آشنایی ها و ارتباطات میان بندگان خداست.

آمیختگی صفات خدادادی این مکان مقدس با هنرمعماران اهل دل بناهایی خلق کرده است که علاوه بر حظ بصر˛ روح خسته آدمی را برای لحظاتی هر چند کوتاه از قفس تن می رهاند و آرامش می بخشد.

با توجه به اینكه در ایران الگویی برای ساخت مسجد وجود نداشته ،ایرانیان تازه مسلمان با اشتیاق فراوان كه به اسلام و پیامبرش داشتند روش ساخت مساجد خود را از مسجد النبی  در مدینه الهام گرفتند و این شیوه ای تقلیدی برای ساخت اولین مساجد در ایران و پایه گذار سبک خراسانی شد.

به مرور زمان تغییراتی در این سبك پدید آمد كه باعث شکل گیری سبكهای رازی و آذری و ... شد.

 

آغاز شکل گیری سبک خراسانی:


در سال ۶۲۲م پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه مهاجرت فرمود و خانه ای برای سکونت خود و خانواده اش بنا نهاد. مشخصات ابعاد آن خانه بیانگر آن است که صرفا سکونت گاه یک خانواده معمولی نبوده بلکه برآورنده دو منظور دیگر در ارتباط با جامعه مسلمان آن روزگار بوده است.نخست اینکه علاوه بر خانواده گنجایش و امکان پذیرش جمعی از تهیدستان   بی خانمانان مسلمان و مراجعین روزمره را داشته باشد و دوم اینکه صحن وسیع و باز آن خانه ظرفیت داشته باشد تا جمع کثیری از اهالی مدینه بتوانند در آن برای نماز صف ببندند.

 به عبارت دیگر می توان گفت  صحن خانه پیامبر در واقع نخستین مسجد مسلمانان بود که به دست مبارک رسول خدا و یاران آن حضرت ساخته شد و این مسجد الگویی شد برای مساجد بیشماری که در ایران و دیگر سرزمین های قلمرو اسلامی ساخته شدند.

چرا نمود گسترش اسلام توسط اعراب از خراسان آغاز شد؟

هنر اسلامی تقریبا با روی كار آمدن سلسله امویان در سال ۴۱ ه.ق و انتقال مركز خلافت امویان از مدینه به دمشق پدید آمد.در آن زمان معاویه حاكم امویان بود و به دلیل دور بودن خراسان از مرکز خلافتش همواره احساس خطر میکرد که مبادا آنجا را از دست بدهد˛ به همین دلیل عبدالله بن عامر را به عنوان والی خراسان همراه پنجاه هزار مرد جنگی عرب با خانواده هایشان به خراسان فرستاد و از آنجا که موقعیت جغرافیایی و نوع اقلیم خراسان بیش از نقاط دیگر ایران به عربستان شباهت داشت در آن مستقر شدند و در آنجا شروع به ساخت مكانهای مورد نیازشان كردند كه مسجد شبستانی یكی از مهمترین و اصلی ترین آن مكانها بود.

 

سبک خراسانی


با توجه به مطالب ذکر شده اولین نمونه های هنر و معماری مسجد در منطقه خراسان شکل گرفت، در این منطقه شاهد شکل گیری اولین شیوه معماری ایران پس از اسلام هستیم .

این شیوه که به خراسانی (شبستانی) معروف می باشد، در قرن اول ه.ق، ابتدای پذیرش دین مبین اسلام از سوی ایرانیان آغاز گردید وتا دوره آل بویه و دیلمیان (قرن ٤ه.ق)ادامه پیدا کرد.در این شیوه نقشه مساجد از مسجدالنبی الهام گرفته شده است.

 

ویژگی های سبک خراسانی


- سادگی بسیار در طراحی

- پلان مستطیل شکل (زیرا شبستانها مكانی بودند كه به دلیل گسترش از هر طرف این نیاز را بر آورده می كرد و دید را از هر طرف به همه قسمت ها ممكن می ساختند)

- فضای شبستانی یا چهل ستونی

- پرهیز از بیهودگی (همه فضاها باید كاربری و بهره وری داشته باشند)

- مردم واری (حفظ تناسبات اندام انسانی با بلندای ساختمانها)

- بهره گیری از ساختمایه های بوم آور (۱- در دسترس بودن همیشگی مصالح و شتاب و سرعت بالا در ساخت ۲- ارزان بودن ۳- سازگار بودن با محیط اطراف )

- قوس های بیضی ,تخم مرغی و ناری

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 1:38 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بررسی معماری سبک ارگانیک

پاورپوینت بررسی معماری سبک ارگانیک

پاورپوینت بررسی معماری سبک ارگانیک در 34 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات34
حجم2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی معماری سبک ارگانیک در 34 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

 


مقدمه

معماری ارگانیك


بینش معماری ارگالنیك ریشه در فلسفه رمانتیك دارد. رمانتیسم یك جنبش فلسفی، هنری و ادبی در اواخر قرن هجده و نوزده میلادی در شمال غربی اروپا بود كه به سایر نقاط اروپا و آمریكا سرایت كرد.

این جنبش واكنشی در مقابل خردگرایی عقل مدرن بود. گوته (1832-1749) و شیلر (1800-1759)، دو شاعر بنام آلمانی، واژه رمانتیك را در مقابل كلاسیك برای اولین بار به كار بردند.

رمانتیك‌ها همانند پیروان تفكر كلاسیك به ذهن انسان اعتقاد داشتند. ولی رمانتیك‌ها به آن بخش از ذهن توجه داشتند كه بیشتر درباره احساس و عواطف بود. در صورتی كه برای فلاسفه كلاسیك مانند دكارت ولیبنیتز، عقل و منطق اهمیت داشت.

كلا سیستم یا خرد باوری به مبانی علوم اثباتی مانند فیزیك، ریاضی و خرد و منطق معتقد است. در حالی كه رمانتیسم یا احساس باوری به تخیل، احساس، هیجان و عاطفه نظر دارد

کلاسیسم یا خرد باوری به مبانی علوم اثباتی مانند فیزیک

زیاضی خرد ومنطق معتقد است در حالیکه رمانتیسم یا

احساس باوری به تخیل احساس هیجان وعاطفه نظر دارد..

 

تاریخچه ارگانیك


نكته حائز اهمیت این كه اكثر فلاسفه رمانتیك شاعر بودند و به تجلیل از طبیعت، عواطف و تخیل می‌پرداختند. در حالی كه اكثر فلاسفه كلاسیك ریا‌ضی‌دان بودند.

لذا در آثار ادبی و هنری كلاسیك می‌توان وضوح، عدم ابهام، نظم، تقارن و تناسب را مشاهده كرد. ولی در آثار رمانتیك برانگیختن احساس و هیجان، ایجاد ابهام و توهم و مناظر تماشایی طبیعی مورد نظر است. كلاسیك به دنبال سلطه بر طبیعت است در حالی كه رمانتیك در پی تحسین طبیعت است.

فردریش ویلهم هیتیناگ (1854-1775) كه یكی از بنیانگذاران مهم فسلفه رمانتیك محسوب می‌شود،‌ معتقد بود كه طبیعت چربی و خودنشان است و بین انسان و طبیعت جدایی نیست.

الف والدو امرسون (1882-1803) نویسنده، شاعر و كشیش آمریكایی، هنرمندان را تشویق می‌كرد كه از طبیعت الهام بگیرند. وی هنرمندان را برای یافتن رابطه بین فرم و عملكرد در طبیعت هدایت كرد. او می‌نویسد: «طبیعت سیستمی از فرم‌ها و روش‌های به وجود آوردن را خلق می‌كند كه مستقیماً قابل تطبیق در هنر است».

هوراتیوگرینو (1852-1805)، مجسمه ساز و هنرمند آمریكایی، نظریه زیبایی پیشنهاد می‌كرد كه بر اساس مطالعه دقیق طبیعت بود. «قانون تطبیق پذیری، قانون زیر بنایی طبیعت در تمام ساختارها است». ساموئل تیلور كولریج (1834-1772) شاعر، ادیب و فیلسوف انگلیسی، معتقد بود كه «فرم ارگانیك همانگونه كه از درون رشد می‌كند، شكل می‌گیرد».

و بالاخره ویوله لودوك (1879-1814)، معمار معروف فرانسوی كه بر ضد ضوابط مدرسه هنرهای زیبا قیام كرد، سازه ساختمان‌های گوتیك را سازه پویا و دینامیك می‌دانست. «وی معماران را ترغیب كرد كه قوانین طبیعی خلقت را به كار گیرند. همانند مجسمه‌سازان قرون وسطا كه گیاهان و حیوانات را مطالعه می‌كردند تا بفهمند كه چگونه فرم‌های آنها همواره یك عملكردی را نشان می‌دهند و یا خود را با خصوصیات ارگانیسم تطبیق می‌دهند». لودوك بر این نظر بود كه «ارتباط بین عملكرد و سازه یك اصل زیربنایی در معماری قرون وسطا بود و باید به عنوان یك اصل مهم، راهنمای هنرمندان مدرن باشد.»

پاورپوینت بررسی معماری سبک ارگانیک

 

زیر بنای فكری معماری ارگانیك


لذا می‌توان بیان نمود كه عقاید رمانتیك‌های اروپا و آمریكا، بالاخص نظرات آنها در مورد طبیعت و قوانین طبیعی، زیر بنای فكری معماری ارگانیك را تشكیل می‌دهد.

معماری ارگانیك در آمریكا در قرن 19 توسط فرانك فرنس و لویی سالیوان شكل گرفت. اوج شكوفایی این نظریه را می‌توان در نیمه اول قرن بیستم در نوشتارها و طرح‌های فرانك لوید رایت مشاهده كرد.

فرانك فرنس كه استاد سالیوان محسوب می‌شد و سالیوان برای مدتی در دفتر او كار كرد، بیشتر تحت تأثیر سبك نئوگوتیك بود. به اعتقاد فرنس «براساس نظریه ارگانیك، همه فرم‌های طبیعی پویا (دینامیك) هستند.

نیروها و فشارهایی كه در ساختار یك حیوان دخیل هستند، كشش ماهیچه‌ها و مفاصل هنگامی كه موجود حركت می‌كند، طرح رشد و گسترش كه در فرم گیاهان و صدف‌ها دیده می‌شود، تصویری از یك شكل زنده است، اگر یك كار هنری بخواهد بیان كننده باشد، باید به صورت ارگانیك ساخته شود، اجزاء آن نمی توانند به صورت بخش های مجزا باشند، بلكه آنها باید در یك سیستم پویا و شكل پذیر در یكدیگر ادغام شده باشند. بیان در معماری باید، در حل كردن نیروهای فیزیكی كه در یك كالبد ارگانیك عمل می كند، صورت گیرد».

سالیوان از پایه گذاران سبك مكتب شیكاگو و معماری مدرن در آمریكا بود. وی نیز اعتقاد بسیار زیاد به فرم های طبیعی و سبك ارگانیك داشت. سالیوان به روشی معتقد بود كه مشابه پروسه به وجود آوردن در طبیعت بود. او برای اولین بار اصطلاح فرم تابع عملكرد است». یعنی سالیوان فرم تابع عملكرد را در پروسه رشد و حركت طبیعی می‌دید.

اگر چه معماران مدرن نیمه اول قرن اخیر مانند گروپیوس نیز فرم تابع عملكرد و اشعار اصلی خود می‌دانستند، ولی آنها فرم را تابع تكنولوژی و عملكرد ماشین می‌دانستند.

سالیوان در مورد مصالح می‌گوید:« سنگ و ملات در ساختمان ارگانیك زنده می‌شود» موضوعی كه فرانك لویدرایت، شاگرد وی، بهتر از هر معمار معاصر دیگری آن را در ساختمان‌هایش نشان داده است.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 1:38 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بررسی سبک معماری ارگانیک

پاورپوینت بررسی سبک معماری ارگانیک

پاورپوینت بررسی معماری سبک ارگانیک در 32 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات32
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی معماری سبک ارگانیک  در 32 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

 




زندگی نامه فرانک لویدرایت

فرانک لوید رایت: در آغاز پی بردم که سکونتگاه اساسا مانند غار نیست بلکه مانند سرپناهی وسیع در هوای آزاد هم آهنگ با چشم انداز به بیرون و درون است.”

 رایت: نگذارید دیوار سقف و کف اکنون شریک یکدیگر نشوند بلکه جزئی از یکدیگر باشند و هر یک بر دیگری و در دیگری تاثیر بگذارند.

 رایت بین سالهای 1916تا 1922 به ژاپن سفر کرد و در ژاپن هتل امپریال را در توکیو طراحی کرد . در این سالها شدیدا تحت تاثیر معماری ژاپن بود . ارتباط خانه با محیط ، الهام از طبیعت ، معماری ارگانیک ( ژاپنی ) ، سیالیت فضاهای داخلی . دومدرسه معماری شمال و جنوب در شیکاگو و نیومکزیکو ، تاسیس کرد . در کل می توان معماری رایت را چنین توصیف کرد : معماری ارگانیک ، ترکیب ساختمان با طبیعت و نه تحمیل ساختمان بر طبیعت ، ساختمان باید در دل تپه ساخته شود و به صورت افقی ( که در رقابت با طبیعت مطرح نشود ) ، مصالح بکار رفته باید منطبق با همان طبیعت که ساختمان ساخته می شود باشد . شکل ساختمان بی قاعده و منفصل بندی شده و این عمل نه تنها بدلیل عملکرد ها بلکه به دلیل بی قاعده گی طبیعت بستر ساختمان ، توجه به مورفولوژن سایت و توجه به عملکرد و تکنولوژی ساخت ، یکی از شاخصه های اصلی در طراحی مسکن رایت آتشگاه در مرکز خانه و تنها عنصر عمودی معماری رایت بود و این عنصر عمودی بقیه فضاهای مسکن را سازمان می داد.

 

در کل سه هدف عمده رایت عبارتند از :

 

- ارتباط سیال بین داخل و خارج با گشودگی های مداوم و عناصر برنامه ریزی شده.
- افقی بودن چشمگیر آنها که ارتباط کامل با زمین به وجود می آورد.
- تقارن محوری برای تمرکز سیالیت نقاط مشخص.
 

پاورپوینت بررسی معماری سبک ارگانیک
 

نظریات رایت در مورد معماری:

 
در سال 1930، اصول برنامه ریزی برگرفته شده از کتاب رایت در معماری و دموکراسی:

1- کم کردن دیوارهای داخلی و ایجاد یک محیطی برای جریان هوا ، نور و چشم انداز به طوری که در کل پیوسته نشان داده شود
2- هماهنگ ساختن بنا با محیط خارج ( ثابت شده است که سطوح گسترده افقی بهترین وسیله برای ایجاد همبستگی است )
3- پلان آزاد
4- نشان دادن پی ها به صورت سکوی آجری کوتاه برای قرار گرفتن خانه بر روی آن
5- عدم استفاده از مصالح متنوع ، استفاده از مصالح جدید
6- دادن تناسبات منطقی و انسانی به تمام درها و پنجره ها
7- قرار دادن تاسیسات حرارتی درداخل ساختمان ( آتشگاه در مرکز ساختمان ) تاسیسات روشنایی و لوله کشیها در استخوان بندی ساختمان بطوری که جزئی از پیکره ساختمان باشد
8- مبلمان ساختمان به عنوان عناصر ارگانیک معماری و طرح آنها از بنا و الهام گرفته از آن باشد
9- حذف تزئینات ( دوره های معماری ) حذف ظرایف کاریها لارکین

       سالیوان بنیانگذار مدرسه معماران شیکاگو است و «فرانک لویدرایت» معمار افسانه ای آمریکایی از شاگردان او بوده است. «لوییس هنری سالیوان» در سوم سپتامبر ۱۸۵۶ در شهر بوستون به دنیا آمد و مدت کوتاهی در «موسسه فناوری ماساچوست» (ام آی تی) به تحصیل مشغول شد و دریافت که قادر است تحصیلات دبیرستان خود را یک سال زودتر تمام کند و با گذراندن یکسری امتحانات، دو سال در دانشگاه پیش بیفتد. او تنها ۱۶ سال داشت که وارد دانشگاه ام آی تی شد و پس از یک سال تحصیل به فیلادلفیا رفت و برای خود شغلی در کنار معماری به نام «فرانک فرنس»(Frank Furness)پیدا کرد. رکود اقتصادی سال ۱۸۳۱ بسیاری از زحمات «فرانک فرنس» را بر باد داد و او به واسطه مشکلات مالی مجبور به اخراج «سالیوان» شد. در این زمان «سالیوان» به شیکاگو رفت تا در جریان ساختمان سازی آن شهر که پس از وقوع یک آتش سوزی گسترده در سال ۱۸۷۱ آغاز شده بود شانس خود را بیازماید. او خیلی خوش شانس بود که موفق شد در کنار «ویلیام لبارون جنی» مشغول به کار شود. «جنی» اولین معماری است که از اسکلت فلزی در اجرای ساختمان بهره برده. پس از کمتر از یک سال فعالیت در کنار «جنی»، «سالیوان» به قصد تحصیل بار سفر بست و یک سال در دانشگاه هنر پاریس مشغول به فراگیری شد. پس از اتمام دوره آموزشی به شیکاگو بازگشت در حالی که هنوز هجده سالگی اش تمام نشده بود. او چند سال بعد را به فعالیت در کنار معماران مختلفی گذراند تا اینکه در سال ۱۸۷۹ «دانکمار آدلد» معمار مشهور آن زمان، «سالیوان» را استخدام کرد و یک سال بعد او را در شرکت خود شریک کرد. این اتفاق سرآغاز دوران پیشرفت و موفقیت سالیوان بود. طی این سال ها «سالیوان» و «آدلد» موفقیت هایی پی درپی به دست آوردند که از جمله آنها می توان به طرح و اجرای تالار سخنرانی شهر شیکاگو در سال ۱۸۸۹ اشاره کرد که در پایان پروژه «سالیوان» و «آدلد» طبقه بالای این ساختمان را به عنوان آتلیه خود انتخاب کردند.

از دیگر موفقیت های این دو شریک می توان به ساختمان واگن سازان (Wainwright Building) در سنت لوییس اشاره کرد که اولین آسمانخراش تاریخ معماری جهان به شمار می رود. «لوییس سالیوان» اولین معماری است که روش صحیح استفاده از اسکلت فلزی در ساختمان های بلند و مزایای آن را به طرز بهینه ای مورد استفاده قرار داد. از آنجایی که در ساختمان هایی که با اسکلت فلزی بنا می شوند معمولاً غیر یک یا دو دهنه دیوار برشی در سایر نقاط ساختمان نه تنها عضو باربری وجود ندارد که به عنوان مثال از دیوارهای ساختمان فقط به دلیل پوشندگی و محافظت سرمایی گرمایی استفاده می شود و هیچ خاصیت باربری ندارد. «سالیوان» با علم به این نکته در ساختمان های بلند از پنجره هایی با ابعاد بزرگ بهره می برد که نه تنها باعث روشنایی بیشتر فضای داخلی می شد که با حذف دیوارها و ضخامت پائین شیشه های پنجره سطح مفید ساختمان افزایش یافت. توجه سالیوان به مزایای اسکلت فلزی موجب شد محدودیت های دست و پاگیر مهندسی که همیشه بر سر راه طراحان معمار وجود داشته است تا حدی از بین برود و این تحولی شگرف در معماری مدرن را باعث شد. در سال ۱۸۹۰ «سالیوان» یکی از ۱۰ معمار منتخبی بود که برای اجرای ساختمان «نمایشگاه جهانی کلمبیا» که قرار بود در سال ۱۸۹۳ در شیکاگو برگزار شود انتخاب شد. ساختمانی که بعدها «شهر سفید» لقب گرفت. از دیگر شاهکارهای خلق شده «سالیوان» می توان به ساختمان عظیم ترمینال شیکاگو و «دروازه طلایی» که طاقی است عظیم که در «شهر سفید» قرار دارد اشاره کرد. شراکت «آدلد» و «سالیوان» پس از اجرای فروشگاه زنجیره ای «کارسون پیری اسکات» به اتمام رسید و در پی انحلال شرکت «سالیوان» یک دوره بیست ساله را با سیری نزولی چه در زمینه مالی و چه زمینه احساسی سپری کرد. از او به پاس تلاش ها و زحمات بسیار در هنر معماری بارها تقدیر شد و در سال ۱۹۲۲ به عنوان یک طراح خبره از مسابقه ای که برای طرح و اجرای «برج تریبیون» برگزار شده بود شدیداً انتقاد کرد.

یک برج با اسکلت فلزی و نمایی از سنگ که ساختمان های سنگی معماری گوتیک را تداعی می کرد اما سالیوان یک تحریف بزرگ تاریخی را در طراحی آن کشف کرده بود. «لوییس سالیوان» عاقبت در چهاردهم آوریل ۱۹۲۴ در شیکاگو چشم از جهان فروبست. «فرانک لوید رایت» که به نوعی شاگرد او محسوب می شد مراسم تدفین این معمار بزرگ را که در زمان مرگ فقیر و تنها در اتاق هتلی در شیکاگو درگذشته بود آبرومندانه برگزار کرد. اکنون که سال ها از مرگ او می گذرد هنوز تاثیر تفکرات این اولین معمار پیشرو در معماری جهان به چشم می خورد.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 1:38 ] [ مارال ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 صفحه بعد