دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ویژگی های جمعیت شناسی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ویژگی های جمعیت شناسی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ویژگی های جمعیت شناسی در 12 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات12
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ویژگی های جمعیت شناسی در 12 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

.

.

توضیحات: فصل دو

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:


 ( چسبیدن برخی نوشته ها در متن پایین به خاطر رعایت نیم فاصله در متن اصلی است و فایل دانلودی شما مشکلی نخواهد داشت .)


در سال های اخیر به ویژه پس از ارائه نظریه تاثیر گذار بندورا (1977) به تاثیر عوامل اجتماعی و فرهنگی بر فرایند آموزش و پرورش توجه زیادی شده است. در پژوهش های تربیتی به ویژه در كشورهای رو به رشد پیوسته ارتباط معنی داری بین مفاهیم متفاوت روانی – تربیتی و زمینه اجتماعی گزارش شده است . كارشناسان آموزش و پرورش، شاخص های گوناگونی را برای تعیین وضعیت اقتصادی – اجتماعی از جمله میزان درآمد  و میزان تحصیلات ، شغل والدین و مانند آن به كار می برند ( خیر به نقل از چاری ،1387 : 186). بررسی های انجام شده در ایران نشان داده اند كه میزان سواد پدر، بهترین تعیین كننده محیط فرهنگی و اجتماعی خانواده است كه می تواند مستقیم و غیر مستقیم بر توانایی های ذهنی فرزندان تاثیر بگذارد (همان منبع  :187).

یافته های پژوهشی جییو (2005) از چهل و یك كشور نشان می دهد كه وضعیت اقتصادی- اجتماعی خانواده ،ساختار فرهنگی خانواده، سطح تحصیلات پدر و مادر، در موفقیت تحصیلی افراد نقش مهمی دارند (به نقل از تومال و سلیك ، 2009: 1200).

تحقیقات پیسا(2004).نیز خاطر نشان ساخت که وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده ،سطح درآمد  بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان تاثیر می گذارد ،به گونه ای که دانشجویان با سطح درآمد بالا خانواده در امر تحصیل موفقتر هستند (همان منبع:143). در مقابل تووار و همکارانش در پژوهش خود بیان داشتند که هیچ گونه ارتباطی بین میزان درآمد ماهیانه خانواده و موفقیت تحصیلی دانشجویان وجود ندارد (قمری و همکاران،120:1389). در كشور هلند بین پیشرفت تحصیلی دانشجویان و شغل والدین (به خصوص شغل پدر) و تحصیلات والدین (به خصوص پدر) همبستگی نزدیكی وجود دارد (نوغانی ، 1386 :74).

 

2-5-1 پایگاه اجتماعی و پیشرفت تحصیلی

جامعه شناسان باور دارند كه قشربندی های اجتماعی و قومی مستقیما با پیشرفت تحصیلی ارتباط دارد. هایمن جامعه شناس بر این باور است كه هر طبقه اجتماعی دارای ارزش های مربوط به خود است و با توجه به این ارزش ها عمل می كنند.به طور یكه طبقه كارگر نسبت به طبقات دیگر ارزش كمتری برای آموزش و پرورش قائل است . چون باور دارند كه آموزش و پرورش عاملی جهت پیشرفت نبوده و بنابراین فرصت كمتری نسبت به طبقه متوسط جهت پیشرفت در اختیار دارند (شریفیان ،1374 : 203) .

 

2-5-2 موضع گیری های نظری درباره ویژگی های جمعیت شناسی

پی یر بوردیو

پی یر بوردیو از جمله متفكران برجسته جامعه شناسی آموزش و پرورش در فرانسه است (رابینسون به نقل از شارع پور ،1388 :85). به اعتقاد بوردیو ، منبع نابرابری در جامعه بیشتر ماهیت فرهنگی دارد تا اقتصادی و فاصله بین فرهنگ مدرسه و خاستگاه اقتصادی- اجتماعی كودك ، عامل مهمی در تعیین موفقیت كودك در نظام آموزشی محسوب می شود. درباره تاثیر خاستگاه اجتماعی والدین بر موفقیت تحصیلی فرزندان  در كشورهای مختلف ،روندهای متفاوتی مشاهده شده است. در برخی از كشورها این تاثیر كماكان به قوت خود باقی است ، ولی در برخی دیگر، این تاثیر رو به كاهش است . می توان كاهش اثر خاستگاه خانوادگی بر عملكرد تحصیلی فرزندان را ناشی از كاهش اهمیت منابع مالی و مادی خانواده دانست. پس برای بررسی تاثیر خاستگاه خانواده بر فرزندان باید هم منابع مالی و هم به منابع فرهنگی توجه داشت. براساس فرضیه سرمایه اقتصادی ، والدین ثروتمند قادرند فرزندان خود را در مدارس بهتری ثبت نام كنند و از عهده هزینه سنگین آن برآیند ( بودن ، به نقل از همان منبع :86). بوردیو و همكاران برای اثبات تفاوت های طبقاتی در نوع جهت گیری دانشجویان نسبت به استفاده از زبان ، از گروهی از دانشجویان خواستند تا معنی كلمه ای را كه اصلا وجود خارجی نداشت را تعریف كنند .دانشجویان متعلق به پایگاه طبقاتی پایین در ضمن اقرار غیر مستقیم به جهل خود با احتیاط و ترس به تعریف آن كلمه پرداختند و در حالیكه دانشجویان متعلق به طبقات بالا با شجاعت تمام ، خیلی سریع معنای برای آن كلمه پیدا كردند (همان منبع  :99).

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 4:54 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری و یادداری (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری و یادداری (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری و یادداری در 35 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات35
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری و یادداری در 35 صفحه ورد قابل  ویرایش با فرمت doc

.

.

.

توضیحات: فصل دوم


  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه

از جمله ویژگی‌های انسان، استعداد خاص او در یادگیری است. به یقین می‌توان گفت که پیدایش و بقای تمدن و فرهنگ انسان، به وجود استعداد یادگیری او بستگی داشته و یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت‌های اجتماعی در زندگی انسان، یادگیری است. کودک در آغاز، با برخی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فیزیولوژیک و غریزی، پا به دنیا می‌گذارد. از آن پس به جز ظرفیت‌های غریزی و طبیعی نظیر رشد و نمو و بازتاب‌ها، آنچه شخصیت او را می‌سازد، حاصل یادگیری اوست. آموزش‌های خانواده، آموزش‌های مدرسه‌ای و آموزش‌های اجتماعی، همه قسمت‌هایی از زندگی او را تشکیل می‌دهند که تماما یادگیری است. پس حیطه یادگیری گسترده است و رفتارهای تحصیلی و غیرتحصیلی را شامل می‌شود و در مدرسه و یا هر جای دیگری که کودکان، دنیایشان را تجربه می‌کنند، رخ می‌دهد (ولایتی، 1391).

تعریف یادگیری

تغییر در رفتار که در نتیجه تجربه اتفاق می‌افتد، قابل استناد به عوامل فیزیولوژیکی نظیر خستگی یا مصرف دارو و نیروهای مکانیکی، نظیر لغزیدن نیست. یادگیری در همه موقعیت‌های زندگی از جمله مدرسه و کلاس اتفاق می‌افتد. گرچه، یادگیری یک تغییر داخلی است ولی از تغییرات در رفتارهای قابل مشاهده، قابل استناد است و فرایندی است که یک ارگانیسم به وسیله‌ی آن، رفتارش را در نتیجه‌ی یک تجربه، تغییر می‌دهد (استین، 2012).

مفهوم یادگیری را می‌توان به صورت‌های مختلف تعریف کرد؛ کسب دانش و اطلاعات، عادت‌های مختلف، مهارت‌های متنوع و راه‌های گوناگون حل کردن مساله. همچنین، می‌توان یادگیری را به عنوان فراگیری رفتارها و اعمال پسندیده، حتی به عنوان کسب رفتارها و اعمال مضر و ناپسند تعریف کرد. با این حال معروف‌ترین تعریف از یادگیری به قرار زیر است: یادگیری، به فرآیند ایجاد تغییرات نسبتا پایدار در رفتاری که حاصل تجربه است، ‌گفته می‌شود و نمی‌توان آن را به حالت‌های موقتی بدن، مانند آنچه بر اثر بیماری، خستگی یا مصرف داروها پدید می‌آید، نسبت داد (استین، 2012).

 

انواع یادگیری

  براساس نظریه سلسله‌مراتب یادگیری گانیه، یادگیری‌های مختلف، سلسله‌مراتبی را تشکیل می‌دهند که در آن هر یادگیری، پیش‌نیاز یادگیری مراتب بالاتر از خود است. این سلسله‌مراتب از ساده به پیچیده و شامل هشت طبقه به شرح زیر می‌باشد:

1. یادگیری علامتی: ساده‌ترین نوع یادگیری و در نتیجه پایین‌ترین نوع آن در سلسله‌مراتب یادگیری، علامتی است. این نوع، در واقع همان شرطی‌شدن کلاسیک است و به این ترتیب حاصل می‌شود که فراگیر در برابر محرک خاصی، بازتابی بروز می‌دهد، یعنی در برابر محرک، شرطی می‌شود.

2. یادگیری محرک – پاسخ: یادگیری محرک – پاسخ، همان شرطی‌شدن فعال (کنش‌گر) است و با یادگیری علامتی از این جهت فرق دارد که در این نوع، پاسخ، دقیق و ارادی است اما در یادگیری علامتی، غریزی و غیرارادی است.

3. یادگیری زنجیره‌ای: در این نوع یادگیری، رفتارهایی که قبلا از طریق محرک – پاسخ آموخته شده‌اند، با هم ترکیب شده و رفتار پیچیده‌تری را موجب می‌گردند.

4. یادگیری کلامی (تداعی کلامی): این نوع یادگیری، زبان‌آموزی نیز نامیده می‌شود و نوع به‌خصوصی از یادگیری زنجیره‌ای است که حلقه‌های آن، واحدهای زبان هستند. بدین‌صورت که کودک، کلماتی را که قبلا یاد گرفته، به یکدیگر متصل کرده و از این طریق منظور خود را تفهیم می‌سازد.

5. یادگیری تمییز دادن محرک: یادگیری تمییزی، ‌مستلزم به دست آوردن توانایی تفاوت‌گذاری بین محرک‌های مشابه است؛ یعنی فرد باید بتواند به محرک‌های مختلف، پاسخ‌های درست دهد. این یادگیری، همان یادگیری محرک – پاسخ است که در اینجا تعداد محرک‌ها زیاد است و اغلب با هم شباهت‌هایی دارند و فراگیر باید بتواند آنها را از هم تشخیص داده و به هر کدام از آنها، پاسخ مثبت بدهد.

........

...............



 Singal learning

 Stimulus-respos learning

 Chaining

 Verbal assocition

 Discrimination



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 4:54 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش جنسیت و تفاوت های جنسیتی مرد و زن (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش جنسیت و تفاوت های جنسیتی مرد و زن (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش جنسیت و تفاوت های جنسیتی مرد و زن در 54 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات54
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش جنسیت و تفاوت های جنسیتی مرد و زن در 54 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc




توضیحات ابتدایی فایل:

 

تعداد صفحات: 54 صفحه (49 صفحه متن و 5 صفحه منابع)

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش و با فرمت  doc (آماده جهت پرینت)

نوع تایپ متن: کاملا استاندارد همچنین دارای پیشینه تحقیقاتی داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه می باشد.

کیفیت منابع: منابع کاملا جدید هستند:: منابع (شامل 2012) 

منابع درون متنی و پایانی: دارد

 

قابل استفاده برای مقاطع: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های روانشناسی، علوم تربیتی و مدیریت و سایر رشته های مرتبط

 

 

بخشی از متن:

 

مقدمه

تفاوت در نقش های جنسیتی یکی از مهمترین زمینه های تجربه زیسته در بین مردان و زنان است که در سرتاسر جوامع و فرهنگ ها وجود دارد و تقسیم نقش های جنسیتی از دوران کودکی و در مرحله جامعه پذیری آغاز و در همه عرصه های زندگی نمود می یابد. در یک تعریف کلی نقش های جنسیتی به انتظارات رفتاری که از دو جنس در موقعیت های گوناگون و براساس هنجارهای جامعه انتظار می رود اطلاق می شود (لیندسی، 2011).

در این راستا گلدبرگ و همکاران (2012) در بررسی تحولات نقش های جنسیتی در بین دانشجویان دریافتند که نگرش به نقش های اقتصادی و خانوادگی تغییر یافته و در بین دانشجویان دختر اشتغال مادران نقش موثری در تحولات نگریسته آنها نسبت به نقش های سنتی داشته است.



. Lindsey

. Goldberg


 نظریه های مرتبط با جنسیت

بردال (1996) نظریه های موجود در زمینه ی رفتار مرتبط با جنسیت را در سه رویکرد و شش مدل مورد بررسی قرار داده است. نظریه های روان شناسی جنسیت معمولاً بر کنش صفات و خصوصیات فردی در توجیه و توضیح رفتار تأکید می کردند. ولی اخیراً توجه زیادی به نقش موقعیت و بافت شده است. می توان نظریه های موجود در این زمینه را به رویکرد تقسیم کرد:

1– رویکرد  صفات

2– رویکرد انتظارات

3– رویکرد بین فرهنگی

در رویکرد صفات فرض بر آن است که خوصوصیات فردی و ویژگی های درونی تعیین کننده ی رفتار است. در رویکرد انتظارات تصور می شود که ویژگی های جمعیت شناسی برحسته و چشمگیر، انتظارات رفتاری را شکل می دهند و این انتظارات، رفتار درون گروهی را هدایت می کند. رویکرد بین فرهنگی عناصر رویکردهای صفات و انتظارات را ترکیب می کند، با این تصور که افراد از پیشینه های فرهنگی مختلف یا از مقام و منزلت اجتماعی متفاوت، به طور نظام مندی در معرض انتظارات و تجربیات متفاوتی در طول عمرشان قار گرفته اند و در نتیجه خصلت ها و صفات اکتسابی متفاوت و جایگاه و مقام های اجتماعی مختلفی دربافت یک گروه دارند و براساس تعامل این خصلت ها در یک بافت فرهنگی خاص رفتار می کنند. نظریه هایی که بر پایه ی این رویکرد های مختلف هستند، پیش بینی های متفاوتی در مورد رفتار زنان و مردان در موقعیت های مختلف اجتماعی، خانوادگی، شغلی و غیره خواهند داشت. از رویکرد های فوق 6 مدل در مورد رابطه جنسیت و رفتار به وجود آمده که هر یک پیش بینی کننده ی رفتار زنان و مردان در موقعیت های مختلف است.

1– مدل همانندی جنسی (بدون تفاوت جنسی): طبق این مدل، بروز رفتار های مختلف از زنان و مردان تابع جنسیت آن ها نیست، بلکه تابع تفاوت های فردی آن ها مثل توانایی، نقش کاری، انگیزه و غیره است و صفات و خصلت ها در این مدل مستقل و مجزا از جنس در نظر گرفته می شود (بردال، 1996).

2– مدل تفاوت های جنس کلیشه ای، نظریه هایی که بر تفاوت های جنسی در رفتار ( چه در صورت ذاتی و چه اکتسابی) تأکید دارند، در طول تاریخ روان شناسی همیشه رایج بود ه اند و معمولاً تفاوت های سازگار و متناسب با عقاید فرهنگی را به عنوان یک اصل می پذیرند. مثلاً نظریه های زیستی –  اجتماعی بر این عقیده اند که تفاوت های جنسی در رفتار نتیجه ی تفاوت جنس بیولوژیکی هستند که از رفتار جفت گیری که بقاء گونه ها را در طول تکامل بهینه می سازد، نشأت می گیرد. نظریه روانکاوی فروید نیز بر این اصل است که تفاوت های جنسی ناشی از تجارب دوران کودکی است که این تجارب با جنس بیولوژیکی تعیین می شود و نتیجه ی آن خصلت های فردی متفاوتی  است که در هر دو جنس شکل می گیرد (عریضی، بهادران و فاتحی زاده، 1386).

نظریه جدید روانکاوی چارچوبی عمومی برای مطالعه ی تفاوت های جنسی است . برای نمونه گلیگان (1982) چادورو (1974) که از درمانگران نظریه ی روابط شیء است، معتقد است که پسران و دختران تصورات متفاوتی از خود دارند، اما نمی توانند خود را با شباهت و وابستگی به مادرشان توصیف کنند، از آن جایی که پدرشان غیر قابل دسترسی است، بنابراین پسران در حالی رشد می کنند که نمی توانند عمیقاً با دیگران رابطه برقرار کنند و به آن ها وابستگی پیدا کنند و خود پنداره ای دارند که با استقلال، تمایز، رقابت جویی و جاه طلبی تعریف شده و آن ها را برای کار در بیرون از خانه آماده می کند. دختران خود را با شباهت به مادرشان توصیف می کنند و ارتباط نسبتاً مداومی را با او تجربه می کنند، بنابراین ظرفیت و قابلیت بالایی برای وابسته بودن دارند و خود پنداره ای دارند که همواره با وابستگی و ارتباط شکل گرفته و تعریف شده و آن ها را برای مادر شدن آماده می کند.

3–مدل طرحواره جنسیتی: نظریه ی طرحواره ی جنسیتی بم (1987) از نظریه ی آندروژونی او نشأت می گیرد. افرادی که به خود در صفات زنانگی نمره بالاو در صفات مردانگی نمره پایین می دهند، «زن» و افرادی که به خود در صفات مردانگی نمره بالا و در صفات زنانگی نمره  پایین می دهند «  مرد » و کسانی که به خود در هر دو صفت به خود نمره پایین می دهند « نامتمایز » تلقی می شوند (عریضی و دیگران، 1386). فرد دو جنسیتی شخصی است که هم ویژگی های روان شناختی مردانه دارد و هم ویژگی های روان شناختی زنانه. در این مدل عقیده بر این است که به جای این که مردانگی و زنانگی در دو سوی مقیاس واحدی باشند، دو بعد جداگانه هستند که یکی از آنها از زن نبودن تا خیلی زن بودن و دیگری از مرد بودن تا خیلی مرد بودن ادامه می یابد. این حالت ،دو جنسیتی بودن افراد را امکان پذیر می سازد. افراد دو جنسیتی احتمالاً در انواع وسیع تری از موقعیت ها بهتر از افرادی که رفتار های وابسته به جنسیت دارند عمل می کنند. آنان به دلیل انعطاف پذیری از مزیت برخوردارند (هاید، ترجمه خمسه، 1377).

 

نتایج پژوهش های اخیر ضمن تأیید دیدگاه بم، نشان داده اند که افراد دو جنسیتی عزت نفس بالاتری دارند و در بین همسالانشان از محبوبیت بیشتری برخوردارند (میجر، کارینول و دوکس، 1981؛ ماساد، 1981؛ اسپنس، 1981؛ به نقل از نجاریان و خدارحیمی، 1377).

4–مدل نقش جایگاهی (موقعیتی): نظریه های مارکسیستی و نظریه سوسیالیستی فمنیستی استیلای مردان در مجموع مدل نقش های جایگاهی را شکل می دهند. انگلس (1978)، منشاء پیدایش برتری و استیلای مردان را در حوزه های کاری زنان و مردان که نسبتاً مجزا و مکمل هم بودند پیدا کرد که این منشاء دستیابی به اموال شخصی مردان برای اولین بار میسر ساخت و مردان و زنان را از هم جدا ساخته و آن ها را به ترتیب به حاکمان اولیه و طبقات ستمدیده تقسیم کرد . به این صورت که پس از این که داشتن اموال شخص رایج شد ، قدرت و اعتبار و وجه اجتماعی و ارزش ، به دستیابی و مالکیت منابع مادی وابسته بود و مردان دسترسی بیشتری به این منابع داشتند و از آن ها در جهت افزایش قدرت خود استفاده می کردند.

زنان به نقش های کاری در خانه محدود شده و به تدریج از ارزش نقش های اجتماعی و کاری آنان کاسته شد و حتی خود زنان نیز تحقییر شدند (عریضی و همکاران، 1386). مارکسیست ها و فمینیست سوسیالیست های مدرن معتقدند که کاری که زنان معمولاً بیرون از خانه پیدا می کردند، بازتابی از نقش های خدمتکاری آن ها بوده است. مثل منشی گری، پرستاری، مهمانداری و معلمی کلاس های ابتدایی که در تمامی این کارها  زنان به بچه ها یا افراد بالادستی که مرد بودند کمک و از آن ها مراقبت می کردند (عریضی و همکاران، 1386). طبق نظر گاتک و موراش (1982)، نیز در هر حیطه کاری، چه به صورت عمومی و چه به صورت خصوصی، زنان در نقش هایی که ارزش کمتری دارند و کمتر حمایت می شوند و مردان در نقش های نفوذی تر و نقش هایی که از مظر کاری ارزشمند هستند و نقش های مدیریتی قرار داده می شوند. آنان این پدیده را «سرایت نقش جنسی» نامیدند.

5– مدل تعامل رفتار و جنسیت: نظریه نقش های اجتماعی ایگلی (1987 ) و مدل تعاملی رفتار وابسته و جنسیت (دوکس و میجر، 1987)، بر نقش انتظارات رفتاری مردم در تأثیر بر رفتار خود و دیگران تأکید داشتند. این نظریه ها در این باورند که جنس به خودی خود تعیین نمی کند که فرد قادر به انجام یا بروز چه نوع رفتار هایی است و جنس یک فرد خاص تعیین کننده انتظاراتی است که هم خود فرد و هم دیگران از رفتار او دارند (وین ولیدن، 1955؛ ویگینز، 1979؛ بولینو و ترندلی، 1999). این ا نتظارات با استنباط در مورد قابلیت و کفایت بر پایه مقام و جایگاه شکل نمی گیرد، بلکه با نقش های جنسیتی اجتماعی متفاوت شکل می گیرد که رفتار شخصی مردان و رفتار گروهی زنان را می طلبد. بنابراین جنس به صورت کلیشه ای بر رفتار تأثیر می گذارد. تا به حدی که انتظارات مشاهده گر و فرد خاص هماهنگ با هم و براساس طرحواره ی جنسیتی است. معمولاً انتظار این نظریه ها آن است که در راستای تصورات کلیشه ای از جنس، جنس و جایگاه و مقام و پیدایش رهبری در آغاز تشکیل گروه های کاری که باهم ناآشنا هستند و از دو جنس مخالفند، تأثیر بگذارد و به رهبری کاری مردان و رهبریت اجتماعی زنان منجر شود (ایگلی و کاراو، 1991). به ویژه زنان در گروه هایی آسیب پذیر و حساس هستند که همان تصورات کلیشه ای که در مورد رفتار آنان می شود را دارا باشند. لیکن به تدریج که اعضای گروه کاری کم کم با هم آشنا می شوند، تفاوت های فردی در توانایی ها و شخصیت اعضاء که مستقل از جنس است جایگاه و مقام و نقش های آنها را در گروه تعیین می کند (عریضی و دیگران، 1386).

مدل تعامل نشان می دهد که زنان ناگزیر به انجام رفتار های  خاصی هستند تا مقبول باشند و در صورتی که رفتار هایی از قبیل رفتار تحکم آمیز یا خود ابراز را انجام دهند از مقبولیت آنها کاسته می شود. درک این موضوع نشان می دهد که همرنگی و متابعت نه در ذات جنسیت بلکه به دلیل انتظاراتی است که در جامعه از زنان وجود دارد. این مدل به عامل انتظار جامعه از رفتار های مقبول زنان تأکید می کند که با آموزش قابل تغییر است  (عریضی و دیگران، 1386).

6 – مدل جنسیت به مثابه فرهنگ : نظریه جنسیت به مثابه فرهنگ، به جای اینکه تفاوت های جنسی را به عنوان تفاوت های شخصیتی افراد در نظر بگیرد، پیشنهاد می کند که به تفاوت های جنسی به دید تفاوت های فرهنگی نگاه کنیم. این نظریه معتقد است که در شخصیت و رفتار اجتماعی برخی تفاوت های جنسی ثابت وجود دارد. این تفاوت ها به طور نظام مندی از دست یابی متفاوت به نقش های رفتاری بر اساس جنس نشأت می گیرد که مربوط به تفاوت های جنسی از نظر قدرت اقتصادی و اجتماعی است. تفاوت های جایگاهی و موقعیتی به نفوذ و تفاوت های شخصیتی مابین دو جنس در گروه تبدیل می شود. این رویکرد نسبت به رویکرد صفات، تنوع رفتاری و شخصیتی را در محدوده جنسیت فراهم می کند و تیپ سازی بیشتری را برای مردان و زنان ایجاد کرده و فضایی را برای سایر تأثیرات جایگاهی و فرهنگی بر تجربه و رفتار مثل نژاد و طبقه اجتماعی فراهم می کند. این مدل بیان کننده فردی تر بودن فرهنگ مردان نسبت به خرده فرهنگ زنان است که بیشتر جمعی است. به هر حال زنان باید در هر دو فرهنگ فعالیت کنند، بنابراین قادرند که هم به شیوه شخصی و هم جمعی و گروهی رفتار کنند. از طرف دیگر مردان تنها ، یا حداقل در ابتدا، باید در فرهنگ فردی عمل کنند و توانایی شان برای فعالیت در فرهنگ جمعی با هنجار های جمعی و گروهی محدود است. یعنی زنان بسته به موقعیت گاه از رفتار اختصاصی خود که جمع گرایی است استفاده می کنند و گاه از رفتارهای فردگرا (بردال ،1996).

 


ویژگی های متمایز کننده این محصول نسبت به محصولات مشابه!!!

 
منابع جدید داخلی و خارجی
تمامی منابع ذکر شده در متن در پایان فایل آمده است!!!
منابع درون متنی و منابع پایانی کاملا به شیوه APA نوشته شده اند که مورد تایید تمام دانشگاه های ایران (سراسری و آزاد) می باشد
مشخص بودن تعداد صفحات متن و تعداد صفحات منابع!!!
پشتیبانی تخصصی  (در صورت وجود هر گونه سوال، راهنمایی یا مشکل احتمالی در مورد فایل مورد نظر)

 

 

پشتیبانی 09191809834  (لطفا فقط پیامک یا تلگرام).

نحوه دانلود: بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

 

توجه ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 4:54 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مقاله ارائه مدل مفهومی از توسعه کارآفرینی

مقاله ارائه مدل مفهومی از توسعه کارآفرینی

مقاله ارائه مدل مفهومی از توسعه کارآفرینی در 13 صفحه مجزا قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات13
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

مقاله ارائه مدل مفهومی از توسعه کارآفرینی در 13 صفحه مجزا قابل ویرایش با فرمت doc



چکیده :


در دنیای پر از تغییر وتحول امروز، رشد و توسعه کشورها در گرو توسعه کارآفرینی از طریق تربیت نیروی کار ماهر و متخصص است. توسعه كارآفرینی عبارت است از افزایش احتمال و نرخ وقوع رفتار كارآفرینانه در كلیه ابعاد كارآفرینی. برنامه توسعه کارآفرینی یک برنامه توسعه منابع انسانی است که بازده آن را می توان کارآفرینان توانای جدید با شرکت های پایدار دانست. این برنامه در واقع  یک نوع سرمایه گذاری برای آینده محسوب می گردد‌ وبه منابع انسانی کشور کمک می کند که در آینده بتوانند تصمیمات مناسب تری درباره اشتغال خود اتخاذ كنند.

در مقاله حاضر، ضمن مروری مختصر و مستند بر ادبیات موضوعی مربوط به کارآفرینی و توسعه کارآفرینی، اهمیت و ضرورت موضوع، پیشینه تحقیق و مدل مفهومی توسعه کارآفرینی را مورد مطالعه قرار خواهیم داد. در پایان پس از ارائه بحث، نتیجه‌گیری و كاربردهای مدیریتی، پیشنهاداتی بمنظور ادامه تحقیقات و پیگیری موضوع توسط محققان دیگر بیان خواهد شد.


واژه‌های كلیدی: کارآفرینی –  توسعه کارآفرینی – الگو.

 

فهرست مطالب :


1- مقدمه

2- تعاریف

2-1- کارآفرینی

2-2- توسعه کارآفرینی

4- ضرورت و اهمیت موضوع

5- پیشینه تحقیق:

 

6-  ارائه مدل مفهومی از توسعه کارآفرینی

 7- تشریح تفصیلی اجزای مدل:

8- جمع‌بندی

8-1- بحث و نتیجه‏گیری

8-2- پیشنهادات و كاربردهای مدیریتی

8-3- برای تحقیقات آینده

9- پانویسها


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 4:54 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مطالعه و بررسی بسترهای كارآفرینی سازمانی در شركتهای دولتی استان سیستان و بلوچستان (مطالعه مور

مطالعه و بررسی بسترهای كارآفرینی سازمانی در شركتهای دولتی استان سیستان و بلوچستان (مطالعه موردی)

مطالعه و بررسی بسترهای كارآفرینی سازمانی در شركتهای دولتی استان سیستان و بلوچستان (مطالعه موردی) در 24 صفحه مجزا همراه با جداول و نمودار ها ثابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات24
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

مطالعه و بررسی بسترهای كارآفرینی سازمانی در شركتهای دولتی استان سیستان و بلوچستان (مطالعه موردی) در 24 صفحه مجزا همراه با جداول و نمودار ها ثابل ویرایش با فرمت doc


چکیده:

      با توجه به رقابت شدید، تغییرات سریع، نیازهای جدید كاركنان و مشتریان و اصلاح   شیوه های مدیریت سنتی برای استفاده بهینه از قابلیت های كاركنان، سازمان های امروزی سعی می كنند تا توجه بیشتری به كارآفرینی از خود نشان دهند. استفاده از نوآوری بعنوان یك سازوكار برای تعریف دوباره سازمان و موقعیت سازمان در بازار رقابت با دیگر سازمان ها، هسته اصلی كارآفرینی سازمانی را تشكیل می دهد. روش مورد استفاده در این پژوهش روش توصیفی ـ پیمایشی می باشد. نمونه آماری تحقیق شامل60 نفر از مدیران عالی و میانی شرکتهای دولتی نفت، مخابرات، آب و فاظلاب و برق می باشد. جهت جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از پرسشنامه کارآفرینی آقای مقیمی استفاده گردید که پایایی این پرسشنامه برابر      96/0 = می باشد. یافته های اصلی پژوهش با توجه به فرضیه های تحقیق نشان داد که بسترهای کارآفرینی سازمانی با توجه به مدل مبنا در این تحقیق که شامل ابعاد سه گانه ساختار، محتوا و زمینه می باشد در شرکت های دولتی فراهم می باشد.


واژگان کلیدی: کارآفرینی سازمانی، ساختار، محتوا، زمینه

 

فهرست مطالب :

 

مقدمه :

تاریخچه كارآفرینی سازمانی

تعریف كارآفرینی سازمانی

كارآفرینی سازمانی

نتایج كارآفرینی سازمانی

مدلهای كارآفرینی سازمانی         

1-                مدل كارآفرینی كورنوال و پرلمن

2-               مدل كارآفرینی سازمانی كوراتكو و نافزیگر  

3-               مدل كارآفرینی اكلس و نك  

4- ابعاد كارآفرینی سازمانی تامپسون 

5- مدل سه شاخگی كارآفرینی

فرضیه های تحقیق :

تعریف واژه های پژوهش:

سطح ، كانون و واحد تجزیه و تحلیل تحقیق

جامعه و نمونه  آماری

نمونه آماری:

  روش نمونه گیری :

(6-3) ابزار تحقیق

روایی و پایایی آزمون :

روائی

پایائی

روش جمع آوری اطلاعات

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات:

آمار تو صیفی :

توزیع كاركنان برحسب جنسیت :

توزیع كاركنان بر حسب سن :

توزیع كاركنان برحسب سابقه خدمت :


توزیع كاركنان بر حسب تحصیلات :

تجزیه و تحلیل اطلاعات و توصیف یافته ها

آزمون فرضیه ها :

آزمون فرضیه اول  تحقیق :

آزمون فرضیه دوم تحقیق :

آزمون فرضیه سوم تحقیق :

ل مفهومی تحقیق

بحث و نتیجه گیری :

منابع :


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 4:54 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی (زنان) با تمایل به کارآفرینی در سازمانها و ادارات دولتی شهر

بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی (زنان) با تمایل به کارآفرینی در سازمانها و ادارات دولتی شهر اردبیل

بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی (زنان) با تمایل به کارآفرینی در سازمانها و ادارات دولتی شهر اردبیل در 15 صفحه مجزا قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات15
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

بررسی رابطه بین  ویژگی های شخصیتی (زنان) با تمایل به کارآفرینی در سازمانها و ادارات دولتی شهر اردبیل  در 15 صفحه مجزا قابل ویرایش با فرمت doc


چکیده :

      هدف از این پژوهش بررسی و توصیف ویژگی های شخصیتی (زنان)، در سازمان ها و بررسی تمایل آنها به کارآفرینی و همچنین تحلیل رابطه آن دو با یکدیگر می باشد. روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه زنان سازمان های دولتی شهر اردبیل می باشد که با استفاده از روش طبقه ای تصادفی، متناسب با حجم طبقه تعداد 153 نفر به عنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری پرسشنامه محقق ساخته شخصیت و کارآفرینی به ترتیب شامل 35 و 54 سئوال بسته پاسخ بر اساس مقیاس هفت درجه ای لیکرت بود. اعتبار پرسشنامه شخصیت و کارآفرینی بر اساس ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 78/0 و 81/0 برآورد گردید. پس از جمع آوری داده ها فرضیه های تحقیق از طریق ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی، ضریب همبستگی اسپیرمن و با استفاده از نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل گردید. نتایج این پژوهش نشان می دهد که بین ویژگی های شخصیتی (زنان) با تمایل آنها به کارآفرینی رابطه معناداری وجود دارد، لذا پیشنهاد می شود، به دلیل اینکه ویژگی های شخصیتی (زنان) با کارآفرینی ارتباط دارند، شناخت ویژگی ها و خصایص شخصیتی در زنان بر روی کارآفرینی تأثیر گذاشته و با تقویت این ویژگی ها می توان کارآفرینی را در زنان افزایش داد.


واژگان کلیدی: شخصیت، ویژگی های شخصیتی، زنان، کارآفرینی، سازمان


فهرست مطالب :


1- مقدمه

كارآفرینی

عوامل كلیدی كارآفرینی

آموزش عالی و كارآفرینی :

3- كارآفرینی در آموزش عالی ایران

4- پیشینیه تحقیق

5- روش انجام پژوهش

6- یافته های پژوهش

بحث و نتیجه گیری

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 4:53 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود امکان سنجی استقرار خوشه صنعتی شیلات چابهار و اثرات آن بر توسعه منطقه ای استان سیستان و بلوچست

امکان سنجی استقرار خوشه صنعتی شیلات چابهار و اثرات آن بر توسعه منطقه ای استان سیستان و بلوچستان

امکان سنجی استقرار خوشه صنعتی شیلات چابهار و اثرات آن بر توسعه منطقه ای استان سیستان و بلوچستان همراه با جداول و نمودار ها در 20 صفحه مجزا قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات20
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

امکان سنجی استقرار خوشه صنعتی شیلات چابهار و اثرات آن بر توسعه منطقه ای استان سیستان و بلوچستان همراه با جداول و نمودار ها در 20 صفحه مجزا قابل ویرایش با فرمت doc



چکیده

      خوشه های صنعتی یکی از مهم ترین و موفق ترین رویکرد های توسعه صنعتی و    منطقه ای است که مد نظر بسیاری از  سیاست گزاران کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است. خوشه صنعتی همان تمرکز جغرافیایی و بخشی بنگاه های کوچک و متوسط می باشد که علاوه بر داشتن فرصت و تهدیدهای مشترک به دنبال تکمیل زنجیره تامین خوشه و تمرکز تمامی واحدهای تولیدی، خدماتی و پشتیبانی در یک محدوده جغرافیایی نزدیک به هم است. در هر منطقه از كشور با توجه به وضعیت موجود (دسترسی به مواد اولیه، مهارت و یا وجود تقاضا در بازار) تجربه استقرار خوشه های صنعتی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه دستاوردهای مطلوبی را برای صنایع به همراه داشته است و سازمان صنعتی ملل متحد توسعه خوشه های صنعتی را به عنوان سیاست صنعتی برای کشورهای در حال توسعه معرفی نموده است. یک پروژه توسعه خوشه صنعتی، تلاشی برنامه‌ریزی شده و آگاهانه است که معمولاً با مسئولیت سازمان‌های توسعه‌ای با کمک و همکاری نهادهای مختلف محلی جهت ارتقای سطح پویایی یک خوشه و بهبود قابلیت رقابت‌پذیری آن به اجرا درمی‌آید. مسئولیت مستقیم راهبری یک پروژه توسعه خوشه‌ای بر عهده عامل توسعه خوشه است. عموماً توسعه خوشه‌های صنعتی با توجه به مزیت‌ها و قابلیت‌های منطقه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود. در ایران نیز، راهبرد توسعه خوشه های صنعتی در دستور سیاست های وزارت صنایع  قرار گرفته و در حال حاضر خوشه های صنعتی زیادی در کشور در صنایع تولیدی شکل گرفته است. یکی از مزیتهای نسبی استان سیستان و بلوچستان در بخش کشاورزی، شیلات و آبزی پروری است که طرح توسعه خوشه صنعتی شیلات استان به تصویب دولت و دفتر خوشه های صنعتی وزارت صنایع و معادن رسیده است.  این مقاله به مطالعه امکان سنجی استقرار  خوشه صنایع شیلاتی چابهار اختصاص دارد. همچنین در ادامه مدلی برای استقرار خوشه صنعتی معرفی می شود و در خاتمه آثار و نتایج استقرار خوشه صنعتی شیلات بر توسعه منطقه ای استان سیستان و بلوچستان مورد مطالعه قرار می گیرد .


واژگان كلیدی : خوشه صنعتی، شیلات، توسعه، سیستان و بلوچستان

 

فهرست مطالب :

 

مقدمه

2. ادبیات خوشه و توسعه خوشه ای

مراحل اصلی در فرآیند توسعه خوشه‌های صنعتی  

مطالعه شناختی

اعتمادآفرینی

برنامه

عمل

پیاده‌سازی

نظارت و ارزیابی

نقش توسعه خوشه‌های صنعتی در کسب و کار منطقه

مدلهای بررسی خوشه‌های صنعتی

پروژه توسعه خوشه ای:

مزایای توسعه با رویكرد خوشه‌ای :

3. وضعیت خوشه های صنعتی در ایران:

4. امكان سنجی استقرار خوشه صنایع شیلاتی چابهار

لزوم ایجاد خوشه صنعتی شیلات چابهار

5.مدل پیشنهادی برای استقرار خوشه صنعتی شیلات در چابهار


6.آثار و نتایج استقرار خوشه صنعتی شیلات بر توسعه منطقه ای

7. راهكارها و پیشنهادات

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 4:53 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مقاله بررسی گردشگری و فرصتهای ناب برای كارآفرینان

مقاله بررسی گردشگری و فرصتهای ناب برای كارآفرینان

گردشگری، فرصتهای ناب برای كارآفرینان در 17 صفحه مجزا قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات17
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

مقاله گردشگری، فرصتهای ناب برای كارآفرینان در 17 صفحه مجزا قابل ویرایش با فرمت doc


چکیده

      صاحب نظران آثار و پیامدهای متعددی از جمله آثار اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و به ویژه اقتصادی را برای صنعت گردشگری به عنوان یكی از بزرگترین صنایع خدماتی جهان معرفی كرده اند. امروزه بسیاری از كشورهایی كه به دنبال توسعه هستند، سرمایه گذاری در این صنعت را در دستور كار خود قرار داده و بطور جدی آن را دنبال می نمایند. به گونه ای كه صنعت گردشگری امروزه نقش بسیار مهمی در ساختار اقتصادی كشورهایی از جمله مالزی، تركیه و امارات متحده عربی ایفا می نماید. با توجه به وجود فرصت های فراوان در صنعت گردشگری، مقاله حاضر با تمرکز بر بعد اقتصادی این صنعت، قصد دارد ضمن معرفی برخی آثار اقتصادی توسعه گردشگری، نقش کارآفرینان در این عرصه را با طرح چند ایده، مورد تأکید قرار دهد.


واژگان كلیدی :كارآفرینی، گردشگری، كارآفرینی پایدار

 

فهرست مطالب :


1-مقدمه

2- گردشگری ، آثار و پیامدها

1-2- گردشگری(1)

2-2- آثار و پیامدهای اقتصادی صنعت گردشگری

3-2-گردشگری و اشتغال

3- كارآفرینی و صنعت گردشگری

4 فرصتهای ناب گردشگری برای كارآفرینان

5-فرصت های توسعه  گردشگری در استان سیستان و بلوچستان

6-برخی ایده های كارآفرینانه در صنعت گردشگری استان جهت بهره برداری كارآفرینان

5-6-توریسم حیوانات

7-نتیجه گیری

 پی نوشت ها

فهرست منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 4:53 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مقاله بررسی صنعت گردشگری در اقتصاد استان سیستان و بلوچستان و نقش آن در رفع بیکاری واشتغال

مقاله بررسی صنعت گردشگری در اقتصاد استان سیستان و بلوچستان و نقش آن در رفع بیکاری واشتغال

صنعت گردشگری در اقتصاد استان سیستان و بلوچستان و نقش آن در رفع بیکاری واشتغال در 18 صفحه مجزا قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات18
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

صنعت گردشگری در اقتصاد استان سیستان و بلوچستان و نقش آن در رفع بیکاری واشتغال در 18 صفحه مجزا قابل ویرایش با فرمت doc


چکیده


      گردشگری و اقتصاد گردشگری در حال حاضر، در حال تبدیل شدن به یكی از اركان اصلی اقتصاد تجاری جهان است. افزون بر این بسیاری از برنامه ریزان و سیاست گزاران توسعه نیز از صنعت گردشگری به عنوان ركن اصلی توسعه پایدار یاد می كنند. امروزه صنعت گردشگری یکی از مهمترین بخش‌هایی است که در اقتصاد هر کشور می‌تواند در زمینه اشتغال زایی و کسب درآمد تأثیرگذار باشد. ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی متنوع و ممتاز خود که تعطیلات و تفریحات در همه فصول سال را امکان‌پذیر می‌کند، از سال‌های دور به عنوان کشوری که می‌تواند بخش عمده‌ای از هزینه‌های خود را از محل درآمدهای جهانگردی و گردشگری تأمین کند؛ مدّ نظر برنامه‌ریزان و حتی متخصصان جهانی صنعت جهانگردی بوده است. وجود آثار باستانی به یادگار مانده از تمدنی کهن در اغلب استان های ایران مانند استان سیستان و بلوچستان می تواند بهترین منبع برای کسب درآمد و اشتغال زایی باشد، و تأثیر بسیار مثبتی در اقتصاد و فرهنگ مردم بجای گذارد. لذا در تحقیق حاضر تحلیل و ارزیابی فعالیت های اقتصادی گردشگری استان با توجه به پتانسیل های موجود مورد بررسی قرار گرفت. براساس تئوری اقتصاد پایه، بخش گردشگری می تواند ارزش افزوده بسیاری در استان ایجاد نماید، بطوری كه بخش های دیگر را متأثر سازد. همزمانی توسعه صنعت گردشگری با فعالیت های طراحی شده دیگر همچون راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی و بازارچه مرزی و ایجاد و گسترش بندرهای چند منظوره دركل استان، در تسریع احداث امكانات و تأسیسات گردشگری كمك شایان توجهی خواهد داشت.


واژگان کلیدی: گردشگری، اقتصاد، اشتغال، بیکاری، مزیت


فهرست مطالب :

 

مقدمه

وضعیت اقتصادی واشتغال در استان سیستان وبلوچستان

موادوروشها

اندازه گیری آثار اقتصادی

درآمد حاصله و كمك به تولید ناخالص ملی یا تولید داخلی

ارز خارجی حاصل از گردشگری بین المللی

اشتغال محلی ایجاد شده توسط گردشگری

تأثیرضریب افزایش

كمك به درآمدهای دولت

الف- نظریه تجربه اروپایی

ب- نظریه تجربه امریكایی

ج- نظریه پایه اقتصادی


نتایج وبحث

نتیجه گیری وپیشنهادات                   


منابع وماخذ


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 4:53 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود الگوی ارزیابی آمادگی الکترونیکی کارکنان شرکت های کوچک و متوسط برای پذیرش فناوری های جدید اطل

الگوی ارزیابی آمادگی الکترونیکی کارکنان شرکت های کوچک و متوسط برای پذیرش فناوری های جدید اطلاعاتی

الگوی ارزیابی آمادگی الکترونیکی کارکنان شرکت های کوچک و متوسط برای پذیرش فناوری های جدید اطلاعاتی در 24 صفحه مجزا همرا با جداول و نمودار ها قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات24
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

الگوی ارزیابی آمادگی الکترونیکی کارکنان شرکت های کوچک و متوسط برای پذیرش فناوری های جدید اطلاعاتی در 24 صفحه مجزا همرا با جداول و نمودار ها قابل ویرایش با فرمت doc


چکیده:

      در سال های اخیر، توسعه و کاربری فناوری اطلاعات در عرصه های مختلف نظام جمعی شتاب بیشتری گرفته است و در بازار امروز که رقابت و مزیت های رقابتی حرف اول را برای بقای سازمان ها می­زنند، مسئله پذیرش فناوری بسیار حیاتی و مهم به نظر می­رسد. از سوی دیگر فناوری­های اطلاعاتی و ارتباطاتی نیز خود باعث بوجود آمدن یک سری مزیت های رقابتی برای سازمان می شوند. در این تحقیق سعی شده است با استفاده از مدل­های مختلف ارزیابی آمادگی الکترونیک و با بررسی دو مدل پذیرش فناوری TAM و  TAM2مدلی برای ارزیابی آمادگی کارکنان برای پذیرش فناوری های جدید در سازمان های کوچک و متوسط ارائه شود. در انتخاب شاخص های الگوی طراحی شده، سعی شده است مدل های مهم ارزیابی آمادگی الکترونیکی مطالعه شود و آن دسته از شاخص هایی که از مبنای علمی قوی تری برخوردار هستند، در الگوی مورد نظر گنجانده شود. این تحقیق با تاکید بر روش پیمایشی و استفاده از ابزار پرسشنامه به انجام رسیده است. جامعه آماری این تحقیق 186 نفر از خبرگان موضوع در شهرهای شیراز، تهران، اصفهان و مشهد بودند که یک نمونه 65 نفری از آنها انتخاب گردیده است. داده های بدست آمده با استفاده از روش AHP مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و درجه اهمیت و وزن هر بعد و شاخص رتبه بندی شده است.

واژگان کلیدی: ارزیابی آمادگی الکترونیک، تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی(AHP)، مدل پذیرش فناوری(TAM)،  کسب و کارهای کوچک و متوسط(SME)

 

فهرست مطالب :

 

مقدمه

پذیرش فناوری

مدل پذیرش فناوری(TAM) 

سودمندی درک­شده

 سهولت استفاده درک­­شده

متغیرهای بیرونی

قصد رفتاری

مدل ثانویه پذیرش فناوری

فرایندهای مؤثر اجتماعی

فرایندهای مفید ادراکی

آمادگی الکترونیکی: مفاهیم و مدل­های ارزیابی

آمادگی الکترونیکی کسب و کارهای کوچک و متوسط

روش شناسی پژوهش

توصیف جامعه پژوهش

تجزیه و تحلیل اطلاعات

منابع و ماخذ



 Technology Acceptance

 - Technology Acceptance Model (TAM)

 -Technology Acceptance Model 2(TAM2)


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 4:52 ] [ مارال ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 صفحه بعد