دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعلل ورزی و اهمال کاری (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعلل ورزی و اهمال کاری (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعلل ورزی و اهمال کاری در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات30
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعلل ورزی و اهمال کاری در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تعلل ورزی

تعاریف

از  دیدگاه سنکال، کاستنر و والراند (1995) واژه تعلل ورزی از این طریق که فردی در ذهن خود فرض لازم برای به پایان رساندن کاری را دارد؛ ولی در اتمام آن در زمان مورد انتظار و دلخواه خود دچار شکست می شود، شناخته می شود.

فراریو پسیل: تعلل؛ یعنی به تعویق انداختن امری که از غفلت عادی یا سهل انگاری یا تأخیر غیر موجه ایجاد شده باشد. (بدری گرگری و همکاران، 2015).

فرد تعلل ورز کسی است که می داند باید کاری را انجام دهد و توانایی انجام کار را هم دارد، اما انجام آن را به تاخیر می اندازد (استیل، 2013).

از نظر روان شناسی «تعلل ورزی (اهمال کاری)»؛ به معنای  به آینده محول کردن کاری است که تصمیم به اجرای آن گرفته ایم.

الیس معتقد است رفتار تعلل ورزانه از یک نوع بیماری سرچشمه می گیرد و رفتاری نامطلوب است که به تدریج در وجود انسان به صورت عادت در می آید. از نظر آماری، این عادت نزد بیشتر مردم رایج است و بسیار نادرند کسانی که دچار این بیماری نباشند.

تعلل ورزی؛ بندرت به عنوان یک حس مثبت مورد اشاره قرار می گیرد، تعداد زیادی از نویسندگان آن را به عنوان یک تاخیر شغلی جهت احتراز از شتابزدگی ذکر کرده اند (استیل، 2013).

پدیده تعلل ورزی پدیده جدیدی نیست، 120 سال قبل ویلیام جیمز هزینه روان شناختی تعلل ورزی را مطرح کرد (استیل، 2013).

تعلل ورزی؛ یک پدیده رفتاری است که به صورت به تاخیر انداختن تکالیف توصیف شده و موجب ایجاد استرس، احساس گناهو کاهش شدید بازدهی فردی می شود. همچنین به دلیل عدم تعهد به تکالیف و مسئولیت ها منجر به عدم تایید اجتماعی می شود (کولینز، آنوگبوزی و جیائو به نقل از هاشمی، 2012).



. Onwuegbuzie

. Jiao


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 5:11 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد زناشویی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد زناشویی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد زناشویی در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات31
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد زناشویی در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

ماهیت و مفهوم تعهد زناشویی

یکی از عوامل مهم در ماندگاری و حفظ یک ازدواج، احساس تعهد در زوجین است. تعهد قدرتمندترین و سازگارترین پیشگوی رضایت رابطه، به ویژه برای طولانی ترین روابط است (نجارپوریان و همکاران، 1393). تعهد نقشی تمام و کمال در برانگیختن زوجین برای مقابله با فراز و نشیب های ازدواج به منظور باقی ماندن در ازدواج، بازی می کند.

اما به واقع معنای تعهد چیست؟ تعهد به چندین شیوه مختلف مطالعه و تعریف شده است. آماتو معتقد است که تعهد زناشویی به این معنی است که زوجین تا چه حد برای روابط زناشویی خود ارزش قائل هستند و چه قدر برای حفظ و تداوم ازدواجشان انگیزه دارند. بر طبق گفته لی و اگنیو (بارگین و همکاران، 2014)، تعهد اصطلاحی است که افراد به طور شهودی درک می کنند و هنوز چند وجهی و پیچیده می باشد. برای مثال روزبلت و کالیگس (1998) تعهد را بعنوان نیت ایستادگی کردن در یک رابطه تعریف کرده اند. در مدل آنها تعهد توسط سه عامل: رضایت از رابطه، سرمایه گذاری در رابطه و جایگزین هایی (یا عدم متعلقات) برای رابطه تحت تأثیر قرار می گیرد (استرچمن و گابل، 2013). در حالیکه روزبلت و کالیگس نوعی از تعهد را اثبات کردند که تحت تأثیر چندین عامل قرار می گیرد، پژوهشگران دیگر اظهار کرده اند که انواع مختلفی از تعهد وجود دارند. برای مثال تعهد اخلاقی بر روی احساساتی از التزام بنا شده است، تعهد ساختاری بر روی این احساسات که ترک کردن پرهزینه خواهد بود بنا شده است و تعهد شخصی بر روی احساساتی از کشش و رضایت بنا شده است. روی هم رفته تحقیقات در مورد تعهد ناهمخوان و فاقد ریسمان مشترکی بوده است که این تئوری ها و مدل های بیشمار را ترکیب (مرتبط یا متحد) کند (بارگین و همکاران، 2014).

2-2 نظریه ها و مدل های مرتبط با تعهد زناشویی

در تبیین مفهوم تعهد زناشویی دو دسته نظریه و مدل وجود دارد. نظریه ها و مدل هایی که به طور عام به تبیین تعهد زناشویی می پردازند و نظریه ها و مدل هایی که تعهد زناشویی را به طور خاص تبیین می کنند.

1-2-2- نظریه ها و مدل های خاص مرتبط با تعهد زناشویی

1-1-2-2- نظریه سه وجهی عشق استرنبرگ

استرنبرگ (1987) در نظریه ی مثلثی عشق خود، عشق را به سه بخش تقسیم می کند:         

 الف) اشتیاق       ب) صمیمیت        ج) تعهد

صمیمیت شامل خود ابرازی (بی پرده گویی از خود) و احساسات مرتبط و هیجانات مربوط به همدیگر است، اما شور و شهوت شامل علاقه عاشقانه به یکدیگر است. انرژی منتهی به عشق رومانتیک، جاذبه بدنی و احساسات جنسی می تواند بعنوان شور و شهوت توصیف شود. میل جنسی ممکن است برای بعضی از زوجین سریعاً بوجود آید، اما می تواند در یک رابطه طولانی مدت کاهش یابد. صمیمیت در طول رابطه گسترش می یابد و اغلب شامل وفاداری به رابطه است. بعد تصمیم- تعهد اشاره به تصمیم برای بودن با یک شریک و پرهیز رابطه با هر فرد دیگر و حفظ رابطه قوی در مقابل سایر روابط است


- Le & Agnew

- Burgoyne & Et Al

- Rusbult & Colleagues

- Alternative

- Strachman & Gable

- Triangular Theory Of Love

- Passion

- Intimacy

- Commitment


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 5:11 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد شغلی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد شغلی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد شغلی در 11 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات11
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد شغلی  در 11 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc




 

 

  • توضیحات ابتدایی :

 

تعداد صفحات : ۱۱ صفحه ( ۹ صفحه متن و ۲ صفحه منابع )

حجم : ۷۴ کیلوبایت

فرمت فایل : ورد قابل ویرایش با فرمت doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد

منابع موجود : منابع موجود در این فایل تا سال ۲۰۱۴ موجود می باشند و جدید هستند .

 

 

  • تصویر کلّی :

 

الف ) منبع نویسی درون متنی به شیوه APA

ب ) توضیحات نظری کامل درباره متغیر

ج ) پیشینه داخلی و خارجی درباره متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه

د ) رفرنس نویسی دقیق و مناسب در پایان و درون متن (پاورقی ندارد)

 

 

  • بخشی از متن :

 

 

الف ) بخشی از مبانی نظری

چلبی (۱۳۹۳) تعهد شغلى را «تمایل عاطفی مثبت وگرایش رفتاری نسبت به رعایت حقوق دیگران در قالب قواعد اخلاقی پذیرفته شده در حیطه آن شغل» می داند. او در توضیح تعریف خویش از عملکرد شغلی، چهار نوع «دیگری»  یا (دیگران) را از یکدیگر متمایز مى سازد: اجتماع ملی، اجتماع حرفه ای، سازمان و همکاران. به زعم او زمانی مى توان از تعهد شغلی سخن به میان آورد که فرد در مقابل هر چهارنوع دیگری احساس تعهد ومسئولیت کند وخواسته ها وانتظارات قانونی هر یک از آن ها را، به سهم خود، محقق سازد. به همین سبب چلبی تاکید مى کند یک کارمند هم باید تعهد عمومی داشته باشد (تعهد در برابر مردم جامعه و رعایت حقوق آنها)، هم تعهد حرفه اى و شغلی(تعهد واحساس مسئولیت در برابر نوع شغل و حرفه خویش)، هم تعهد سازمانی کار (تعهد در برابر سازمانی که متعلق به آن است و وفاداری به ارزش هاى آن) وسرانجام تعهد رابطه اى شغل (یعنی تعهد واحساس مسئولیت در برابر همکاران، دوستان و…) (چلبی، ۱۳۹۳). لاتهام و دیگران (۲۰۱۴) نیز در تلاش برای ارائه تعریفی جامع پیرامون تعهد شغلی، بر شاخص هایی نظیر سرعت ودقت در انجام کار، وظیفه شناسی، پشتکار، رعایت نظم و انضباط، وقت شناسی، تلاش برای ارائه ایده هاى خلاقانه در انجام کار، دلبستگی عمیق به شغل واحساس «تعهد شغلی بالا» مسئولیت در برابر سازمان، تاکید ورزیده اند. از این مختصر مى توان نتیجه گرفت که تعهد شغلی نوعی احساس مسئولیت در برابر دیگران (اعم از مردم جامعه، همکاران، سازمان ونوع حرفه) است که با مولفه هایی نظیر: ۱- پشتکار، سرعت و دقت انجام کار؛ ۲- رعایت قانون، نظم و قواعد سازمان؛ ۳- روحیه، انگیزش واشتیاق شغلی و همانندسازی عاطفی با سازمان؛ ۴- استفاده بهینه از اموال سازمان و جلوگیری از تخریب آن؛ ۵- تلاش برای تحقق اهداف سازمان و برآوردن ارزش ها وانتظارات آن، مشخص مى شود (مصطفی نژاد، ۱۳۹۱).

 


ب ) بخشی از پیشینه تحقیق :

پژوهش مومن پوش (۱۳۸۸) با هدف بررسی رابطه بین برون گرایی و درون گرایی با تعهد سازمانی در بین کارکنان ذوب آهن انجام شد و به این نتیجه رسید که تعهد سازمانی در افراد برون گرا و درون گرا تفاوت معناداری نداشت و عوامل بیرونی بیش از عوامل  شخصیتی بر تعهد سازمانی تاثیر می گذاشت.

خدابخشی (۲۰۱۲) در پژوهش خود به این نتیجه رسید که برون گرایی با تعهد سازمانی رابطه معنادر و مثبتی دارد (به نقل از باقری، ۱۳۹۳).

گاردنر و استوگ (۲۰۰۳) در مطالعه ای در دانشگاه سویین برن کشور آمر یکا به این نکته اشاره کردند که هوش هیجانی پیش بینی کننده ای سودمند برای رضایت شغلی و تعهد سازمانی است و همچنین هوش هیجانی با رضایت شغلی و تعهد سازمانی رابطه دارد.

نتایج پژوهش کارسون و کارسون (۱۹۹۸) نشان داد که هوش هیجانی و برخی مؤلفه های هوش هیجانی با تعهد سازمانی همبستگی دارند و همچنین هوش هیجانی ، تعهد سازمانی را پیش  بینی می کند (به نقل از سانوسی اوتمن و انوگراه، ۲۰۰۹).

 

—————————————————-

فهرست مطالب :

چارچوب نظری پژوهش

ویژگی های افرد با تعهد شغلی بالا

مفاهیم تعهد

الف) تعهد حرفه ای

ب) تعهد سازمانی

پیشینه پژوهش

پژوهش های داخلی

پژوهش های خارجی

منابع فارسی

منابع انگلیسی

 

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.


  • چرا این قیمت ؟

الف ) منابع جدید

ب ) پشتیبانی تخصصی

ج ) تایپ کاملا استاندارد ۱۱ صفحه

د ) ارزشمندی این فایل

ه ) ارسال آپدیت های بعدی این فایل به رایگان به ایمیل شما

 

  • چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد . فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت ، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 5:11 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تفکر انتقادی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تفکر انتقادی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تفکر انتقادی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات30
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تفکر انتقادی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

مفهوم و تعریف تفکر انتقادی

بسیاری از اندیشمندان مهمترین وجه تمایز بشر از دیگر مخلوقات را در قدرت و شیوه­ی تفکر وی می دانند، زیرا تفکر شکل بسیار پیچیده ی رفتار انسان و عالی ترین شکل فعالیت عقلی و ذهنی است که در قالب یک فرایند شناختی به کمک نمادها یا نشانه های نمایانگر اشیا وحوادث مشخص می‏شود. تأمل درباره ی تفکر و انواع آن از فلسفه آغاز شد.از دیدگاه فلسفی، تفکر یکی از فعالیتهای اجتناب ناپذیر بشر است که به دو شکل ظاهر می شود: ما ممکن است برای کسب دانش در حوزه ای خاص فکر کنیم یا با دیدگاهی مشخص برای تنظیم ساختار ذهنمان متناسب با آنچه می خواهیم یا نمی‏خواهیم انجام دهیم، بیندیشیم. بر پایه ی گفته ی ارسطو این دو شیوه ی تفکر را  ژرف اندیشی و باریک اندیشی می نامند، ژرف اندیشی در شکل موفقیت آمیز خود به نتیجه گیری و باریک بینی در شکل موفقیت آمیز خود به حل مسئله یا تصمیم گیری منجر خواهد شد.

تفکر انتقادی به عنوان مهمترین هدف تعلیم و تربیت(هال، 2008)، استدلالی برای تصمیم در انجام کاری یا باور با به چیزی(آبرامی، بروخوسکی، واده و میکائیل، 2010) و اصلی ترین استانداردهای آموزشی به ویژه از مفاهیم اساسی در رشته پرستاری(چان، 2013) در دنیا به شمار می­رود. تا جایی که یانگ و دوگال(2010) در پژوهشی که در استرلیا با هدف سنجش مهارت تفکر انتقادی دانشجویان رشته کارشناسی رشته پرستاری انجام دادند تاکید کردند که میانگین تفکر انتقادی دانشجویان از سال اول تا آخر افزایش نشان داده است. همچنین ونجنساتین، جاناسون و بجورکستوروم(2010)، اکثریت فارغ التحصیل های رشته پرستاری را دارای مهارت تفکر انتقادی می‏داند. برای این امر ابراهیم(2011)، بیان می کند باید دانشجویان رشته پرستاری باید توسط مربیان خود باید دانشجویان را علاوه تشویق احقاق حقوق فردی خود، باید آنان را به پرورش تفکر انتقادی تشویق کنند(وود و تورنتو، 2012). تفکر انتقادی توانایی کنترل داشتن بر تفکر شخص است که شامل توانایی استدلال هوشیارانه خود و دیگران و ارزشیابی می­شود و آن ارزشیابی ها را بر اساس استانداردهای عقلانی جهان شمول(که وضوح، دقت، صحت، ربط، عمق، گستردگی و منطق را در بر می گیرد) انجام دهند


تحقیقات انجام شده در زمینه تفکر انتقادی

1- در پژوهش علی پور، نراقی، نادری و شریعتمداری(1392)، نتایج نشان داد که مقولاتی مانند سیاست ها و رسالت های نظام آموزشی و شرایط اجتماعی- فرهنگی جامعه و شرایط موجود در زمینه تربیت معلم، محتوا، اهداف و روش تدریس از موانع تفکر انتقادی است.

2- در پژوهش مومنی مهمویی، کرمی، سید شریفی کاخکی (1393)، نتایج نشان داد که الگوی کاوشگری بر تفکر انتقادی دانش­آموزان تاثیر معناداری دارد.

3- در پژوهش علی پور(1385) نتایج نشان داد که محتوای کتاب های تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی هیچ یک از مهارت های تفکر انتقادی(تجزیه، تحلیل، ترکیب، ارزشیابی، قضاوت و جمع بندی) را پرورش نمی دهد.

4- در پژوهش کرمی، رجایی، نامخواه(1393) با عنوان بررسی میزان گرایش به  تفکر انتقادی در معلمان مقطع متوسطه و نقش آن در سبک تدریس، نتایج نشان داد که معلمان به سبک تدریس فعال بیش از سبک تدریس غیر فعال گرایش داشتند و در مجموع سطح تفکر انتقادی معلمان مطلوب بود و بین دو سبک تدریس فعال و غیر فعال، گرایش به تفکر انتقادی معلمان تنها با سبک تدریس فعال رابطه مثبت و معناداری داشت.

5- در پژوهش قاسمی، مهاجری، اسکنذی، آب روشن(1393) با عنوان بررسی و مقایسه تفکر انتقادی فرهنگیان دوره های ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و پیش دانشگاهی استان بوشهر و ارائه راهکارهایی جهت ارتقاء تفکر انتقادی نتایج نشان داد که بین تفکر انتقادی فرهنگیان دوره های ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و پیش دانشگاهی استان بوشهر تفاوت معنی داری وجود نداشت.

 

تحقیقات انجام شده در زمینه تفکر انتقادی

1- ویگز(2011)، در پژوهش خود با عنوان یادگیری مشارکتی: ارزیابی کار گروهی و تفکر انتقادی در دانشجویان پرستاری، نتایج نشان داد که گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل میانگین نمرات بالاتری در تفکر انتقادی کسب کرده اند. هم چنین میانگین نمرات تفکر انتقادی دو بخش گروه آزمایش نیز تفاوت معنی داری مشاهده نشد.

2-در پژوهش ریچادرسون، جنیفر و آیسی (2010)، با عنوان بررسی سطوح تفکر انتقادی دانشجویان از طریق استراتژی آموزشی مباحث آنلاین، که بر روی 300 نفر دانشجو در آمریکا انجام دادند نتایج نشان داد که مباحثه به صورت آنلاین بر تفکر انتقادی دانش آموزان تاثیر دارد. نتایج حاکی از آن است که دانشجویان ترجیح می دهند در قالب اهداف و مباحث از پیش تعیین شده، به بحث نپردازند، بلکه آنچه گرایش به سمت تفکر انتقادی را افزایش می دهد توجه به این نکته است که اهداف و مباحث از پیش تعیین شده ای را نباید در برنامه های درسی برای دانشجویان در نظر گرفت.

3- در پژوهش اینابی و الشیخ(2007؛ به نقل از تسیوی و گااو، 2007)، نتایج)، نتایج نشان داد که معلمان ریاضی به تفکر انتقادی در دبیرستان توجهی نشان نمی دهند.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 5:10 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تنوع طلبی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تنوع طلبی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تنوع طلبی در 7 صفحه ورد ثابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات7
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تنوع طلبی در 7 صفحه ورد ثابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تعریف:

تنوع­طلبی عبارت است از تمایل کلی فرد به تغییر روند لذت بردن از زندگی، مشروط بر اینکه تغییر به خودی خود صورت گیرد، نه به خاطر ارزش کارکردی گزینه­های موجود. در واقع تنوع­طلبی انگیزه­ای شخصی است و یک ویژگی فردی است که دستیابی به گزینه­های جدید یا به تغییرهای پی در پی در میان گزینه­های موجود منجر می­شود. تنوع­طلبی افراد اغلب در حیطه تمایلات جنسی مشاهده می­شود بنابراین توجه به این بخش بسیار حائز اهمیت خواهد بود. عده­ای از افراد معتقدند که انسان در مدت طولانی نمی­تواند روابط جنسی خود را به شکل تک همسری ادامه دهد و وفاداری به همسر یک عقیده غیرعادلانه و قدیمی است. بنابراین می­توان گفت در بعضی از موارد، چیزی که به یک رابطه نامشروع عشقی می­انجامد، نیاز به تجربه شور و عشق زیاد و میل به تجربه کردن یک رابطه جنسی جدید و ممنوع می باشد (بلوچی، اسفیدانی و عمویی اوجاکی، 1394).

نقش تنوع طلبی در زندگی انسان

انسان بطور ذاتی و غریزی تنوع طلب و زیاده خواه است و هیچ­گاه از وضع موجود و داشته­های حال و جاری خود راضی نیست. انسان همواره تلاش میکند وسایل و ابزار و امکانات جدید و مدرن تر را در طول زندگی خود برای کسب رفاه و آسایش بیشتر امتحان کند. برای این کار یا شخصاً چیزی خلق می­کند یا از دسترنج دیگران بهره می­برد. این امر برگرفته از راحت طلبی انسان است و اینکه آدمی دوست دارد همواره در آسایش و امنیت باشد. زیاده­خواهی و تنوع­طلبی مانند دیگر غرایز روحی انسان دو جنبه دارد یکی خوب یکی هم بد. جنبه بد آن وقتی ظهور می­کند که انسان زیاده خواه و راحت طلب که همواره سعی می­کند تنوع را در زندگی خود حفظ کند بخواهد با استثمار دیگران و پایمال کردن حق دیگران به خواسته­هایش برسد. نتیجه این امر در طول تاریخ بشریت در سطح بین­المللی و جهانی جنگ­ها و خونریزی­های بی­شمار بوده است و در سطح جامعه و خانواده نادیده گرفتن حقوق دیگران وپایمال کردن آن و خیانت و دزدی  و قتل و فسادهای دیگر بوده است. به همین دلیل در آیین مبین اسلام و روایات و احادیث معصومین توصیه به قناعت و رعایت حق دیگران شده است.

.......

..............

........................


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 5:10 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات20
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

توانمندسازی

توانمندی به‌معنی"دادن قدرت یا اختیار به شخصی برای انجام عملی" گرفته شده و بر "توانمندسازی فردی" دلالت دارد (گروه مولفین تحت نظر لرنر، 1384).

توانمندسازی افراد به‌معنی تشویق افراد برای مشارکت بیشتر در تصمیم‌گیری‌هایی است که بر فعالیت آنها مؤثر است؛ یعنی فضایی برای افراد فراهم شود تا بتوانند ایده‌های خوبی را بیافرینند و آنها را به‌عمل تبدیل کنند. توانمندسازی، عنصر حیاتی کسب و کار در دنیای نوین است. اهدافی مانند نزدیک‌تر شدن بیشتر به مشتری، بهبود خدمات پس از فروش، ارائه مداوم نوآوری، افزایش بهره‌وری و در دست گرفتن میدان رقابت برای سازمان‌هایی به‌دست خواهد آمد که راه‌های جدیدی برای توانمند ساختن افرادشان یافته‌اند (اسمیت، 2000).

نقش نیروی انسانی ماهر و کارآمد در تحقق اهداف سازمان، امری بدیهی و غیرقابل انکار است و شکی نیست که ثروت ملی یک کشور و به عبارت بهتر سرمایه انسانی در قالب مهارت‌ها، سازمان‌ها و انگیزه‌هایشان ظاهر می‌شود. مدیران باید به منظور بهره‌گیری هر چه بیشتر از نیروی انسانی شاغل عوامل انگیزشی مؤثر در تحریک آنان را به درستی شناسایی کرده و تلاش نمایند که هر چه بیشتر این توان را در مسیر اهداف سازمان قرار دهند (ریاحی، 1383).

سابقه استفاده از اصطلاح توانمندسازی به دموکراسی صنعتی و دخیل نمودن کارکنان در تصمیم‌گیری‌های سازمان تحت عناوین تیم‌سازی، مشارکت و مدیریت کیفیت جامع برمی‌گردد. این اصطلاح در سال 1980 به‌سرعت موضوع روز شد و توسط نظریه‌پردازانی چون کانگر و کاننگو (1998)، اسپیریتزر (1995)، کنت بلانچارد، جان پی کارلوس (2000) و آلن راندلف مورد بسط و گسترش قرار گرفت (سیگلرو و پیرسون، 2000).

اصطلاح توانمندسازی از دهه1980م به بعد، رواج بیشتری یافته است. در چند سال گذشته در بسیاری از کتاب‌ها و مقالات به مفهوم توانمند شدن اشاره گشته و به‌کاربردن این اصطلاح برای هر چیزی از تشکیل گروه تا سازمان‌های غیرمتمرکز معمول شده است. توانمند شدن در رشته‌های روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و دین‌شناسی ریشه‌هایی دارد که به دهه‌های گذشته حتی قرن‌های گذشته برمی‌گردد (وِتِن و کامرون، 1996).

در دهه‌های اخیر، توانمندسازی كاركنان به‌عنوان یكی از دغدغه‌های مدیران تبدیل شده؛ زیرا حجم كاری مدیران به‌سرعت افزایش یافته است. بنابراین مدیران باید به زیردستان خود اعتماد كنند؛ در واقع شرایط كاری و رقابت سازمان‌ها بیش از هر چیز دیگری مدیران را وادار به توانمندسازی كاركنان می‌كند. به‌طوری كه امروزه توانمندسازی كاركنان یكی از اعجازآورترین رویكردهای توسعه منابع انسانی است؛ كه منجر به بالندگی نیروی انسانی و سازمان می‌شود. توانمندسازی یك حركت دائمی است و اهمیت آن همواره رو به افزایش است؛ چراكه اساس توسعه در كسب و كار امروز، همگام بودن با تغییرات اجتماعی، دستاوردهای تكنولوژی و تقاضای محیط رقابتی است و سازمان ها نیازمند افرادی هستند كه بتوانند بهترین استفاده از تكنولوژی پیشرفته را ارائه دهند، نوآوری‌ها را بیابند و بتوانند محصولات و خدمات خود را بهبود بخشند (اسمیت، 2000).

 

کمالیان، سالارزهی و اولیایی (1392) در تحقیقی تحت عنوان بررسی تأثیرات فناوری اطلاعات بر توانمندسازی کارکنان سعی نموده است از دیدگاه مدیران و کارکنان و کارشناسان اداره کل فنی حرفه ای استان سیستان بلوچستان  این موضوع را بررسی کند. یافته های این پژوهش نشان داد بکارگیری فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات به بالارفتن توانمندی کارکنان می انجامد.

نتایج پژوهش جمالی، ایران نژاد و جهانیان (1392) نشان داد كه كاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بهبود كیفیت عملكرد و افزایش مسئولیت تصمیم گیری بطور معناداری مؤثر بوده ولی كاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات بر استقلال و آزادی عمل آنها تأثیری ندارد.

آزما و همکاران (1391) در پژوهشی با عنوان، "کاربرد فناوری اطلاعات و رابطه ی آن با هوش سازمانی"، به بررسی  کاربرد فناوری اطلاعت و رابطه ی آن با هوش سازمانی در کارمندان دانشگا ه های استان گلستان پرداختند. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه ی آماری شامل همه ی کارکنان دانشگاه های استان گلستان که اندازه ی نمونه ی آن بر اساس جدول کریستی مورگان تعیین شده است. نتایج پژوهش نشان داد که رابطه ی مهم و معناداری در کاربرد فناوری اطلاعات با مؤلفه های تمایل به تغییر کاربرد دانش و چشم انداز استراتژیک وجود دارد.

داونپورت و شورت (2011) علت عمده تأثیر فن آوری اطلاعات بر ارتقاء عملکرد را عوامل اقتضایی مانند هدف اولیه استفاده از فن آوری اطلاعات، مثل نو آوری یا کارآیی یا طریقه استقرار فن آوری اطلاعات (زمان اجرای فن آوری اطلاعات، آموزش های لازم برای پشتیبانی از آن و سایر آموزش ها) می دانند که بر رابطه فن آوری اطلاعات و عملکرد اثر می گذارند.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 5:10 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش حافظه شنوایی – کلامی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حافظه شنوایی – کلامی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حافظه شنوایی – کلامی در 14 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات14
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حافظه شنوایی – کلامی در 14 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه

برخی از روانشناسان، حافظه را براساس ماهیت مواد به یاد سپردنی، به دو نوع حافظه کلامی و غیر کلامی تقسیم بندی می کنند. حافظه کلامی به توانایی به یاد سپردن مواد کلامی نظیر نام ها، واژه ها و اطلاعاتی که به صورت کلامی ارایه می شوند، اشاره دارد. از سوی دیگر، حافظه غیر کلامی عبارت است از توانایی ذخیره و فراخوانی اطلاعات غیرکلامی نظیر تصاویر چهره، مسیرهای جغرافیایی و غیره. تمایز بین حافظه کلامی و غیر کلامی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به دلیل رابطه کاملا ثابت شده بین این دو نوع حافظه با دو نیمکره مغز است. حافظه کلامی، به لوب گیجگاهی میانی نیمکره چپ ارتباط می­یابد در حالی که حافظه غیر کلامی، با لوب گیجگاهی میانی نیمکره راست در ارتباط است  (فریرا کورا، 2014).

روش­های اندازه گیری حافظه شنوایی کلامی

تکالیف یادآوری مورد استفاده برای اندازه گیری حافظه شنوایی کلامی

پژوهشگران برای مطالعه حافظه تکالیف گوناگونی را طراحی کرده اند که از آزمودنی ها می خواهد اطلاعات قراردادی را به شیوه های مختلف به یاد بسپارند. در این میان، سه نوع تکلیف عمده یادآوری وجود دارد که اغلب برای ارزیابی حافظه شنوایی– کلامی، مورد استفاده قرار می گیرد:

1)     تکلیف یادآوری متوالی:

در این تکلیف، آزمودنی باید واژه ها را به همان ترتیبی که ارایه شده است، یادآوری نماید.به عنوان مثال، اگر ارقام " 4-6-1-7-8-2 " ارایه شود، انتظار می­رود آزمودنی، " 4-6-1-7-8-2 " را دقیقا با همان ترتیب یادآوری کن.

2)     تکلیف یادآوری آزاد:

در این تکلیف، لازم است آزمودنی واژه ها را با هر ترتیبی که می تواند یادآوری نماید. برای مثال، اگر فهرست واژه های" سگ، مداد، صابون، مو، میمون، رستوران" ارایه شود و آزمودنی تکرار کند: " میمون، رستوران، سگ، مداد، صابون، مو" حداکثر امتیاز را بدست می آورد.

.........

................

...............................



. Medial  Temporal  Lobe

. Serial Recall

. Free Recall


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 5:10 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش حافظه و نظریه های مربوط به حافظه و عملکرد حافظه (حافظه ی حسی، کوتاه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حافظه و نظریه های مربوط به حافظه و عملکرد حافظه (حافظه ی حسی، کوتاه مدت و روزمره) (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حافظه و نظریه های مربوط به حافظه و عملکرد حافظه (حافظه ی حسی، کوتاه مدت و روزمره) در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات30
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل


مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) حافظه و نظریه های مربوط به حافظه و عملکرد حافظه (حافظه ی حسی، کوتاه مدت و روزمره) در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حافظه و نظریه های مربوط به حافظه و عملکرد حافظه (حافظه ی حسی، کوتاه مدت و روزمره) در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم 


همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA      جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو


منبع     :                            دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc 


قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

 حافظه و تعریف آن

حافظه نحوه به خاطر سپاری رویدادهای گذشته تاثیر عمیقی بر آنچه انجام می دهیم و نحوه زندگی ما بر جای می گذارد. درک حافظه بدون در نظر گرفتن تاثیر نیروهای اجتمای چون دین، طبقه اجتماعی- اقتصادی، وابستگی خانوادگی، شرایط سیاسی موارد مشابه ناممکن است به نظر می­رسد. زمینه­ها و ساختارهای اجتماعی ناقل حافظه اند(ذکایی، 1390).

حافظه به توانایی فرد اشاره به خاطر آوردن اطلاعاتی درباره تجارب قبلی و شامل فرایندهای کسب، ضبط یا رمزگزدانی، اندوزش و در نهایت بازیابی اطلاعات می شود و می تواند به طرق مختلف طبقه‏بندی شود(نیک دل، کرمی نوری و عرب زاده، 1388) حافظه به عنوان مهم ترین جنبه­ای که در بیماران مبتلا به آلزایمر دچار نقصان می­شود، به فرآیندهایی اطلاق می­شود که از آن به منظور ذخیره، نگهداری و بازیابی اطلاعات قبلی از آن استفاده می­گردد(چری، 2011). با وجود اینکه مدل­های متفاوتی از حافظه مطرح شده، مدل مرحله­ای که در سال 1968 توسط اتکینسون و شیفرین بیان شد..............


........................

.....................................

 

انواع حافظه از نظر بازه زمانی

1-حافظه گذشته نگر: در این حافظه موضوعی که باید یادآوری گردد مربوط به گذشته است. 

۲- حافظه آینده نگر: در این حافظه موضوعی که باید یادآوری گردد مربوط به آینده است.

 

حافظه آینده نگر در سالمندان

نقص های شناختی که در بیماران سالمندان آلزایمر یا سایر اشکال دیگر دمانس اتفاق می افتد، بر حسب نقص در حافظه گذشته نگر یا  عدم کارکرد اجرایی با مشکلات عمده در حافظه گذشته نگر، حداقل در مراحل مقدماتی بیماری توصیف می شوند(دوک و کاربیناک، ۲۰۰۰؛ به نقل از سامرند، 1392). یکی از مشخصات نوروپاتولوژی بیماری سالمندان دچار آلزایمر کاهش گسترده سلول های عصبی است. امروزه مشخص شده است که هر دوناحیه مغزی لب فرونتال و لب گیجگاهی نیز در این بیماران(حتی در بیماران غیر بالینی) مختل است(جونز، لیونر و باکمن، ۲۰۰۶؛ به نقل از سامرند، 1392). با توجه به این نقص­های عصبی شناختی در سالمندان دچار آلزایمر، نقص­های قابل توجهی در انجام تکالیف حافظه آینده نگر قابل انتظار است(سامرند، 1392). چندین پژوهش به بررسی این فرضیه پرداخته و نشان دادند که نقص شدید عملکرد حافظه آینده نگر در سالمندان آلزایمر و حتی در بیماران با اشکال خفیف یا غیر بالینی این بیماری، بسیار شایع است. بیشتر تحقیقات دمانس نوع آلزایمر را مورد نظر قرار داده اند و بنابراین مطالعاتی که دیگر انواع دمانس را بررسی کنند، وجود ندارد(به عنوان مثال، دمانس زیر قشری مانند بیماری هانتینگتون). هوبرت و بردسال(1993؛ به نقل از سامرند، 1392) با انجام تحقیقی عملکرد حافظه آینده نگر و گذشته نگر را بر روی سه گروه افراد با دمانس شدید، افراد با دمانس خفیف و افراد سالم مورد بررسی قرار دادند. لازم به ذکر است که بیشتر آزمودنی ها مبتلا به دمانس نوع الزایمر بودند. نتایج تحقیق آنها نشان داد که در حافظه گذشته نگر بیماران با دمانس خفیف نسبت به دو گروه دیگر نمره ای در حد متوسط بدست آورده اند. در مقابل، در تکالیف حافظه آینده نگر، بیماران با دمانس خفیف عملکرد مشابهی را نسبت به بیماران با دمانس شدید داشته اند. به عبارت دیگر نمره بدست آمده توسط این دو گروه بیمار نسبت به گروه کنترل بدتر است. کازوی وهمکاران، ۲۰۰۵؛ به نقل از سامرند، 1392) دست یافته اند. هوبرت و بردسال(1993؛ به نقل از سامرند، 1392) نتیجه گرفتند که حافظه آینده نگر نسبت به اثرات مضر مراحل اولیه دمانس در مقابله حافظه گذشته نگر بیشتر اثر می پذیرد.

 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 5:10 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش حافظه و نظریه های حافظه (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حافظه و نظریه های حافظه (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حافظه و نظریه های حافظه در 34 صفحه ورد قابل یرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات34
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حافظه و نظریه های حافظه در 34 صفحه ورد قابل .یرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه

به نظر می­رسد ما آدمیان تقریباً هر چه داریم یا هر که هستیم از برکت حافظه است. اندیشه ها و تصورات ما حاصل کار حافظه است و ادراک و اندیشه و حرکتهای ما از آن سرچشمه می گیرد. حافظه پدیده های بیشمار هستی ما را در کل واحدی یکپارچه می سازد. همانطور که اگر ذرات تشکیل دهنده بدن با نیروی جاذبه ماده به هم نچسبیده بود بدن ما از هم می پاشید اگر نیروی پیوند دهنده وحدت بخشی حافظه نمی بود . هوشیاری ما به تعداد لحظه های زندگیمان تجزیه می شد. (آلوی و آلوی، 2013)

مغز انسان ناظر و مدیر زندگی ماست و اعمال ما را هدایت می کند، مخزن حافظه است و دانش را برای استفاده آینده حفظ می کند. مطالعه حافظه انسان به سادگی در چارچوب یک طبقه بندی دو مقوله ای قرار می­گیرد. ساختار و فرآیند بسیاری از روانشناسان شناختی پذیرای یک مفهوم ساختاری در باب حافظه هستند که خود ثنوی است و متشکل از حافظه کوتاه مدت (STM) و حافظه بلند مدت (LTM) فرض می شود (آزوی، والانت و آزوی و بلمنت، 2014).

آن دسته از نظریه پردازانی که به جنبه ساختاری حافظه توجه دارند، سرگرم توصیف خصوصیات مراحل و یا جعبه ها بر طبق نمودارها هستند که احتمالاً اطلاعات، برطبق آن جریان می یابد، در حالی که برخی از نظریه پردازان بر عنصر ساختاری حافظه تاکید می کنند و برخی بر پردازش حافظه اما گروهی دیگر از یک رویکرد وحدت گرا طرفداری می­کنند (بست و میلر، 2010).



1. Structure

2. Process

3. Dualistic


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 5:09 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های یادگیری شناختی وابسته به زمینه و نابسته به زمینه (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های یادگیری شناختی وابسته به زمینه و نابسته به زمینه (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های یادگیری شناختی وابسته به زمینه و نابسته به زمینه در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات18
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های یادگیری شناختی وابسته به زمینه و نابسته به زمینه در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

تعریف و انواع سبک­های یادگیری

دی چکو و کرافورد (1974، به نقل از سیف، 1386) سبک­های یادگیری را به عنوان "راه­های شخصی که در آن افراد اطلاعات را در جریان یادگیری مفاهیم و اصول پردازش می­کنند" تعریف کرده­اند. هومن (1995، به نقل از سیف، 1386) گفته است " اصطلاح سبک یادگیری به باورها، رجحان ها و رفتارهایی که به وسیله­ی افراد به کار می­روند تا به یادگیری آنان در یک موقعیت معین کمک کنند گفته می­شود". پیرس(2000) سبک یادگیری را به عنوان "روشی که دانش­آموز در یادگیری مطالب درسی خود بر روش­های دیگر ترجیح می­دهد" تعریف کرده است.

 

2-5-2-1-سبک­های یادگیری عاطفی:

سبک­های یادگیری عاطفی دربرگیرنده­ی ویژگی­های شخصیتی و هیجانی یادگیرنده مانند پشتکار، تنها کار کردن یا با دیگران کار کردن، و پذیرش یا رد تقویت کننده­های بیرونی است(سیف، 1386).

 

2-5-2-2-سبک­های یادگیری فیزیولوژیکی:

سبک­های یادگیری فیزیولوژیکی جنبه­ی زیست شناختی دارند و دربرگیرنده­ی واکنش فرد به محیط فیزیکی موثر بر یادگیری او هستند، مانند ترجیح دادن مطالعه در شب یا در روز یا ترجیح دادن مطالعه در محیط­های گرم یا در محیط­های سرد. همچنین در رابطه با سبک­های فیزیولوژیکی می­توان گفت که بعضی از یادگیرندگان گوش دادن به یک سخنرانی یا توضیحات معلم را به خواندن متن یا انجام دادن تکالیف عملی ترجیح می‏دهند، در حالیکه بعضی دیگر خواندن مطالب و یادگیری از روی شکل­ها و نمودارها را می­پسندند، و بعضی دیگر از انجام کارهای عملی و دستکاری آلات و ابزارها بهتر می­آموزند(سیف، 1386).

 

2-5-2-3-سبک­های یادگیری شناختی:

سبک­های یادگیری شناختی بنا به طریقی که شخص موضوع­ها را ادراک می­کند، اطلاعات را به خاطر می­سپارد، درباره مطالب می­اندیشد، و مسائل را حل می­کند تعریف می‏شوند(سیف، 1386). همچنین سبک یادگیری شناختی به صورت راه­هایی که شخص می­اندیشد و به جهان می­نگرد تعریف شده است(آکدمیر و کوزالکا، 2008).

متخصصان آموزشی بر این عقیده­اند که دانش­آموزانی که به طور فعال و با علاقه در فرایندهای یادگیری خود شرکت می­کنند، احتمال موفقیت و پیشرفت آنها بیشتر است. هنگامی که افراد به طور فعال در فرایندهای یادگیری خود شرکت می‏کنند احساس قدرت و اختیار در آنان افزایش یافته و پیشرفت تحصیلی و سطح خود جهت­دهی آنها بیشتر می‏شود(آکدمیر و کوزالکا، 2008). کلید اصلی درگیر کردن و ادامه شرکت دانش­آموزان در فرایندهای یادگیری و یاد گرفتن هرچه بیشتر مطالب توسط آنان در فهم ترجیحات و سبک شناختی آنها قرار دارد که می­تواند به طور مثبت و یا منفی عملکرد آنان را تحت تاثیر قرار دهد(گلیکسون و نافتولی، 2005).  نتایج تحقیقات نشان داده است که سازگار کردن مواد آموزشی برای برآورده کردن نیازهای گوناگون یادگیری دانش­آموزان می‏تواند برای آنان سودمند باشد(جین، 2010). این امر مستلزم آن است که سبک­های شناختی دانش‏آموزان را شناسایی کرده و بدانیم که برای هر سبک شناختی چه نوع مطالبی مورد نیاز است(لی فانگ، 2004). از جمله این سبک­ها که تحقیقات فراوانی را به خود اختصاص داده است سبک­های شناختی وابسته به زمینه و مستقل از زمینه ویتکین است که با توجه به کاربردهای روزافزونشان در فرایند یادگیری و آموزش کاربردهای متنوعی دارند(گلیکسون و نافتولی، 2005؛ جین، 2010؛ آکدمیر و کوزالکا، 2008؛ زانگ، 2006). 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ جمعه 25 اسفند 1396 ] [ 5:09 ] [ مارال ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 صفحه بعد