دانلود پرسشنامه شرایط خانوادگی

پرسشنامه شرایط خانوادگی

دانلود پرسشنامه استاندارد شرایط خانوادگی، در قالب word و در 3 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…


مشخصات فایل
تعداد صفحات3
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

 

دانلود پرسشنامه استاندارد شرایط خانوادگی، در قالب word  و در 3 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

 

توضیح :

 

این پرسشنامه دارای 22 سوال بوده و هدف آن بررسی شرایط خانوادگی افراد از ابعاد مختلف (شرایط اقتصادی، شرایط تحصیلی، شرایط فرهنگی، شرایط عاطفی، تعداد فرزندان) است.

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :

 

تعداد گویه ها :                             22

تعداد مولفه :                               5 مولفه (شرایط اقتصادی، شرایط تحصیلی، شرایط فرهنگی، شرایط عاطفی، تعداد فرزندان)

روایی و پایایی :                           دارد

نحوه نمره گذاری :                       دارد

منبع :                                         دارد

نوع فایل :                                   word و قابل ویرایش

تعداد صفحات :                            3


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 15:55 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پرسشنامه عوامل موثر بر بزهكاری نوجوانان

پرسشنامه عوامل موثر بر بزهكاری نوجوانان

دانلود پرسشنامه استاندارد عوامل موثر بر بزهكاری نوجوانان، در قالب word و در 3 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…


مشخصات فایل
تعداد صفحات3
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

 

دانلود پرسشنامه استاندارد عوامل موثر بر بزهكاری نوجوانان، در قالب word  و در 3 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

 

توضیح :

 

این پرسشنامه دارای 19 سوال بوده و هدف آن ارزیابی عوامل موثر بر بزهكاری نوجوانان (فقر اقتصادی خانواده، دوستان ناباب، پایبندی خانواده به مذهب، نحوه گذران اوقات فراغت، شرایط اجتماعی خانواده) می باشد.

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :

 

تعداد گویه ها :                             19

تعداد مولفه :                               5 مولفه (فقر اقتصادی خانواده، دوستان ناباب، پایبندی خانواده به مذهب، نحوه گذران اوقات فراغت، شرایط اجتماعی خانواده)

روایی و پایایی :                           دارد

نحوه نمره گذاری :                       دارد

منبع :                                         دارد

نوع فایل :                                   word و قابل ویرایش

تعداد صفحات :                            3


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 15:54 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پرسشنامه نقش رسانه های صوتی و تصویری در توسعه ورزش و سلامتی

پرسشنامه نقش رسانه های صوتی و تصویری در توسعه ورزش و سلامتی

دانلود پرسشنامه استاندارد نقش رسانه های صوتی و تصویری در توسعه ورزش و سلامتی، در قالب word و در 2 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…


مشخصات فایل
تعداد صفحات2
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

 

دانلود پرسشنامه استاندارد نقش رسانه های صوتی و تصویری در توسعه ورزش و سلامتی، در قالب word  و در 2 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

 

توضیح :

 

این پرسشنامه به صورت محقق ساخته طراحی گردیده است و دارای 14 سوال می باشد. هدف آن بررسی نقش رسانه های صوتی و تصویری در گسترش فرهنگ کتابخانه و کتابخوانی است. 

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :

 

تعداد گویه ها :                             14

تعداد مولفه :                               مولفه ندارد

روایی و پایایی :                           دارد

نحوه نمره گذاری :                       دارد

منبع :                                         دارد

نوع فایل :                                   word و قابل ویرایش

تعداد صفحات :                            2


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 15:54 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پرسشنامه استاندارد نوآوری سازمانی

پرسشنامه استاندارد نوآوری سازمانی

دانلود پرسشنامه استاندارد نوآوری سازمانی، در قالب word و در 2 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…


مشخصات فایل
تعداد صفحات2
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 15:54 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پرسشنامه استاندارد عدالت سازمانی (نیهوف و مورمن)

پرسشنامه استاندارد عدالت سازمانی (نیهوف و مورمن)

دانلود پرسشنامه استاندارد عدالت سازمانی (نیهوف و مورمن)، در قالب word و در 2 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…


مشخصات فایل
تعداد صفحات2
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

 

دانلود پرسشنامه استاندارد عدالت سازمانی (نیهوف و مورمن)، در قالب word  و در 2 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

 

توضیح :

 

این پرسشنامه دارای 20 سوال بوده و هدف آن سنجش عدالت سازمانی و ابعاد آن (عدالت توزیعی، عدالت رویه ای، عدالت مراوده ای) است.

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :

 

تعداد گویه ها :                             20

تعداد مولفه :                               3 مولفه (عدالت توزیعی، عدالت رویه ای، عدالت مراوده ای)

روایی و پایایی :                           دارد

نحوه نمره گذاری :                       دارد

منبع :                                         دارد

نوع فایل :                                   word و قابل ویرایش

تعداد صفحات :                            2


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 15:54 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پرسشنامه استاندارد عملکرد تیم (مایکل وست، 2004)

پرسشنامه استاندارد عملکرد تیم (مایکل وست، 2004)

دانلود پرسشنامه استاندارد عملکرد تیم (مایکل وست، 2004)، در قالب word و در 4 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…


مشخصات فایل
تعداد صفحات4
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

دانلود پرسشنامه استاندارد عملکرد تیم (مایکل وست، 2004)، در قالب word  و در 4 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

 

توضیح :

 

پرسشنامه عملکرد تیم توسط مایکل وست ساخته شده است که از 17 گویه و 6 خرده مقیاس انگیزه تیم (3 سوال)، ترکیب تیم (3 سوال)، روابط میان فردی (3 سوال)، کوشش (3 سوال)، استراتژی مناسب (3 سوال) و اثربخشی (2 سوال) تشکیل شده است که به منظور ارزیابی عملکرد تیم بکار می رود.

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :

 

تعداد گویه ها :                             17

تعداد مولفه :                               6 مولفه (انگیزه تیم، ترکیب تیم، روابط میان فردی، کوشش، استراتژی مناسب و اثربخشی)

روایی و پایایی :                           دارد

نحوه نمره گذاری :                       دارد

منبع :                                         دارد

نوع فایل :                                   word و قابل ویرایش

تعداد صفحات :                            4


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 15:54 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پرسشنامه کنار آمدن با خود

پرسشنامه کنار آمدن با خود

دانلود پرسشنامه استاندارد کنار آمدن با خود، در قالب word و در 8 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…


مشخصات فایل
تعداد صفحات8
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

دانلود پرسشنامه استاندارد کنار آمدن با خود، در قالب word  و در 8 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :

 

تعداد گویه ها :                             60

تعداد مولفه :                               مولفه ندارد

روایی و پایایی :                           ندارد

نحوه نمره گذاری :                       دارد

منبع :                                         دارد

نوع فایل :                                   word و قابل ویرایش

تعداد صفحات :                            8


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 15:53 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پکیج (پروتکل) معنا درمانی گروهی

پکیج (پروتکل) معنا درمانی گروهی

پکیج (پروتکل) معنا درمانی گروهی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات22
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپکیج های درمانی روانشناسی

توضیحات کامل

پکیج (پروتکل) معنا درمانی گروهی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



·         توضیحات ابتدایی :

 

آماده سازی در 10 جلسه درمانی

طراحی شده به صورت آموزش گروهی

آماده شده در بیش از  23  صفحه (فونت B lotus)

فرمت فایل : ورد (word) با فرمت  doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد و قابل ویرایش

دارای رفرنس معتبر و به شیوه    APA

توجه: این پکیج (پروتکل) شامل جلسات درمانی برای آموزش و اجرا می باشد. لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.

 

 پشتیبانی 09191809834  (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

 

نمونه ای از جلسات درمانی پکیج مورد نظر:

 

 روند کلی از معناتحلیل گری گروهی که در زیر ارائه شده است بر اساس کارهای هوتزل (2002) می باشد.


 

جلسه اول

1-    مقدمه: شرکت کنندگان بیان می نمایند که کیستند و چرا تصمیم به مشارکت گرفته اند.

2-    اطلاعات پایه ای در مورد معنادرمانی (هستی شناسی وجودی و 4 مفهوم مرگ، تنهایی، ازادی و بی معنایی) و خط سیر مورد نظر معناتحلیل گری (روند 10 جلسه ای درمان)

3-    بحث: پرسش هایی در ارتباط با معنادرمانی – معناتحلیلی

4-    توضیح فن آگاهی از ارزش ها: هدف این فن این است که هر فرد به طور مجزا ارزش هایی را بیابد که برای شخص او معنادار است.  به طور خلاصه فن اگاهی از ارزش ها شامل مجموعه ای از تمرینات ذهنی است که شامل چارچوبی سه مرحله ای بدین شرح می باشد:

  • بسط آگاهی هوشیارانه: به شرکت کنندگان آموزش داده می شود تا به زندگیشان از زوایایی متفاوت از زاویه دید معمول روزانه بنگرند. معمولا در این مرحله با پرسیدن سوال چه می خواهید باشید به شرکت کنندگان کمک می شود.
  • تحریک تخیل خلاق: بعد از آن که شرکت کنندگان به سوال چه می خواهید باشید پاسخ دادند، از آن ها پرسیده می شود چه ارزش هایی منجر شده است تا آن ها این پاسخ ها را بدهند. شرکت کنندگان در این مرحله می توانند از روش بارش مغزی استفاده کنند.
  •  نمایان سازی ارزش های شخصی: شرکت کنندگان در این مرحله 2 یا 3 ارزش را ارزش های مرحله ی قبل انتخاب می کنند. ارزش های انتخاب شده ارزش هایی هستند که معناداری بیشتری برای فرد دارند.

5-     تمرین گروهی: پیاده کردن فن آگاهی از ارزش ها در بین اعضای گروه (درمانگر نام افراد و پاسخ های حاصل از تمام تمرینات گروهی را روی تخته سیاه می نویسد).  

6-    تکلیف منزل: آغاز نمودن اکتشاف ارزش های خلاقیتی

  • شرکت کنندگان فهرستی از پنج شغل که قبلا داشته اند تهیه می نمایند و ابتدا شغلی را که مدت طولانی تری بدان اشتغال داشتند را ذکر می نمایند.
  • شرکت کنندگان پنج شغل را که هرگز اجرا ننموده اند اما می توانند از آن لذت ببرند را فهرست می نمایند . به قسمی که شغلی را که بیشترین لذت را از آن می توانند ببرند اول ذکر نمایند. 
  • شرکت کنندگان پنج دستاورد خشنودکننده را فهرست می نمایند و دستاوردی که بیشترین رضایت و خشنودی شخصی را از آن کسب کرده اند اول ذکر می نمایند.

7-    کمک فردی: اگر برای جلسه وقتی باقی بماند ، شرکت کنندگان شروع به انجام تکالیف منزل نموده و در صورت نیاز به توضیح و یا برخورد با مشکل ، سؤالاتی را مطرح می نمایند.

 

 

جلسه دوم

1-    بحث: صحبت راجع به مشکلات مرتبط با تکلیف منزل

2-    برگه های کاری مربوط به ارزش ها را دربین شرکت کنندگان توزیع نمایید (هر صفحه دارای جای خالی برای نوشتن 150 کلمه منفرد یا عبارت کوتاه می باشد)

  • هر ارزشی که از طریق تمرینات گروهی یا تکلیف منزل فراخوانده شده است می بایستی در برگه کاری ارزش های فردی فهرست گردد.
  • در طی دوره تحلیل انتظار می رود که یک فرد برخی ارزش ها را به دفعات فهرست نماید
  •  در مراحل بعدی تحلیل، به الگوهای یکسان و مشابه ارزش هایی که چندین بار در برگه کاری ارزش ها تکرار شده اند توجه خاص مبذول خواهد شد.
  • ارزش هایی که مکررا در تمرینات توسط یک فرد فراخوانه شده اند ، معنادار در نظر گرفته می شوند.

3-    تمرین گروهی مشاغل احراز شده

  • هر یک از شرکت کنندگان به ترتیب به شغلی که برای مدت نسبتا طولانی به آن اشتغال داشته اند اشاره می نمایند
  • گروه بصورت یک کل یکپارچه برای هر شغل ارزش های معنادار بسیاری که در آن شغل می باشند را پیشنهاد می نماید
  • شرکت کنندگان به نوبت تا سه عدد از ارزش هایی را که به باور آنها موجب گردیده اند شغلشان به آن اندازه معنی دار شود که در آن باقی بمانند را انتخاب می نمایند  و سپس این ارزش ها را در برگه ی ارزش های فردی می نویسند.

4-    تمرین گروهی مشاغل جایگزین

  • شرکت کنندگان به ترتیب به یک شغل جایگزین که ممکن است از انجام آن لذت زیادی ببرند اشاره می نمایند.
  • گروه به عنوان یک کل برای هر یک از مشاغل جایگزین ارزش های معنادار بسیاری را پیشنهاد می نماید.
  • شرکت کنندگان به ترتیب تا سه ارزش را که موجب گردیده است تا این شغل جایگزین برایشان جالب باشد را برمی گزینند.

5-    تمرین گروهی دستاوردهای خشنود کننده

  • شرکت کنندکان به نوبت، به یک دستاورد فردی که برایشان بسیار خشنود کننده بوده است اشاره می نمایند.
  • گروه به عنوان یک کل ، ارزش های معنادار بسیاری را که در هر دستارود وجود داشته است را پیشنهاد می  نمایند. شرکت کنندگان به نوبت تا سه ارزش را که موجب گردیده است دستاورد برای آنان خشنود کننده باشد را برمی گزینند و آن را در برگه ی ارزش های فردی یادداشت می کنند.

6- تکلیف منزل، تکمیل اکتشاف ارزش های خلاق

  • شرکت کنندگان در تکلیف مربوط به جلسه قبل جاهای خالی(تا پنج عدد) میان مشاغل، مشاغل جایگزین و دستاوردها را پر می نمایند و ارزش های پشت این انتخاب ها را مشخص کرده و آن ها را در برگه ی ارزش های فردی یادداشت می کنند.

7- تکلیف منزل: آغاز نمودن اکتشاف ارزش های تجربه ای

  • شرکت کنندگان پنج رویداد (فعالیت) را که به دلیل علاقه شخصی و نه الزام در آن شرکت کرده اند را فهرست نمایند (این رویداد می تواند سازمان یافته باشد مانند فعالیت های ورزشی، سینما، کنسرت و غیره یا رویدادی سازمان نیافته مثل سفر تعطیلات، ملاقات، پیاده روی ) و تازه ترین رویداد را اول ذکر نمایند.
  •  شرکت کنندگان نام 5 فرد را که با آنان تجارب مثبتی داشته اند را به قسمی فهرست می کنند که نام فردی که مثبت ترین و ماندگارترین تاثیر را به جا گذاشته اول ذکر شود .
  • شرکت کندگان 5 تجربه هنری(کتاب، ترانه، نقاشی،شعرو ...) را به قسمی فهرست می نمایند که خشنودکننده ترین آنها اول ذکر گردد.

8-    کمک فردی: در صورت باقی ماندن وقت برای جلسه، شرکت کنندگان شروع به انجام تکالیف منزل نموده و در صورت برخورد با مشکل یا نیاز به توضیح، سؤالاتی مطرح می نمایند.

 

 

جلسه سوم

1- صحبت راجع به مشکلات  تکلیف منزل

2- صحبت راجع به برگه ی ارزش های فردی

  • از شرکت کنندگان بپرسید که چه ارزش هایی چندین بار در برگه هایشان تکرار شده است.
  • به شرکت کنندگان یادآور شوید که بسیاری از موارد تکراری می باشند.
  • به شرکت کنندگان یادآور شوید ارزش هایی که در تمرینات مکررا تکرار شده اند به احتمال زیاد ارزش هایی می باشند که برایشان معنادار است.

3- تمرین گروهی: رویدادهای اخیر

  • شرکت کنندگان به نوبت به تازه ترین رویدادی که در آن شرکت نموده اند اشاره می کنند
  • گروه به عنوان یک کل برای هر رویداد، ارزش های بسیاری که در آن رویداد معنا دارد می یابد را پیشنهاد می نماید.
  • هر یک از شرکت کنندگان به ترتیب، تا سه ارزش که به باور آنان سبب شده است که رویداد به اندازه کافی معنادار باشد تا در آن شرکت جویند را برمی گزینند و سپس آن را در برگه ارزش های فردی می نویسند.

4- تمرین گروهی: اشخاص مثبت

  • شرکت کنندگان به شخصی که مثبت ترین و پایدارترین تاثیر را بر آنان گذاشته است اشاره می نمایند.
  • گروه به عنوان یک کل برای هر شخص ارزش های بسیاری را که معنادار می یابد را پیشنهاد می نماید.
  •  هر یک از شرکت کنندگان به ترتیب، تا سه ارزش که به باور آنان در شخص انتخابی آنان وجود داشته که موجب تاثیرگذاری معنادار وی شده است را برمی گزینند و آن ها را در برگه ی ارزش های فردی می نویسند.

5- تمرین گروهی: تجارب هنری

  • شرکت کنندگان به نوبت به تجربه هنری که از آنان لذت برده اند و برایشان بسیار خشنود کننده بوده است اشاره می نمایند.
  • گروه به عنوان یک کل برای هر تجربه هنری بسیاری از ارزش هایی را که فرد معنادار یافته است را پیشنهاد می نماید.
  • شرکت کنندگان به نوبت، تا سه ارزش که به باور آنان در تجارب هنری وجود داشته که موجب لذت بخش شدن آنها گردیده است را برمی گزینند.

1-       بحث راجع به این که بسیاری از ارزش ها که تا کنون شفاف سازی گشته اند بدون مشارکت افراد دیگر نمی توانند محقق گردند.

  • استقلال کامل، امکان پذیر نمی باشد.
  • وابستگی کامل پس از سن خاص از کودکی بیمار گونه می باشد.
  • وابستگی متقابل، یک واقعیت انسانی است.

7 - تکلیف منزل: کامل کردن اکتشاف ارزش های تجربی

  • شرکت کنندگان در تکلیف منزل جلسه قبل جاهای خالی( حداکثر تا 5 عدد) باقی مانده در میان رویدادهای اخیر، اشخاص مثبت و تجارب هنری را پر می نمایند.
  • برای هر رویداد(فعالیت) شخص و تجربه هنری، شرکت کنندگان مراحل انتخاب ارزش ها را اجرا می نمایند و آن ها روی برگه کاری ارزش ها می نویسند.

8- تکلیف منزل:آغاز کردن اکتشاف ارزش های نگرشی

  • شرکت کنندگان 5 سخن قصار یا نقل قول که در طول زندگیشان شنیده اند و معتقدند عاقلانه  و مفید می باشد را به قسمی فهرست می نمایند که عاقلانه ترین آنها اول ذکر گردد.
  • شرکت کنندگان 5 زمان را که موضعی در قبال چیزهایی اتخاذ کرده اند را به قسمی فهرست می نمایند که موضعی که آنان را در قبال مواضع سایر اطرافیانشان قرار می داد اول ذکر شود.
  • شرکت کنندگان 5 اظهار نظر را که مایل اند توسط دیگران بطور صادقانه در آگهی فوتشان آورده شود را به قسمی فهرست می نمایند که اظهار نظر ی که فرد دارای بیشترین تمایل برای قید شدن در آگهی فوتش می باشد اول ذکر گردد.

1-    کمک فردی: در صورت باقی ماندن وقت برای جلسه، شرکت کنندگان شروع به انجام تکالیف منزل نموده و در صورت برخورد با مشکل یا نیاز به توضیح، سؤالاتی مطرح می نمایند.

 

 

  • چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 15:20 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعارضات زناشویی (فصل دو )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعارضات زناشویی (فصل دو )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو ) تعارضات زناشویی در 17 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات17
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو ) تعارضات زناشویی  در 17 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تعریف تعارض

رایس (1996) تعارض را نوعی ارتباط زناشویی تعریف می­کند که در آن رفتارهای خشونت آمیز مانند توهین، سرزنش، انتقاد و حمله فیزیکی وجود دراد و زوجها در آن نسبت به یکدیگر احساس خصومت، کینه، خشم و نفرت داشته و هر یک عقیده  دارد که همسرش آدم نامطلوب و ناسازگاری است که موجب رنجش و عذاب او می شود (نقل از مارکو، درن و ساسمن، 2012)

تعارض از دید سیستمی، تنازع بر سر تصاحب پایگاه و منابع قدرت است که در جهت حذف امتیاز دیگری و افزایش امتیازات خود بروز می کند و فرآیندی است که طی آن یکی از طرفین پی می­برد که طرف مقابلش مسائل مورد علاقه وی را سرکوب می کند (مویترا، موکرجی و موکرجی، 2012).

بین تعارضات سازنده و غیر سازنده و مخرب باید تمایز قایل شد. مباحث سازنده آنهایی هستند که درگیر شدن با مشکلات منجر به یک تفاهم کاملتر به منظور مصالحه، توافق یا حل مشکلات می‌شود این تعارضات هیجا‌ن‌های منفی را کاهش می‌دهد. احترام و اعتماد را ایجاد کرده و باعث می‌شود زوجین در کنار هم قرار گیرند و آنها را در یک جو معتمد و دوستانه قرار می‌دهد. تا مخالفت‌های مشروع را مورد بحث قرار دهند که مفهوم باز شود. تعارضات مختلف آنهایی هستند که (خود) شخص مقابل را بیشتر از مشکل درگیر می‌کند این تعارضات شرمندگی، تحقیر یا تنبیه شخص مخاطب را ضامن بخت‌های حساس در روحی از تنفر، تخلی و امانت باعث می‌شود. این تعارضات به منظور تحت تأثیر قرار دادن همسر، تکیه بر انتقادگری، همچنین ایده‌های منفی نسبت به طرف مقابل دارد. این تعارضات با عدم ارتباط واقعی، شک و تردید مشخص می‌گردد و گاهی بر پایه استراتژی‌های فردی در زمینه تهدید می‌باشد. تعارضات مخرب، رنجش نسبت به شخص مخاطب، کاهش اعتماد، اطمینان، دوستی، صمیمیت را باعث می‌شود که همکاری زوجین را کاهش می‌دهد.

تقسیم‌بندی دیگری از تعارض شامل تعارض کلامی و غیر کلامی می‌باشد. تعارض و خشم در رابطه نزدیک با هم هستند. بسیاری از ما از خشم می‌ترسیم چون در خشم کنترل، از دست می‌رود ولی خشم یک علامت است می‌تواند یک پیام باشد که ما آسیب دیده‌ایم یا حقوق ما مورد تعدی قرار گرفته است یا نیازها و خواسته‌های ما برآورده نشده است. زوجین می‌توانند به طوز سازنده‌ای در روابطشان با خشم روبرو شوند خیلی وقت‌ها خشم به عنوان دفاعی علیه آسیب استفاده می‌شود و بعضی وقت‌ها برای برانگیختن طرف مقابل به حل تفاوتها استفاده می‌شود. یک شیوه تعارض معمول انزوا است که بعضی وقت‌ها بر روابط تأثیر می‌گذارد. و روحیه هر دو همسر تضعیف شده و از هم دور می‌شوند همسران یا والدین منزوی افکار و احساسات خود را سرکوب می‌کنند آنها از تحقیر و حق ندانستن احساسشان ترس دارند آنها ممکن است از ابراز تعارض به خاطر آزادی که همسرشان وارد می‌شود خودداری کنند (نیکولز و نیکولز، 2009).

بنا به نظریه سیستمی، سطح اضطراب جاری، شیوه های برخورد با اضطراب، و شدت استرسورهای جاری، یا وقایع التهاب زا، که تشدید کننده اضطراب و فرآیندهای آن در سیستم خانواده گسترده است، عوامل اصلی تعیین کننده زمان، شدت و تداوم تعارض زناشویی است


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 15:20 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش گشتالت درمانی (فصل دو )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش گشتالت درمانی (فصل دو )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو) گشتالت درمانی در 35 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات35
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو ) گشتالت درمانی در 35 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات: فصل دوم (پیشینه ی پژوهش)

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

ریشه های فلسفی و تجربی گشتالت درمانی

 


کار ویلیام جیمز، یعنی مخالفت با عنصرنگری روانشناسی، نیز صورت ابتدایی روانشناسی گشتالت است. جیمز عناصر هشیاری را انتزاعهایی مصنوعی می‌دانست. او بر این تأکید داشت که ما اشیاء را به صورت کل می بینیم نه دسته هایی از احساسها(جیکوب و هیسنر، 2009).


پدیدارشناسی مورد نظر هوسرل جزیی از سیر تحولی رواندرمانی گشتالتی بوده است. پدیدارشناسی مورد نظر هوسرل عبارت بود از بررسی موضوعات آنگونه که در هشیاری انسانها تجربه می شوند. روش شناسی پدیدارشناسی عبارت است از شهود یا تمرکز بر پدیده یا موضوع، تحلیل جنبه های مختلف پدیده و آزاد کردن خویش از پیش پندارها به گونه ای که مشاهده گر بتواند پدیده مورد نظر را به دیگران بفهماند(جیکوب و هیسر، 2009).


روانشناسی گشتالت اصولاً بر این دیدگاه مبتنی است که پدیده های روانشناسی یک کلیت هستند نه مجموعه از اجزا. در روانشناسی گشتالت، میدان بر مبنای شکل و زمینه قابل بررسی است. شکل می تواند برجسته و زمینه در حاشیه باشد. با این حال دو مفهوم شکل و زمینه نقش مهمی در منطق نظری گشتالت درمانی دارند. وقتی شکل ها ناقص یا مبهم هستند به حاشیه رانده می شوند و حواس شخص را پرت می کنند. برای نمونه، پسری که از مار می ترسد نمی‌تواند مفهوم مار را به طور کامل وارد ذهن خویش کند یا از آن یک شکل کامل بسازد. وقتی این پسر بتواند مارها را لمس کند و از آنها نترسد، شکل کامل می شود(شارف، 2000).

 


در نظریه­ ی شخصیت از دیدگاه گشتالتی، گفته می­شود که آدمی به دلیل کوشش و تقلای مداوم خود در جهت تعادل حیاتی، انگیخته می­شود. این‌گونه تلاش و کوشش برای ایجاد تعادل حیاتی، دارای اساس و پایه غریزی است و معنی آن این است که این تعادل و توازن در نتیجه­ی نواخت طبیعی و خودگردان موجود زنده یا جاندار – در بین حالت‌های تعادل و عدم تعادل یا توازن – به جریان افتد. اصل تعادل حیاتی، موجب پیدایی ساخت ادراک‌های فرد و به نظم درآوردن این ادراک‌ها می­گردد. این ادراک‌ها نیز به نوبه خود به صورت تجربه­ی اصلی ادراک شکل در مقابل یک زمینه، سازمان داده می­شوند. وقتی شخص یک نیاز مثل گرسنگی یا تشنگی را احساس می­کند، گفته می­شود که جاندار در حالت عدم موازنه قرار گرفته است. ضمنا همگامی تعادل و توازن مجدد برقرار می­شود که شخص بتواند چیزی را از محیط جذب کرده و نیاز خود را برآورده سازد. پس از آنکه جاندار در حالت موازنه یا تعادل قرار گرفت، پیش­نما برای ظهور یک شکل در آگاهی او، صاف و روشن و به عبارت دیگر، آماده خواهد شد. بدین ترتیب، شخص در حالت نسبتا ثابت جریانی قرار می­گیرد که طی آن، یک شکل در زمینه ظاهر می­شود، راهی نیز برای ارضای نیاز انتخاب می­گردد، شکل از زمینه دور می‌شود و مجددا یک شکل در زمینه ظاهر می­شود. برای توصیف نظریه­ی گشتالت در زمینه شخصیت، باید هم با اصل تعادل حیاتی و هم با اصل کل­نگری آشنا باشیم. در توضیح اصل کل­نگری باید گفت: در این اصل، دو نوع رابطه تعریف می­شود. در اولین رابطه که اصطلاحا به آن ماهیت کل­نگر آدمی گفته می­شود، این اعتقاد وجود دارد که بدن و روح آدمی، نوعی ذات وابسته به هم و غیرقابل‌ تفکیک را تشکیل می­دهند. معنی این جمله آن است که آدمی موجودی اصطلاحا یکی‌شده و کل است و شامل کلیت روانی و جسمانی می­باشد.

  دومین رابطه، اصل کل‌نگر است که انسان و محیط او، تشکیل نوعی وحدت ارگانیسمی – محیطی را می دهند؛ یعنی آدمی و محیط او به هم بسته می‌باشند(برونر، 2010).

 


  1. ماهیت انسان

 پرلز، معتقد بود که هر شخصی استعداد آن را دارد که آزادانه انتخاب کند و مسئول رفتار خود باشد. خود­شکوفایی دیدگاه خوش­بینانه پرلز در مورد انسان بر این فرضیه او استوار است که همه موجودات زنده ذاتا به سوی خود­شکوفایی کشیده می­شوند. البته او این کار را به عنوان فرایندی ناتمام می­نگرد: ما به‌طور دائم در حال شدن هستیم، ما هرگز به‌طور کامل "شکوفا نمی‌شویم". این تمایل به خودشکوفایی فطری، انگیزش برای کلیه رفتارهای انسان است(برونر، 2010).

 

دفاع ها در گشتالت درمانی

گشتالت درمانی به لزوم وجود مرز مناسبی بین فرد و دیگران برای آگاهی و پیشگیری از اختلال روانی معتقد می باشد. رشد در این رویکرد درمانی به معناری حرکت از حمایت های محیطی به سمت حمایت های شخصی می باشد. مراجعان به واسطه آگاهی لحظه به لحظه تجارب خود، به تعبیر و تفسیر تجارب وضعیت خود می پردازند. مراجعهن با دوباره تجربه کردن مشکلات و موقعیت های دردناک گذشته، کارهای ناتمام گذشته خود را که کارکرد زمان حال انان را مختل کرده است، به اتمام می رسانند(نوابی نژاد، 1388).

درمانگر گشتالتی روی مقاومت ها در برابر تماس نیز تمرکز می کند . این مقاومت ها دفاع هایی هستند که انها را برای جلوگیری از تجربه کردن زمان حال به صورت کامل و واقعی پرورش می دهیم. پنج نوع مقاومت که در گشتالت درمانی به چالش کشیده می شوند عبارت اند از:


  1. درون فکنی: عبارت است از گرایش به پذیرفتن بی چون و چرای عقاید و معیارهای دیگران بدن جذب کردن آنها برای هماهنگ کردن با آنچه هستیم


  2. فرافکنی: در فرافکنی ما جنبه هایی از خود را با محیط نسبت دادن به محیط رها می کنیم. در واقع در فرافکنی، ما آن دسته از ویژگی های شخصی که با خود انگاشت مان هماهنگ نیست را رها می کنیم و به دیگران نسبت می دهیم


  3. معطوف کردن به خود: عبارت است از برگرداندن چیزی که دوست داریم در حق دیگران انجام دهیم به خودمان یا انجام دادن چیزی که دوست داریم دیگران در حق ما ناجام دهند. برای مثال اگر به خودمان ناسزا بگوییم و صدمه بزنیم معمولا پرخاشگری را که می ترسیم به دیگران معطوف کنیم به خودمان معطوف می کنیم.


  4. انحراف: فرایند حواس پرتی است به طوری که به سختی می توان احساس تماس را نگه داشت. کسانی که منحرف می شوند می کوشند از طریق استفاده از شوخی، تعمیم های انتزاعی و سوال کردن به جای اظهرا نظر، تماس را مبهم نمایند

 


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 15:20 ] [ مارال ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 صفحه بعد