دانلود پرسشنامه سنجش میزان خودکارآمدی در پرهیز از مواد

پرسشنامه سنجش میزان خودکارآمدی در پرهیز از مواد

پرسشنامه سنجش میزان خودکارآمدی در پرهیز از مواد در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات3
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه سنجش میزان خودکارآمدی در پرهیز از مواد در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

پرسشنامه­ ی سنجش میزان خودکارآمدی پرهیز از مواد

این پرسش­نامه توسط مارتین گلمن، به نقل از جعفری و همکاران، 1388) برای سنجش کارایی شخصی در سنین 16 تا 30 سالگی ساخته شد و 20 آیتم دارد که توانایی اجتناب از موقعیت­های هیجانی، اجتماعی و سوگ برانگیزاننده­ی مصرف را می­سنجد.

پاسخ­گویی به هر یك از آیتم­ های آن به­صورت مقیاس لیكرت پنج­ درجه­ ای (1= تقریبا هرگز تا 5= همیشه) می­ باشد.

گلمن پایایی آن را به­ وسیله آلفای کرونباخ در سال 1995 در حدود 91/0 گزارش داده و رو.............

 

 

 

 


Golman

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)

 

تعداد گویه ها:                   20

روایی و پایایی:                 دارد (داخلی و خارجی)

نحوه نمره گذاری:              دارد

مولفه ها :                          مولفه دارد اما مشخص نشده کدام مولفه برای کدام سوال است .

منبع:                              دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                        WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 15:59 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش کارکردهای اجرایی (عملکرد اجرایی)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کارکردهای اجرایی (عملکرد اجرایی)

مبانی نظری و پیشینه کارکردهای اجرایی (عملکرد اجرایی) در 40 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات40
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

  

مبانی نظری و پیشینه کارکردهای اجرایی (عملکرد اجرایی) در 40 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

«کارکردهای اجرایی»، یک اصطلاح جامع شامل دامنه وسیعی از فرایندهای شناختی و قابلیت های رفتاری است که از این موارد می توان به استدلال کلامی، حل مسئله، برنامه ریزی، توالی کردن، توانایی نگهداری توجه، مقاومت در برابر تداخل، استفاده از پسخوراند ، انجام همزمان چند تکلیف، انعطاف پذیری شناختی و توانایی روبرو شدن با تغییر و امور جدید اشاره کرد. (دالگرن، سندبرگ و لارسون، 2010). این کارکرد ها، مولفه «سرد» کارکرد های اجرایی نامیده می شوند، زیرا فرایند های شناختی منطبق با آنها تمایلی به درگیر کردن برانگیختگی هیجانی نداشته و بیشتر به صورت «مکانیکی» یا«منطقی» می باشند. از طرف دیگر آن کارکردهای اجرایی که بیشتر «هیجانات»، «باورها»و یا «خواسته ها» را درگیر می کنند، مثل تجربه تنبیه و پاداش، تنظیم رفتار اجتماعی فرد وانجام تصمیم گیری که مستلزم تفسیر شخصی و هیجانی است به عنوان مولفه های «گرم» مورد توجه قرار می­گیرد  (گرافمن و لیتوان، 2011). مطالعات مختلف نشان داده اند که آسیب به هر دو مولفه «سرد» و «گرم» کارکرد های اجرایی ممکن است اثرات ویرانگری بر فعالیت های روزمره فرد از جمله توانایی کارکردن و رسیدگی به امور مدرسه ، عملکرد مستقل در خانه یا رشد وحفظ روابط اجتماعی مناسب داشته باشد (گرین، کرن، براف و مینتز، 2012).

مطالعه روانی – عصبی سندرم بدکارکردی اجرایی و بازتوانی مربوط به آن، با مشکلات بالقوه روبروست. یکی از این مشکلات، سنجش معتبر و صحیح کارکردهای اجرایی است. تصور می شود این کارکردها شامل یک سری از توانایی ها جهت رسیدن به هدف می باشند (استاس و همکاران، 2005). بنابراین عدم موفقیت آزمون هایی که این کارکردها را اندازه گیری می کنند ممکن است چندین علت داشته باشد ، بطوریکه صدمه دیدن هر مولفه به سختی می تواند به طور کامل مانع از دنبال کردن شروع آسیب های مغزی یا آسیب شناسی روانی شود (چان و همکاران، 2007).

مشکل بزرگتر، شکاف های آشکاری درحوزه های عملکرد است که در خود سندرم بدکارکردی وجود دارد. برای مثال، عملکرد یک بیمار در یک آزمون کارکرد اجرایی ممکن است در اینکه شرکت کننده در آزمون بعدی چگونه عمل می کند (که به فرد اجازه می دهد به تنهایی در یک دنیای پیچیده واقعی چنین عملی را انجام دهد) ارزش پیش بینی نداشته و یا دارای ارزش پیش بینی ناچیزی باشد.

.......

............


  


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 15:59 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم)

مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم)

دانلود مبانی نظری الگوهای تدریس در قالب فایل word در حجم 27 صفحه بطور کاملاً ویرایش شده به همراه منابع استفاده شده و


مشخصات فایل
تعداد صفحات27
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم) در قالب فایل word در حجم 27 صفحه بطور کاملاً ویرایش شده به همراه منابع استفاده شده و ...


------------------------------------------------------------------------


بخشی از متن :


تدریس

تعاریف زیادی از تدریس انجام گرفته است. یک سلسله فعالیت ­های منظم و هدفدار و از پیش طراحی  شده (صفوی، 1375). بیان صریح معلم درباره ­ی آنچه باید یاد گرفته شود (همان منبع). به وجود آوردن تغییر مناسب در رفتار شاگرد (دیویس، 1377). شعبانی (1383) تدریس را تعامل یا رفتار متقابل معلم و شاگرد، بر اساس طراحی منظم و هدفدار معلم برای ایجاد تغییر در رفتار شاگرد می­ داند. تدریس فعالیتی است كه در كانون و نقطه تلاقی همه عناصر آموزشی قرار دارد و مهم­ترین عملكرد معلم در كلاس درس محسوب می ­باشد كه زمینه را  برای یادگیری فراهم می­سازد. تدریس فرایند تسهیل كننده­ ی یادگیری است (مرادی و همکاران، 1390).

رویکرد جدید در تدریس

امروزه دیدگاه بشر از تدریس صرف در کلاس درس فراتر رفته و رویکردها و گرایش­های جدید که حاصل یافته­ های علوم تربیتی، روان­شناسی، جامعه شناسی و مدیریت هستند، در عرصه تدریس و معلمی توجه دارد، این رویکردها سبب می ­شوند که معلمین با وسعت نظر بیشتری به تدریس و نقش خود بنگرند و با بکارگیری آن­ها کیفیت یادگیری و رشد همه جانبه دانش ­آموزان را بهبود بخشند (سمیعی رومدشتی، 1388). 

امروزه تدریس، در آموزش و پرورش فقط «تدریس و یاددادن» نیست، بلکه «برانگیختن و راهنمایی یادگیری و یادگیرندگان» است. معلم موفق، معلمی نیست که تنها آموزش می ­دهد،  بلکه کسی است که فرصت­های یادگیری را فراهم می ­سا­زد (شعاری­نژاد، 1381).

الگوهای تدریس

الگو، معمولاً به نمونه ی کوچکی از یک شیء یا به مجموعه ­ای از اشیای بی­ شمار گفته م ی­شود که ویژگی­های مهم و اصلی آن شیء بزرگ یا اشیاء را داشته باشد. الگوی تدریس، چهارچوب ویژه ­ای است که عناصر مهم تدریس در درون آن قابل مطالعه است. انتخاب یک الگوی تدریس، بستگی به نوع آگاهی معلم از فلسفه و نگرش­های تعلیم و تربیت خواهد داشت (سمیعی رومدشتی، 1388).

الگوهای تدریس ابزار مهمی برای گشودن راه سازماندهی آموزش و پرورش، برای بهره­ گیری از انواع هوش و افزایش یادگیری است. بنابراین بسیاری از تفاوت­هایی که در اغلب آموزش­های سنتی بازدارنده یادگیری هستند، مانند تفاوت­های جنسی، نژادی، فرهنگی و زمینه ­های اقتصادی- اجتماعی، در مقابل قدرت آموزش و پرورش با الگوهای تدریس که ابزار آموزش به خویشتن را در اختیار دانش آموزان قرار می­ دهد، ناچیز است (بهرنگی؛ آقایاری، 1383).

هنر معلم در انتخاب الگوها و روش­های تدریس نمایان می­شود شاید بتوان گفت به تعداد معلمان روش تدریس وجود دارد؛ چرا كه روش­های تدریس بیشتر شخصی هستند. هر معلمی به تجربه و گذشت زمان شناخت نسبتاً كاملی از خود و ضعف­ها و قوت­ هایش به دست می­ آورد و با تکیه بر خلاقیت، ابتكار و نوآوری شخصی خود روش تدریس مناسب را انتخاب می­ كند. اما الگوهای عامتری هم برای روش تدریس وجود دارند و در حقیقت چارچوب­ هایی هستند كه روش­های تدریس درون آن­ها جای دارند (آزمون، حسنلو، 1391).

باید باور كرد كه روزگار «معلم محوری» سپری شده و عصر تازة دانش ­آموز محوری آغاز شده است. امروزه نظام آموزش را بردار دو سویة معلم و شاگرد مشخص می­ كند و به مدد وارد شدن دانش­آموزان به دنیای تدریس، معلم به راحتی می­ تواند براساس توانایی شاگردان خود، الگو یا الگوهای مناسب آموزشی را انتخاب كند. نه تنها به كفیت تدریس بهبود بخشد، بلكه فرصتی برای بروز استعدادها، خلاقیت­ها و مهارت­های فردی در اختیار دانش ­آموزان قرار دهد اما چشم دوختن به معلم و دقیق شدن به پالایش و نو شدن او کافی نیست. توجه به لایة دوم نیز كه همان كیفیت شغلی است، ضروری به نظر می­رسد. معلم باید از كفایت شغلی مناسب برخوردار باشد تا بتواند با اطمینان و آرامش، پذیرای تحولات پیرامون خویش باشد. معلم به عنوان كلید طلایی كیفیت تدریس، می ­تواند متضمن پوست­ اندازی كالبد قدیمی مدارس باشد. در فرایند آموزش، معلم اثربخش معلمی است كه ضمن آشنایی با انواع روش­های تدریس با بهره­گیری از الگوهای گوناگون تدریس و با توجه به موضوع درس، اهداف آموزشی، شرایط محیط و ... الگوی مناسب را انتخاب كند و با تدریس مؤثر، موجبات حفظ پویایی و تكامل را در دانش­ آموزان به وجود آورد (آزمون، حسنلو، 1391).

طبقه ­بندی الگوهای تدریس

در یك تقسیم ­بندی، الگوهای تدریس به دو دسته عمده الگوهای مكانیستی و الگوهای ارگانیستی تقسیم می ­شوند. در الگوی مكانیستی كه الگویی بسیار قدیمی است، شاگرد به عنوان موجودی غیرفعال، تهی و انفعالی در نظر گرفته می ­شود كه ذاتاً تنبل و تن­ پرور است. مطابق این الگو، فعالیت در اثر فشار نیروهای خارج انجام می­ گیرد. بنابراین، هدف آموزش و پرورش انتقال فرهنگ، پر كردن ذهن شاگرد و شکل دادن رفتار او مطابق با روش­های از قبل تعیین شده است. این الگو بیشتر «معلم مدار» نامیده می­ شود. هدف این گونه الگوهای یادگیری فقط گذراندن امتحان به منظور ارزیابی حافظه است. در مقابل الگوهای مكانیكی، الگوهای ارگانیكی مطرح می ­شوند که طبق آن­ها، توجه به شاگرد و  توانایی­ های او از اهمیت خاصی برخوردار است. مطابق این الگو شاگرد به عنوان موجودی كه ذاتا فعال است در نظر گرفته می­ شود. و هدف آموزش و پرورش بهبود و پرورش مداوم افراد در جهت به ظهور رساندن توانایی­ های بالقوة آنان است. این الگو را الگوی «شاگرد مدار» نیز نامیده ­اند (آزمون، حسنلو، 1391).


------------------------------------------------------------------------

بخشی از منابع :

- شعبانی، حسن، 1386، روش تدریس پیشرفته، چاپ دوم، تهران: انتشارات سمت.

- مرادی، مسعود؛ فردانش، هاشم؛ مهرمحمدی، محمود؛ موسی­ پور، نعمت الله، 1390، مبانی و ویژگی­های یك الگوی تدریس برای انواع دانش روش كاری، فصلنامه­ی روانشناسی تربیتی، شماره بیستم.

  - آزمون، جواد؛ حسنلو، محمدباقر، 1391، معلمان تربیت بدنی و الگوهای تدریس، آموزش تربیت بدنی، دوره سیزدهم/شماره 2.

- جوادی ­پور، محمد؛ عسگری، مجیدعلی؛ کیامنش، علیرضا و محمد جنیری، 1385، طراحی و اعتبار بخشی الگوی مطلوب برنامة درسی تربیت بدنی دورة ابتدایی ایران، نشریة پژوهش در علوم ورزشی، شماره12.

- ملائی­ نژاد، اعظم، 1391، صلاحیت­هاى حرفه­اى مطلوب دانشجو معلمان دورة آموزش ابتدایى، فصلنامه نوآوری­هاى آموزشى، شمارة 44، سال یازدهم.

- شاه­ نعمتی، سیده­ زهرا؛ فانی، حجت­ الله، 1387، مقایسه اثر پیش سازمان دهنده و روش سخنرانی در افزایش یادیاری و وسعت انتقال و رابطه­ی آن با سطح عملکرد تحصیلی دانش­آموزان دختر پایه­ی چهارم ابتدایی شهر مرودشت، پژوهشنامه­ تربیتی، سال چهارم، شماره 16.

- Grant, Carl A. & Maureen Gillette (2006). A Candid Talk to Teacher Educators about Effectively Preparing Teachers Who Can Teach Everyone’s Children, Journal of Teacher Education , Vol. 57, No. 3

- Avalos, Beatrice. (2005). Learning  to  teach  in  the  knowledge  society: The  cace  of  chile,  in  juan  manuel  moreno, Learning  to  teach  in  the  knowledge  society, final  report  World  Bank.

-Pregnet, R. (2000). Teaching Methods and group work. Charting your course: how to prepare to teach more effectively. Atwood Publishing, Madison, Wisconsin, pp 74-98.

- Gordon, Mordechai. (2008). Between Constructivism and Connectedness, Journal of Teacher Education,Vol 59, No 4, PP 322-331.



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 15:59 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بررسی ارتباطات سازمانی

پاورپوینت بررسی ارتباطات سازمانی

پاورپوینت ارتباطات سازمانی در 51 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات51
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیپاورپوینت

توضیحات کامل

پاورپوینت ارتباطات سازمانی در 51 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

فهرست مطالب موجود :

 

مقدمــه

الف- بررسی نظریهها

2-1- ارتباطات

2-1-1- اهمیت ارتباطات

2-1-2- تعاریف ارتباطات

2-1-3- فرآیند ارتباط

2-1-3-1- منبع

2-1-3-2- رمزگذاری

2-1-3-3- وسیله

2-1-3-4- رمزگشایی

2-1-3-5- دریافت کننده       

2-1-3-6- بازخورد

2-1-4- مسیر ارتباطات       

2-1-4-1- ارتباطات عمودی

الف- مسیر رو به پایین       

ب- ارتباطات رو به بالا

2-1-4-2- ارتباطات در سطح افقی

2-1-5- مدل ارتباطات

2-1-6- اصول ارتباطات

2-1-7- ارتباطات سازمانی از دیدگاه مکاتب مختلف مدیریت           

2-1-7-1- دیدگاه کلاسیکها در مورد ارتباطات

2-1-7-2- نظریه نئوکلاسیکها و ارتباطات

2-1-7-3- دیدگاه سیستمی در مورد ارتباطات


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 15:58 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بررسی اشتراک آموزش و پرورش

پاورپوینت بررسی اشتراک آموزش و پرورش

پاورپوینت اشتراک آموزش و پرورش در 21 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات21
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیپاورپوینت

توضیحات کامل

پاورپوینت اشتراک آموزش و پرورش در 21 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

چگونه اشتراک رایگان اینترنت سازمان آموزش و پرورش فارس را تهیه کنیم ؟

الف ) عضو فرمهای الکترونیک شوید

یادتان باشد در صندوق پست الکترونیکی سازمان عضویت داشته باشید

ب) پر کردن فرم مخصوص

ج)شماره پیگیری و شماره پرسنلی را تحویل مسئول کامپیوتر منطقه دهید


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 15:58 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بررسی امنیت شبكه

پاورپوینت بررسی امنیت شبكه

پاورپوینت امنیت شبكه در 21 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات21
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیپاورپوینت

توضیحات کامل

پاورپوینت امنیت شبكه در 21 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

دیوار آتش چیست ؟

دیوار آتش چه  كاری انجام می دهد

دیوار آتش چه  كاری انجام نمی دهد

چه كسی احتیاج به دیوارآتش دارد

دیوارآتش چگونه عمل میكند

دیوارآتش سیستم رادربرابرچه چیزی محافظت میكند

رده های مختلف دیوارآتش

دیوارهای آتش شخصی

نمونه هایی ازدیوارآتش


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 15:58 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بررسی آمادگی جسمانی

پاورپوینت بررسی آمادگی جسمانی

پاورپوینت آمادگی جسمانی در 11 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات11
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیپاورپوینت

توضیحات کامل

پاورپوینت آمادگی جسمانی در 11 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

مفاهیم آمادگی جسمانی

چند تعریف برای آمادگی جسمانی:

1- بالا بودن قابلیت های جسمانی نظیر استقامت،قدرت،انعطاف پذیری،سرعت،چابکی،تعادل،عکس العمل و... است.

2- کارایی مطلوب بدنی در انجام کارهای روز مره،بدون احساس خستگی

وبرخورداری از انرژی اضافی برای فعالیت های پیش بینی نشده.

3- کارآیی مطلوب با بالا بودن کارآیی دستگاه گردش خون و تنفس که این تعریف اهمیت زیادی در ورزش همگانی دارد.

4- بالا بودن توان بدنی ، یعنی برخورداری از تهادل روانی ، تطبیق و سازگاری با محیط.

هدف از آمادگی جسمانی

1- پیشگیری از ضعف ها و بیماری ها و افزایش مقاومت بدن در مقابل آسیبها .

2- تامین سلامتی مطلوب .

3- موفقیت در رشته های ورزشی .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 15:58 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بررسی آوند 2

پاورپوینت بررسی آوند 2

پاورپوینت بررسی آوند 2 در 52 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات52
حجم26 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیپاورپوینت

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی آوند 2 در 52 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

تعریف آناتومی انسان بزرگ :

Anatomy از دروازة یونانی ana به معنی کالبد جسم و tom به معنی شکافتن یا تشریح گرفته شده . آناتومی علم بدن انسان است و در مورد ساختمان بدن و روابط بین اندام های مختلف بدن صحبت می کند .

تاریخچه آناتومی بزرگ :

شروع علم آناتومی از یونان باستان است . اولین فردی که در یونان باستان در آناتومی موفقیّت به دست آورد و کتابی نوشت هرا کلیتوس بود .

دانشمندان مختلفی از جمله (بواط – افلاطون - ارسطو) هرو فیلوس ، اراسیس تراتوس نیز در مورد قست های مختلف بدن نظراتی داشتند و ارائه دادند .

آناتومی در رم باستان :

معروف ترین دانشمندان دوره جالینوس فیلسوف ، بپولوژیست ، پزشک آناتومیت ، فیزیولوژیست بزرگ می باشد .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 15:58 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بررسی جامع آوند

پاورپوینت بررسی جامع آوند

پاورپوینت بررسی جامع آوند در 154 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات154
حجم14 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیپاورپوینت

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی جامع آوند در 154 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

آناتومی در دورة رنسانس :

بزرگترین دانشمند این دوره لئوناردو داوینچی بود .

وضعیّت تشریحی بدن :

وضعیّت تشریحی را می توان با حفظ حالات بدن به هنگام ایستادن در نظر گرفت و این حالتی است که سر رو به رو قرار دارد ، اندام فوقانی (دست ها) در دو طرف بدن آویخته ، در حالتی که کف دست ها به طرف جلو می باشد و اندام تحتانی (پاها) صاف و بدون خمیدگی هستند .

وضعیّت تشریحی را وضعیّت آناتومیکی نیز می گویند .

سطوح تشریحی بدن :

بدن دارای سه سطح می باشد .

سطح عمومی – sagital plane

سطح عرضی یا نمایی frontal plane

سطح افقی horizontal plane

سطح سهمی :

سطحی فرضی است که بدن را به دو نیمة چپ و راست تقسیم می کند .

سطحی عرضی یا نمایی :

سطحی فرضی است که بدن را به دو نیمة قدامی و خلفی تقسیم می کند .

سطح افقی :

سطحی فرضی که بدن را دو نیمة فوقانی و تحتانی تقسیم می کند .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 15:57 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بررسی بقولات و حبوبات

پاورپوینت بررسی بقولات و حبوبات

پاورپوینت بررسی بقولات و حبوبات در 35 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات35
حجم2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیپاورپوینت

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی بقولات و حبوبات در 35 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 :Fabales

راسته

 دارای 4 خانواده بوده که  دو خانواده مهم در این راسته خانواده های

هستند. fabaceae   و   poligonaceae

Fabaceae خانواده

: این خانواده یکی از متنوع ترین  تیره جداگلبرگ بوده که مشتمل بر 750 جنس و2000 گونه است دراین خانواده گیاهان علفی - درختچه ای – درختی و بالا رونده هستند، دارای متابولیسم شدید نیتروژن، اغلب دارای گرهک های ریشه ای حاوی باکتری های تثبیت کننده ازت  ( ریزوبیوم ) ، اغلب دارای آلکالویید ، برگها معمولا متناوب مرکب تا تک برچه ای دارای گوشواره ، گل آذین نا محدود گاهی تحلیل رفته به یک گل منفرد، گلها معمولا دو جنسی ، کاسبرگها معمولا 5 عدد جدا تا پیوسته ، گلبرگها معمولا 5عدد، گلبرگ بیرونی از نظر شکل  واندازه با بقیه متفاوت بوده و یک درفش را بوجود می آورد، دو گلبرگ پایینی بهم پیوسته بوده یک ناو را تشکیل می دهند . پرچم ها معمولا 10 عدد عموما دیا د لفوس  (9عدد پیوسته و یک عدد جدا ) ،تک برچه ای، تخمدان فوقانی ،تخمک ها یک یا بیشتر در هر برچه ،میوه معمولا نیام .

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 15:57 ] [ مارال ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 صفحه بعد