دانلود پرسشنامه نگرش های مذهبی یا سنجه دینداری مسلمانان

پرسشنامه نگرش های مذهبی یا سنجه دینداری مسلمانان

پرسشنامه نگرش های مذهبی یا سنجه دینداری مسلمانان در 7 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات7
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندی3D character & object

توضیحات کامل

پرسشنامه نگرش های مذهبی یا سنجه دینداری مسلمانان در 7 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

پرسشنامه سنجه دینداری مسلمانان

این پرسشنامه توسط سراج زاده (1377) بر اساس مدل گلاک و ستارک[1] (1965) با اسلام و بویژه اسلام شیعی تطبیق داده و متناسب شده است. این پرسشنامه شامل 26 سوال است که چهار بعد دینداری را می سنجد که به ترتیب عبارتند از:

  1. بعد اعتقادی یا باورهای دینی، عبارتست از باورهایی که انتظار می رود پیروان آن دین به آنها اعتقاد داشته باشند که ????????????????? بعد را می سنجد.
  2. بعد تجربی یا عواطف دینی، ناظر بر عواطف، تصورات و احساسات مربوط به داشتن رابطه با جوهری ربوبی همچون خدا یا واقعیتی غایی یا اقتداری متعالی است ?????????????برای اندازه گیری این بعد در نظر گرفته شده است.
  3. بعد پیامدی یا آثار دینی، ناظر بر اثرهای باورها، اعمال، تجارب و دانش دینی بر زندگی روزمره پیروان است. سوال های??????? سنجش این بعد در نظر گرفته شده است.
  4. بعد مناسکی یا اعمال دینی مشخصی همچون عبادت، نماز، شرکت در آیین های خاص، روزه گرفتن و ... است که انتظار می رود پیروان هر دین آنها را به جا آورند. ???? آخر نیز برای سنجش این بعد در نظر گرفته شده اند.

 


[1]. Glick, & Stark

 

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)

 

تعداد گویه ها:                   26

تعداد مولفه:                     مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

روایی و پایایی:                 دارد (داخلی و خارجی)

نحوه نمره گذاری:             دارد

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 18:32 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت مقایسه ­ی مولفه ­های شخصیت و سبک ­های حل مساله در بیماران خودسوز و عادی

پاورپوینت مقایسه ­ی مولفه ­های شخصیت و سبک ­های حل مساله در بیماران خودسوز و عادی

پاورپوینت مقایسه ­ی مولفه ­های شخصیت و سبک ­های حل مساله در بیماران خودسوز و عادی در 50 اسلاید زیبا و حرفه ای قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات50
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیروانشناسی

توضیحات کامل

پاورپوینت مقایسه ­ی مولفه ­های شخصیت و سبک ­های حل مساله در بیماران خودسوز و عادی در 50 اسلاید زیبا و حرفه ای قابل ویرایش با فرمت pptx


نمونه کامل پاورپوینت جهت پایان نامه  کارشناسی ارشد رشته روان‌شناسی بالینی (M.A)


عنوان:

مقایسه ­ی مولفه ­های شخصیت و سبک ­های حل مساله در بیماران خودسوز و عادی

شامل صفحه فهرست

عنوان

و گردآوری شده در 5 فصل پایان نامه در قالب اسلاید های زیبا و حرفه ای



قسمتی از پاورپوینت::::


مقدمه::

خودکشی یکی از مشکلات عمده بهداشتی است. هر ساله یک میلیون نفر بر اثر خودکشی می­ میرند (گرزیوا، کوکمین و کوکمین، 2009). اکثر کسانی که گرایش به خودکشی دارند، در اصل نمی­ خواهند بمیرند، آن­ها صرفا می­ خواهند به درد و رنج­شان (واقعی یا خیالی) پایان دهند و به عبارتی آن­ها نیازمند به کمک هستند

بازبینی بررسی ­های انجام شده در زمینه ویژگی­های شخصیتی و شیوه ­های رویارویی افراد اقدام­ کننده به خودسوزی نشان می­دهد که درصد بالایی از این افراد با مشکلات یا اختلال ­های شخصیتی روبرو هستند. اگر شخصیت را به عنوان ترکیبی از اعمال و افکار، هیجانات و انگیزش ­های فرد بدانیم، مولفه­ های سازنده شخصیت در افراد متفاوت می­باشد. مطالعات نشان داد است که افراد با روان­رنجورخویی بالا، در مواجهه با موقعیت­ های تنیدگی­زا از راهبردهای منفعلانه از قبیل اجتناب، خود ملامت­ گری، تفکر آرزومندانه، شیوه­ های مبتنی یر ستیزه­ جویی بین فردی و برون­ریزی هیجانات منفی استفاده می­ کند.



مناسب برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا




توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 18:32 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپینت بررسی PLC و میکروپردارنده

پاورپینت بررسی PLC و میکروپردارنده

پاورپینت PLC و میکروپروسسور در 33 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات33
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمهندسی برق

توضیحات کامل

پاورپینت PLC  و میکروپروسسور در 33 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

جز اصلی تمام کامپیوتر ها ریزپردازنده ی آنها است. اگرچه ممکن است میکروپروسسورها در معماری با یکدیگر تفاوت داشته باشند اما تمام آنها یک وظیفه را انجام می دهند: "دریافت دستورالعمل ها و اجرای آن ها" در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد اما چیزی که واضح است میکروپروسسور برای دریافت دستورالعمل ها نیاز به تعامل به وسایلی دیگر می باشد.

اصولا کلمه ی Bus به معنای گذرگاه عمومی، وسیله حمل و نقل عمومی یا اتوبوس می باشد. می توان System Bus را گذرگاه عمومی سیستم ترجمه کرد اما برای درک بهتر می توان معنی اتوبوس را در نظر گرفت و فرض کرد که CPU اطلاعات را از طریق اتوبوس به وسائل دیگر می فرستد و دریافت می کند!! اگر بخواهیم کمی دقیقتر به System Bus نگاه کنیم باید بگوییم که این گذرگاه خود از سه بخش مجزا به نام های Data Bus, Adress Bus و Control Bus تشکیل شده است:

Data Bus:

یا گذرگاه اطلاعات که وظیفه ی آن حمل و نقل اطلاعات از قبیل دستورالعمل ها (که باید اجرا شوند) و داده ها است. این گذرگاه یک مسیر دو طرفه است چون CPU هم اطلاعات را دریافت می کند و هم ارسال.

اصولا کلمه ی Bus به معنای گذرگاه عمومی، وسیله حمل و نقل عمومی یا اتوبوس می باشد. می توان System Bus را گذرگاه عمومی سیستم ترجمه کرد اما برای درک بهتر می توان معنی اتوبوس را در نظر گرفت و فرض کرد که CPU اطلاعات را از طریق اتوبوس به وسائل دیگر می فرستد و دریافت می کند!! اگر بخواهیم کمی دقیقتر به System Bus نگاه کنیم باید بگوییم که این گذرگاه خود از سه بخش مجزا به نام های Data Bus, Adress Bus و Control Bus تشکیل شده است:

Data Bus:

یا گذرگاه اطلاعات که وظیفه ی آن حمل و نقل اطلاعات از قبیل دستورالعمل ها (که باید اجرا شوند) و داده ها است. این گذرگاه یک مسیر دو طرفه است چون CPU هم اطلاعات را دریافت می کند و هم ارسال.

Adress Bus:


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 18:31 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بررسی مخابرات سیار GSM

پاورپوینت بررسی مخابرات سیار GSM

پاورپوینت بررسی مخابرات سیار GSM در 24 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات24
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیمهندسی برق

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی مخابرات سیار GSM در 24 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

اهداف تحقیق

lمبانی GSM وارتباطات بی سیم
lاهمیت GSM
lدستگاه های بی سیم وسیستم WAP
lاستفاده های خانگی ازGSM
lامنیت درGSM وبررسی SLL
lچگونگی سفارش الکترونیکی در GSM
lمعایب GSM وتلاش برای کاهش عیوب آن
lکاربردهای آینده GSM
lSSL مدعی امنیت در WAP

مبانی GSM وارتباطات بی سیم 

Gsm مخخف کلمه  Global system for mobile communication  وبرای سیستم ارتباطات سیار کاربرد دارد.برای ورود به بحثهای بیشتربرروی شبكه بی سیم وارایه این پروژه ترجیح مـی دهم مفاهیمی را درابتدا توضیح دهم شاید بتوان ازاین طریق به فهم مـشتركی در مورد این شبكه ها  با خواننده گرامی برسم

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 18:31 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت سیستم مدیریت طرحهای سرمایه ای

پاورپوینت سیستم مدیریت طرحهای سرمایه ای

پاورپوینت سیستم مدیریت طرحهای سرمایه ای در 15 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات15
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیمهندسی برق

توضیحات کامل

پاورپوینت سیستم مدیریت طرحهای سرمایه ای در 15 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

مقدمه

در سال 1343 شركت برق منطقه ای خراسان تشكیل شد و مسئولیت تامین برق شهرستان مشهد را با استفاده از چند دستگاه مولد دیزلی بر عهده گرفت.

در سال 1347 برای تامین برق شهرهای دیگر استان نیروگاه حرارتی مشهد به بهره برداری رسید. در سال 1349 بنا به تصمیم وزارت متبوع (آب و برق) مدیریت نیروگاه مشهد به شركت تولید و انتقال نیروی برق ایران (توانیر) منتقل و بدین ترتیب این شركت تا سال 1365 ضمن تامین برق شهرهای جنوبی و چند شهر شمالی خراسان با نیروگاههای دیزلی تحت مدیریت خود مسئولیت انتقال و توزیع برق در استان خراسان را بر عهده داشت.

در آن زمان شركت دارای سه معاونت تخصصی بود:

• معاونت توزیع نیرو
•معاونت بهره برداری تولید و انتقال
•معاونت طرح و نوسازی

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 18:31 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت ساختار ترانزیستورهای دوقطبی یا پیوندی (BJT)

پاورپوینت ساختار ترانزیستورهای دوقطبی یا پیوندی (BJT)

پاورپوینت ساختار ترانزیستورهای دوقطبی یا پیوندی (BJT) در 29 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات29
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیمهندسی برق

توضیحات کامل

پاورپوینت ساختار ترانزیستورهای دوقطبی یا پیوندی (BJT) در 29 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 18:31 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال ADHD یا بیش فعالی و نقص توجه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال ADHD یا بیش فعالی و نقص توجه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال ADHD یا بیش فعالی و نقص توجه در 40 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات40
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال ADHD یا بیش فعالی و نقص توجه در 40 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

توجه: این فایل براساس DSM-5 تهیه شده است.

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه

یکی از رایج‌ترین اختلالات دوران کودکی که توجه روانشناسان و روانپزشکان را به خود جلب کرده، اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی می باشد (بوسینگ، ماسون، بل، پورتر و گاروان، 2010). این اختلال در حدود سنین 2 تا 4 سالگی، شروع ‌می‌شود. اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی در میان كودكان پیش‌دبستانی به عنوان یك چالش مهم تلقی ‌می‌شود. این اختلال، سبب بروز مشكلات هیجانی شدید برای كودكان پیش‌دبستانی و خانواده آنها ‌می‌شود (کافمن، گلدبرگ-استرن و شاپر، 2009).

اخراج ازمدرسه، ناتوانی در مهار رفتار حركتی، نارسایی توجه، ‌ناتوانی یادگیری، پرخاشگری، مشكلات تحصیلی،‌ آسیب‌پذیری نسبت به سانحه و... از جمله این مشكلات ‌می‌باشد. همچنین به فرآیند تحول استعدادها ی ذهنی، مهارتهای عاطفی و اجتماعی كودك نیز آسیب جدی وارد ‌می‌شود (گرینهیل و هچتمن، 2009). نتایج تحقیقات نشان ‌می‌دهد كه این كودكان، مشكلات جسمانی و روانی دیگری نیز دارند و مكررا نیازمند استفاده از خدمات مراقبت سلامت هستند (كایلینگ و همكاران، 2008). به نظر ‌می‌آید كه این اختلال یك مشكل پایدار است كه ممكن است نشانه‌های آن با افزایش سن از دوران پیش از مدرسه به دوره بلوغ و پس از آن گسترش یابد.

دانش‌آموزان مبتلا به اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی که درمان مناسب و کافی دریافت نمی‌كنند با احتمال بیشتری مردود شدن، اخراج از مدرسه، پیشرفت تحصیلی پایین و مشکلات سازگاری اجتماعی و هیجانی را تجربه ‌می‌کنند.این کودکان ممکن است در یادگیری ناتوان نباشند، بلکه در عملکردهای مربوط به مدرسه مشکل دارند که ناشی  از سازماندهی ضعیف، بی­توجهی، تکانشگری، بیش‌فعالی وحواسپرتی ‌می‌باشد (کاکاوند، 1392).

این اختلال روند طبیعی و رشد دوران كودكی را با مشكل رو به رو ‌می‌كند كه در صورت عدم درمان، آمادگی كودك را برای پذیرش آسیب‌های روانی و اجتماعی در بزرگسالی افزایش ‌می‌دهد. تقریباً در یك چهارم كودكان زیر سن مدرسه، مشكلات رفتاری دیده ‌می‌شود كه اگر این مشكلات از شدت كافی برخوردار باشد و كودك در روابط اجتماعی خود مشكلاتی داشته باشد،تا دوره‌های بعداز دوران كودكی نیز ادامه خواهد داشت. پایداری نتایج اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی، تا سالهای بعدی و نقایص ناشی از این اختلال، بر نیاز به مداخله زود هنگام برای كودكان پیش‌دبستانی مبتلا به این اختلال تأكید ‌می‌كند (انجمن روانپزشکی آمریکا، 2013).

 

تعریف اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی

در DSM-V نرخ شیوع این اختلال برای بزرگسالان 5/2 درصد است و برای کودکان رقم 5 درصد گزارش شده است.با این وجود رقم محتاطانه 7-3 درصد از کودکان در سنین مدرسه را مبتلایان به این اختلال تشکیل می­دهند.به طور کلی احتمالا در هر کلاس عادی یک یا دو کودک با اختلال نارسایی توجه وجود دارد.نشانه­های اصلی اختلال کمبود توجه و بیش فعالی باید قبل از 12 سالگی شروع شود و حداقل در دو موقعیت متفاوت مانند کودکستان،مدرسه،خانه و یا هنگام ارزیابی و معاینه روانشناختی دیده  شود(راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی(DSM-V)، 2013-2012؛ ترجمه رضائی، فخرای، فرمند، نیلوفری، هاشمی آذر و شاملو، 1394).

اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی، الگوی پایدار عدم توجه و یا بیش‌فعالی و رفتارهای تكانشی است كه شدیدتر و شایع‌تر از آن است كه معمولاً در كودكان با سطح رشد مشابه دیده ‌می‌شود. برای مطرح كردن این تشخیص باید برخی ازنشانه‌ها پیش از سن 7 سالگی ظاهر شوند. اختلال باید حداقل در دو زمینه وجود داشته باشد و بایستی عملكرد فرد بسته به میزان رشد،در زمینه‌های اجتماعی، ‌تحصیلی یا شغلی مختل شده باشد. این اختلال در حضور اختلال فراگیر رشد، اسكیزوفرنی و سایر اختلالات سایكوتیك نباید مطرح شود و نیز یك اختلال روانی دیگر،توجیه بهتری برای آن نباشد. همچنین اختلال کم توجهی- بیش‌فعالی،سندر‌می‌‌عصب شناختی است كه معمولاً با ویژگی‌های تكانشگری، حواسپرتی و بیش‌فعالی مشخص ‌می‌شود (انجمن روان پزشكی آمریكا، 2013).



- Bussing, Mason, Bell, Porter &Garvan

. Kaufman., Goldberg- Stern&Shaper

. Greenhill &Hechtman

.Kieling

- American Psychiatric Association


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 18:31 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت تمرین های فصل 2 و 3 الکترونیک 1

پاورپوینت تمرین های فصل 2 و 3 الکترونیک 1

پاورپوینت تمرین های فصل 2 و 3 الکترونیک 1 در 42 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات42
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیمهندسی برق

توضیحات کامل

پاورپوینت تمرین های فصل 2 و 3 الکترونیک 1 در 42 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

1-  در مدار شکل زیر دیود ژرمانیوم در دمای معمولی دارای جریان اشباع معکوس A  µ 10 , ولتاژ شکست v 100 و مقاومت اهمی ناچیز است . جریان مدار را در حالت های زیر بدست آورید :

الف ( دیود به صورت مستقیم با یاس شده باشد.

ب  ( دیود به صورت معکوس با یاس شده باشد.

19 . مدارشکل زیر را در نظر بگیرید. با فرض Is2 = Is1 = 15nA  و          Is4 = Is3 = 40nA ولتاژها و جریان های دیودها را بدست آورید.

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 18:31 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلالات شخصیت

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلالات شخصیت

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلالات شخصیت در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات28
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلالات شخصیت در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه

       شخصیت عبارت است از سبکهای ویژه ای که هر فرد در فکر کردن و رفتار کردن دارد. به عبارت دیگر نحوه خاص فکر کردن و رفتار کردن هر فرد منعکس کننده شخصیت وی است. بدین ترتیب اگر شخصیت فرد، یا الگوهای معمولی پاسخ های وی در برابر موقعیتها را بشناسیم، می توانیم رفتار او را در موقعیت های جدید پیش بینی می کنیم (آزاد، 1392).

     سبک های خاص شخصیت زمانی ناسازگار تلقی می شود، یا به تعبیری دیگر هنگامی اختلال آمیز است که شخص قادر نباشد رفتار خود را بر اساس تغییرات معنی دار محیطی تعدیل نماید و خود را با آنها سازگار نماید. ناتوانی در انعطاف پذیری و انطباق با موقعیت ها عاملی است که می تواند شخصیت فرد را ناسازگار و دچار اختلال نماید (آزاد، 1392).

       اکثر مردم به طریق نسبتا قابل پیش بینی و منحصر به فرد به پدیده ها واکنش نشان می دهند ولی در عین حال نوعی انعطاف پذیری سازگارانه و مخصوص هم دارند. شخصیت ثابت و  ایستا نیست. ما از تجارب گذشته درس می گیریم و سعی می کنیم در موقعیت های مختلف، پاسخ های مختلف و متنوعی نشان دهیم تا بتوانیم بخوبی از عهده کارها برآییم. این یادگیری و انطباق چیزی است که افراد مبتلا به اختلالات شخصیت غالبا از عهده آن بر نمی آیند (گارسیا و همکاران، 2014).

    اختلال شخصیت یک الگوی بادوام، فراگیر و غیرقابل انعطاف از تجارب درونی و رفتار بیرونی است که به طرز مشخصی با انتظارات فرهنگی فرد تفاوت دارد و به درماندگی و اختلال منجر می شود. این الگو باید حداقل در دو زمینه شناخت (روش های ادراک و تفسیر خود، دیگران و رویدادها)، حالت های عاطفی ( شامل دامنه، شدت، تغییرپذیری و تناسب پاسخ های هیجانی)، عملکرد بین فردی و  کنترل تکانه تظاهر پیدا کند (انجمن روانشناسی امریکا، 2013).

   طیف محدود تجارب و پاسخ هایی که مبتلایان به این اختلالات از خود نشان می دهند، اغلب منجر به مشکلات روانشناختی، اجتماعی یا شغلی می شود. این اختلالات قاعدتا در نوجوانی یا آغاز بزرگسالی شروع می شودند ( یا حداقل در این سنین قابل تشخیص اند)، گرچه در بعضی موارد اختلال در دوران کودکی نیز شروع می شود (انجمن روانشناسی آمریکا، 2013).

   اختلالات شخصیت و درماندگی و مشکلات ناشی از آن در تمام عمر دامنگیر فرد می شود، ولی با این حال انواع این اختلالات از نظر میزان فروپاشی زندگی فرد، با هم تفاوت دارند. با این حال چه اختلال خفیف چه شدید باشد، تمام جنبه های وجود شخص را متاثر می کند. درمان این اختلالات از دشوارترین نوع درمان های اختلالات روان شناختی می باشد. تخمین زده شده است که میزان شیوع اختلالات شخصیت در سنین بزرگسالی 4-15درصد باشد ( انجمن روانشناسی آمریکا، 2013). 

DSM-IV-TR     ده نوع اختلال شخصیت را تعریف می کند و آن را در سه طبقه قرار می دهد. طبقه اول با رفتارهای ((عجیب و غریب)) مشخص می شود و مرکب از اختلال شخصیت پارانوئید، اسکیزوئید و اسکیزوتایپال می باشد. طبقه دوم با رفتارهای ((هیجانی و نمایشی)) مشخص شده و مرکب از اختلال شخصیت ضداجتماعی، نمایشی، مرزی و خودشیفته می باشد. طبقه آخر با رفتار ((اضطرابی)) مشخص می شود و عبارت است از اختلال شخصیت اجتنابی، وابسته و وسواسی- اجباری. (گارسیا و همکاران، 2014).

 

اختلال شخصیت پارانوئید

   پدیده پارانوئیا تاریخچه طولانی در ادبیات بالینی و نظری دارد ( میلون، 2012). در پایان قرن 19 میلادی، بالینگران به این نتیجه رسیدند که افراد پارانوئید به شکل های گوناگون خود را نشان می دهند، از اعتقاد به شکنجه و سیستم هذیانی در اسکیزوفرنیا گرفته تا اعتقادات پایدارتر در دیگر اشکال پارانوئید (میلون، 2012). کراپلین (1921) در طبقه بندی اولیه اختلالات روانی سه نوع پارانوئید را معرفی می کند: اسکیزوفرنی پارانوئید، اختلال هذیانی و اختلال شخصیت پارانوئید. کراپلین بیان کرد که برخی افراد حالت خفیف تر پارانوئیا را دارند یعنی هذیان های ثابت دارند  اما توهم و بدتر شدن اختلال در شخصیت مانند آنچه در اسکیزوفرنیا دیده می شود وجود ندارد. یک بحث طولانی این است که آیا اختلال پارانوئید و اختلال هذیانی زیرمجموعه اسکیزوفرنی هستند یا مجزا از آن؟ (میلون، 2012).



 .Schizoid Personality Disorder

 .Schizotypal Personality Disorder

 .Borderline Personality Disorder

 .Narcissistice Personality Disorder

 Dependent Personality Disorder

 .Obsessive- Compulsive Personality Disorder

 .Millon

 .Schizophernia

 .Kraepelin

 .Delusional Disorder

 .Delusion

 .Hallucination


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 18:30 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تروماهای اوایل زندگی یا رویداد های آسیب زا

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تروماهای اوایل زندگی یا رویداد های آسیب زا

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تروماهای اوایل زندگی یا رویداد های آسیب زا در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات31
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تروماهای اوایل زندگی یا رویداد های آسیب زا در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات:

فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو


منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

مقدمه

      میلیون­ها کودک در سراسر جهان با تجارب تروماتیک مواجه هستند که این امر ممکن است فراگیر و مزمن (یک دوره بدرفتاری مانند زنا با محارم، جنگ) یا در یک زمان محدود باشد (مانند فاجعه ای طبیعی). شمار کودکانی که در ایالات متحده در طول یک سال با رویدادهای تروماتیک مواجه می­شوند بالغ بر 4 میلیون نفر هستند. این تجارب شامل بهره­کشی جسمی یا جنسی، زندگی در خانواده یا جامعه­ای که سرشار از خشونت است، جان به در بردن از یک تصادف شدید رانندگی، و ... هستند که همه­ی این موارد با سلامت جسمانی و روانی در بزرگسالی مرتبطند (گونار و وزکوئز، 2006). بسته به شدت، فراوانی، ماهیت و الگوی رویدادهای تروماتیک، حداقل نیمی از کودکانی که با این رویدادها مواجه می شوند انتظار می­رود که علایم روانی- عصبی قابل توجهی را نشان دهند.

      هر فردی در اوایل (سال­های اول) زندگی تغییرات سریعی را در رشد تجربه می­کند. این دوران هم فرصتی بزرگ و هم آسیب­پذیری زیادی را فراهم می­­نماید. عوامل چندگانه­ای بر اثرات کوتاه و بلندمدت تروما در کودکان اثر می­گذارند. تعامل عوامل و بی نظیر بودن هر کودک درک صحیحی از سهم هر عامل را غیرممکن ساخته و هم چنین پیش­بینی نهایی برای هر کودک را با عدم قطعیت همراه ساخته است. با این وجود، هم والدین و هم افراد مسئول باید درک روشنی را از برخی متغیرهایی که بر پاسخ کودک به رویدادهای آسیب­زا اثر می­گذارند، بدست بیاورند. در این زمینه سه مجموعه از عوامل وجود دارند: 1- ویژگی­های مرتبط با فرد 2- ویژگی های  مرتبط با رویداد تروماتیکی که فرد با آن مواجه شده و 3- عوامل پس از تروما (انجمن ملی سلامت روانی، 2001). در ادامه به این­مجموعه عوامل پرداخته می­شود.

  1. ویژگی­های مرتبط با فرد

1-1.سن: یک عامل مهم سن فرد است. برخلاف عقاید گذشته که تروماهای اوایل زندگی اثر کمی بر فرد دارند اکنون محققان دریافته­اند که تروماهای اوایل زندگی بیشترین میزان اثر بالقوه را به وسیله تغییر در فرایندهای عصبی- شیمیایی پایه را که می­توانند بر رشد، ساختار و عملکرد مغز اثر بگذارند، دارا می­باشند (اسچوارتز و پری، 1994). اگرچه تروماهای زمان بزرگسالی به نتایج محدود (هرچند قابل توجه) منجر می­شوند و به وسیله مواجه با یک نشانه (یادآور) رویداد تروماتیک فعال می­شود اما تروماهای اوایل زندگی با اثرگذاری بر رشد، به پیامدهای کلی و فراگیری برای کودک منجر می­شود (پری، 2004).

     در سنین پنج سالگی و کم­تر به طور کلی فرد بیشترین واکنش را به اثر رویداد تروماتیک در خصوص مادر یا دیگر افراد مراقبت کننده­شان، نسبت به هرکس دیگری نشان می­دهند در نتیجه رویداد تروماتیک فرد در این گروه سنی ترکیبی از واکنش های زیر را که مرکب از نشانه های درونی شده و رفتارهای بیرونی هستند را نشان می دهند (انجمن ملی سلامت روانی، 2001).

  • ترس از جدا شدن از مادر یا مراقبان اولیه و چسبیدن بیش از حد به آن ها

  • گریه و ناله کردن، جیغ کشیدن، لرزیدن و حالات وحشت زده صورت

  • بی تحرکی یا حرکات بی هدف

  • رفتارهای واپس روانه از قبیل مکیدن انگشت

  • خیس کردن رختخواب و ترس از تاریکی

در سنین 6 تا 11سالگی فرد ترکیبی از پاسخ ها­ی زیر را نشان می­دهند.

نشانه­های­درونی­شده: کناره­گیری شدید، بی­تفاوتی هیجانی یا کرختی هیجانی، ترس­های غیرمنطقی، شکایات بدنی، افسردگی، اضطراب، احساس­گناه، ناتوانی در تمرکز، مشکلات خواب و کابوس­های شبانه

رفتارهای بیرونی: تهییج پذیری، خشم و دعوای بیش از حد، امتناع از رفتن به مدرسه

         افراد بین سنین 12تا 17سالگی به طور کلی واکنش­هایی مشابه آن­چه که بزرگسالان نشان می­دهند را بروز می­دهند. این افراد ترکیبی از پاسخ­های زیر را نشان می­دهند

نشانه­های­درونی­شده: بی­تفاوتی هیجانی، اجتناب­ از محرک­ها، فلش­بک­ها و کابوس­های شبانه، گیجی و سردرگمی، افسردگی، کناره­گیری و انزوا، شکایات بدنی، اختلالات خواب، افت تحصیلی و شغلی، افکارخودکشی، احساس­گناه و خیال­پردازی در مورد انتقام.

رفتارهای بیرونی: تعارضات بین فردی، واکنش­های پرخاشگرانه، اجتناب و امتناع از رفتن به مدرسه، سوء­مصرف مواد و رفتارهای ضداجتماعی.

2-1. مواجهه پیشین با تروما: فردی که قبلاً با یک تروما مواجه شده در معرض بیشترین خطر در زمینه اختلال در رشد و علایم رشد قرار دارد. سیستم عصبی- زیستی اکثر کودکان نیاز به انطباق با موقعیت تروماتیک دارد که این شانس انطباق بادوام و پایدار را افزایش می­دهد. بنابراین مواجهه تکراری با رویداد تروماتیک ممکن است به یک موقعیت خاص منجر شود که به یک "صفت" پایدار مبدل می­شود (پری و همکاران، 1995).

3-1. وجود یک مشکل روانی که از قبل وجود داشته است: کودکی که معمولاً در طول رشد در مقابله با یک مشکل سلامت روانی که از قبل بوده در معرض بیشترین خطر برای مواجه با رویداد تروماتیک خصوصاً ترومای با ماهیت مزمن است. مشکل اساسی سلامت روانی کودک تا زمانی که پس از بروز تروما ارزیابی نشود، ممکن نیست که شناخته شود. حتی پس از این هم ارزیابی به شناسایی مشکلات سلامت روانی که قبلاً وجود داشته منجر نخواهد شد مگر این که امر سنجش و ارزیابی بطور فراگیر و اساساً گسترده صورت گیرد.

4-1. ماهیت حمایت اجتماعی پیش از تروما: کودکی که پیش از بروز تروما حمایت خانوادگی و اجتماعی قوی داشته است احتمالاً از عوامل حمایتی قابل توجهی که رشد سلامت او را ارتقاء می­بخشند بهره­مند شده است. بنابراین چنین کودکی ممکن است بهتر قادر به نشان دادن پاسخ های ارتجاعی به تروما باشد. از طرف دیگر زمانی که خانواده فقر را تجربه می­کند یا آسیبی در بخشی از کارکرد افراد بزرگسال خانواده وجود دارد، در این حالت ممکن است که رشد کودک در خطر باشد.

5-1. دیگر شرایط مختل­کننده رشد: از دیگر شرایطی که ممکن است رشد کودک را با خطر مواجه سازد مواردی از قبیل وجود یک ناتوانی است که بر شناخت آن­ها مانند پردازش مسئله اثر می­گذارد یا عقب ماندگی ذهنی که به طور کلی رشد کودک را نسبت به سن تقویمی­اش به تأخیر می­اندازد. مثال­های دیگر شامل موقعیت­هایی است که در آن کودک فقدانی بزرگ را تجربه می­کند خصوصاً از دست دادن والدین یا دیگر مراقبان کودک. کودکانِ با مشکلات سلامت جسمانی قابل توجه، ممکن است تروما را در نتیجه شرایط پزشکی­شان تجربه کنند. در نهایت مطالعات اولیه ژنتیک، شرایط ژنتیکی و ارثی را به عنوان عوامل مرتبط بالقوه­ای برمی­شمارند که می­توانند فرد را در صورت مواجهه با تجربه­ی تروماتیک مستعدِ PTSD سازند (یهودا و دیویدسون، 2000).  


 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 18:30 ] [ مارال ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 صفحه بعد