دانلود نمونه واقعی شرح حال ، مصاحبه بالینی بیمار و تفسیر دو آزمون mmpi و بندر گشتالت

نمونه واقعی شرح حال ، مصاحبه بالینی بیمار و تفسیر دو آزمون mmpi و بندر گشتالت

نمونه واقعی شرح حال ، مصاحبه بالینی بیمار و تفسیر دو آزمون mmpi و بندر گشتالت در 12 صفحه ورد قابل ویرایش بت فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات12
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

نمونه واقعی شرح حال ، مصاحبه بالینی بیمار و تفسیر دو آزمون mmpi و بندر گشتالت در 12 صفحه ورد قابل ویرایش بت فرمت doc

 

نمونه واقعی از آزمون های روانشناسی

 

خلاصه ای از توضیحات فایل

 

مصاحبه تشخیصی:                                                      دارد

شرح حال بیمار (تاریخچه شخصی و خانوادگی و ......):     دارد 

تفسیر و نمره گزاری:                                                    دارد

نوع فایل:                                                                   WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

خلاصه ای از متن آزمون:

 

فرم شرح حال بیمار روانی « Medicen History Sheet »

1- اطلاعات مربوط به هویت بیمار:

نام: مهسا                                      نام خانوادگی: ؟؟؟؟؟

نام پدر: ؟؟؟؟؟                                   محل تولد:؟؟؟؟؟؟؟؟

سن: 46                                       تاریخ تولد: ؟؟؟؟؟؟

میزان تحصیلات: دیپلم                      وضعیت تأهل: متأهل

مذهب: شیعه                                 منبع ارجاع: همسر بیمار

تعداد مراجعات قبلی: دو بار، سال 71، 81

 

2- شکایت عمده (اصلی) / علت مراجعه (cc):

- همسرم می گوید پرخاشگری می کنی.

 

3- تاریخچه بیماری فعلی (HPI):

بیمار خانم 46 ساله ای که با تشدید علایم از 4 روز قبل و استرسور خاص مراجعه نموده است. علایم به صورت کاهش خواب، کاهش اشتها، پرخاشگری کلامی، خنده های بدون دلیل با صدای بلند بوده است. همچنین بیمار نسبت به اطرافیان بدبین بوده و به خانواده می گفته شما دشمن من هستید و نیز به پسرش می گفته که تو با دوستانت روابط نا مشروع داری و به همسرش گفته تو می خواهی زن بگیری و تو با زنهای دیگر رابطه داری، طی این مدت 2 نوبت بدون دلیل مشخص از منزل خارج شده است که توسط نیروی انتظامی برگردانده شده است. طی این چند روز تمایل به آهنگ های شاد داشته است و ولخرجی می کرده است و همچنین پرحرف بوده است، که این چند روز ارتباط با اطرافیان کاهش داشته است و افت واکنش به

صورت عدم انجام امور منزل داشته است. شرح حالی از علایم کاهش خلق را نمی دهد. مواظبت از خود مختل بوده است. در این مدت با صدای.....................

.....................

 

7- درمان دارویی / داروهای در حال مصرف:

کلونازپام، پرفنازین، والپرووات.

عوارض دارویی ندارد.

 

8- معاینه وضعیت روانی:

ظاهر کلی: سر و وضع بیمار نامرتب و ژولیده است. قیافه اش متناسب با سنش است. کندی روانی- حرکتی دارد. چهره غمگین و درمانده ای دارد. خسته به نظر می رسد.

رفتار حرکتی: بسیار کند است. تماس چشمی برقرار می کند. بی حال است. هیچ گونه حالت اضطراب و سراسیمگی در او مشاهده نمی شود.

نگرش در حین مصاحبه: بیمار به خوبی همکاری می کند و به تمام سؤالات به طور کامل پاسخ می دهد.

خلق: خلق پایینی دارد. بسیار غمگین است. برای پسرش اظهار دلتنگی زیاد می کند. گریه نمی کند. افکار خودکشی ندارد.

عاطفه: عاطفه متناسب با خلق است. بسیار پایین و منفی است. اصلاً نمی خندد.

تکلم: کندی روانی- حرکتی دارد و به همین دلیل خیلی آرام صحبت می کند. انگار به زور حرف می زند. تن صدایش پایین است و با بی حوصلگی حرف می زند........................

.........................

تفسیر پروفایل MMPI

رمز پروفایل: 4            پاتولوژیک نسیت. 

در نمودار مقیاس های روایی این فرد ، میزان مقیاس «F» بالا بوده و از خط مرضی عبور کرده و مقیاس های « و«L»  نیز کمی پایین تر از مقیاس «ولی در سطح بالایی است. این نشانه نوعی تضاد است، بدین شرح که «F» بیانگر گیجی و آشفتگی و در مواردی اضطراب بالاست ولی برای تمیز بین گیجی بودن ................

 

...................

تفسیر تست بندر

کارت A : این کارت آمادگی فرد را در حل تعارضات شخصی و ناهماهنگی های شخصیتی و توانایی آزمودنی برای تمامیت بخشیدن......................

.....................

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 18:36 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود نمره گذاری و تفسیر آزمون حافظه وکسلر بزرگسالان از یک نمونه واقعی

نمره گذاری و تفسیر آزمون حافظه وکسلر بزرگسالان از یک نمونه واقعی

نمره گذاری و تفسیر آزمون حافظه وکسلر بزرگسالان از یک نمونه واقعی در 17 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت DOC


مشخصات فایل
تعداد صفحات17
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

نمره گذاری و تفسیر آزمون حافظه وکسلر بزرگسالان از یک نمونه واقعی در 17 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت DOC

 

نمونه واقعی از آزمون های روانشناسی

 

خلاصه ای از توضیحات فایل

 

مصاحبه تشخیصی:                                                      دارد

شرح حال بیمار (تاریخچه شخصی و خانوادگی و ......):     دارد 

تفسیر و نمره گزاری:                                                    دارد

تجزیه، تحلیل:                                                              دارد

نوع فایل:                                                                   WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

خلاصه ای از متن آزمون:

 

حافظة منطقی

متن الف: ششم آذر/ هفتة گذشته/ در دهی/ در 30 کیلومتری/تهران/رودخانه ای/طغیان کرد/آب/در کوچه های ده/جاری شد/ و وارد خانه ها گشت/ 15نفر/غرق شدند/ و600نفر /به علت خیس شدن/و هوای سرد/ سرما خوردند/هنگام نجات/ پسر بچه ای/ که در پل رودخانه/گیر کرده بود/دست های مردی/زخمی شد/.

تعداد یاد آوری متن الف ................................................

متن ب : عصر/یک کشتی/ایرانی/بنام آرمان/در نزدیکی بندر عباس/به یک مین برخورد کرد/قایقهای نجات/در حالیکه/به کمک مسافران شتافتند/وبا وجود تاریکی هوا/ کمبود/کمبود وسایل/و فاصلة زیاد کشتی از ساحل/ توانستند 60 مسافر را/ که 18 نفرشان/زن بودند / نجات دهند/روز بعد/ یک کشتی هندی/ مسافران را/ به ساحل رساند/.

تعداد یادآوری متن ب.......................................

متوسط نمره = الف + ب تقسیم بر 2

نمرة کل :...........................................

5-الف:  تکرار ارقام

الف ارقام رو به جلو                 نمره

9-3-4-6                                        4

5-8-2-7                                        4     

 

شمال                       .............

نمره کل .................................................

ارائه سوم

نوزاد - گریه

اطاعت متر

شمال جنوب

مدرسه بقالی

لاله گل

کلم قلم

بالا پایین

میوه سیب

فشار تاریک

.....................

..................................

................................................

تست مقیاس حافظه وکسلر

نام ونام خانوادگی: ب.  تیز قدم                           جنسیت: مرد                    سن: 39

تحصیلات: چهارم ابتدائی                                   وضعیت تأهل: مجرد            

ساکن: تبریز                                                   شغل: بیکار

 

 

شکایت اصلی(Chief complaint):

 اعصابم مریض است، پنجره ها را شکستم.

سابقه بیماری فعلی(History of present illness):

 بیمار طی دو ماه اخیر متعاقب فوت مادرش اقدام به رفتارهای نامناسبی از قبیل: پرسه زدن در کوچه و خیابان ها، شکلک در آوردن، خیره شدن به در و دیوار نموده است. طی این مدت با کسی حرف نمی زند و گوشه گیر شده است. مزاحم همسایه ها می شود. فحاشی می کند. گاهی اوقات صدای وزوز می شنود. کمتر از گذشته می خوابد و همیشه گویی در حال فکر کردن به موضوعی است.

بیماری قبلی(Previous illness):

 بیمار تا به حال سابقه بیماری و بستری شدن نداشته است.

تاریخچه گذشته شخصی(Past personal History ):

 بیمار در دوران کودکی مشکل رشدی نداشته، و سیر طبیعی در رشد داشته است. دانش آموز خوبی بوده است. رابطه دوستی داشته است. در دوران سربازی مشکلی نداشته، و با موفقیت تمام کرده است.

تاریخچه خانودگی(History Family):

بیمار دارای یک برادر و یک خواهر است. فرزند اول خانواده است. مادرش سه ماه قبل فوت کرده است. رابطه بسیار نزدیکی با مادرش داشته است. با سایر اعضای خانواده نیز رابطه اش خوب است. سابقه بیماری روانی در خانواده و فامیل وجو ندارد.

 

...................

                                                   معاینه وضعیت روانی

  1. وضیعت ظاهری (General Appearance):

 لباس های بیمار مرتب است. سن ظاهری وی با سن تقویمی اش متناسب می باشد.

  1. رفتار حرکتی(Motoric Behavior):

کندی روانی- حرکتی دارد.

  1. طرز برخورد در حین مصاحبه(Attiude):

 بیمار به سؤالات جواب می دهد و همکاری لازم را برای اجرای تست نشان داد.

  1. خلق(Mood):

 خلق وی طبیعی است.

 

تشخیص پنج محوری DSM-IV-TR

محورI: اسکیزوفرنی

محورII:   -------------------

محورIII:  --------------------------

محورIV:  فوت مادر

محورV: 45

 

نتیجه آزمون حافظه وکسلر

  1. ارائه نتایج

نتایج بدست آمده در خرده آزمونهای این آزمودنی به شرح زیر است؛

 

خرده آزمون ها

نمره

نمره Z

I

اطلاعات شخصی و عمومی

6

0.26

II

جهت یابی زمانی و مکانی

4

-3.52

III

کنترل ذهنی

1

-2.77

IV

حافظه منطقی

2.5

-1.68

V

تکرار ارقام

8

-1.2

VI

حافظه بینایی

5

-2.2

VII

یادگیری تداعی ها

3

-2.78

 

 

تفسیر خرده آزمونهای حافظه وکسلر

  1. اطلاعات عمومی و شخصی

همانطوری که در جدول مشاهده می شود آزمودنی در این خرده آزمون نمره 6 گرفته است. چون نمره آزمودنی در این خرده آزمون بالاتر از میانگین همسالانش است، لذا به نظر می رسد که وی از حافظه درازمدت خوبی برخوردار است.

  1. جهت یابی

آزمودنی در این خرده آزمون نمره 4 را کسب کرده است و چون این نمره پایین تر از میانگین است و از آنجایی که این خرده مقیاس جهت یابی فرد را نسبت به زمان و مکان نشان می دهد، بنابراین میتوان گفت هشیاری وی نسبت به زمان و مکان ضعیف بوده و گمگشتگی و سر درگمی نسبی دارد و نسبت به اطراف خودآگاهی کامل ندارد. در این خرده مقیاس نیز نمرات بدست آمده از میانگین موجود بالاتر می باشد.

 

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 18:36 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود یک نمونه واقعی از اجرا ، نمره گذاری و تفسیر پروفایل MMPI

یک نمونه واقعی از اجرا ، نمره گذاری و تفسیر پروفایل MMPI

یک نمونه واقعی از اجرا نمره گذاری و تفسیر پروفایل MMPI در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات28
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

یک نمونه واقعی از اجرا نمره گذاری و تفسیر پروفایل  MMPI در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

 

خلاصه ای از توضیحات فایل

 

مصاحبه تشخیصی:                                                      دارد

شرح حال بیمار:                                                           دارد 

تفسیر و نمره گزاری:                                                    دارد

تجزیه، تحلیل، تفسیر:                                                    دارد

نوع فایل:                                                                   WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

خلاصه ای از متن آزمون:

 

تفسیر MMPI

گام 1 زمان صرف شده برای اجرای آزمون زمان 95 دقیقه ای اجرا گردید.

ترسیم نیمرخ ها

 پس از نمره گذاری نیمرخ ها را رسم می كنیم

گام 2

تنظیم مقیاس ها و شناسایی كد ها

 نام مقیاس

شماره مقیاس

نمره خام

نمره T

نمی دانم

___

0

0

L

___

6

62

F

___

15

89

K

___

13

46

Hs

1

18

62

D

2

30

71

Hy

3

28

63

Pd

4

27

61

Mf

5

28

71

Pa

6

18

77

Pt

7

43

79

Sc

8

44

78

Ma

9

22

56

Si

0

32

54

 

 

:كد ولش 78625’  314+ 90/ F’ L+ K:

 

گام 3

روایی نیمرخ

مقیاس های روایی:

مقیاس؟ یا نمی توانم بگویم(CS)

این آزمودنی به تمام سؤالات پاسخ داده و هیچ گونه پاسخ دوتایی نیز در پاسخ نامه فرد مشاهده نمی شود لذا پروفایل آزمودنی معتبر است و می توان به تفسیر ادامه داد.

 

 نمره مقیاس L این آزمودنی 62 می باشد كه می تواند نشانگر نگرش دفاعی فرد در پاسخگویی به آزمون باشد، زیرا نمره های T بین 55 و 65 در مقیاس L حاكی از دفاعی بودن فرد است ولی پروتكل حاصله را می توان با مد نظر قرار دادن مسأله دفاعی بودن فرد، تفسیر كرد. معمولاً نمره های بالا در L نشان دهنده سنتی بودن و همنوایی زیاد اجتماعی است. فرد می خواهد خود را به صورت مطلوب توصیف كند. فردی متحجر، متعصب و ......................

...................

مقیاس F

نمره F در این فرد T=89 است. هرگاه نمره های T در مقیاس F بین 80 تا 99 باشد نشانۀ تعارض، مبالغه در بیان مشكلات یا سطوح بارز آسیب است و به علت بستری بودن این فرد در بیمارستان نمره F بالا نشان از سطوح بارز آسیب می باشد. نمره های بالا در F از طرفی می تواند نشانگر فریاد كمك خواهی باشد بدین معنا كه در بیان مشكلاتش باز و صریح بوده تا بدین وسیله نیاز خود را برای كمك اعلام كند. نمره های در این سطح می تواند بیانگر نشانه ها و رفتارهای واضح روان پریشی نیز باشد كه فرد حاضر نیز با توجه به شرح حال روانپزشكی سایكوتیك می باشد.

مقیاسK

نمره K  این فرد T=46 است كه نشان دهنده تلاش عمدی برای نامطلوب جلوه دادن خود است و شخص تمایل دارد درباره بیماری خود مبالغه كند كه با مقیاس بالا در F هماهنگ می باشد.

این فرد احتمالاً فردی گم گشته، گیج، بسیار متنفر از خود، بدبین و شكاك و ناخشنود بوده و فاقد وسایل دفاعی كافی است. فرد بصیرت و خودانگارۀ ضعیفی دارد، در مقابله با مشكلات روزمره زندگی ناكارا است واز نظر اجتماعی همنوا بوده و كاملاً مطیع مراجع قدرت است كه با مقیاس L وی هماهنگ است. از نظر اجتماعی دست و پاچلفتی و دیدگاه نسبت به زندگی منفی، شكاك، تلخ و نیشدار و ناباورانه است.

اعتبار نیمرخ

در كل به نظر می رسد نیمرخ بدست آمده از این فرد معتبر باشد زیرا وجود ارائه پاسخ های .......................

.......................

عصیان كرده و در ارتباط با جنس مخالف احساس ناراحتی می كنند.

دلالت های درمانی

روان درمانی سنتی برای این افراد ممكن است دشوار باشد، زیرا معمولاً به درون نگری و بینش اهمیت نمی دهند و به آسانی نمی توانند مشكلاتشان را بیان كنند. كار كردن با این افراد كه تحصیلات پایین تر دارند، دشوار است زیرا احتمال دارد بسیار نافعال بوده، به طور ساختگی همنوایی كنند، اما در عمل به آسانی تن به تغییر نمی دهند.

 

 

 

بررسی كدهای دو نقطه ای

62/26

نشانه ها و رفتارها

مهمترین خصیصه این كد حساسیت بیش از اندازه نسبت به انتقاد واقعی و یا خیالی است. و فرد گاهی اظهارات دیگران را به گونه ای تفسیر می كند كه سبب می شود دیگران وی را طرد كنند و نتیجه گیری فرد بر داده های ناكافی استوار است. این افراد حتی در برابر انتقادهای جزیی به فكر فرو می روند و آن را بزرگ می كنند. روابط بین فردی آنها با مشكلاتی همراه است كه سابقۀ طولانی دارد. دیگران آنان را افرادی زودرنج، پرخاشگر و خصومت گر توصیف می كنند. برای محافظت خود در برابر طرد دیگران، اغلب آنان از پیش دیگران را طرد می كنند و این سبب     می شود كه دیگران از آنان دوری كنند و این موجب می شود كه احساس و ابراز خشم خود نسبت به دیگران را توجیه كنند.

...............

...........................

ویژگی های شخصیتی

اشخاص دارای این كد به احساس حقارت، نابسندگی، بی تصمیمی و ناایمنی گرفتارند. فرد ممكن است در مورد خیال پردازی های جنسی نامعمول و افراطی اشتغال داشته باشد. در روابط اجتماعی فوق العاده احساس ناراحتی می كند و ممكن است با انزوای بیش از اندازه از خود دفاع كند.

دلالت های درمانی

خطر جدی خودكشی به خصوص با برافراشتگی نسبی مقیاس 2، وجود دارد. بررسی ماده های بحرانی، مطالعه دقیق شرح حال بیمار و پرسیدن سؤالات مناسب در مورد فرآیندهای فكری بیمار باید مورد توجه قرار گیرد.

كدهای سه نقطه ای

728/278

اشخاص دارای این كد، آشفتگی هیجانی زیادی را تجربه می كنند و بیشتر گرایش به سبك زندگی اسكیزوییدی دارند. آنها تنیده، عصبی و ترسو هستند ودر توجه و تمركز مشكلاتی دارند. احساس افسردگی، دلسردی و نومیدی می كنند واغلب به خودكشی فكر می كنند. عاطفۀ آنها كند و یا به طریق دیگری نامناسب به نظر می رسد. در زنان با این كد، مشكلات مربوط به تغذیه گزارش می شود، فرد نافذ مهارت های اجتماعی اساسی است و معمولاً خجالتی، گوشه گیر،   درون گرا و به لحاظ اجتماعی منزوی است. در روابط انفعالی عمل می كند. احساس بی كفایتی و حقارت می كند. نسبت به موضوعات مبهم و مرموز علاقه دارد. فرد ممكن است تشخیص های روان نژندی یا روان پریشی را دریافت كند.

................

..........................

.....................................

 

تفسیر مقیاس های محتوایی

این آزمودنی در مقیاس های زیر نمرات بالاتر از T=65 دریافت كرده است كه به تفسیر آن      می پردازیم.

  • اضطراب(ANX)
  1. مضطرب، عصبی، نگران و بیمناك است.
  2. مشكلاتی در تمركز دارد.
  3. از اختلال خواب شكایت دارد.
  4. در تصمیم گیری راحت نیست.
  5. احساس غمگینی، دلتنگی و افسردگی می كند.
  6. فاقد اعتماد به نفس است.
  7. چون فرد بیمار روانی است به احتمال زیاد تشخیص اختلال اضطرابی می گیرد.

 

  • ترس ها(FRS)
  1. بیشتر اوقات احساس ترس و ناراحتی می كند.
  2. انواع متعددی از ترس های خاص را گزارش می كند.
  • افسردگی(DEP)
  1. احساس افسردگی، غمگینی، دلتنگی ودلسردی می كند.
  2. احساس خستگی می كند و به چیزی علاقه ندارد.
  3. ............................

.....................................

..................................................

گام 6

برداشت های تشخیصی

همان طور كه در شرح حال و نیمرخ های بالینی و محتوایی این فرد مشاهده می شود، وی دارای اختلال اسكیزوفرنی نوع پارانویید است. البته فرد از وجود افسردگی و اختلالات اضطرابی نیز رنج می برد. از ویژگی ها و نشانه های بیمار با توجه به نیمرخ های بدست آمده از پرسش نامۀ می توان گفت این فرد دارای افسردگی، اضطراب، خستگی، ضعف و گم گشتگی ذهنی، اختلال حافظه و اشكال در تمركز است. فرد دوره هایی از هذیان و توهم را نیز داشته كه با بستری شدن وی در بیمارستان همراه شده است. آزمودنی ...................

 

 

 

 

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 18:35 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود یک نمونه واقعی از اجرا نمره گذاری و تفسیر پروفایل MMPI-2

یک نمونه واقعی از اجرا نمره گذاری و تفسیر پروفایل MMPI-2

یک نمونه واقعی از اجرا نمره گذاری و تفسیر پروفایل MMPI2 در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات32
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

یک نمونه واقعی از اجرا نمره گذاری و تفسیر پروفایل MMPI2  در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

خلاصه ای از توضیحات فایل

مصاحبه تشخیصی:                                                      دارد

شرح حال بیمار (تاریخچه شخصی و خانوادگی و ......):     دارد 

تفسیر و نمره گزاری:                                                    دارد

تجزیه، تحلیل، تفسیر:                                                    دارد

نوع فایل:                                                                   WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

 

خلاصه ای از متن آزمون:

تفسیر MMPI

گام 1

گام1 زمان صرف شده  زمان صرف شده برای اجرای آزمون  تقریبا 2 ساعت به طول انجامید که  می توان فرض افسردگی را در نظر گرفت.

ترسیم نیمرخ ها

 پس از نمره گذاری نیمرخ ها را رسم می كنیم كه در متن مشاهده می شود. (نیمرخ به صورت عددی (کدبندی) و توصیفی می باشد و به صورت کامل تمام کدهای آزمودنی توضیح داده شده است)

گام 2

تنظیم مقیاس ها و شناسایی كد ها

نام مقیاس

شماره مقیاس

نمره خام

نمره T

نمی دانم

___

0

0

L

___

7

65

F

___

20

98

K

___

10

39

Hs

1

17

62

D

2

30

73

Hy

3

21

50

Pd

4

32

62

Mf

5

22

42

Pa

6

18

79

Pt

7

38

72

Sc

8

51

93

Ma

9

27

72

Si

0

41

68

 

 

 

8*6279014+3/5:F*L+K#

گام 3

روایی نیمرخ

مقیاس های روایی:

مقیاس؟ یا نمی توانم بگویم(CS)

این آزمودنی به تمام سؤالات پاسخ داده و هیچ گونه پاسخ دوتایی نیز در پاسخ نامه فرد مشاهده نمی شود لذا پروفایل آزمودنی معتبر است و می توان به تفسیر ادامه داد.

مقیاس L

 نمره مقیاس L این آزمودنی 65 می باشد كه می تواند نشانگر نگرش دفاعی فرد در پاسخگویی به آزمون باشد، زیرا نمره های T بین 55 و 65 در مقیاس L حاكی از دفاعی بودن فرد است ولی پروتكل حاصله را می توان با مد نظر قرار دادن مسأله دفاعی بودن فرد، تفسیر كرد. معمولاً نمره های بالا در L نشان دهنده سنتی بودن و همنوایی زیاد اجتماعی است. فرد می خواهد خود را به صورت مطلوب توصیف كند. فردی متحجر، متعصب و انعطاف ناپذیر است. به نظر می رسد بر انگیزه های خود بصیرتی ندارد و یا بصیرت كمی دارد و نسبت به پیامد های رفتار خود بر دیگران آگاهی ندارد و در برابر استرس و فشار، تحمل كمی دارد و در حل مسأله نیز انعطاف ناپذیر است.

مقیاس F

نمره F در این فرد T=89 است. هرگاه نمره های T در مقیاس F بین 80 تا 99 باشد نشانۀ تعارض، مبالغه در بیان مشكلات یا سطوح بارز آسیب است و به علت بستری بودن این فرد در بیمارستان نمره F بالا نشان از سطوح بارز آسیب می باشد. نمره های بالا در F از طرفی می تواند نشانگر فریاد كمك خواهی باشد بدین معنا كه در بیان مشكلاتش باز و صریح بوده تا بدین وسیله نیاز خود را برای كمك اعلام كند. یا ممكن است به رویه آزمون گیری مقاوم باشد. نمره های در این سطح می تواند بیانگر نشانه ها و رفتارهای واضح روان پریشی نیز باشد.....................

 

...................

گام 4

تعیین سطح كلی سازگاری

به تعداد مقیاس های بالای 65 و برافراشتگی های نسبی این مقیاس ها توجه می كنیم. در این آزمودنی نمره مقیاس اعتبار F=98 و مقیاس های افسردگی، پارانویا، ضعف روانی، اسكیزوفرنیا، مانیا و درونگرایی اجتماعی، بالای 65 هستند كه در گام بعدی به تفسیر هریك از آنها می پردازیم.................

.......................

قبل از بررسی كدهای دو نقطه ای و سه نقطه ای این آزمودنی به مقیاس 5 (مردانگی- زنانگی) كه دارای برافراشتگی پایین است (T=42) و مقیاس0 (درونگرایی اجتماعی) دارای برافراشتگی بالایی است (T=68) می پردازیم.

مردانگی- زنانگی

مردانی كه در مقیاس 5 نمره های پایین می گیرند رفتارهای مستبدانه و غیر شخصی دارند و علایق آنان تا حدی محدود است و فاقد اصالت هستند. فعالیت های عملی را به اندیشه گرایی و تعقل ترجیح می دهند، معمولاً در مورد احساسات شان ناراحتند. آنان برای توانایی جسمی و قهرمانی های ورزشی اهمیت فراوانی قایلند. بنابراین به شیوۀ سنتی و به روش مردانه رفتار می كنند. گاهی تلاش های مردانۀ آنان را می توانبه عنوان افرادی افراط كار، مستقل و خودشیفته توصیف كرد.

دلالت های درمانی

مردان نمره های پایین ممكن است در مورد روان درمانی مشكل داشته باشند، زیرا سطح     مهارت های كلامی آنان پایین است، از ذهنیت روان شناختی برخوردار نیستند، دامنۀ

.......................

بررسی كدهای دو نقطه ای

72/27

نشانه ها و رفتارها

كد72/27 نشان دهنده فردی مضطرب، عصبی، تنیده، حساس و بی قرار است. شدیداً نگران است. در برایر تهدیدهای واقعی و خیالی آسیب پذیر است و در برابر كوچكترین فشار روانی واكنش شدید نشان می دهد. علایم جسمانی در این افراد متداول است كه با شكایات مبهمی از خستگی، سستی و فرسودگی همراه است. اگر چه نومیدی و غمگینی را گزارش می كنند، اما علایم افسردگی مرضی از قبیل كاهش وزن، كندی فرآیند تفكر نیز وجود دارد. فرد به طور كلی نسبت به دنیا و به طور اختصاصی تر نسبت به احتمال غلبه كردن بر مشكلات بسیار بدبین است و بیشتر اوقات دربارۀ مشكلات خود اشتغال ذهنی دارد و به فكر فرو می رود. این آزمودنی فردی است كه نیاز زیادی به پیشرفت و قدردانی از مهارت هایش دارد و انتظار بالایی از خود دارد و وقتی به اهداف خود نمی رسد احساس گناه می كند. فردی مردد احساس هایی از بی كفایتی، ناامنی و حقارت كه به خاطر مشكلات زندگی خود را سرزنش می كند. در تفكر و حل مسأله انعطاف ناپذیر است.

ویژگی های شخصیتی

كمال گرایی، وسواس و باریك بینی از مشخصه های این افراد است. تفكر اغلب وسواسی است و گستره ای از انواع فوبی ها و ترس ها را تجربه می كنند(مقیاس ترس/ FRS). در ارتباط بین فردی به دشواری می توانند ابراز وجود كنند و افرادی خودسرزنش گر و خودتنبیه گر هستند. اغلب به دوستان وخانواده های خود وابسته اند و از درون احساس نابسندگی و ناایمنی دارند.

دلالت های درمانی

اگر چه دارندگان این كد در مورد درمان و آیندۀ خود به طور كلی بسیار بدبینند ولی مشكلات روانی آنها واكنشی است و می توان بهبودی را انتظار داشت.گاهی برای آرامش بخشیدن به آنان درمان دارویی نیز ضرورت دارد. احتمال خودكشی نیز باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. در جلسات درمانی نیز به حمایت عاطفی زیاد نیاز دارند................

.......................

................................

.............................................

 

تفسیر خرده مقیاس های هریس- لینگوز

این آزمودنی در خرده مقیاس های زیر نمرات بالاتر از T=65 دریافت كرده است كه به تفسیر آن می پردازیم.

الف)خرده مقیاس های افسردگی

  • افسردگی ذهنی(D1)

دارندۀ نمره بالا در خرده مقیاس D1:

  1. بیشتر اوقات احساس ناخشنودی و غمگینی و افسردگی دارد.

  2. توانایی كمی برای كنار آمدن با مشكلات زندگی روزمره خود دارد.

  3. به آنچه در اطرافشان می گذرد علاقه ای ندارد.

  4. مشكلاتی در توجه و تمركز دارد.

  5. كم اشتها هستند و خواب آشفته دارد.

  6. اندوهگین هستند و زیاد گریه می كند.

  7. فاقد اعتماد به نفس است.

  8. احساس حقارت و بی فایدگی می كند.

  9. در برابر انتقاد آسیب پذیر است.

10- تمایل به اجتناب از ارتباط با دیگران دارد.

 

  • بدكاری ذهنی(D3)

دارندۀ نمره بالا در خرده مقیاس(D3)

  1. نسبت به عملكرد بدنی اشتغال خاطر دارد.

  2. از سلامت خوبی برخوردار نیست.

...............

.........................

....................................

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 18:35 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود نمونه واقعی از اجرا و تفسیر آزمون عزت نفس کوپر اسمیت

نمونه واقعی از اجرا و تفسیر آزمون عزت نفس کوپر اسمیت

نمونه واقعی از اجرا و تفسیر آزمون عزت نفس کوپر اسمیت در 5 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات5
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

نمونه واقعی از اجرا و تفسیر آزمون عزت نفس کوپر اسمیت در 5 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

خلاصه ای از توضیحات فایل

 

مشخصات فردی:                                                         دارد

معرفی آزمون:                                                             دارد 

نمره گزاری:                                                                دارد

توصیه های درمانی:                                                      دارد

نوع فایل:                                                                   WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

خلاصه ای از متن آزمون:

 

مقدمه

خودبینی یا عزت نفس یا حرمت نفس (Self-esteem)، اصطلاحی در روانشناسی است که برای بازتاب ارزیابی یا برآورد یک فرد از ارزش خود می‌باشد. عزت نفس، باور و اعتقادی است که فرد، درباره ارزش و اهمیت خود دارد. حرمت نفس را می‌توان با عوامل مختلف توضیح داد از جمله فردی که حرمت نفس دارد معتقد است که انسان مقدّس است و به دلیل این مقدّس بودن نمی‌توان او را قربانی اعتقادات و ارزش‌های دیگران کرد، عامل بعد همه انسان‌ها با هم متفاوتند یعنی بین افراد .....................

تفسیر یک نمونه واقعی از پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت

در این نمونه انجام شده نمره کلی فرد 43 شده است که نمره بالایی می باشد و طبق جدول کوپر اسمیت 70 درصد افراد در این دامنه قرار دارند و بیانگر عزت نفس بالا می باشد و قبل از اینکه نمره آزمودنی را بدست بیاوریم باید مقیاس دروغ سنجی را مرود بررسی قرار دهیم که شامل 8 سوال می باشد، اگر نمره فرد 4 یا بالاتر از 4 شود نشانگر این است که فرد می خواهد خود را بیشتر و بالاتر از .............

................

..........................

 

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 18:35 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود اجرا و تفسیر نمونه واقعی آزمون عزت نفس کوپر اسمیت

اجرا و تفسیر نمونه واقعی آزمون عزت نفس کوپر اسمیت

نمونه واقعی از اجرا و تفسیر آزمون عزت نفس کوپر اسمیت در 5 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات5
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

نمونه واقعی از اجرا و تفسیر آزمون عزت نفس کوپر اسمیت در 5 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

خلاصه ای از توضیحات فایل

 

مشخصات فردی:                                                         دارد

معرفی آزمون:                                                             دارد 

نمره گزاری:                                                                دارد

توصیه های درمانی:                                                     دارد

نوع فایل:                                                                   WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

خلاصه ای از متن آزمون:

 

مقدمه

حرمت نفس را می‌توان با عوامل مختلف توضیح داد از جمله فردی که حرمت نفس دارد معتقد است که انسان مقدّس است و به دلیل این مقدّس بودن نمی‌توان او را قربانی اعتقادات و ارزش‌های دیگران کرد، عامل بعد همه انسان‌ها با هم متفاوتند یعنی بین افراد مختلف با نژادها و اقوام مختلف هیچ فرقی وجود ندارد و همین طور انسان‌ها با هم برابرند، عامل دیگر خود دوستی و احساس خوب داشتن از آنچه که هستم و هرچه که هستم و همین طور از شرم و خجالت نداشتن از وجود خود می‌باشد اصولا می‌توان حرمت نفس را در امور مختلف زندگی شرح داد و افرادی که دارای حرمت نفس پایین هستند در زندگی خود با مشکلات فراوان روبرو می‌شوند..............

..............

تقسیر نمونه اجرا شده:

در این نمونه انجام شده نمره کلی فرد 34 می باشد که بالاتر از میانگین (25) است که نمره بالایی محسوب می شود و بیانگر عزت نفس بالا می باشد و قبل از اینکه نمره آزمودنی را بدست بیاوریم باید مقیاس دروغ سنجی را مرود بررسی قرار دهیم که شامل 8 سوال می باشد، اگر نمره فرد 4 یا بالاتر از 4 شود ...............

ویژگی افراد دارای عزت نفس بالا

افرادی که عزت نفس بالایی دارند اصولا ویژگی های مشخصی را دارا می باشند: مشكلات و شكستها را توقف موقتی پیروزی می دانند و می دانند عالم ماده، عالم مشكلات است، وقتی دیگر مشكل نداریم كه مرده باشیم. استقلال فكری و عاطفی دارند. تحت تاثیر شرایط محیطی قرا نمی گیرند، از مشورت با دیگران بهره می برند، اما تصمیم گیری نهایی به عهده­ی خودشان................

...................

.............................

توصیه های درمانی جهت بالا بردن عزت نفس و نتیجه گیری

و در آخر سه گام جهت رسیدن به عزت نفس بهتر: پیش از آنكه شروع به بهبود عزت نفس خود نمایید، ابتدا به توانایی تغییر آن اعتقاد داشته باشید. لزوما هر تغییری سریع و آسان رخ نمی دهد، اما می تواند اتفاق بیفتد. شما ضعیف نیستید! به محض پذیرش و یا حداقل توجه به جمله ی مذكور، می توان گام های سه گانه را برای تغییر عزت نفس برداشت:

گام 1: سرپوش گذاردن بر انتقاد درونی...........

...................

................................

 

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 18:35 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود نمونه واقعی از اجرا و تفسیر مقیاس رشد اجتماعی وایلند

نمونه واقعی از اجرا و تفسیر مقیاس رشد اجتماعی وایلند

نمونه واقعی از اجرا و تفسیر مقیاس رشد اجتماعی وایلند در 2 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات2
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

نمونه واقعی از اجرا و تفسیر مقیاس رشد اجتماعی وایلند در 2 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

خلاصه ای از توضیحات فایل


مشخصات فردی:                         دارد

معرفی آزمون:                             دارد

نمره گذاری:                                دارد

اجرا تفسیر و نتیجه گیری:            دارد

 

مقدمه

مقیاس بلوغ اجتماعی واینلند یکی از مقیاسهای تحولی است که با میزان توانایی فرد در برآوردن نیازهای عملی خود و قبول مسئولیت سروکار دارد. گرچه این مقیاس گسترده سنی تولد تا بالاتر از 25 سالگی را در بر می گیرد و تا دوازده سالگی برای هر سال، سئوال­های مجزا دارد، اما از دوازده سالگی به بعد بین 12 تا 15 سالگی، 15 تا 18 سالگی، 18 تا 20 سالگی، 20 تا 25 سالگی و از 25 سالگی به بالا سئوالات مشترک دارد، بااین حال معلوم شده است که کارآمدی آن در سنین پایین تر و به ویژه در گروهای .........

.............

.....................

اجرا و تفسیر و نتیجه گیری

با توجه به فرمول خاص محاسبه سن اجتماعی فرد نمره این آزمودنی 07/23 شده است  که نمره قابل قبولی می باشد و بیانگر سطح رشد بالای اجتماعی فرد در دوره ها و سن های مختلف رشدی می باشد که به تعبییر دیگر این چنین می توان بیان داشت که این آزمودنی از لحاظ تعهد و مسئولیت کارهای خود در ............

.................

.........................

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 18:34 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پرسشنامه اجتناب شناختی CAQ

پرسشنامه اجتناب شناختی CAQ

پرسشنامه اجتناب شناختی CAQ در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت DOC


مشخصات فایل
تعداد صفحات3
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه اجتناب شناختی CAQ در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت DOC

 

این پرسشنامه توسط سکستون و داگاس در سال ۲۰۰۴(به نقل از داگاس و رابی چاوود، 2007) ساخته شده است. پرسشنامه دارای ۲۵ سوال بوده و هدف آن سنجش اجتناب شناختی از ابعاد مختلف (5 بعد) (واپس زنی افکار نگران کننده، جانشینی افکار مثبت به جای افکار نگران کننده، استفاده از توجه برگردانی برای قطع روند نگرانی (حواس پرتی)، اجتناب از موقعیت ها و فعالیت های فعال ساز افکار نگران کننده، تغییر تصاویر ذهنی به افکار کلامی) است.......

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)

تعداد گویه ها:

25

تعداد مولفه:

مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

روایی و پایایی:

دارد (داخلی و خارجی)

نحوه نمره گذاری:

دارد

منبع:

دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:

WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 18:34 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پرسشنامه پاسخ به شیوه اندیشناکی یا پاسخ های نشخواری RRS نولن هوکسما

پرسشنامه پاسخ به شیوه اندیشناکی یا پاسخ های نشخواری RRS نولن هوکسما

پرسشنامه پاسخ به شیوه اندیشناکی یا پاسخ های نشخواری RRS نولن هوکسما در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات3
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه پاسخ به شیوه اندیشناکی یا پاسخ های نشخواری RRS نولن هوکسما در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

پرسشنامه پاسخ به شیوه اندیشناکی RRS: این پرسشنامه 22 گویه ای از پرسشنامه سبک پاسخ RSQ  گرفته شده است که انواع پاسخ های مقابله ای افراد به خلق افسرده را در سه حیطه مورد ارزیابی قرار می دهد: حل مساله، راهبرد حواس پرت کن، اقدام به فعالیت های مخاطره آمیز نمودن و اندیشناکی. 22 گویه از این مقیاس (RSQ) پاسخ های مرتبط با اندیشناکی را مورد ارزیابی قرار می دهد که آن را پاسخ به شیوه اندیشناکی نامگذاری کرده اند. که از دو عامل اصلی brooding  (غم اندیشی) و  reflection(تعمق در خویشتن) تشکیل شده است.............

.............

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)

تعداد گویه ها:

22

تعداد مولفه:

مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

روایی و پایایی:

دارد (داخلی و خارجی)

نحوه نمره گذاری:

دارد

منبع:

دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:

WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 18:34 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پرسشنامه تروما یا رویدادهای آسیب زا

پرسشنامه تروما یا رویدادهای آسیب زا

پرسشنامه تروما یا رویدادهای آسیب زا در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات3
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه تروما یا رویدادهای آسیب زا در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

این مقیاس توسط احمدی (1389،) ساخته شده است. این مقیاس 23 ماده دارد و تروماهای قبل از سن 18 سالگی را مورد ارزیابی قرار می­دهد. در این مقیاس آزمودنی باید هر ماده را بخواند و پاسخ خود را در قالب دو گزینه بلی و خیر  مشخص کند. پاسخ بلی نمره یک و پاسخ خیر نمره صفر را برای فرد به همراه دارد. نمره کل مقیاس در طیفی شامل 0 تا 23 قرار می گیرد..............

 

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)

تعداد گویه ها:

23

تعداد مولفه:

مولفه ندارد

روایی و پایایی:

دارد (داخلی و خارجی)

نحوه نمره گذاری:

دارد

منبع:

دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:

WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 18:34 ] [ مارال ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 صفحه بعد