دانلود پروپوزال تعیین نقش تیپ های شخصیتی (ای-بی-سی-دی) در پیش بینی نارسایی شناختی افراد سیگاری

پروپوزال تعیین نقش تیپ های شخصیتی (ای-بی-سی-دی) در پیش بینی نارسایی شناختی افراد سیگاری

پروپوزال تعیین نقش تیپ های شخصیتی (ایبیسیدی) در پیش بینی نارسایی شناختی افراد سیگاری در 27 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات27
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی

توضیحات کامل

پروپوزال تعیین نقش تیپ های شخصیتی (ای-بی-سی-دی) در پیش بینی نارسایی شناختی افراد سیگاری در 27 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

پروپزال کارشناسی ارشد شامل:

مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

 

قسمت هایی از پروپزال:

بیان مساله

تیپ­های مختلف شخصیتی واجد ویژگی­های شخصیتی خاصی می­باشند که بر تصمیم­گیری­ها و میزان تسلط فرد بر عملکردهای روزانه تأثیر می­گذارد. این تأثیر با توجه به ویژگی­های مختلف روان­شناختی فرد می­تواند سبب تسریع در نارسایی شناختی فرد و کاهش بازده شناختی وی شود. همچنین عکس این مسأله نیز می­تواند صادق باشد. برخی از ویژگی­های شخصیتی مانند عدم عجله در تصمیم­گیری و دوراندیشی به فرد این توانایی می­بخشند که موقعیت­های استرس­زای زندگی را مدیریت کرده و بر آن­ها فائق آیند (گراهام[1] و لاچمن[2]، 2014).

با توجه به پیامدهای منفی گسترده­ی مصرف سیگار از جمله ایجاد نارسایی­های شناختی، به نظر می­رسد لازم است که سطوح مختلف علل بوجود آورنده­ی این نارسایی­ها بررسی گردد. برای این منظور شناسایی عوامل مرتبط با پیامدهای ناشی از مصرف سیگار همانند نارسایی شناختی می­تواند راهگشا باشد. شواهد پژوهشی قابل توجهی نشان دهنده­ی رابطه و نقش ابعاد شخصیتی سرشت و منش با تمایل به مصرف سیگار است. بر این اساس وجود رابطه بین ویژگی­ها و تیپ­های شخصیتی و نارسایی شناختی ناشی از مصرف سیگار بسیار محتمل به نظر می­رسد.....

 

 


[1] - Graham

[2] - Lachman

فرضیه­های پژوهش

1-­ بین تیپ­های شخصیتی (A-B-C-D) و نارسایی شناختی افراد سیگاری رابطه وجود دارد.

  1. بین تیپ­های شخصیتی (A-B-C-D) و لغزش یا خطاهای روزانه در ادراک افراد سیگاری رابطه وجود دارد.
  2. بین تیپ­های شخصیتی (A-B-C-D) و عملکرد حافظه­ی افراد سیگاری رابطه وجود دارد.
  3. بین تیپ­های شخصیتی (A-B-C-D) و فعالیت­های حرکتی افراد سیگاری رابطه وجود دارد.

2-­ تیپ­های شخصیتی (A-B-C-D)، نارسایی شناختی را در افراد سیگاری پیش­بینی می­کند.

  1. تیپ­های شخصیتی (A-B-C-D)، لغزش یا خطاهای روزانه در ادراک را در افراد سیگاری پیش­بینی می­کند.
  2. تیپ­های شخصیتی (A-B-C-D)، عملکرد حافظه­ را در افراد سیگاری پیش­بینی می­کند.
  3. تیپ­های شخصیتی (A-B-C-D)، فعالیت­های حرکتی را در افراد سیگاری پیش­بینی می­کند.

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 19:21 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پروپوزال رابطه اختلال‌های یادگیری با عملكرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی

پروپوزال رابطه اختلال‌های یادگیری با عملكرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی

پروپوزال رابطه اختلال‌های یادگیری با عملكرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی در 19 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات19
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی

توضیحات کامل

پروپوزال رابطه اختلال‌های یادگیری با عملكرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی در 19 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

پروپزال کارشناسی ارشد شامل:

مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

 

قسمت هایی از پروپزال:

بیان مسئله

در حال حاضر ناتوانی‌های یادگیری به منزلة علت اصلی مشكلات شدید یادگیری تحصیلی شناخته شده است. ناتوانی‌های یادگیری كماكان رشته‌ای تلفیقی و پویاست كه نسبت به پیشرفت‌های پژوهش‌های آموزش و پرورش و سیاست و تغییرات مهم در جامعه واكنش نشان می‌دهد.

اصطلاح نارسایی در یادگیری به وسیله روان‌شناسان و متخصصین تعلیم و تربیت مورد استفاده قرار می‌گیرد در حالیكه متخصصان پزشكی اختلال یادگیری را ترجیح می‌دهند مشكل یادگیری به یكی از منابع زیر نسبت داده می‌شود: 1- آسیب‌های عصبی 2- بدكاری و نارسایی در فهم و درك مطالب 3- اختلال حسی 4- بی‌نظمی و آشفتگی زبان 5- عقب‌ماندگی ذهنی 6- محرومیت فرهنگی 7- نقص و نارسایی زبان 8- مشكلات آموزش

نارسایی ویژه در یادگیری گروه ناهمگونی از كودكان را در بر می‌گیرد كه مشكلاتی را در حوزه‌های گوناگون دارند. این مشكلات اثرات مادام‌العمری را برای فرد ایجاد می‌كند كه به نظر می‌رسد خیلی بیشتر از خواندن، نوشتن و حساب كردن باشد و حوزه‌هایی همچون سلامت، بهداشت روانی، روابط بین شخصی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 19:21 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پروپوزال رابطه باورهای غیرمنطقی و دشواری تنظیم هیجان با گرایش به سوء مصرف مواد افیونی در نوجو

پروپوزال رابطه باورهای غیرمنطقی و دشواری تنظیم هیجان با گرایش به سوء مصرف مواد افیونی در نوجوانان

پروپوزال رابطه باورهای غیرمنطقی و دشواری تنظیم هیجان با گرایش به سوء مصرف مواد افیونی در نوجوانان در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات15
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی

توضیحات کامل

پروپوزال رابطه باورهای غیرمنطقی و دشواری تنظیم هیجان با گرایش به سوء مصرف مواد افیونی در نوجوانان در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

پروپزال کارشناسی ارشد شامل:

مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

 

قسمت هایی از پروپزال:

اعتیاد یک بیماری جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی و از مشکلات اساسی در جامعه است (گلانتر، 2006، 308)؛ مشکلی که میلیون­ها زندگی را ویران و سرمایه­های کلان ملی را صرف هزینه­ی مبارزه، درمان و آسیب­های ناشی از آن می­کند. روزانه شمار زیادی از افراد به مصرف مواد روی می­آورند و دچار پیامدهای جسمانی، روانی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن می شوند. کشور ما نیز بنا به برخی دلایل فرهنگی، باورهای اشتباه و موقعیت جغرافیایی خاص، وضعیت مناسبی برای روی آوردن نوجوانان به اعتیاد دارد (خلعتبری و بازرگانیان، 1390، 69). گرایش به سوء مصرف مواد مخدر افیونی، به خصوص در بین نوجوانان مشکلی است که ذهن جوامع امروزی را به خود مشغول ساخته است. با وجود عدم مقبولیت مصرف مواد افیونی از نظر اجتماعی، طبقات مختلف افراد با این مسأله به صورت جدی درگیر می­باشند (نویدیان، دعواچی و بشردوست، 1381، 19) به طوری که سلامت فرد، خانواده و جامعه

  1.  بین باورهای غیرمنطقی با گرایش به سوء مصرف مواد افیونی در نوجوانان رابطه­ی معناداری وجود دارد.
  2. بین دشواری تنظیم هیجان با گرایش به سوء مصرف مواد افیونی در نوجوانان رابطه­ی معناداری وجود دارد.
  3. باورهای غیرمنطقی، گرایش به سوء مصرف مواد افیونی را در نوجوانان پیش بینی می کند.

دشواری تنظیم هیجان، گرایش به سوء مصرف مواد افیونی را در نوجوانان پیش بینی می کند.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 19:21 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پروپوزال رابطه تفکر خلاق و حل مسأله با اضطراب اجتماعی دانش آموزان مقطع راهنمایی

پروپوزال رابطه تفکر خلاق و حل مسأله با اضطراب اجتماعی دانش آموزان مقطع راهنمایی

پروپوزال رابطه تفکر خلاق و حل مسأله با اضطراب اجتماعی دانش آموزان مقطع راهنمایی در 13 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات13
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی

توضیحات کامل

پروپوزال رابطه تفکر خلاق و حل مسأله با اضطراب اجتماعی دانش آموزان مقطع راهنمایی در 13 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

پروپزال کارشناسی ارشد شامل:

مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

 

قسمت هایی از پروپزال:

دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه نیازمند توجه بیشتر در حوزه های مختلف سلامت از جمله سلامت روان بویژه سلامت اجتماعی می باشند تا پیشرفت تحصیلی مورد انتظارشان برآورده شود. از طرفی دیگر اضطراب اجتماعی به عنوان یکی از شایع ترین اختلالات روان پزشکی در جمعیت دانش اموزی بویژه دانش آموزان دختر واقع در سنین نوجوانی شناخته می شود. مطالعات همه گیرشناسی نشان می دهد که این اختلال در 12 درصد جمعیت عمومی شیوع دارد و بالاترین میزان بروز آن در دهه دوم عمر است (سادوک و سادوک، 2007؛ هنریش و هافمن، 2001). اضطراب اجتماعی با یک ترس بارز و مستمر از یک یا چند موقعیت اجتماعی مشخص می شود که در آن مبتلایان احساس می کنند که اعمال و رفتارهایشان مورد قضاوت قرار می گیرد و از موقعیت های اجتماعی و روابط بین فردی اجتناب می کنند. اضطراب اجتماعی با برخی ویژگی های فیزیولوژیکی (سرخ شدن گونه ها، تعریق، خشکی دهان و لرزش به هنگام رویارویی با موقعیت های اجتماعی نگران کننده)، ویژگی های روان شناختی (شرم، خجالت، ترس از اشتباه، ترس از ارزیابی منفی و ترس از انتقاد) و ویژگی های رفتاری (کناره گیری، اجتناب از تماس چشمی، ترس از صحبت در جمع یا مورد خطاب واقع شدن) مشخص می شود (هیرسینک، کوکوسکی، مک کینزی، دنومه و مک رودیمیتریس، 2015).

  1. بین تفکر خلاق با اضطراب اجتماعی دانش آموزان مقطع راهنمایی کرمان رابطه معناداری وجود دارد.

بین حل مسأله با اضطراب اجتماعی دانش آموزان مقطع راهنمایی کرمان رابطه معناداری وجود دارد


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 19:20 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پروپوزال مقایسه حساسیت اضطرابی و عملکرد شناختی دانش آموزان با و بدون نارسانویسی

پروپوزال مقایسه حساسیت اضطرابی و عملکرد شناختی دانش آموزان با و بدون نارسانویسی

پروپوزال مقایسه حساسیت اضطرابی و عملکرد شناختی دانش آموزان با و بدون نارسانویسی در 13 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات13
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی

توضیحات کامل

پروپوزال مقایسه حساسیت اضطرابی و عملکرد شناختی دانش آموزان با و بدون نارسانویسی در 13 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

پروپزال کارشناسی ارشد شامل:

مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

 

قسمت هایی از پروپزال:

بیان مسئله:

 

اصطلاح نارسا نویسی1، به اختلالی در زبان نوشتاری اطلاق می شود كه به جنبه های مكانیكی و فنی مهارت نوشتن توجه دارد. این اختلال خود را به شكل بدخطی در كودكان دارای هوش متوسط كه نارسایی عصبی مشخصی ندارند یا دارای نقص های آشكار ادراكی حركتی نیستند، نشان می دهد]1[. دانش آموز نارسانویس با وجود هوش بهنجار، عملا نمی تواند با كلاس همراه گردد. به همین جهت اغلب این افراد را به منزله ی فرد عقب مانده، تنبل یا بی انگیزه می پندارند و از لحاظ احساسی و ارزشی آنان را طرد می نمایند كه این خود به مرور زمان زمینه را برای دگرگونی های رفتاری  هیجانی در آن ها فراهم می آورد]2[. چرا كه از طرفی اضطراب آن ها در مقابل تقاضاهایی كه زبان نوشتاری ایجاب می كند، افزایش می یابد و پس از شكست های مستمر و یأس ناشی از نارسا نویسی، دچار احساس شرم و تحقیر می شوند كه با گذشت زمان این احسا س ها عمیق تر می گردد؛ به گونه ای كه در بزرگسالی احساس خشم، اضطراب، افسردگی و عزت نفس پایین نشان می دهد ]2[.


1 - dysgraphia

فرضیه ها:

  1. بین حساسیت اضطرابی دانش آموزان با و بدون نارسانویسی تفاوت معنی داری وجود دارد.  
  2. بین عملکرد شناختی در دانش آموزان با و بدون نارسانویسی تفاوت معنی داری وجود دارد.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 19:20 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت تحقیق چالش های تعلیم و تربیت: توجه به مهارت حل مسأله در نظام آموزشی

پاورپوینت تحقیق چالش های تعلیم و تربیت: توجه به مهارت حل مسأله در نظام آموزشی

دانلود تحقیق چالش های تعلیم و تربیت توجه به مهارت حل مسأله در نظام آموزشی در قالب فایل پاورپوینت در حجم 48 صفحه به همراه منابع استفاده شده و


مشخصات فایل
تعداد صفحات48
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیعلوم تربیتی

توضیحات کامل

دانلود تحقیق چالش های تعلیم و تربیت: توجه به مهارت حل مسأله در نظام آموزشی در قالب فایل پاورپوینت در حجم 48 صفحه به همراه منابع استفاده شده و ...

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 19:20 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پروپوزال مقایسه مهارت های اجتماعی، حساسیت اضطرابی و فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان با و بدون ن

پروپوزال مقایسه مهارت های اجتماعی، حساسیت اضطرابی و فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری

پروپوزال مقایسه مهارت های اجتماعی، حساسیت اضطرابی و فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری در 13 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات13
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی

توضیحات کامل

پروپوزال مقایسه مهارت های اجتماعی، حساسیت اضطرابی و فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری در 13 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

پروپزال کارشناسی ارشد شامل:

مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

 

قسمت هایی از پروپزال:

بیان مسئله:

گروهی از دانش آموزان هستند که ظاهری طبیعی دارند، رشد جسمی، قد و وزنشان حاکی از بهنجار بودن آنان است و هوششان کم و بیش عادی و در مواقعی از همسالان خود بیشتر می باشد. به خوبی صحبت می کنند و از رفتار و اخلاق عادی برخوردارند، ولی وقتی برای یادگیری خواندن، نوشتن و حساب به مدرسه می روند، دچار مشکلات جدی می شوند و به اصطلاح گفته می­شود این کودکان دارای ناتوانی یادگیری[1] هستند. این کودکان در ابتدا اطمینان کافی به پیشرفت تحصیلی خود دارند، به تدریج در می یابند که سایر کودکان وضع درسی بهتری از آنان دارند و با گذشت چندماهی از سال اول تحصیلی در دبستان کم کم خود را متفاوت از دیگران می بینند و چه بسا احساس خودکم بینی به آن ها دست می دهد و اندک اندک اضطراب و بی اعتمادی در این کودکان ایجاد می شود و مشکلات را کاملاً درونی و گاه به کلی درمان ناپذیر می کند. مسائل روانی ناشی از ناتوانی در یادگیری می تواند در زمینه های گوناگون روان شناختی و تحصیلی فرد تأثیر منفی بگذارند (بویل و فورچلی[2]، 2014).

 


[1] - learning abilities

[2] - Boyle & Forchelli

فرضیه ها:

 

  1. بین مهارت های اجتماعی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری تفاوت معنی داری وجود دارد.  
  2. بین حساسیت اضطرابی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری تفاوت معنی داری وجود دارد.
  3. بین فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری تفاوت معنی داری وجود دارد.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 19:20 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پروپوزال مقایسه کیفیت زندگی و سلامت روان در بیماران دیابتی نوع 1، 2 و افراد غیر دیابتی

پروپوزال مقایسه کیفیت زندگی و سلامت روان در بیماران دیابتی نوع 1، 2 و افراد غیر دیابتی

پروپوزال مقایسه کیفیت زندگی و سلامت روان در بیماران دیابتی نوع 1، 2 و افراد غیر دیابتی در 26 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات26
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی

توضیحات کامل

پروپوزال مقایسه کیفیت زندگی و سلامت روان در بیماران دیابتی نوع 1، 2 و افراد غیر دیابتی در 26 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

پروپزال کارشناسی ارشد شامل:

مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

 

قسمت هایی از پروپزال:

مقدمه

     دیابت که از آن به عنوان اپیدمی خاموش  نام برده شده یک مشکل بهداشتی عمده و فراگیرمحسوب می شود که شیوع آن به ویژه در کشورهای در حال توسعه افزایش چشمگیری داشته است (گامبرت[1]، 2002). دیابت اختلالی متابولیک است که مشخصه­ی آن افزایش مزمن قندخون و اختلال متابولیسم كربوهیدرات، پروتئین و چربی می باشد (شهرجردی، شوندی، گلپایگانی و شیخ حسینی، 1388). در حالت طبیعی­، غذا در معده تبدیل به گلوکز یا قند خون شده و قند از معده وارد جریان خون می شود. لوزالمعده هورمون انسولین ترشح می کند و این هورمون باعث می شود قند از جریان خون وارد سلول­های بدن شود، در نتیجه مقدار خون در حد نرمال و متعادل باقی می ماند. اما در بیماری دیابت، یا انسولین به میزان کافی در بدن وجود ندارد و یا انسولین موجود قادر نیست تا وظایف خود را بدرستی انجام دهد، در نتیجه به علت وجود مقاومت در برابر آن، قند خون نمی تواند به طور موثری وارد سلول های بدن شود و مقدار آن بالا می رود. انسولین هورمونی است که توسط سلول های بتا واقع در پانکراس ترشح می شود و وظیفه­ی اصلی آن کاهش قند خون است. پانکراس نیز یکی از غدد دستگاه گوارش است، که در پشت معده قرار دارد (هگلسون[2]، اسنایدر[3]، اسکوبار[4]، سمینریو[5] و بکر[6]، 2007، به نقل از نوروزی،1390).

 


[1] Gambert

[2] Hegelson

[3] Snyder

[4] Escobar

[5] Siminerio

[6] Becker

فرضیه های پژوهش

1. بین کیفیت زندگی و سلامت روان بیماران دیابتی نوع 1، بیماران دیابتی نوع 2 و افراد غیر دیابتی تفاوت وجود دارد.

بین کیفیت زندگی بیماران دیابتی نوع 1، بیماران دیابتی نوع 2 و افراد غیر دیابتی تفاوت وجود دارد.

بین سلامت روان بیماران دیابتی نوع 1، بیماران دیابتی نوع 2 و افراد غیر دیابتی تفاوت وجود دارد.

بین ابعاد کیفیت زندگی بیماران دیابتی نوع 1، بیماران دیابتی نوع 2 و افراد غیر دیابتی تفاوت وجود دارد.

بین سلامت جسمانی بیماران دیابتی نوع 1، بیماران دیابتی نوع 2 و افراد غیر دیابتی تفاوت وجود دارد.

بین سلامت روانشناختی بیماران دیابتی نوع 1، بیماران دیابتی نوع 2 و افراد غیر دیابتی تفاوت وجود دارد.

بین روابط اجتماعی بیماران دیابتی نوع 1، بیماران دیابتی نوع 2 و افراد غیر دیابتی تفاوت وجود دارد.

بین ابعاد سلامت روان بیماران دیابتی نوع 1 ، بیماران دیابتی نوع 2 و افراد غیر دیابتی تفاوت وجود دارد.

بین نشانه های جسمانی بیماران دیابتی نوع 1، بیماران دیابتی نوع 2 و افراد غیر دیابتی تفاوت وجود دارد.

 بین اضطراب و بی خوابی بیماران دیابتی نوع 1، بیماران دیابتی نوع 2 و افراد غیر دیابتی تفاوت وجود دارد.

 بین نارسا کنش وری اجتماعی بیماران دیابتی نوع 1 ، بیماران دیابتی نوع 2 و افراد غیر دیابتی تفاوت وجود دارد.

بین افسردگی بیماران دیابتی نوع 1، بیماران دیابتی نوع 2 و افراد غیر دیابتی تفاوت وجود دارد.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 19:19 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پروپوزال میزان آگاهی معلمان از روش های نوین تدریس و رابطه آن با سبک های یادگیری دانش آموزان

پروپوزال میزان آگاهی معلمان از روش های نوین تدریس و رابطه آن با سبک های یادگیری دانش آموزان

پروپوزال میزان آگاهی معلمان از روش های نوین تدریس و رابطه آن با سبک های یادگیری دانش آموزان در 12 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات12
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی

توضیحات کامل

پروپوزال میزان آگاهی معلمان از روش های نوین تدریس و رابطه آن با سبک های یادگیری دانش آموزان در 12 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

پروپزال کارشناسی ارشد شامل:

مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

 

قسمت هایی از پروپزال:

در طول بیست سال اخیر در زمینه ی تدریس نظریه های قابل توجهی طرح و ارائه شده است که تعداد زیادی از آنها توسط گانیه و دیک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. در حال حاضر نظام های آموزشی با فقر تفکر در دانش آموزان مواجه هستند بسیاری از صاحب نظران تربیتی علت این امر را نتیجه حاکمیت روش های سنتی و استفاده نکردن از روش های تدریس فعال در مدارس می دانند(شعبانی، 1381). بر اساس نظریه ی یادگیری کلیه ی فراگیران روش های یادگیری خاصی را ترجیح می دهند به عبارت دیگر هر روش تدریس برای بعضی از فراگیران مطلوب و آسان، برای بسیاری نسبتا رضایت بخش و برای بقیه نامطلوب است. مشکل اساسی روش های تدریس سنتی آن است که برای عده ای مفید و مثمر ثمر است و برای عده ای مخرب است. در صورت کاربرد مستمر، بی حساب و یکنواخت روش سنتی عده ی بسیاری فرصت پیشرفت در یادگیری را نخواهند یافت(احمدی، 1386). زیرا آموزش برای همه به واسطه دو عامل دسترسی و مشارکت تحقق می پذیرد حال چنانچه روش های تدریس و یادگیری تنوع نداشته باشد، فرصت تحقق آرمان آموزش و پرورش میسر نخواهد شد. ظاهرا ممکن است اصل بهره مندی از فرصت آموزش تحقق یافته باشد اما روش های  یکنواخت ویژگی ها، علایق، قابلیت ها و نیازهای منحصر به فرد افراد را در نظرنمی گیرد، در نتیجه چنین تصوری کاذب است (احمدی، 1386). تدریس در گذشته بر اساس دیدگاه متخصصان تعلیم و تربیت به معنی انتقال معلومات بوده اما صاحب نظران جدید تعلیم وتربیت بر این باورند که معلم باید روش دانستن را به دانش‌آموز بیاموزد نه اینکه صرفاً به انتقال فرمول ها و معلومات اکتفا کند معلم باید دانش‌آموز را کمک کند تا خود تجربه کند و از طریق تجارب خود مطالب را فراگیرند، لذا توجه به کیفیت و شیوه ی تدریس معلمان باید امر بسیار ضروری و جدی تلقی شود و برنامه ریزان و مسئولان موظفند که فرصت های لازم برای آشنائی هر چه بیشتر معلمان با روشها و الگوهای جدید و خلاق تدریس را فراهم نموده ، و شرایط و امکانات را برای اجرای موفقیت آمیز این روش ها آماده نمایند (جویس1 و همکاران، 2000؛ به نقل از بهرنگی، 1380 ).

1-بین میزان آگاهی معلمان از روش های نوین تدریس با سبک های یادگیری دانش آموزان رابطه وجود دارد.

2-بین میزان آگاهی معلمان از روش های نوین تدریس با سبک یادگیری تجربه عینی دانش آموزان رابطه وجود دارد.

3-بین میزان آگاهی معلمان از روش های نوین تدریس با سبک یادگیری مشاهده تاملی آموزان رابطه وجود دارد.

4-بین میزان آگاهی معلمان از روش های نوین تدریس با سبک یادگیری مفهوم سازی انتزاعی دانش آموزان رابطه وجود دارد.

5-بین میزان آگاهی معلمان از روش های نوین تدریس با سبک یادگیری آزمایشگری فعال دانش آموزان رابطه وجود دارد.

6-بین سبک های یادگیری دانش آموزان دختر و پسر تفاوت وجود دارد.

7-بین آگاهی از روش های نوین تدریس معلمان به لحاظ جنسیت تفاوت وجود دارد.

8-بین آگاهی از روش های نوین تدریس معلمان به لحاظ سابقه خدمت تفاوت وجود دارد.

9-بین آگاهی از روش های نوین تدریس معلمان به لحاظ میزان تحصیلات تفاوت وجود دارد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 19:19 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت تحقیق موانع فرا روی مدارس هوشمند در ایران

پاورپوینت تحقیق موانع فرا روی مدارس هوشمند در ایران

دانلود تحقیق موانع فرا روی مدارس هوشمند در ایران در قالب فایل پاورپوینت در حجم 12 صفحه و


مشخصات فایل
تعداد صفحات12
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیعلوم تربیتی

توضیحات کامل
دانلود تحقیق موانع فرا روی مدارس هوشمند در ایران در قالب فایل پاورپوینت در حجم 12 صفحه و ...
 
موانع فرا روی مدارس هوشمند در ایران

تاریخچه
الگوی اولیه ی مدارس هوشمند در سال 1996 از کشور انگلیس گرفته شده است. اما نخستین مدرسه هوشمند در مالزی تاسیس شد و در ژانویه 1999 به اجرا درآمد. تجربه راه اندازی و اداره ی مدارس هوشمند در کشور ما، نیز بر گرفته از نظام آموزشی مالزی به سال 1382 باز می گردد.
اهداف و راهبردها
ضرورت هوشمندسازی مدارس
ویژگی مدارس هوشمند
عناصر مدارس هوشمند
شیوه آموزش در مدارس هوشمند
ارزشیابی در مدارس هوشمند
چالشها و موانع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 19:19 ] [ مارال ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 صفحه بعد