دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های مدیریتی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های مدیریتی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های مدیریتی در 14 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات14
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های مدیریتی در 14 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه

سیر اندیشه‌های مدیریتی              

 

مکتب نئوکلاسیک (روابط انسانی)

در سال ۱۹۲۰ تا 1950، در حالی که غرب رکود اقتصادی را تجربه می‌کرد، برخی از دانشمندان علوم اجتماعی به رهبری التون مایو مطالعاتی را درباره چگونگی واکنش کارکنان به میزان تولید در صورت تغییر شرایط کاری، طراحی شغل و محرک‌های مدیری آغاز کردند. بخش اعظم این مطالعات در یکی از واحدهای شرکت وسترن الکتریک در شهر هاثورن صورت گرفت که بعدها به مطالعات هاثورن مشهور شد (علیان، 1393). نئوکلاسیک‌ها بر جنبه‌های انسانی مدیریت تأکید می‌کردند. طرفداران این روش معتقد بودند که مدیریت باید توجه خود را بر افراد متمرکز کند؛ به بیان دیگر متغیرهای اجتماعی را مؤثرتر از متغیرهای فیزیکی می‌دانستند (علیان، 1393). عمده فعالیت‌هایی که در این دوره انجام شد به دو دسته زیر تقسیم می‌شود:

مطالعات هاثورن[1]

نگرش رفتاری (مدیریت) که بر این مبنا استوار بود که مدیرانی که روابط انسانی خوبی در محیط کار برقرار می‌کنند می‌توانند به بهره‌وری دست یابند. به علاوه، جنبش روابط انسانی مرحله‌ای را ایجاد کرد که تکامل یافته آن امروز به‌عنوان رشته رفتار سازمانی، یعنی مطالعه افراد و گروه‌ها در سازمان مطرح است (رضایان، 1393).



 . Hawthorne Studies


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 19:55 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیگار و دخانیات

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیگار و دخانیات

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیگار و دخانیات در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات22
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیگار و دخانیات در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تعریف

سیگار برگ بریده یا خرد کرده­ی توتون که معمولاً در کاغذ نازک پیچیده شده‌است که برای «کشیدن دود» آن بکار می‌رود. سیگار به این معنی را فرنگی‌ها سیگارت می‌گویند و در اصطلاح آن­ها به آنچه ما سیگار برگ می­گوئیم، سیگار اطلاق می‌شود. طرز استفاده­ی آن این طور است که یک طرف آن را آتش می‌زنند، و از طرف دیگر (که معمولاً فیلتر دارد) هوا را به درون ریه‌ها می‌کشند (پُک زدن). نیکوتین موجود در دود تنباکو سبب مسمومیت خفیف و بروز حالت سرخوشی کوتاه‌مدت می‌شود. سیگار را با پیچیدن تنباکو در کاغذ سیگار که کاغذ نازکی است درست می‌کنند، و یا، در بیشتر موارد، سیگارهای آماده دارای نام تجاری ساخت کارخانه‌های تولید سیگارت را خریداری می‌کنند (کارور و اسمیت، 2013).

 

تاریخچه دخانیات

در سال 1902 جیمز باکان دوک شرکت دخانیات بریتانیا آمریکا را بنیاد نهاد که در آن سوی اقیانوس رقیب معتبرتری به نام دخانیات سلطنتی داشت. در این زمان که یک دهه تا تولید خودروهای فورد مدل تی باقی مانده بود دوک برای نخستین بار محصولی تولید کرده بود که در سطح دنیا توزیع می­شد و جهانی­سازی سیگار توسط وی بنیان­گذاری شد (ریزون، 2013)

کریستف کلمب در اولین سفر خود به آمریکا به سال 1492 متوجه شد اهالی آنجا دود حاصل از برگ­های یک گیاه عجیب را به داخل ریه­های خود می­کشیدند. این مردم تصور می­کردند برگ­هایی که دود می­کنند، برای مداوای بعضی از بیماری­ها سودمند است. آنان این برگ­ها را در آیین­های قبیله­ای هم دود می­کردند. کریستف کلمب هنگام مراجعت به اسپانیا مقداری از برگ­ها و دانه­های آن گیاه عجیب را با خود برد. پس از آن که یک پزشک اسپانیایی در سال 1500 تخم این گیاه را برای کشت به اسپانیا آورد تا سال­ها کشت و توسعه و استفاده از آن جنبه تحقیق داشت. بومیان آمریکا برای دود کردن آن گیاه از نوعی چپق به نام توباکو استفاده می­کردند. لذا مردم اروپا این گیاه را توباکو نامیدند و در زبان فارسی با قرار دادن حرف (ن) قبل از (ب) به تنباکو تغییر نام یافت.

توتون در اواسط قرت 16 به ژاپن وارد شد و کشت آن از سال 1596م. معمول گردید. در ایالات متحده تا قبل از قرن بیستم چند از سیگار استفاده نمی­شد. اما در اوایل قرن بیستم به ویژه در خلال جنگ جهانی اول سیگار در آمریکا بسیار رایج و مردم پسند شد، در حالی که در دهه­های پایان این قرن مصرف سیگار در کشورهای پیشرفته کاهش چشمگیری پیدا کرد.

در مورد ورود تنباکو در ایران دو روایت موجود است. بنا به روایت اول پرتغالی­ها هنگام تسلط بر سواحل جنوب ایران این گیاه را با خود به ایران آوردند. تاریخ ورود را بعضی سال 999 (1590) هـ.ق و برخی دیگر 1008 هـ.ق (1599)م. نوشته­اند. بنابه روایت دیگر ساکنان مرزی ایران ضمن تبادلات مرزی کشیدن رود از ترک­های عثمانی را تقلید نموده­اند. به همین دلیل به جای پیپ چپق بلند ترکی در ایران مورد استفاده قرار گرفته است. هرچند که قلیان یقیناً ابتکار خود ایرانیان است.

مصارف اولیه تنباکو به شکل کشیدن پیپ، انفیه زدن و یا جویدن تنباکو بوده است. اولین سیگارهای لوله­ای شکل امروزه در قرن 19 میلادی به صورت دستی پیچیده می­شد و در انگلستان فروشگاه­هایی نیز مخصوص ارائه سیگارهای دست ساز تأسیس گردید. در سال 1881 نخستین ماشین تولید سیگار با ظرفیت 120000 سیگار در روز ساخته شد و پیرو آن اولین کارخانه تولید سیگار در سال 1901 در انگلستان تاسیس شد و پس از آن به سرعت کارخانه­های بسیاری در سراسر جهان برای تولید سیگار ایجاد گردید (صالحی، 1392).



- Jims Bakan


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 19:55 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت زناشویی و عملکرد جنسی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت زناشویی و عملکرد جنسی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت زناشویی و عملکرد جنسی در 83 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات83
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت زناشویی و عملکرد جنسی در 83 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات:

فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو


منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

- آسیب های رابطه و صمیمیت

مشکلات مربوط به صمیمیت معمولاً در نتیجه شکست در روابط است. براون (2007؛ به نقل از هولت و همکاران، 2009) بر این عقیده است که بسیاری از افراد به خاطر درد و رنج جراحت یا خیانتی که پس از یک پیوند صمیمی تجربه می کنند، از حمایت اجتناب می کنند. یک شخص وابسته تر از لحاظ عاطفی در یک رابطه، اغلب احساسات متناظر آسیب پذیری همراه با چنین صمیمیتی را دارد. بنابراین، اغلب یک همبستگی بین صمیمیت و ترس از صدمه دیدن وجود دارد. خیلی اوقات این ترس از درد و رنج است که اغلب از صمیمیت واقعی جلوگیری می کند. براون، هم چنین خاطر نشان می کند که اجتناب کنندگان از صمیمیت، اغلب به خیانت در روابط آسیب پذیر هستند. این قبیل زوج ها معمولاً احساسات و هیجانات مثبتشان را با رفتار تحریک آمیز و خوددارانه محدود می کنند.

از جمله آسیب های شناسایی شده در روابط نزدیک، "جراحات دلبستگی" می باشد. جراحات دلبستگی در روابط زوجین هنگامی رخ می دهد که یکی از زوجین کاری انجام می دهد و یا چیزی به زوج دیگر می گوید که به ماهیت دلبستگی صدمه می زند (جانسون، 1996؛ به نقل از میلیکین، 2000). به عبارتی، به هنگام احساس ناراحتی و آشفتگی یکی از زوجین، دیگری، مراقبت کننده و فراهم کننده آسایش و راحتی برای همسر خود نیست و عملی غیر از این را انجام می دهد. رویداد های منفی مربوط به دلبستگی، به خصوص ترک، رها شدن و خیانت، ظاهراً اغلب موجب آسیب جبران ناپذیری به روابط صمیمی و نزدیک می شود. به هر حال، هنگامی که همسری از لحاظ عاطفی غیر قابل دسترس بوده و دیگر پاسخ دهنده به نیاز های همسر نیست، ناامنی دلبستگی و آشفتگی ارتباطی را موجب می شود ( جانسون، مکینن و میلیکین، 2001). رخدادهای تروماتیک یا آسیب زایی که بین زوجین صدمه می زنند و اگر برطرف نشوند باعث نگهداری چرخه های منفی و ناامنی در دلبستگی می شوند، مخصوصاً ترک شدن ها و خیانت ها، اغلب باعث وارد آمدن آسیب همیشگی به روابط نزدیک می شوند ( جانسون و دنتون، 2002).

   - دلایل عدم صمیمیت جنسی براساس تحقیقات انجام شده

بک و همکاران(2009) در پژوهش خود به این نتیجه رسیدند که در حالی که سرطان پروستات با عوارض جانبی فیزیکی قابل توجه و عوامل استرس زای روانی و اجتماعی همراه است، می تواند در صمیمیت جنسی زوجین نیز مداخله کند.

لو و همکاران(2009) در پژوهش خود دریافتند افرادی که سرطان سر و گردن داشتند مشکلات جنسی و صمیمیت را گزارش می کردند. در تأیید این موضوع گیانتن،(2008) می نویسد که سرطان و درمان آن می تواند در عملکرد جنسی دخالت داشته باشد، به طور مستقیم با کاهش پتانسیل پاسخ جنسی و به طور غیر مستقیم از طریق مداخله در شرایط فیزیکی مطلوب برای لذت بردن از عمل جنسی. طبق این پژوهش سرطان به طور جدی می تواند صمیمیت را در زوجین از بین ببرد.

نتایج پژوهش پاژر(2006) نشان داد افراد دلبسته، دل مشغول و بیمناک کنترل خلق منفی، صمیمیت و تعهد کمتری را داشتند. همچنین، نتایج پژوهش مک کارتی(1999) نشان داد زمانی که رابطه جنسی به خوبی انجام نگیرد، صمیمیت در رابطه زوجین کاهش یافته و سرزندگی ازدواج از بین می رود.


 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 19:55 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق طلاق

مبانی نظری و پیشینه تحقیق طلاق

مبانی نظری و پیشینه تحقیق طلاق در 38 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات38
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق طلاق در 38 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

طلاق

تعریف و مفهوم طلاق

یکی از مسائل اجتماعی قابل بحث در جامعه ما و اکثر جوامع، مسئله ستیز خانوادگی و طلاق می باشد که آمار آن در جامعه رو به افزایش است. پیشرفت روز افزون تکنولوژی، صنعت و شهر نشینی باعث ازیاد مسائل بسیاری چون انحرافات، بزهکاری ها، جرم ها و خودکشی ها غیره شده است که طلاق هم یکی از مسائلی است که از تحولات ساختاری جامعه تاثیر می پذیرد. با گذار جامعه از سنتی به صنعتی، نقش هایی که به صورت محول به زن و مرد در خانواده داده می شد دچار تغییرات چشم گیری شده است. دیگر زنان تنها از طریق همسران خویش با جامعه در ارتباط نیستند بلکه خود با ایفای نقش های جدیدی رو به رو هستند که سهم ایشان در زندگی زناشویی به طرز شگفت آوری تغییر کرده است (محمودیان و خدامرادی، 1389). طلاق یکی از عوامل ایجاد کننده اختلال و آشفتگی در زندگی انسان ها است (میرزازاده، احمدی و فاتحی زاده، 1390)، و روشن است که سناریوی طلاق، یک معرکه ناگهانی نیست، بلکه فقدان تدریجی صمیمیت و نزدیکی است (حقیقی، زارع و قادری، 1391). طلاق پیامدهای متعددی دارد، اما یکی از پیامدهایی که زنان مطلقه را درگیر آن می کند کاهش سلامت روانی آنان است (حسنوندی، ولی زاده، مهرابی زاده هنرمند و محمد اسماعیل، 2012). تا جایی که در پژوهش جمیز روباردز، ماریا اواندرو، ژان فلمینگهام و آتینا ولچانتونی (2012)، ذکر شده زندگی زناشویی نه تنها موجب سلامت جسمی، روانی و روحی در سنین میانسالی می شود بلکه موجب می شود که این افراد در سنین پیری از سلامت بیشتری نسبت به همتایان خود برخوردار باشند. همچنین جمیز روباردز، ماریا اواندرو، ژان فلمینگهام و آتینا ولچانتونی (2012) بیان کردند که افرادی که ازدواج کرده اند از سلامت بهتری نسبت به کسانی که مجرد (طلاق گرفته، جدا شده، و بیوه) هستند برخوردار هستند.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 19:54 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق عقب ماندگی ذهنی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عقب ماندگی ذهنی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عقب ماندگی ذهنی در 33 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات33
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عقب ماندگی ذهنی در 33 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                            دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

مقدمه

وجود عقب مانده در هر خانواده، ساختار و سلامت روان اعضاء خانواده به ویژه والدین را تحت الشعاع قرار می‏دهد. والدین این کودکان عموما در معرض خطر مشکلات مختلف زندگی خانوادگی و دشواری های عاطفی قرار دارند. والدین کودکان دارای مشکل، به احتمال بیشتری با مشکلات روانی، اجتماعی، اقتصادی و هیجانی که غالبا ماهیت محدود کننده، مخرب و فراگیر دارند، مواجه می شوند. در چنین موقعیتی گرچه همه اعضای خانواده و كاركرد آن، آسیب می بیند فرض بر این است كه مشكلات مربوط به مراقبت از فرزند مشكل دار، والدین و به ویژه مادر را در معرض خطر ابتلا به مشكلات مربوط به سلامت روانی قرار می دهد (احمدی، شیخ و سرابندی، 1391). به طور كلی خانواده كودك معلول به لحاظ داشتن كودكی متفاوت با سایر كودكان با مشكلات فراوانی در زمینه نگهداری، آموزش و تربیت آنها روبه روست.  این مسایل یعنی وجود کودک عقب مانده در خانواده و تبعات ناشی از آن همگی بر والدین فشارهایی وارد می‌كنند كه سبب بر هم خوردن آرامش و یكپارچگی خانواده می‌شوند و در نتیجه انطباق و سازگاری آنان را تحت تاثیر قرار می‏دهد (ولی زاده و یوسفی لویه، 1394). نتایج تحقیقات (رابرتسون، 2015) نشان می دهد که تفاوت معنی داری بین رضایت زناشویی والدین کودکان معلول، عقب مانده ذهنی و عادی وجود دارد و کودک معلول بر رضایت زناشویی و سازگاری والدین اثر می گذارد. همچنین تحقیقات تاثیر وجود کودک معلول و کم توان ذهنی را بر میزان ابراز وجود در رضایت از زندگی والدین این کودکان گزارش کرده اند (میکائیلی، گنجی و طالبی جویباری، 1391). شواهد حاکی از ارتباط بین شدت و فراوانی مشکلات رفتاری کودکانی که معلولیت ذهنی دارند و مشکلات روانی و استرس والدین، مثل افسردگی و اضطراب وجود دارد (احمدی، شیخ و سرابندی، 1391).

از طرفی نشان داده شده که ابعاد عملکرد خانواده شامل انطباق پذیری، پیوستگی، رضایت از روابط زناشویی، تغییر نقش، رضایت از ارتباط والد-کودک، تضاد، ارتباط، حل مسئله و تصمیم گیری است و مراقبت از فرزند عقب مانده در خانواده بر تمام این موارد تاثیر گذار است (ادوارد، 2008؛ به نقل از حسینی، قاسمی، علوی مجد، منوچهری، علی­حیدری ممقانی و نوروزی، 1392). حضور کودک عقب مانده در خانواده به معنی توالی نسلی سالم منجر به امید، اعتماد و پذیرش دشواری های ناشی از تولد و رشد کودک می باشد، اما حضور یک کودک ناتوان با شرایطی که منجر به ناکام شدن همه آمال و آرزوهای والدین شود منجر به سرکوب شدن امید در والدین می شود (کنعانی، هادی، سلیمانی و آرمان نژاد، 1394).

بر اساس پژوهش­ها والدین کودکان مشکل‏دار، محدودیت­هایی از قبیل بهداشت، احساس محرومیت و سطوح بالایی از استرس و افسردگی را نسبت به والدین عادی تجربه می­کنند(رو آچ، آرموند و بارات، 2009) که بیشترین فشار را در این بین به مادران وارد می شود. والدین کودکان مشکل دار، به احتمال بیشتری با مشکلات روانی، اجتماعی، اقتصادی و هیجانی که غالبا ماهیت محدود کننده، مخرب و فراگیر دارند، مواجه می شوند، که این می تواند سطح امید به زندگی آن ها را کاهش دهد و  در چنین موقعیتی گرچه همه اعضای خانواده و كاركرد آن، آسیب می بیند فرض بر این است كه مشكلات مربوط به مراقبت از فرزند مشكل دار، والدین و به ویژه مادر را در معرض خطر ابتلا به مشكلات مربوط به سلامت روانی قرار می دهد (احمدی، شیخ و سرابندی، 1391).



. Roach, Ormond & Barratt


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 19:54 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد شغلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد شغلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد شغلی در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات20
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد شغلی در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات:

فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو


منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

عملکرد شغلی

عملکرد شغلی عبارت است از مجموعه رفتارهای مرتبط با شغل که افراد از خود نشان می­دهند (اوک پارا و وین، 2008). روجلبرگ (2007، به نقل از گیتر، هافمنز و پپرمنز، 2011)، عملکرد را فعالیت­هایی تعریف کرده است که به طور معمول بخشی از شغل و فعالیت­های فرد است و باید آن را انجام دهد. در تعریفی دیگر، عملکرد شغلی به عنوان ارزش سازمانی رفتارهای شغلی کارمند در زمان­ها و موقعیت­های شغلی مختلف تعریف می­شود.

منظور از ارزش سازمانی برآوردی است سازمان از فعالیت­ها و خدمات کارکنان خود دارد، مثل انجام وظیفه­ی شغلی با داشتن رابطه­ی کاری مناسب با دیگر کارکنان.

دو نکته­ی مهم در این تعریف وجود دارد:

1-­ عملکرد شغلی به عنوان یک ویژگی رفتاری معین تعریف شده است، به ویژه این که عملکرد شغلی عنوان خصوصیتی یکپارچه از رفتارهای جداگانه و مجزا که در گستره­ای از زمان رخ می­دهد، در نظر گرفته شده است.

 2-­ ویژگی رفتاری عملکرد شغلی، به ارزش مورد انتظار سازمان بر می­گردد. با این تعریف می­توان عملکرد شغلی را به عنوان متغیری که بین مجموعه­ای از رفتارهایی که توسط افراد متفاوتی انجام می­شود و رفتارهایی که به وسیله­ی افراد مشابه در زمان­های متفاوت انجام می­شود، به شمار آورد (حمید و دهقانی زاده، 1391؛ حسین خانزاده، حسین خانزاده و یگانه، 2013).

 

 

ابعاد عملکرد

صاحب نظران سازمانی اخیراً عملکرد را به دو بعد تقسیم می­کنند:

1-­ عملکرد وظیفه­ای

2-­ عملکرد زمینه­ای

عملکرد وظیفه­ای در واقع همان وظایف و مسئولیت­هایی هستند که در برگه­ی شرح وظایف و مسئولیت­های کارکنان ثبت می­گردد و به طور مستقیم با انجام وظایف محوله در ارتباط هستند. برای مثال نظارت بر حضور و غیاب کارکنان. ارزیابی درست از این بعد نیازمند استانداردهای معین است.

بعد دیگر عملکرد، عملکرد زمینه­ای است. عملکرد زمینه­ای شامل رفتارهایی است که بقای شبکه­ی سازمانی و اجتماعی و جو روان شناختی که وظایف فنی را احاطه کرده است، تداوم می­بخشد (باقری و تولایی، 1389).

 

ارزیابی عملکرد

ارزیابی عملکرد و یا سنجش عملکرد فرایندی است که به وسیله­ی آن یک مدیر رفتارهای کارکنان را از طریق سنجش و مقایسه­ی آن­ها با معیارهای از پیش تنظیم شده ارزیابی می­کند. سپس نتایج حاصله را ثبت می­کند و در نهایت آن را به اطلاع کارکنان سازمان می­رساند. منظور از ارزیابی عملکرد کارکنان و جمع­آوری اطلاعات برای کاربردهای سازمانی مانند پرداخت حقوق و مزایا، برنامه ریزی نیروی انسانی، آموزش و بهسازی می­باشد (چیانگ و هسه، 2013).

در گذشته مدیران کلاسیک ارزیابی عملکرد را فقط به منظور کنترل کار کارکنان انجام می­دادند، در حالی که امروزه جنبه­ی راهنمایی و ارشادی این عمل، اهمیت بیشتری یافته است و هدف اصلی ارزیابی عملکرد است که اطلاعات ضروری درباره­ی نیروهای شاغل در سازمان جمع آوری و در دسترس مدیران قرار گیرد تا آن­ها بتوانند تصمیم­های به جا و لازم را در جهت بالا بردن کمیت و کیفیت کار کارکنان اتخاذ نمایند. بنابراین هدف نهایی از ارزیابی عملکرد، افزایش کارایی و اثربخشی سازمان است نه توبیخ و تنبیه کارکنان ضعیف.

اسپکتور (2006، به نقل از گیری و وسانترا، 2010)، روش­های ارزیابی عملکرد را به دو دسته تقسیم کرده است: دسته­ی اول ارزیابی توسط شاخص­های عینی است و روش دوم ارزیابی توسط شاخص­های ذهنی. در معیار عینی جنبه­های کمیت­پذیر عملکرد مانند تعداد واحدهای تولید شده مد نظر است. اما در معیارهای ذهنی، قضاوت و یا تخمین انجام پذیرفته توسط فردی صاحب دانش و اطلاعات مانند سرپرست یا همکار انجام می­شود.


 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 19:54 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق فشارخون

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فشارخون

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فشارخون در 24 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات24
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فشارخون در 24 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 توضیحات:فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه

امروز یكی از معضلات جامعه پزشكی افزایش فشارخون می­باشد که احتمالا مهمترین مشكل سلامتی در كشورهای پیشرفته است. بیماری فشارخون شایع و بدون علامت بوده، به راحتی شناسایی می­گردد و معمولاً به آسانی درمان می­شود و اغلب در صورت عدم درمان به عوارض كشنده­ای منجر می شود (داویس، 2014)، هنگامی كه گفته می­شود شخصی افزایش فشارخون دارد، معمولاً منظور این است كه فشار متوسط شریانی او بالاتر از حد فوقانی مقادیر طبیعی است. معمولاً زمانی که فشار خون متوسط شریانی او بالاتر از 110 میلی متر جیوه در حال استراحت باشد به عنوان هیپرتاسیون تلقی می شود؛ در حالت عادی هنگامی دیده می­شود كه فشار دیاستولی بیش از 90 میلی متر جیوه و فشار سیستولی بیش تر از حدود 135 تا 140 میلی متر جیوه باشد. فشار خون مشكل اصلی بهداشت عمومی در ایالات متحده امریكا و كشورهای صنعتی جهان، به طوری كه در حدود 50 میلیون نفر در امریكا از این بیماری رنج می­برند (طیبی و همکاران، 2012). بیماران مبتلا به فشار خون به طور زودرس فوت می­كنند، شایع ترین علت مرگ، بیماری قلبی بوده و فشارخون بالا بر قلب، دستگاه عصبی و كلیه­ها اثرات بسیار خطرناكی را در­بردارد (هارسیون، 2001، ترجمه نورانی، رحیم زاده و حشتمی، 1380). براساس اطلاعات حاصله از 9 مطالعه در افراد با فشارخون دیاستولی 105 میلی لیتر جیوه نسبت به افراد با فشار دیاستولی 76 میلیمترجیوه، خطر سكته مغزی 10 برابر و خطربیماری­های عروقی كرونر پنج برابر بیشتر است (سموات، حجت­زاده و نادری آسیا­بر، 1393).

 

تعریف فشار خون

فشارخون بیماری است كه معلول چند عامل است، برون داد قلبی بسیار بالا، حجم خون بسیار زیاد، یا مقاومت رگ­های خونی پیرامونی در مقابل جریان خون. هنگامی که فشار وارده از سوی خون به دیواره رگ­های خونی بالا باشد و درمان نگردد منجر به پیامدهای شدید و منفی هم چون سکته مغزی و حمله قلبی می­شود. بیماری فشارخون مستلزم داشتن فشارخون بالا (بالای140درجه سیتولی و 90 درجه دیاستولی و پیوسته، معمولا در طول چندین هفته یا ماه است) (دیماتئو، 2009، به نقل از طیبی و همکارن، 2012) برای جاری شدن خون در شریان­های اعضای بدن و رسیدن مواد غذایی و اكسیژن به قسمت­های مختلف بدن، نیرویی مورد نیاز است كه از طریق پمپ قلب ایجاد می­شود و فشار خون نام دارد. این فشار توسط دستگاه سنجش فشارخون قابل ارزیابی است. در هر بار سنجش دو عدد ارائه می­شود. عدد نخست که فشار خون سیستولیک نام دارد، فشاری است که در زمان حداکثر قدرت قلب در پمپ خون، به دیواره رگ وارد می‌شود و عدد دوم که فشار خون دیاستولیک نام دارد، نیروئی است که در زمان استراحت قلب بر دیواره رگ وارد می­گردد (سموات و همکاران ،1393).

 

موقعیت فرد در زمان سنجش فشار­خون

بیمار نباید:

- یک ساعت قبل از سنجش، کافئین مصرف نماید

- نیم ساعت قبل از سنجش سیگار بکشد

- تحریک آدرنورژیک مصنوعی داشته باشد

و

- باید در محیطی ساکت و آرام 5-10 دقیقه استراحت نماید.

در زمان ارزیابی، فرد باید نشسته یا دراز کشیده، در حالت آرام و راحت قرار گیرد. بازوها به صورت جزئی خم بوده و در سطح قلب قرار داشته و ماهیچه­ها باز و کاملاً شل باشند. برای رسیدن به چنین شرایطی بهتر است بازوها حائل داشته باشند


 . Dimatteo


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 19:54 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنا درمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنا درمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنا درمانی در 34 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات34
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنا درمانی در 34 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

معمولاَ انسان برای اطمینان خاطر، در كشت زار زندگی خویش به خوشه های وامانده فرصت های گذرا می نگرد تا به خرمن انباشته ای كه همه ی كرده ها و خوشی ها و رنج های او در آن نهفته است. چیزی كه «شده» است نمی توان ناشده انگاشت، و آنچه كه بوده و هست نمی توان تصور كرد، چون «بود» مطمئن ترین نوع «هستی» است (فرانکل، 1967؛ به نقل از حسینی، 1393).

تلاش برای یافتن معنایی در زندگی، نیروی اولیه است نه نمود یا نتیجه­ای که از تحریک غرایز سرچشمه گرفته باشد. این معنا برای هر فرد ویژه و یکتاست و فقط اوست که باید و شاید آنرا انجام دهد. فقط در آن صورت است که این نیروی معناجویی یا معناخواهی وی را راضی خواهد کرد.

امروزه مردم بیش از هر زمان دیگر، شیوه‌ها و وسایل گوناگون زندگی کردن را در اختیاردارند، اما معنایی برای آنکه چگونه زندگی کنند را در اختیار ندارند. جامعه درواقع به همه نیازها پاسخ می‌دهد و آن‌ها را برآورده می‌سازد به‌جز نیاز به معنی زندگی. در زندگی یک نفر عشق وجود دارد که او را به فرزندانش یا هرکس یا هر چیز موردعلاقه وی پیوند می‌دهد. در زندگی دیگری، استعدادی که بتواند آن را بکار بگیرد، در زندگی دیگری شاید تنها خاطراتی که ارزش حفظ کردن دارد، او را به خود مشغول می‌سازد. به اعتقاد یالوم: معنا از کارهای پرمعنا سرچشمه می‌گیرد. در زندگی معنا مسئول تعهد و درگیر شدن است. یکی از تلاش‌های معمول بسیار جدی برای حل مسئله تنهائی یکی شدن و تعهد به دیگری است؛ یعنی فرد خود را در دیگری مستحیل می‌کند. از دیدگاه او زندگی جاده پرپیچ‌وخمی است، پشت هر پیچ داستانی قرار دارد، داستانی نیمه نوشته که اگرچه برخی از قسمت‌های آن بر ما تحمیل می‌شود اما در نهایت این ما هستیم که با زاویه دید خود به این قسمت‌ها شکل می‌دهیم و دیگر قسمت‌های آن را می‌سازیم. همه‌ی ما در زندگی گرفتار شرایطی می‌شویم که خود به وجود آورنده آن نبودیم، بیماری، مرگ عزیزی یا ... درست است که در به وجود آمدن آن‌ها آزاد نبودیم اما قادریم در مقابل مصیبت، خود تصمیم بگیریم که تسلیم شویم یا در مقابل آن قد علم کنیم (حسینی، 1393).

جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم جهان مفاهیم و نشانه‌هاست، هر رویدادی پیامی است برای انسان هوشیار تا آن را خوب ببیند و پیام نهفته‌اش را درک کند. اگر افراد با راهنمای روانشناسان میدان دید خود را وسعت دهند تا معنا و ارزش نهفته شده در آن مصیبت را ببینند آن گاه قادر خواهند بود شجاعانه آن را بپذیرند و با آن مبارزه کنند و وقتی به پذیرش برسند می‌توانند به وظایف و مسئولیت‌های خود رسیدگی کنند.

تعریف اصطلاح معنادرمانی

اصطلاح یونانی لوگوس به‌طورمعمول به‌صورت لغت یا کلمه یا اراده خداوند در محافل مذهبی مطرح می‌شود. در مفهومی گسترده‌تر می‌توان آن را به‌عنوان «چیزی که می‌تواند دلیلی برای بودن باشد» تعبیر کرد. فرانکل ترجمه ساده معنا را برای لوگوس ترجیح می‌دهد (مک دونالد، 2014)

لوگوتراپی یا معنادرمانی در ساده‌ترین تعریف، آن‌گونه که فرانکل می‌نویسد عبارت است از: درمان از رهگذر معنا یا «شفابخشی از رهگذر معنا»؛ اما ازآنجاکه به‌ویژه تعریف اخیر بار مذهبی دارد می‌توان معنادرمانی را روان­درمانی متمرکز بر معنا تعریف کرد. فرانکل معنادرمانی را نوعی روان‌درمانی در قالب اصطلاح‌های معنوی می‌داند. درواقع معنادرمانی چنان‌که پیشتر نیز ذکر شد شاخه‌ای مجزا در مکتب روان‌درمانی وجودی انسان‌گراست ازآن‌جهت که بر روح انسان یا بُعد معنوی او تمرکز کرده و معنای وجود را تحت عنوان جستجوی انسان برای چیزی به نام معنا بررسی می‌کند (وونگ، ۲۰۰۰). لوکاس و ازوانگ هیرش (2002) معنادرمانی را یک نظام فلسفی- روان‌شناختی می‌دانند که به بیماران کمک می‌کند تا به‌رغم سوگ یا ناامیدی بر ازدست‌رفته‌ها تمرکز نکنند بلکه در جستجوی معنا باشند. درنتیجه، زندگی از نگاه معنادرمانی تحت هر شرایطی معنادار است، افراد بااراده معطوف به معنا انگیخته می‌شوند و انسان دارای اراده آزاد است (مک دونالد، 2014)


 Frankel.

-Logos=meaning

-world

 Will of god

 Religions circles

 McDonald.

 logotherapy

 Therapy through meaning

 Meaning-centered

 Lucas & Azvang Hirsh.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 19:54 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های زندگی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های زندگی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های زندگی در 27 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات27
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های زندگی در 27 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

آموزش مهارت­های زندگی اولین بار در سال 1978 تحت عنوان آموزش­های فشرده مطرح گردیدو برای اولین بار در مشاوره گروهی ارئه شد. و سازمان بهداشت جهانی به منظور پیشگیری و همچنین افزایش سطح بهداشت روانی افراد برنامه­ای با عنوان آموزش مهارت­های زندگی تدوین کرد. هدف از این برنامه افزایش توانایی­های روانی-اجتماعی کودکان و نوجوانان بود، برای اینکه بتوانند با مقتضیات مسائل و دشواری­های زندگی، سازگارانه برخورد کنند(کورسینی و گازدا، 2015).

 

چند ویژگی آموزش مهارت­های زندگی

-        اول اینکه آموزش مهارت­های زندگی یک شکل قدرتمند از آموزش و درمان است. زیرا مراجع به طور همزمان مهارت­های جدید را در چندین حوزه فرا می­گیرد.

-        دوم اینکه، آموزش مهارت­های زندگی یک مدل آموزشی است که یک سری مهارت­ها را تدریس می‌کند و منجر به بازگشت و عود کمتر در مراجع می­شود.

-        سوم اینکه، شرکت­کنندگان فعالانه در یادگیری و تکمیل مهارت­های زندگی شرکت می­کنند، بنابراین احتمالاً بیشتر احساس مالکیت فرایند آموزش، و کارآمدی را حس می­کنند.

-        چهارم اینکه، آموزش مهارت­های زندگی هم برای پیشگیری و هم برای درمان مشکلات روانی یک راه مناسب است و اینکه مؤثرترین و کارآمدترین راه برای یادگیری این مهارت­ها تدریس مستقیم آنهاست (کورسینی و گازدا، 2015).

 

-       ضرورت آموزش مهارت­های زندگی

-        دانش­آموزان، افرادی هستند که آینده جامعه هر کشور را تشکیل می­دهند. در صورتی که مهارت­های زندگی را آموزش ببینند، با داشتن این مهارت ها قادر خواهند بود از فرصت­های زندگی با بهره­وری بیشتری استفاده کرده و به عنوان افراد موفق­تری در جامعه ظاهر شوند. اهمیت مهارت­های زندگی در حدی است که نیاز به داشتن معلمان متخصص در آموزش این مهارت­ها ضروری به نظر می­رسد، تا نحوه مدیریت روابط اجتماعی، سازگاری و کنار آمدن با فرهنگ­ها و باورهای متفاوت و این که در زندگی روزمره آن ها چه می‌گذرد و برای بهتر کردن زندگی امکان چه کارهایی وجود دارد را به دانش­آموزان آموزش دهد (زیمرمن، 2012).

مشکل آموزش مهارت­های زندگی این است که قوت واقعی آن­، در مفهوم­سازی آن به عنوان یک الگوی آموزشی است و از آنجایی که تعداد زیادی از متخصصان یاری دهنده سلامت روان، هنوز الگوی درمان پزشکی را قبول دارند. آموزش مهارت­های زندگی باید در انتظار مخالفت­ها و مقاومت­های زیادی باشد (کورسینی و گازدا، 2015).

از اهداف دیگر آموزش مهارت­های زندگی می­توان به بعد درمانی آن اشاره کرد چراکه بیشتر بیماران یا مراجعانی که برای مشکلات روان­شناختی یا هیجانی به دنبال کمک هستند، مشکلاتی در حوزه­های مهارت­های زندگی دارند. گروه­های آموزشی مهارت­های زندگی، برای بیمارانی که در بخش­هایی از مهارت دارای مشکل هستند دایر می­گردد. مرکز پزشکی رایج­ترین بخش­هایی که نقص در آنها باعث اختلال روانی می­شود را شامل این موارد می­داند: ارتباطات بین­فردی، معنا یا هدف زندگی، تصمیم­گیری، حل مسئله، روابط زناشویی و خانوادگی. در این مرکز بیمار تشویق می­شود تا آنجا که می­تواند هر یک از این گروه­های آموزشی را گزینش کرده و در آن شرکت نماید (کورسینی و گازدا، 2015).



-Corsini& Gazda

- Zimmerman


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 19:53 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ناتوانی های یادگیری (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ناتوانی های یادگیری (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ناتوانی های یادگیری در 38 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات38
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ناتوانی های یادگیری در 38 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

احتیاج به یادگیری به طور طبیعی و ژنتیکی در نهاد بشر وجود دارد (جردن، گلاتینگ و رامیننی، 2013). کودک از همان اوایل زندگی نیاز به یادگیری را در خود احساس می کند و تلاش می کند تا به اسرار دنیای اطراف خود پی ببرد. او به طور ناخودآگاه در می یابد که می تواند در محیط اطراف خود تأثیر و نفوذ داشته و تا اندازه ای آن را کنترل نماید. این فرایند در نهایت منتهی به تلاش او برای تغییر موقعیت خود به عنوان یک نوجوان می شود. در بعضی مواقع کودکی با انگیزه و شوق یادگیری وارد مدرسه می شود اما بعد این انگیزه را از دست داده و نمی تواند کنجکاوی خود را توسعه و گسترش دهد، در نتیجه در معرض خطر کم هوشی و کاهش ذکاوت قرار می گیرد که این خود موجبات نگرانی والدین را فراهم می کند. بی میلی و بی توجهی کودک به یادگرفتن گاهی تبدیل به نفرت و بیزاری از یادگرفتن می شود. این وضع می تواند نتایج مصیبت بار آموزشی، روانی، اجتماعی و حرفه ای داشته باشد. عواملی که در کنار هم موفقیت های تحصیلی را به وجود می آورند عبارتند از: ذکاوت، خواست و علاقه، تحرک و انگیزش، سعی و کوشش، مهارت های تحصیلی یا آکادمیکی و تشویق و ترغیب. هرگاه یکی از این عناصر از بین برود، خطر ایجاد نارسایی های یادگیری به طور چشمگیری افزایش می یابد. علاوه بر این هر یک از این عوامل می تواند تحت تأثیر عوامل محیطی و همسالان، مشکلات مربوط به زبان، بلوغ جنسی و عوض کردن پی در پی مدرسه قرار گرفته و فرایند یادگیری را در کودک تضعیف کنند (جردن، گلاتینگ و رامیننی، 2013). عارضه ی ناتوانی های یادگیری مسئله ای است که در همه ی زبان ها، فرهنگ ها و ملت ها دیده می شود و امروزه در برخی مناطق، شهر ها و مدارس، دانش آموزانی از فرهنگ ها و زبان های مختلف در کنار یکدیگر مشغول به تحصیل هستند. بنابراین کاملاً منطقی است که بپذیریم دشواری در یادگیری آموزشگاهی ممکن است بر اثر تفاوت اساسی فرهنگ کودک از جنبه ی زبان، ارزش ها یا آداب و رسوم با فرهنگ محیط مدرسه پدیدار شود. این در حالی است که موفقیت در تحصیل برای کودکان مدرسه رو و والدین آنها یک ارزش والا محسوب می شود. بسیاری از کودکان در امر یادگیری با مشکل مواجه می شوند. این مشکل می تواند اختصاصی باشد مانند ناتوانی کودک در انجام برخی تکالیف خاص مانند خواندن، یا عمومی باشد مانند کندی کودک بیش از حد معمول در مجموعه ای از تکالیف. به عقیده ی نانی و لامینی (2012) طبق مصاحبه ی زمینه یابی سلامت ملی حدود 8% از کودکان و نوجوانان تا حدی " ناتوانی یادگیری" دارند.  



 -Jordan, Glutting, & Ramineni

 -Jordan, Glutting, & Ramineni

 -Specific

 -General


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 19:53 ] [ مارال ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 صفحه بعد