دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال و مشکلات سلوکی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال و مشکلات سلوکی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال و مشکلات سلوکی در 51 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات51
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال و مشکلات سلوکی در 51 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه

آنچه قبل از قرن هفدهم درباره رفتار کودک وجود داشت شبیه به فرضیه­های مربوط به بزرگسالان بود. دلیل این امر، حاکم بودن دیدگاه پیش ساختگی بود. مطابق با این دیدگاه، کودک جدای از بزرگسال نبود. او باید مانند بزرگسالان لباس می­پوشید و انتظار می­رفت مانند بزرگسال رفتار کند. هیچ گونه سرگرمی، بازی یا ادبیات مخصوص کودکان وجود نداشت. فیلیپ آریه، مورخ فرانسوی توضیح داده است که این طرز فکر، تا چه حد در قرون وسطی رواج داشته است. مثلا در نقاشی­­ها و مجسمه­های قرون وسطی، به طور معمول، اندام و چهره کودکان و نوزادان را شبیه به بزرگسالان مجسم کرده­اند. کودکان تنها با اندازه­ی اندامهایشان متمایز می­شدند. گویی کودک ابتدا در قالب بزرگسال شکل گرفته  وسپس به دنیا آمده است (کاکاوند، 1393).

در اواخر قرن هجدهم بود که برای نخستین بار به رفتار نابهنجار کودک توجه شد. به علت نفوذ شدید کلیسا رفتارهای اخلال گرانه یا نابهنجار کودکان به طور عمده به ماهیت ذاتا وحشی و خشن آنها نسبت داده می­شد. در واقع طی این دوران، توجیه­های مذهبی برای اختلالات رفتاری به ندرت بر پایه ادله محکم استوار بود، چون تسلط  شیطان یا نیرو­های شیطانی بر فرد، تنها توجیه کننده رفتار او بود (کانر، 2011).

در قرن نوزدهم، وضعیت کودکان و نوجوانان بهبود یافت و این روند بهبودی در نیمه دوم قرن بیستم سرعت گرفت (مش و وولف، 2008؛ ترجمه مظفری مکی آبادی و فروع­الدین، 1389). نظریه روانکاوی به ظور چشمگیری در ارتقای سبک فکری درباره علل و درمان اختلال­های روانی موثر بود.  به تدریج کلینیک­های روان­پزشکی و روان­شناسی کودک در اروپا وآمریکا به وجود آمدند و بررسی، تشخیص و درمان کودکان بیمار را آغاز کردند. در سال 1925 میلادی، تحقیقات و مطالعات آرنولد گزل، روانشناس بزرگ کودک، پایه گذار پژوهشهای مربوط به چگونگی تکامل و رشد کودک شد. یک دهه پس از انتشارات گزل، اولین کتاب جدید در روان­پزشکی توسط کانر انتشار یافت و از آن پس، روانپزشکی و روان­شناسی کودک به عنوان یک رشته علمی جای خود را در میان علوم باز کرد (شاملو، 1392).

 

مشکلات سلوک

اصطلاح مشکلات سلوک به اعمال و نگرشهای نامرتبط با سن گفته می­شود که که به نقض انتظارات خانوادگی،هنجارهای اجتماعی و حقوق شخصی دیگران می­انجامد (مک ماهان و استیز، 2012). کودکانی که دچار مشکلات سلوک هستند، گستره­ای از رفتارهای خلاف قانون، از جیغ زدن، ناسزا گفتن و قشقرق به راه انداختن گرفته تا تخریب شدید دزدی و تجاوز از خود نشان می­دهند. از چندین دیدگاه به مشکلات سلوک توجه شده است، و اصطلاحات وتوصیف­های متفاوتی برای تشریح الگوهای رفتاری مشابه به کار رفته است. این دیدگاه­ها شامل دیدگاه­های قانونی، روان­شناختی، روان پزشکی و خدمات سلامت عمومی است.

 

دیدگاه قانونی

از نظر قانونی مشکلات سلوک، اعمال بزهکارانه یا جنایی هستند. تعاریف قانونی بزهکاری به قوانینی بستگی دارند که در طول زمان تغییر می­کنند یا از کشوری  به کشور دیگر متفاوت هستند. از آنجایی که تعریف­های قانونی به نحوه­ای که دادگاه­های قضایی به رفتارهای جامعه ستیزانه می­نگرند و با آنها برخورد می­کنند، بستگی دارند، در این تعریف­ها به اعمال جامعه ستیزانه کودکان بسیار خردسال توجه نمی­شود. همچنین لازم است که بزهکاری رسمی را از بزهکاری که خود کودک گزارش می­کند متمایز کنیم، زیرا احتمالا تفاوتی بین افرادی که الگوهای رفتار جامعه ستیزانه را نشان می­دهند و به طور رسمی بازداشت می­شوند و‌آنهایی که الگوهای مشابهی را نشان می­دهند، اما به دلیل هوش و ابتکارشان دستگیر نمی­شوند، وجود دارد. هنوز در مورد سنی که کودکان باید در برابر اعمال بزهکارانه خود مسؤل باشند، اختلاف نظر وجود دارد.

دو نوع عمل بزهکارانه کلی وجود دارد: جرائم وضعیتی و جرائم شاخص. جرائم وضعیتی اعمالی هستند که اگر نوجوانان مرتکب شوند جرم محسوب می­شود اما همین اعمال توسط بزرگسالان جرم محسوب نمی­شوند، برای نمونه، استفاده از الکل، فرار از مدرسه، رانندگی و تخلف از مقررات رفت و آمد. در مقابل، جرائم شاخص اعمالی هستند که چه توسط کودکان و چه توسط بزرگسالان انجام شوند جرم محسوب می­شوند؛ برای نمونه قتل، دزدی و ایجاد حریق. متأسفانه، مرز روشنی بین اعمال بزهکارانه که واکنشی است در برابر شرایط محیطی، از قبیل محله جرم خیز و اعمال جامعه ستیزانه ناشی از عوامل مربوط به خود کودک، از قبیل تکانشگری، وجود ندارد. تعریف­های بزهکاری از دیدگاه قانونی ممکن است ناشی از یک یا دو عمل بزهکارانه مجزا باشند، در حالی که در تعریف­هایی که از دیدگاه بهداشت روانی از این گونه رفتارها می­شود معمولاً لازم است الگویی پایدار از رفتارهای جامعه ستیزانه وجود داشته باشد. بنابراین تنها گروه کوچکی از کودکانی که در تعریف بزهکاری از دیدگاه قانونی قرار می­گیرند، الگوهای رفتاری را نشان می­دهند که با تعریف این رفتارها از دیدگاه اختلال روانی منطبق هستند (سیسچتی و ریچترز، 2014).



1.Status offeness

2. Index offenss

3. Cicchetti & Richters


 



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 20:28 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های تصمیم گیری (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های تصمیم گیری (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های تصمیم گیری (فصل دوم) در 25 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات25
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

  

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های تصمیم گیری (فصل دوم) در 25 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تعریف تصمیم گیری

تصمیم‌گیری چیست؟ پاسخ به این سوال از ابعاد مختلف متفاوت است. ساده‌ترین تعریف در مورد تصمیم‌گیری عمل انتخاب است. تعریف دیگر تصمیم‌گیری یافتن راه حل بهینه برای مسأله است همچنین تصمیم‌گیری مجموعه‌ای از مراحل و اقدامات مشخص را دربر می‌گیرد كه اطلاعات در آن نقش مهم و حیاتی را بر عهده دارد. بر همین اساس تصمیم‌گیری را آخرین مرحله استفاده از اطلاعات دانسته‌اند (غضنفری و غفاریان، 1392).

دانمشندان و صاحب‌نظران تعریف‌های قابل توجهی را از تصمیم‌گیری ارائه داده‌اند كه در زیر به قسمت‌هایی از آن اشاره می‌شود.

1-  تصمیم‌گیری به معنای برگزیدن یكی از راه‌های مختلفی است كه برای اقدام وجود دارد (سیدجوادین، 1393).

2-  تصمیم‌گیری فرایندی است شامل شناسائی، تعریف و تشخیص مسائل و یافتن راه‌های گوناگون برای حل مسأله، ارزیابی راه‌ حل‌های ارائه شده و انتخاب بهترین راه حل می‌باشد.

3-  تصمیم‌گیری عبارت است از انتخاب یك راه حل از میان دو یا چند راهكار (رابسون، 2015).

4-  تصمیم‌گیری عبارت است از فرایند گزینش مطلوب‌ترین یا منطقی‌ترین روش برای حل یك مسأله یا رسیدن به هدف.

5-  تصمیم‌گیری، فرایند جمع‌آؤری اطلاعات برای ارزیابی گزینه‌ها و انتخاب بهترین آنها برای حل مسأله است (واگنر، 2014).



 Robson

 Wanger

 

 

فرایند تصمیم‌گیری

هر فعالیتی جهت انجام شدن نیازمند تكمیل مراحلی از قبل می‌باشد. تصمیم‌گیری نیز مانند بقیه فعالیت‌ها از این امر مستثنی نیست. مراحلی كه می‌بایست طی شود تا تصمیم اتخاذ شود به طور  كلی دارای 5 مرحله است كه در ذیل بیان شده است:

 

شناخت مشكل یا فرصت

اولین قدم در فرایند تصمیم‌گیری با تعیین و مشخص كردن مسائل شروع می‌شود. در تعیین یك مشكل (فرصت) مهم این است كه نه تنها باید مشكل را بررسی كرد بلكه باید به علل ضمنی آن هم توجه كرد در اصل قدم مهم در مراحل فرایند تصمیم‌گیری این است كه می‌بایست بیشتر به دنبال فرصت‌های تصمیم‌گیری بود تا رفع مشكلات، چراكه سرانجام مشكلات خودشان را ظاهر می‌كنند.

 

تعیین و بسط گزینه‌ها

برای حل هر مشكلی، راه‌های مختلفی وجود دارد. در این مرحله از فرایند تصمیم‌گیری باید به تمامی راه‌های عملی كه می‌شود از طریق آن‌ها مشكل را برطرف كرد توجه كرد. از همان ابتدا باید به راه حل‌هایی توجه كرد كه هم مرتبط باشند و هم با توجه به شرایط قابلیت اجرایی داشته باشند.

 

ارزیابی گزینه‌ها

معمولاً هر یك از راه حل‌ها مزایا و اشاكالاتی دارند. یك گزینه ممكن است آشكارا بهترین باشد، ولی ممكن است همان گزینه، نقاط ضعفی هم داشته باشد. به طور كلی راه‌های گوناگونی برای ارزیابی گزینه‌ها وجود دارند. یك راه این است كه نقاط ضعف و قوت هر یك را فهرست‌بندی كنیم كه این امر، غالباً به این امر منجر می‌شود كه گزینه‌ای به عنوان بهترین مشخص شود. راه دیگر برای ارزیابی گزینه‌ها تعیین بازده انتظاری هر یك از آن‌هاست.



 Recognize & Define Problem Or Opportunity

 Identify & Expand Alternatives

 Evaluation

 

  


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 20:27 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تنیدگی والدینی ( فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تنیدگی والدینی ( فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تنیدگی والدینی در 21 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات21
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تنیدگی والدینی ( فصل دوم ) در 21 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تنیدگی رابطه بین شخص و محیط است که از جانب شخص، به عنوان عامل فشار یا خطر زا برای سلامتی برآورد می­شود. سلیه معتقد بود که آنچه در افراد واکنش­های هیجانی متفاوتی را بوجود می­آورد، ارزیابی شخصی از معنای حوادث است که وقتی شخص با یک موقعیت بالقوه تنیدگی­زا روبرو می­شود یا تهدید آمیز نبوده و مثبت تلقی می­شود، یا اینکه تهدیدآمیز بوده و آسیب زا می­باشد و یا ربطی به سلامتی ندارد. ارزیابی اولیه تحت تاثیر دو عامل شخص و محیط است. ارزیابی ثانویه هم اشاره به منابع و امکانات در دسترس برای کنترل و کاهش احتما آسیب و تهدید دارد (ولز، اپستین و هینشاو، 2013).

 ردیابی مشکلات و مداخله زودرس می­تواند فراوانی و شدت اختلال­های رفتاری و عاطفی کودکان را در جامعه کنونی کاهش دهد محققین به این نتیجه رسیده­اند که وجود خصیصه­های تنیدگی­زا در کودک، یکی از عوامل عمده تحول اختلال­های رفتاری محسوب می­شود. در صورتی که پژوهش­های مختلف دیگر این نکته را برجسته ساخته­اند که تحول ـ عاطفی رفتاری کودک و همچنین روابط والد ـ کودک در خلال سه سال نخستین زندگی بصورت گسترده­ای، تحت تاثیر تنیدگی والدین قرار دارد. امروزه دیگر نمی­توان کودک را به عنوان صفحه سفیدی تلقی کرد که تجربه­ها بر آن نقش می­بندند. چرا که وی ویژگی­ها و زمینه­های خلقی خود را بر تمامی
تعامل­هایی که با والدینش دارد وارد میدان می­کند و چنین تعامل­هایی آشکارا جنبه متقابل دارند. در حال حاضر متخصصان بالینی و پژوهشگران توجه خود را بر کیفیت انطباق خصیصه­های خلقی والدین و کودک معطوف کرده­اند و این نکته را پذیرفته­اند که پاره­ای از ویژگی­های والدین و بدون تغییر چارچوب خانوادگی، توانایی والدین را در پاسخگویی به نیازهای فرزندشان تحت تاثیر قرار می­دهد (بارکلی، کارلسون و پولارد، 2012).

 

تاثیر مشکلات سلوک بر بهداشت روانی مادران

در بحث سلامت روان مادران، رابطه مادر وکودک از اهمیت ویژه­ای برخوردار است، زیرا این ارتباط چنان نزدیک و در هم تنیده است که هر گونه تغییر در یکی، بر دیگری نیز اثر میگذارد و این تعامل ادامه خواهد یافت. اختلال­های روانشناختی مادر بر رابطه او با فرزندش تاثیر می­گذارد و تغییر رفتار کودک، مادر را متاثر می­سازد


. Selye

. Wells, Epstein & Hinshaw

. Barkley, Karlsson & Pollard


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 20:27 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت شغلی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت شغلی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت شغلی در 55 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات55
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت شغلی در 55 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تعریف و مفهوم رضایت شغلی

به اعتقاد بمانا و همکاران (2013) تعاریف مربوط به رضایت شغلی را می­توان بر پایه سه محور تبیین کرد:

الف: یکی از نخستین تعاریف مربوط به رضایت شغلی متعلق به هرزبرگ و همکاران اوست که در سال 1959 ارائه شد. به اعتقاد هرزبرگ رضایت شغلی دارای دو بعد جداگانه است. یکی از این ابعاد که به عامل بهداشت معروف است دربردارنده ویژگی­های محیطی شغل و جنبه­های بیرونی مانند سرپرستی، حقوق، روابط بین فردی، شرایط و موقعیت­های کاری است. دومین بعد معروف به عوامل برانگیزنده است که در واقع عوامل وابسته به وظایف، محتوای شغل و جنبه­های درونی آن،و دربردارنده جنبه­هایی مانند اهمیت­دادن به پیشرفت، مسئولیت و رشد است. به همین دلیل به زعم هرزبرگ رضایت شغلی را نمی­توان تحت عنوان قطب­های متضاد یک پیوستار منفرد و دو قطبی که نقطه­ای خنثی (نه رضایت و نه نارضایتی)در مرکز آن است، مورد مطالعه قرار داد. زیرا چندین خصیصه به گونه پایدار مربوط به رضایت و نارضایتی شغلی است. بسیاری از افراد بیش از هرچیز عوامل درونی را به منزله منابع رضایت، و عوامل بیرونی را به عنوان عوامل نارضایتی شغلی بیان کرده­اند.

 

ب: دومین مفهوم رایجی که از رضایت شغلی وجود دارد، تنها یک­بعدی است. اما شامل پاسخ به این دو پرسش می­شود که :1. در حال حاضر چقدر از شغل خود راضی هستید، و 2. تا چه حد از شغل خود رضایت می خواهید. به اعتقاد بسیاری ازصاحبنظران تفاوت بین آنچه فرد درحال حاضر دارد با آنچه به دنبال آن است، می­تواند شاخصی از رضایت شغلی باشد.

ج: بسیاری ازمفهوم­سازی­ها و تعاریف رضایت شغلی دربردارنده نوعی فرایند ارزشیابی است. به عنوان مثال لوکه (1976) رضایت شغلی را حالت هیجانی خوشایند و مثبتی می­داند که ناشی از ارزیابی شغلی یا تجربه­های شغلی فرد است. در حالی که اسمیت (1982، نقل از سبزی پور  و همکاران، 2014) معتقد است رضایت شغلی گستره­ای است که درآن محیط کاری تقاضاهای فرد را برآورده می­کند. از این جهت رضایت شغلی را می­توان به بهترین وجه به یک فرایند ارزشیابی تعریف کرد، که آنچه را یک فرد دارد در برابر آنچه خواستار آن است مورد بررسی قرار می­دهد. این مفهوم را می­توان در نظریه رابینز نیز جستجو کرد. به نظر وی رضایت شغلی حاصل تفاوت میان تعداد پاداش­هایی که فرد دریافت می­کند با مقدار پاداشی است که فکر می­کند باید دریافت کند. هم­چنین به گفته نوپ (1994، نقل از سبزی پور  و همکاران، 2014) رضایت به احساس کام­یافتگی نیازها و خواسته اشاره دارد و به نظر وی داوری فرد در خصوص آنچه در شغل به وقوع می­پیوندد، رضایت او از شغل را تحت تاثیر قرار می­دهد (تبایی بردبار و همکاران، 2014).

به اعتقاد راجلبرگ (2007) رضایت شغلی، به عنوان یک احساس خشنودی یا احساس مثبت است که از تحسین شغل یا تجربه شغلی حاصل می­شود و رضایت شغلی یکی از متغیرهای نگرشی بسیار مهم در مطالعات رفتار سازمانی است. این اصطلاح نوعی زمینه، گرایش، تمایل، علاقه، استعداد و آمادگی برای پاسخ­دادن به طرز مطلوب یا نامطلوب­بودن یا نوعی نگرش مثبت نسبت به محیط کار است. رضایت شغلی به احساسات کلی فرد در مورد شغلش و ارزیابی که در مورد شغل خود انجام می­دهد، اطلاق می­شود. به زعم لو و همکاران (2005) رضایت شغلی، تطابق بین ادراک افراد از نیاز و دریافتی آنان از شغلی تعریف می­شود و یکی از مهم­ترین متغیرهای تحقیق در رفتار سازمانی و هم­چنین به­عنوان متغیر محوری در تحقیقات و تئوری­های سازمان قلمداد شده است.

از نظر سای و همکاران (2006) رضایت شغلی حدی از احساسات و نگرش های مثبت است که افراد نسبت به شغل خود دارند و در صورت کم­رنگ شدن این رضایت ممکن است فرد شغل خود را رها سازد (دهقانی و همکاران، 1392). چان و همکاران (2004، به نقل از چو و باولی، 2007) رضایت شغلی را ارزیابی کلی فرد از کار و تجارب مربوط به کار وی که ارزش­ها و عقاید فرد تاثیر می­پذیرد، تعریف کرده­اند (ذاکر فرد و همکاران، 1390).



 - Herzberg

 - Locke

 - Smith

 - Nope

 - Lu  et  al

 - sy et al

 - chan et al

 - Choo & Bowly


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 20:27 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش روان شناسی مثبت

مبانی نظری و پیشینه پژوهش روان شناسی مثبت

مبانی نظری و پیشینه پژوهش روان شناسی مثبت در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات22
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش روان شناسی مثبت در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

روانشناسی مثبت نگر

روانشناسی مثبت نگر جنبش جدیدی در روانشناسی است. این روانشناسی مطالعه علمی نقاط قوت و فضائل است که افراد و جوامع را قادر می سازد تا رشد کنند و بدون در نظر گرفتن شرایط فرد بر روی پرورش دادن سطح بالای از شادی و تحقق تمرکز می کند این دیدگاه تاکید زیادی بر ارتقا عملکرد مثبت دارد و بر روی موضوعاتی مانند شادی و آرامش تمرکز دارد (ژوزف و وود، 2010).

روانشناسی مثبت نگر به ما نشان می دهد که تاثیر هیجان مثبت چقدر پویا است (استایل، 2011؛ ترجمه مقصودی، 1390).

    پیش از جنگ جهانی دوم، روان شناسی سه مأموریت مشخص داشت: درمان بیماری های ذهنی و روانی، پربارتر کردن و ارضاءکننده تر نمودن زندگی تمام افراد، و کشف و پرورش استعدادهای برتر.» امّا کوته زمانی پس از جنگ جهانی دوم، تمرکز اولیه روان شناسی معطوف نخستین مأموریت شد: درمان بیماری های روانی و رفتارهای نابهنجار، در واقع روانشناسی سنتی جایی که علت تمدن و انسانیت را در والایش و جبران  اضطراب ها و تعارضات گذشته می داند نه چیزی دیگه ای. سانتراک در کتاب زمینة روانشناسی (ترجمه فیروزبخت، 1385)، این سوال را می پرسد که آیا روانشناسی می تواند ما را خوشحال تر کند؟ در پاسخ می گوید روانشناسی مثبت و منفی زندگی سرو کار دارد، اما بعداً صاحب نظران پی بردند که حال و هوای روانشناسی خیلی منفی شده است، دو جنبش را که روی تآثیرات مثبت روانشناسی بر زندگی مردم متمرکز بودند را پدید آورند. یکی در اواسط قرن بیستم ظهور کرد، یعنی جنبش روانشناسی انسان گرایی و جنبش دیگر یعنی روانشناسی مثبت نگر در آغاز قرن بیستم و یکم شتاب گرفته است( کریمی، 1389).

   روانشناسی مثبت جنبش جدیدی در میان روانشناسان است كه بر نیاز به درك جنبه مثبت تجربه انسان و چیزهایی كه به زندگی آن‌ها ارزش می­دهد تاكید می­كند. علاوه براین بر درك و بهتر كردن جنبه منفی بیماری شناسی و پریشانی تاكید می­كند. روانشناسی مثبت بر درك جنبه مثبت تجربه انسان تاكید می­كند. همچنین بر درك و بهتر كردن بیماری شناسی و فشارهای روانی نیز تاكید دارد. درمان مثبت رابطه روانشناسی مثبت با درمان را نشان می­دهد. مطابق با این دیدگاه، مشكلات روانشناختی متعددی كه ممكن است ما تجربه كنیم، نشانگر درونی كردن شرایط ارزش­مان است. آنچه این نظریه بیان می­كند در واقع این است كه هر كدام از ما دارای یك خرد درونی هستیم كه زندگی ما را به بهترین نحوه راهنمایی می­كند. در واقع یك از ما از حق انتخاب­های متعددی در زندگی برخورداریم كه وابسته به ویژگی­های ذاتی، نقاط قوت و علایق­مان می­باشد. متاسفانه افراد كمی وجود دارند كه خود را به طور كامل شناخته و راه راست را انتخاب می­كنند.

   روانشناسی مثبت گرا مطالعه علمی ظرفیت های آدمی در رویارویی با زندگی است. شادکامی و شادی اصیل، شناسایی و پرورش بنیادی‌ترین قابلیت ها و استفاده از آن‌ها در عشق، فرزند پروری و کار روزمره است. و همین قابلیت ها و فضیلت ها به عنوان حفاظی در مقابل بدبیاری ها و اختلالات روان‌شناختی عمل کرده، و می تواند کلید رسیدن به بهبودی باشد. روانشناسی مثبت شامل آموزش فکر کردن به صورتی متفاوت هم راجع به حوادث خوب و هم راجع به حوادث بد (کابو و همکاران، 2011).



. Kaoubo


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 20:27 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش شرم و گناه ( فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش شرم و گناه ( فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش شرم و گناه در 25 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx


مشخصات فایل
تعداد صفحات25
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش شرم و گناه (فصل دوم) در 25 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه

      تلویحات روان شناختی شرم و گناه در ادبیات تجربی و نظری مورد تحقیق قرار گرفته است و تفاوت مهم در پدیده شناسی این دو، تأثیرات اخلاقی به بار آورده است (استوویگ، تانجی، هیگل، هارتی و مک کلاسکی، 2010). احساس گناه و شرم اغلب هیجان هایی تلقی می شوند که همپوشی دارند. تا این اواخر، اطلاعات تجربی کمی در مورد ماهیت و ریشه های این هیجان در دست بود (شیخ، جانوف و بولمن، 2010). با افزایش اطلاعات، وفاق عمومی بر این قرار گرفت که این هیجان ها در گستره وسیعی از رفتارهای برانگیخته شده انسان وجود دارند. شرم و گناه هیجان های خودآگاه را شکل می دهند زیرا که آنها اساساً هیجاناتی هستند که به ارزیابی درباره خود مربوط می شوند تمایز هیجانات خودآگاه منفی نتایج مختلفی برحسب آسیب شناسی، سازگاری و روابط بین فردی دارد. پژوهشگران و درمانگران همواره در تلاش بوده اند تا به شناسایی دقیق تر و درمان بهتر عوامل ایجاد کننده و تثبیت کنندۀ آسیب ها در دنیای درون فردی و روابط میان فردی انسان ها اقدام کنند. در این میان پیروان مکاتب گوناگون در چهارچوب رویکردهای نظری خاص خود هر کدام در سبب شناسی آسیب ها بر عوامل گوناگون تأکید کرده و برای درمان این آسیب ها به روش های متنوعی دست یافته اند (پکران، الیوت و مایر، 2012).

       هیجان های خودآگاه نوعاً وقتی ما با معیارها و اهدافمان برخورد می کنیم، یا آنها را زیرپا می گذاریم و یا آنها را خیلی عالی انجام می دهیم، نمود می یابند و به نوبه خود این معیارها و اهداف ما نیز با اجتماعی شدن توسط والدین، معلمان، همسالان و دیگر افراد در خود شکل می گیرند (خداپناهی، 1393).

      تعریف شرم و گناه:

      خیلی از مردم چه دانشمند و چه غیردانشمند به استفاده از این کلمات به جای هم تمایل دارند. در تاریخچۀ روان شناسی هم چیزی بعید نیست که ببینیم روان شناسان درباره شرم و گناه و کارکردهای آنها بحث کرده اند، اما تمایزی بین آنها نگذاشته اند. مردم مخصوصاً از واژه «شرم» در گفتگوهای روزانه اجتناب می کنند و بیشتر «احساس گناه» را به کار می برند حتی وقتی منظورشان شرم، احساس گناه و یا ترکیبی از این دو است (خداپناهی، 1393). شرم شامل نگرشی منفی و دردناک از کل وجود خود و احساسات بی ارزشی، ضعف و بی لیاقتی است در مقابل، گناه شامل ارزیابی منفی از برخی رفتارهای خاص (یا شکست خوردن در کار خاص) است. با این وجود، هر دو احساس شرم و گناه هیجان های دردناکی هستند که با خودارزیابی منفی مرتبط هستند (تانگنی، 2002؛ به نقل از استوبر و همکاران، 2007).

...

.......

.................

.........................



 - Shame

 - Guilt

 - Stoeber & Et Al




توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 20:27 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش طرح واره های ناسازگار اولیه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش طرح واره های ناسازگار اولیه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش طرح واره های ناسازگار اولیه در 35 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات35
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش طرح واره های ناسازگار اولیه در 35 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تعریف طرحواره 

طرحواره‌ها تا هنگامی که توسط ماشه‌چکان مهمی فعال نشوند، خوابیده هستند و زمانی كه فعال می‌شوند، موتور حركت افكار خود آیند منفی می‌شوند و در جهت سودار كردن منفی اطلاعات عمل می‌كنند. آن‌ها زمینه‌های حساسیت خاص یا آسیب‌پذیری هیجانی ویژه‌ای را فرامی‌خوانند كه اشتیاق فرد را به واكنش افراطی باعث می‌شود. به عبارت دیگر، طرحواره‌های شناختی به هنگامی كه ادراك كننده، فاقد اطلاعات واجد جزئیات درباره‌ی هدف است، تأثیر بیشتری بر ادراك فرد دارند (گویل و میدن، 2013).

یانگ معتقد است كه طرح‌واره‌ها به گونه‌ای متناقض و اجتناب‌ناپذیر زندگی بزرگسالی را به شرایط ناگوار دوران كودكی می‌كشانند كه غالباً برای بیماران زیان‌بخش بوده است.تا حدی شبیه مفهوم‌سازی راتر (1996) از منبع كنترل بیرونی و تئوری سلیگمن(1971) از درماندگی آموخته شده طرحواره‌ها ممكن است این عقیده را بسط دهند كه پیامد وحشتناك بی‌ توجه به تلاش برای كنترل پیامدهای آن،‌ غیرقابل اجتناب است (هورلی و باکر، 2014).

فرض بر این است كه فعالسازی یك خود-طرحواره، عقایدی درباره‌ی خود را فعال و خزانه‌ی رفتاری همایند با آن را ایجاد می‌كند. وقتی كه یك طرحواره‌ی ناسازگار اولیه برانگیخته می‌شود، فرد هیجان‌ها و احساسات بدنی را تجربه می‌كند و ممكن است هشیارانه یا ناهشیارانه این تجربه را به یك خاطره‌ی اولیه متصل نماید. خاطرات مركز ثقل طرح‌واره‌ها هستند اما معمولاً‌به طور واضح در سطوح آگاهی قرار نمی‌گیرند و حتی این خاطرات گاهی اوقات در قالب تصاویر ذهنی نیز یادآوری نمی‌شوند (هورلی و باکر، 2014).

طرحواره‌ها حالت ابعادی دارند، هرچه طرحواره‌ شدیدتر باشد، شمار بیشتری از موقعیت‌ها می‌توانند آن را فعال كنند و فرد به هنگام برانگیخته شدن طرح‌واره‌، عواطف منفی بیشتری را تجربه می‌كند و فعال بودن آن در ذهن، مدت زمان بیشتری به طول می‌انجامد(همان منبع).

همچنین یانگ (1999)، معتقد است كه طرحواره می‌تواند مثبت، منفی، سازگار یا ناسازگار باشد، و نیز می‌تواند در اوایل زندگی یا در سیر بعدی زندگی شكل بگیرد. وی مجموعه‌ای از طرحواره‌ها –بویژه آنهایی كه عمدتاً در نتیجه تجارب ناگوار دوران كودكی بوجود می‌آیند- را «طرحواره های ناسازگار اولیه» نامید، و آنها را الگوهای هیجانی و شناختی خود آسیب‌رسانی كه در ابتدای رشد در ذهن شكل گرفته و در سیر زندگی تكرار می‌شوند، تعریف نمود.

طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه تحت عنوان ساختارهای پردازش اطلاعات، مفهوم‌سازی شده‌اند كه در اوایل زندگی شكل گرفته‌اند و محصول خلق و خو و محیط فرد هستند (بارانوف، هندرهن و كانور، 2015).

طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه (یا باورهای مركزی منفی)، به یك چارچوب شناختی ناكارآمد برای دیدن خود و دیگران اشاره داد كه ابتداً در پاسخ به وقایع ناگوار كودكی رشد می‌یابد (اندرسون، ریگر و كترسون، 2006).

 

یانگ، كلاسكو و ویشر (2003)، یك تعریف جدید از طرحواره ناسازگار اولیه ارائه دادند، و این طرحواره را این‌گونه تعریف كردند: یك الگو یا درون‌مایه نافذ، فراگیر و وسیع كه از حافظه‌ها، هیجان‌ها، شناخت‌ها و احساسات بدنی درباره خود فرد و روابطش با دیگران تشكیل شده است. این الگوها در طول دوران كودكی یا نوجوانی شكل یافته‌اند، در كل زندگی فرد وجود دارند و به شدت ناكارآمدند.

آنها معتقدند كه رفتارهای ناسازگار در پاسخ به این طرحواره‌ها بوجود می‌آید، ولی بخشی از طرحواره محسوب نمی‌شوند.



 Temperament

 Baranoff, J, Hanrahan, S & Connor, J

 Anderson, K, Rieger, E & Caterson, I

 Klosko, J & Weishaar,

 Memories

 Emotions

 Cognitions

 Bodily Sensations


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 20:26 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت معماری و بیوگرافی هوشنگ سیحون

پاورپوینت معماری و بیوگرافی هوشنگ سیحون

پاورپوینت معماری و بیوگرافی هوشنگ سیحون در 25 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات25
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت معماری و بیوگرافی هوشنگ سیحون در 25 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

هوشنگ سیحون

 (۱ شهریور ۱۲۹۹ - تهران) معمار و نقاش ایرانی، استاد معماری و رییس سابق دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

او پس از پایان تحصیل معماری در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، به دعوت آندره گدار (رئیس اداره باستان‌شناسی وقت ایران) برای ادامه تحصیل راهی پاریس می‌شود و در دانشسرای عالی ملی هنرهای زیبای پاریس (بوزار) طی حدود ۳ سال تحت تعلیم اوتلو زاوارونی به تکمیل دانش معماری خود می‌پردازد و در سال ۱۹۴۹ به درجه دکترای هنر می‌رسد. او در بازگشت به ایران در سن ٢٣ سالگی نخستین اثر معماری خود که بنای یادبودی بر آرامگاه بوعلی سینا بوده است را طراحی می کند.

وی یک بهایی بوده و به گفته ی خودش، هفت آرامگاهی را که طراحی و ساخته است، محل واقعی دفن آن افراد نبوده است به این معنی که این هفت نفر را از گور درآورده و در جای فعلی به خاک سپرده اند همچون: فردوسی - خیام نیشابوری - نادرشاه افشار و ... وی استاد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بوده و یک دوره ریاست این دانشکده را عهده دار بوده است. استاد «هوشنگ سیحون» نقاش و معمار پرسابقه ایرانی، به مرد بناهای ماندگار معروف است.

از میان پروژه‌های طراحی و ساخته شده وی می توان به آرامگاه بزرگانی چون

 خیام، کمال الملک، بوعلی سینا، نادرشاه افشار، کلنل محمدتقی خان پسیان و ده‌ها مقبره و آرامگاه دیگر و نیز طراحی بنای «موزه توس» در سال ۱۳۴۷ و همچنین ساختمان بانک سپه در میدان توپخانه تهران اشاره کرد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 20:26 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات22
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

عزت نفس و تعریف آن

عزت نفس یکی از عوامل تعیین کننده رفتار انسان در محیط اجتماعی محسوب می­شود. عزت نفس به عنوان یک سپر و محافظ در مقابل ناسازگاری روان شناختی عمل می کند و باعث ارزیابی مثبت فرد از زندگی می شود (چا، 2014). این متغیر به عنوان یکی از مباحث عمده در روان شناسی که توجه بسیاری از پژوهشگران و روانشناسان را به خود جلب کرده است می باشد، به طوری که نظریه های متعددی به دنبال راهکارهای افزایش عزت نفس و یا پرورش آن بوده اند. عزت نفس یک نیاز اساسی است که در فرایندهای زندگی نقش مهم و به سزایی بر عهده دارد، زیرا به رشد و سلامت و طبیعی بودن فرد کمک می کند. از این روز بدون عزت نفس مثبت، رشد روان شناختی فرد متوقف می شود. در حقیقت عزت نفس مثل یک سیستم ایمنی آگاهانه عمل نموده و مقاومت و ظرفیت لازم برای زندگی فرد را فراهم می آورد. از سوی دیگر عزت نفس پایین، انعطاف پذیری فرد را در مقابل مشکلات کاهش می دهد (طرقی، جوانبخت، بیاضی، صاحبی، وحیدی و دروگر، 1391).

عزت نفس مقدار ارزشی است که اشخاص به خود به عنوان یک فرد نسبت می­دهند. این جنبه در رابطه بین فردی کسب گردیده، بازتابی از نظر دیگران نسبت به فرد بوده و تعیین کننده چگونگی برخورد او با مسائل مختلف است. به نظر آدلر، راجرز و سالیوان و مازلو کمبود عزت نفس عاملی در ایجاد اختلالات اضطرابی می­دانند (هارتر، 2015). همچنین پژوهش‏های گسترده نشان می‏دهد که عزت نفس با نشانه­های اضطراب به خصوص علائم اضطراب اجتماعی ارتباط دارد. به اعتقاد پریچارد (2010) و توماس، پورسویس و نلئمانس (2011) عزت نفس بالا با سطوح پایین تر اضطراب ارتباط دارد. عزت نفس درجه تاییدی و ارزشی است که شخص نسبت به خود احساس می­کند و یا قضاوتی که فرد نسبت به ارزش خود دارد (اسمیت، نولن-هوکسما، فریدکسون و لوفتوس، 2002).

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 20:26 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش غرور (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش غرور (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش غرور در 11 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx


مشخصات فایل
تعداد صفحات11
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش غرور در 11 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه

در باب غرور، یک ادبیات توسعه یافته با آزمون تجربه غرور و با توصیف طرحهای زیادی که در آن چنین تجربه هایی کارکرد خودگردانی (پک رون، الیوت، و مایر، 2012) و کارکرد بین شخصی (ویلیامز و دیستنو، 2009) را شکل می دهد، شروع شده است. مانند شرم و گناه، غرور نیز هیجان خودآگاه نامیده می شود: یک واکنش هیجانی به خود (کارور و همکاران، 2010). غرور احساس شعف از دستاوردهای خود را منعکس می کند. در این ما تمایل داریم به دیگران بگوییم که به چه دستاوردهایی نایل شده ایم. به هر حال در همۀ این موارد هدف برروی خود متمرکز است

غرور چیست؟

از بین هیجان های خودآگاه، غرور کمتر بررسی شده است. زمانی که چیزهای جالبی اتفاق بیفتد که به طور خاص روی خود منعکس نشود، در این صورت مردم شادی را تجربه می کند (یک عاطفه ناخودآگاه)، آنها وقتی که مطلع می شوند که با خود نمایشی ایده آل زندگی کرده اند ممکن است غرور را تجربه کنند (یک عاطفه خودآگاه)، همانند دیگر عواطف خود آگاه، غرور نیز مستلزم خودآگاهی و خودکنترلی است (کارورو همکاران، 2010).

ماسکولو و فیشر (1995) غرور را یک هیجان تلقی می کنند که توسط ارزیابی خود شخص انجام می شود. در واقع شخص ارزیابی می کند که چه ویژگی هایی برای شخص ارزشمند و مهم است. از دیدگاه آنان غرور به افزایش خودارزشمندی  مردم کمک می کند و در نتیجه فرد را تشویق می کند که رفتارهای بعدی خود را براساس استانداردهای ارزشمند و شایسته بنا کند (خداپناهی، 1393). در واقع، غرور هیجانی مثبت است که با احساس کمال و رضایت مرتبط است. بعلاوه، غرور با خود ارزیابی مثبتی همراه است که در آن فرد به لحاظ اجتماعی، شخص باارزشی است و این به نوبه خود نقش مهمی در عزت نفس و بهزیستی روانی فرد ایفا می کند (استوبر و همکاران، 2007).



 - Pride

 - Pekrun, Elliot, & Maier

 - Williams & Desteno

 -Carver & Et Al

 - Self

 - Carver & Et Al

 - Mascalo & Fischer


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 20:26 ] [ مارال ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 صفحه بعد