دانلود گزارش کار آزمایش ژایرسکوپ

گزارش کار آزمایش ژایرسکوپ

گزارش کار آزمایش ژایرسکوپ در 8 صفحه پی دی اف


مشخصات فایل
تعداد صفحات8
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpdf
دسته بندیمهندسی مکانیک

توضیحات کامل

گزارش کار آزمایش ژایرسکوپ در 8 صفحه پی دی اف

 

مقدمه:
كلمه ژایروسكوپ از دو كلمه Gyro به معنای دوران و Scope به معنای نشان دادن تشكیل شده است لذا آنرا دوران نما می توان گفت كه وظیفه خود یعنی نمایش دوران را بیان می كند. ژایروسكوپ ها سنسورهایی می باشند كه ما از آنها جهت به دست آوردن سرعت زاویه ای و موقعیت زاویه ای استفاده می كنیم با پردازش این اطلاعات می توان موقعیت كلی جسم را نیز بر اساس محاسبات به دست آورد ژیروسكوپ عضو اصلی سیستمهای هدایت اینرسی می باشد. سیستم هدایت اینرسی كه در ناوبری اینرسی مورد استفاده قرار می گیرند سیستمهایی هستند كه جهت مشخص كردن موقعیت یك متحرك مانند وضعیت هوایی یا كشتی با استفاده از متغییر های اینرسی آن مثل سرعت و شتاب كه این امر از طریق اندازه گیری این كمیتها توسط حس كننده اینرسی انجام می گیرد. در حالت كلی سیستم هدایت اینرسی عبارت است از ژیروسكوپ ها و شتاب سنجها كه بر روی پایه ثبات اینرسی نصب می شوند. وظیفه اصلی ژایروسكوپ ها ایجاد یك دستگاه مختصات مرجع است و شتاب سنجها شتاب متحرك در امتداد چنین محورهایی اندازه می گیرند. كه این شتاب می تواند نسبت به دستگاه مرجع اینرسی یا دستگاه مرجع دیگری مثل دستگاه متصل به زمین باشد ژایروسكوپ 630 TM برای نمایش ژایروسكوپ های هدایت شونده بكار برده می شود.
این وسیله می تواند برای ملاحظه گشتاور های ناشی از اثرات ژایروسكوپی بكار برده شود.در عمل این
گشتاورها اغلب نیروهای تكیه گاهی زیادی را تولید میكنند لذا در طراحی ماشین ها می بایستی در نظ
گرفته شوند (اند محورهای ر پوانه كشتی و غیره) از طرفی ژایروسكوپ خهای هدایت شونده به عنوان المان های پایدار كننده حركت كشتی ها ووسایل نقلیه تك ریلی وغیره بكار می روند .نمایش دیجیتالی سرعت ها دورانی و اندازه گیری ساده گشتاورها بوسیله یك میله تعادلی همراه با یك لغزنده سبب میشود كه آزمایش به سادگی انجام شود.

فهرست مطالب:
مقدمه
ساختمان اساسی انواع ژایروسكوپ
ژایروسكوپ دودرجه آزادی
مبانی علمی و فنی
مثالی دیگراز كاربرد ژایرسكوپ
حركت تقدیمی ژایروسكوپ
نحوه انجام آزمایش
اثبات اعتبار قوانین حاكم بر ژایروسكوپ ها


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 20:44 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پروپوزال بررسی ویژگی های شخصیتی و سبک های مقابله ای در افراد دچار فشار خون اساسی

پروپوزال بررسی ویژگی های شخصیتی و سبک های مقابله ای در افراد دچار فشار خون اساسی

پروپوزال بررسی ویژگی های شخصیتی و سبک های مقابله ای در افراد دچار فشار خون اساسی در 17 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات17
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی

توضیحات کامل

پروپوزال بررسی ویژگی های شخصیتی و سبک های مقابله ای در افراد دچار فشار خون اساسی در 17 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

پروپزال کارشناسی ارشد شامل:

مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش          

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

قسمت هایی از پروپزال:

مقدمه و بیان مسئله

هیپرتانسیون را می­توان یکی از بیماری­های عصر حاضر قلمداد نمود، عصری که شرایط محیطی مناسبی را برای بروز فشارهای روانی و جسمی به وجود آورده است. فشارخون بالا یکی از شایعترین بیماری­های مزمن می­باشد که جمع کثیری را گرفتار ساخته و یکی از جدی­ترین اختلالات روانی فیزیولوژیکی است که افکار زیادی را به خود جلب نموده است (1). برآورد شده است 43 میلیون نفر در ایالات متحده دچار فشارخون بالا هستند (2). سالیانه ده­ها هزار نفر مستقیماً در اثر این بیماری می­میرند و میلیون­ها نفر به خاطر بیماری‌های به وجود آمده از این وضعیت، از جمله: تصلب شریانها، حملات قلبی و سکته، دچار مشكلات جدی  می‌شوند. بیماری پرفشاری خون در جامعه ایرانی حدود 11 درصد شیوع دارد (3). با وجود این­که تشخیص و درمان بالا بودن فشارخون سریع می­باشد ولی علت یا علل آن هنوز به خوبی شناخته نشده است. در بیشتر افراد، دلیل بالا بودن فشارخون به سادگی قابل توجیه نمی­باشد اما در عده کمی (شاید به نسبت 1 تا 5 درصد از مبتلایان) ممکن است یک علت مشخص شود.

هیپرتانسیون که عامل آن قابل تشخیص نباشد به عنوان هیپرتانسیونی اولیه (اساسی) شناخته می­شود. اگرچه فشارخون اساسی علت شناخته شده­ای ندارد، به نظر می­رسد از شایعترین اختلالاتی است که تحت تاثیر استرس بوده و تمایل به مزمن شدن دارد. به عبارت دیگر اگرچه به نقش عواملی مانند ژنتیک، رژیم غذایی از جمله سطوح بالای نمک و کمبود پتاسیم، درجه غلظت چربی­های اشباع شده، کلسترول، تری گلیسیرید، سطوح پائین مواد معدنی در بروز فشارخون بالا اشاره شده است، با این حال علیرغم اطلاعات حاصله از نحوه افزایش فشارخون، استرسورهای روانشناختی به عنوان مهمترین علت مطرح می­باشند (4). نکته­ای که از اهمیت خاصی برخوردار .......

هدف اصلی:

هدف اصلی این پژوهش بررسی تفاوت ویژگی های شخصیتی و سبک های مقابله ای در بیماران دچار هیپرتانسیون می باشد.

 

سوال پژوهش:

آیا بین ویژگی های شخصیتی و سبک های مقابله ای در بیماران دچار هیپرتانسیون و سالم رابطه وجود دارد.

  1. آیا بین ویژگی های شخصیتی در بیماران دچار هیپرتانسیون تفاوت وجود دارد.
  2. آیا بین سبک های مقابله ای در بیماران دچار هیپرتانسیون تفاوت وجود دارد.

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 20:44 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود گزارش کار آزمایش دستگاه سیستم چرخ دنده ای

گزارش کار آزمایش دستگاه سیستم چرخ دنده ای

گزارش کار آزمایش دستگاه سیستم چرخ دنده ای در 14 صفحه


مشخصات فایل
تعداد صفحات14
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpdf
دسته بندیمهندسی مکانیک

توضیحات کامل

گزارش کار آزمایش دستگاه سیستم چرخ دنده ای در 14 صفحه

 

مقدمه:
دستگاه سیستم چرخ دنده 210 GL امكان ملاحظه و بررسی رفتار دینامیكی دستگاه چرخ دنده ای چند سرعته با گشتاورهای اینرسی توزیع شده (اینرسی دورانی) را فراهم می كند. دستگاه
مورد نظر برای مطالعه عناوین زیر مفید:
- شتاب چرخ دنده تحت یك گشتاور ثابت محرك
- تأثیر گشتاور اینرسی
- تعیین گشتاور اینرسی جرمی كاهش یافته
- تعیین مقاومت در شروع حركت
- تبدیل انرژی پتانسیل به انرژی جنبشی
مقایسه شتابهای اندازه گیری شده و محاسبه شده امكان بررسی كارائی سیستم چرخ دنده ای را فراهم می كند. شتاب سیستم بوسیله یك ثبت كننده بصورت خط پیوسته ترسیم می گردد كه نمودار سرعت - زمان را تشكیل می دهد. این عمل توسط مجموعه ای از وزنه ها با یك ریسمان و یك استوانه به عنوان محرك با گشتاور ثابت انجام می گیرد.

فهرست مطالب:
مقدمه
هدف آزمایش
تئوری آزمایش
انجام آزمایش
محاسبات

ضمیمه ها


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 20:44 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پروپوزال بررسی کارآمدی آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی – رفتاری بر واکنش های هیجانی منفی و

پروپوزال بررسی کارآمدی آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی – رفتاری بر واکنش های هیجانی منفی و کیفیت روابط والد-فرزندی زنان سرپرست خانوار

پروپوزال بررسی کارآمدی آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی – رفتاری بر واکنش های هیجانی منفی و کیفیت روابط والدفرزندی زنان سرپرست خانوار در 16 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات16
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی

توضیحات کامل

پروپوزال بررسی کارآمدی آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی – رفتاری بر واکنش های هیجانی منفی و کیفیت روابط والد-فرزندی زنان سرپرست خانوار در 16 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

پروپزال کارشناسی ارشد شامل:

مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش          

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

قسمت هایی از پروپزال:

مقدمه و بیان مسئله

زنان سرپرست خانواده از جمله گروه­های آسیب پذیر اجتماع هستند که عواملی چون طلاق، اعتیاد یا از کارافتادگی همسر، رها شدن توسط مردان مهاجر و بی مبالاتی موجب آسیب پذیرتر شدن این طیف وسیع از خانواده­های ایرانی می­شود. براساس تعریف سازمان بهزیستی، زنان سرپرست خانواده، زنانی­اند که عهده­دار تامین معاش مادی و معنوی خود و اعضای خانواده­شان هستند (خسروی، 1380). تحقیقات صورت گرفته نشان می­دهد، امروزه 60 درصد از زنان جهان، نان­آور خانواده هستند، و 5/37 درصد خانوارهای جهان را زنان سرپرستی می­كنند (مطیع،1387؛ به نقل از تاتینا بلداجی، فروزان و رفیعی، 1389).  براساس سرشماری سال 1385، میزان سهم زنان در سرپرستی خانواده­های ایرانی،4/9 بود که این میزان در سال 1375، 4/8 درصد بوده و طی یک دهه از رشد یک درصدی برخوردار بوده است. بنابراین بطور متوسط سالانه 60 هزار زن در کشور بی­سرپرست می­شوند (مرکز آمار ایران، 1385). این گروه، عمدتاً از خانواده­های فقیر جامعه هستند، بطوری که در حال حاضر، 29درصد از خانواده­های دهک اول اقتصادی را، زنان سرپرست خانواده یا خانواده­های بی سرپرست تشکیل می­دهد(مدنی، 1381).

انتقال ناگهانی سرپرستی از شوهر به زن باعث بوجود آمدن رشته­ای از ناامنی و وظایف مضاعف از جمله: از دست دادن درآمد، تربیت فرزندان و ایفای نقش­های مختلف برای زنان می­شود. در نتیجه اثر معکوس بر سلامت روان این زنان گذاشته و مسایل بهداشتی جدیدی را به بار می­آورد (حسینی، فروزان و امیرفریار، 1388). در این راستا، هرماندز، آندرا و گونزالس[1] (2009) بیان می­دارند که زنان سرپرست خانوار از کیفیت زندگی پایین­تر و افسردگی بیشتری در مقایسه با سایر زنان برخوردار هستند. به واقع زنان، با سرپرست شدن، به علت تعدد و تعارض نقش­ها، آرامش روانی خود را از دست می­دهند، احساس تنهایی می­کنند و دچار اضطراب و افسردگی می­شوند (منک و وانگر[2]، 1997).

 


[1] Hernandez, Aranda & Gonzalez

[2]Mink&Wagner

 

هدف پژوهش

این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی-رفتاری بر کاهش افسردگی، اضطراب و استرس  و افزایش کیفیت روابط والد-فرزندی زنان سرپرست خانواده انجام می شود.

فرضیه پژوهش

آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی-رفتاری بر کاهش افسردگی، اضطراب و استرس زنان سرپرست خانواده تاثیر دارد.

آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی-رفتاری بر افزایش کیفیت روابط والد-فرزندی زنان سرپرست خانواده تاثیر دارد.

تعاریف مفهومی و عملیاتی

مفهومی

افسردگی اضطراب و استرس: اضطراب ناایمنی یا تهدیدی است که فرد منبع آن را به وضوح درک نمی کند ( دادستان 1391 ) . افسردگی نوعی حالت روانی ناخوشایند که با دلزدگی ، یأس و خستگی پذیری شناخته می شود و غالبا نیز با نوعی اضطراب کم و بیش شدید همراه است ( منصور 1368 ). تنیدگی .................

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 20:44 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود گزارش کار آزمایش ژیروسکوپ

گزارش کار آزمایش ژیروسکوپ

گزارش کار آزمایش ژیروسکوپ در 8 صفحه


مشخصات فایل
تعداد صفحات8
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpdf
دسته بندیآموزشی

توضیحات کامل

گزارش کار آزمایش ژیروسکوپ در 8 صفحه

 

تئوری و تجزیه و تحلیل آزمایش:
قطعه ای كه حول یك محور متقارن دوار می كند، در مقابل تغییر در راستای این محور مقاومتی از خود نشان می دهد كه موسوم به اثر ژیروسكوپی می باشد. كاربرد های مهم اثر ژیروسكوپی در هواپیماها، كشتی ها ، سیستم های كنترل موشك ها و مسافرت های فضایی بوده كه در آنجا از ژیروسكوپ برای احساس حركت دورانی یك جسم استفاده می گردد.
نیروی ناشی از اثر ژیروسكوپی گاهی می بایست در طراحی ماشین ها در نظر گرفته شود. این نیروها در هنگام پیچ زدن اتومبیل ها در یاتاقان های موتور اتومبیل، در توربین های زیر دریایی ها به هنگام غوطه ور شدن در یك دریای سنگین و در شفت موتور یك هواپیمای جت موقعی كه تغییر جهت می دهد بروز می كند.

فهرست مطالب:
هدف آزمایش
تئوری و تجزیه و تحلیل آزمایش
شرح دستگاه و وسایل اندازه گیری
روش انجام آزمایش
جدول آزمایش
خواسته های آزمایش
بحث و نتیجه گیری


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 20:44 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پروپوزال اثر بخشی برنامه آموزش مهارت های زندگی بر کاهش تعارضات والد–نوجوان در دانش آموزان پا

پروپوزال اثر بخشی برنامه آموزش مهارت های زندگی بر کاهش تعارضات والد–نوجوان در دانش آموزان پایه اول پسر مقطع متوسطه

پروپوزال اثر بخشی برنامه آموزش مهارت های زندگی بر کاهش تعارضات والد–نوجوان در دانش آموزان پایه اول پسر مقطع متوسطه در 16 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات16
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی

توضیحات کامل

پروپوزال اثر بخشی برنامه آموزش مهارت های زندگی بر کاهش تعارضات  والد–نوجوان در دانش آموزان پایه اول پسر مقطع متوسطه در 16 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

پروپزال کارشناسی ارشد شامل:

مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش          

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

قسمت هایی از پروپزال:

مقدمه  و بیان مسئله

خانواده یکی ازنهادهای اجتماعی است، که اساس حیات اجتماعی بشر را تشکیل می دهد  واز مهمترین وظایف آن فرزند آوری و پرورش فرزندان است. یکی از مشکلاتی که گاهی اوقات خانواده ها در هنگام پرورش فرزندان با آن مواجه می شوند . نافرمانی و مخالفت فرزندان با خواسته های والدین می باشد. که معمولاً درسنین بلوغ و نوجوانی رخ می دهد . این اختلافات به این دلیل است که فرزندان با افزایش سن ، خواستار دگرگونی هایی دررفتار والدین خود هستند . ودرمقابل والدین اغلب تصوری ازیک فرزند آرمانی در ذهن خود دارند وهمواره فرزند خویش را با آرمان های خود مقایسه می کنند. که این روند به تعارض ها وناسازگاری های بین والد – فرزند دامن می زند (سموعی ، 1382) .تعارض وقتی اتفاق می افتد که یک نفر یا جمعی از افراد نمی توانند روی یک مساله به توافق برسند . مردم معمولاً وقتی تعارض را تجربه می کنند که نیازها ، غرایز و خواسته های آنها در مقابل هم قرار می گیرد . که این نیازها ، غرایز، دیدگاهها و ادراکات متفاوت ، باعث تعارض می شود (کرالپ[1] وهمکاران ، 2009).

ربکا[2] ( 2008) معتقد است که تعارض بخش طبیعی هر رابطه ای است اما گاهی اوقات به خاطر تغییرات رشد ، شدیدتر می باشد و معمولاً به صورت کشمکش ، حداقل بین دو نفر ودراین جا بین والد ونوجوان بیان می شود که نشان دهندۀ دل مشغولی های متفاوت آنهاست . به طور کلی یک طرف رابطه والدین در دستیابی به هدف طرف دیگر ( فرزندان ) دخالت می کند .

 


[1]- kralp

[2] - Robeka

 

هدف پژوهش

هدف عمده این پژوهش بررسی اثر بخشی مهارت های زندگی برکاهش تعارضات والد – نوجوان می باشد.

فرضیه های تحقیق

1-برنامه آموزش مهارت های زندگی با عث کاهش تعارضات والدین- نوجوان می شود.

2-برنامه آموزش مهارت های زندگی باعث افزایش توانایی استدلال نوجوانان درارتباط با والدین می شود

3-برنامه آموزش مهارت های زندگی باعث کاهش پرخاشگری کلامی نوجوانان درارتباط باوالدین می شود

4-برنامه آموزش مهارت های زندگی باعث کاهش پرخاشگری فیزیکی نوجوانان در ارتباط با والدین می شود

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 20:43 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پروپوزال مقایسه طرحواره های ناسازگار اولیه و سبک های تصمیم گیری در سوء مصرف کنندگان شیشه و هر

پروپوزال مقایسه طرحواره های ناسازگار اولیه و سبک های تصمیم گیری در سوء مصرف کنندگان شیشه و هروئین با افراد بهنجار

پروپوزال مقایسه طرحواره های ناسازگار اولیه و سبک های تصمیم گیری در سوء مصرف کنندگان شیشه و هروئین با افراد بهنجار در 23 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات23
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی

توضیحات کامل

پروپوزال مقایسه طرحواره های ناسازگار اولیه و سبک های تصمیم گیری در سوء مصرف کنندگان شیشه و هروئین با افراد بهنجار در 23 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

پروپزال کارشناسی ارشد شامل:

مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش          

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

قسمت هایی از پروپزال:

مقدمه

سوء مصرف مواد مخدر به عنوان یک معضل بزرگ اجتماعی، قانونی و فردی مورد توجه جامعه شناسان، سیاستمداران، روان شناسان و پزشکان می­باشد. این موضوع نشان دهنده­ی آن است که پدیده اعتیاد یا سوء مصرف مواد دارای ابعادی چند گانه می­باشد و عوامل فردی، خانوادگی، فرهنگی، اقتصادی و... در بروز و شیوع آن تاثیر می­گذارند. با این که در کشور ما این پدیده به عنوان عادتی نا مقبول تلقی شده است، طبقات مختلف اجتماع با این معضل بزرگ به صورت جدی درگیر می­باشند(بک، رایت، نیومن، لیز،1380).

اختلالات سوء مصرف مواد از رایج ترین مشکلات روانپزشکی است و از تعامل عوامل ژنتیکی و محیطی ناشی می­شود. این اختلالات می­تواند در اثر مصرف الکل، مواد افیونی، حشیش، متآمفتامین، هروئین و غیره به وجود آمده و به شکل مستی، وابستگی و سوء مصرف خود را نشان دهد(اسماعیلی،1382).

انجمن روانپزشکی آمریکا( 2000) علائم وابستگی به مواد را شامل مجموعه ای ازعلائم جسمانی، رفتاری و شناختی می­داند که بر اساس آن فرد علی رغم داشتن اختلالات وابسته به مواد، مصرف آن را ادامه می­دهد. در چنین مواردی، الگویی از مصرف وجود دارد که معمولاً منجر به تحمل، محرومیت و رفتار اجباری برای مصرف می­شود مطابق با این تعریف، سوء مصرف مواد منجر به تخریب کارکردهای روانی یا جسمانی می­شود. در حالی که وابستگی وقتی ایجاد می شود که فرد به صورت اجباری و غیر قابل کنترل به مصرف پرداخته و در صورت عدم مصرف علائم ترک را نشان دهد( ابوصالح، 2006).

مت آفین که کریستالیزه آن در کشور ما با نام شیشه رواج یافته است یکی از مواردی است که به شدت مورد سوء مصرف قرار گرفته و از نظر ساختمانی با ناقل­های عصبی نوراپی نفرین­، اپی نفرین و دوپامین مربوطند و به نام داروهای مقلد سمپاتیک یا محرک سیستم عصبی مرکزی شهرت دارند و بلافاصله پس از مصرف حالتی به نام فلاش یا راش (اوج لذت ) در فرد ایجاد می­شود. از جمله علائم جسمانی و روانی این ماده می­توان به احساس انرژی زیاد­، فشار خون بالا، پر حرفی، اضطراب، توهمات شنوایی، هذیان های گزند و آسیب و رفتارهای روان گسیخته اشاره نمود( کاپلان و سادوک، 2003 ترجمه رفیعی و همکاران 1382).

یکی دیگر از مواد مخدری که اخیراً به جای تریاک رواج پیدا کرده و مورد استفاده قرار می­گیرد هروئین می­باشد. هروئین یکی از مشتقات نیمه مصنوعی مرفین است و اثر این ماده روی مغز و نخاع شدیدتر از مرفین است و در بین تمامی مواد مخدر افیونی قدرت اعتیاد آوری بیشتری دارد.

تحقیقات نشان دهنده­ی آن است که سوء مصرف کنندگان هروئین نسبت به سایر مواد افیونی دیگر نسبت به اختلالات اضطرابی و روان پریشی آسیب پذیرترهستند(باوی،1388).

یکی از متغیرهای مهمی که در زمینه سوء مصرف مواد در تحقیقات قبلی مورد بررسی قرار گرفته است طرح واره­های ناسازگار اولیه است. طرحواره­ های ناسازگار اولیه الگوهای هیجانی و شناختی خود آسیب رسانی هستند که در ابتدای رشد و تحول در ذهن شکل گرفته­اند و در مسیر زندگی تکرار می­شوند و رفتارهای ناسازگار در پاسخ به این طرحواره ها به وجود می­آیند(یانگ، کلوسکو، ویشار،1950). یانگ(1990-1999 ) معتقد است بعضی از این طرحواره ها به ویژه آنها که عمدتاً در نتیجه تجارب ناگوار دوران کودکی شکل می­گیرند ممکن است هسته اصلی اختلالات شخصیت و بسیاری از اختلالات مزمن محور I از جمله سوء مصرف مواد قرار بگیرد.

 

اهداف پژوهش

الف- مقایسه طرحواره های ناسازگار اولیه در سوءمصرف کنندگان شیشه، هروئین و افراد بهنجار.

ب- مقایسه سبک های تصمیم گیری در سوءمصرف کنندگان شیشه، هروئین و افراد بهنجار.

 

پرسش های پژوهش

الف- آیا تفاوت معناداری میان طرحواره های ناسازگار اولیه در سوءمصرف کنندگان شیشه وهروئین با افراد بهنجار وجود دارد؟

ب- آیا تفاوت معناداری در سبک های تصمیم گیری در سوءمصرف کنندگان شیشه وهروئین با افراد بهنجار وجود دارد؟


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 20:43 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پروپوزال مقایسه سیستم های مغزی رفتاری (BIS/BAS) در دانش آموزان پسر دارای اختلالات یادگیری اخ

پروپوزال مقایسه سیستم های مغزی رفتاری (BIS/BAS) در دانش آموزان پسر دارای اختلالات یادگیری اختصاصی (خواندن ، ریاضی) با دانش آموزان عادی

پروپوزال مقایسه سیستم های مغزی رفتاری (BISBAS) در دانش آموزان پسر دارای اختلالات یادگیری اختصاصی (خواندن ، ریاضی) با دانش آموزان عادی در 16 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات16
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی

توضیحات کامل

پروپوزال مقایسه سیستم های مغزی رفتاری (BIS/BAS)  در دانش آموزان پسر دارای اختلالات یادگیری اختصاصی (خواندن ، ریاضی) با دانش آموزان عادی در 16 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

پروپزال کارشناسی ارشد شامل:

مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش          

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

قسمت هایی از پروپزال:

مقدمه و بیان مسئله:

اصطلاح اختلالات یادگیری را اولین بار ساموئل كرك[1] در سال 1963 در انجمنی از والدین كه در شهر نیویورك تشكیل شده بود ، پیشنهاد كرد(1). اداره ی آموزش و پرورش ایالات متحده و قانون عمومی 101-476 اختلال یادگیری را چنین تعریف می کند : اختلال در یك یا چند فرایند اساسی روان شناختی كه در فهم یا كاربرد زبان گفتاری یا نوشتاری ایجاد مشكل كرده و ممكن است به صورت توانایی ناقص درگوش دادن، فكركردن، صحبت كردن، خواندن، نوشتن، هجی كردن كلمات یا محاسبات ریاضی ، ظاهر گردد . این اصطلاح حالت هایی همچون معلولیت های اداركی ، آسیب مغزی ، بدكاری جزئی مغزی ، خوانش پریشی و زبان پریشی رشدی  را در بر می گیرد ؛ اما كودكانی را كه بدواً در نتیجه معلولیت های دیداری ، شنیداری حركتی ، عقب ماندگی ذهنی ، اختلال هیجانی ، محرومیت های اقتصادی ، فرهنگی و محیطی دچار اختلالات یادگیری شده اند، شامل نمی شود (2).

در راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی انجمن روانپزشكی امریكا (DSM-5)، اختلالات یادگیری اختصاصی به مشکلات یادگیری و به کارگیری مهارت های تحصیلی که به شکل یکی از انواع همراه با اختلال خواندن ، با اختلال در بیان نوشتاری و با اختلال در ریاضیات به سه شکل خفیف ، متوسط و شدید می باشد.اختلال یادگیری اختصاصی یک اختلال رشدی عصبی است که منشا زیستی دارد یعنی پایه و اساس ناهنجاری های موجود در سطح شناختی است و نشانه های رفتاری اختلال از آن نشات گرفته اند. (3). هالاهان ، لیود ، كافمن ، ویس و مارتینز(4) میزان شیوع این اختلالات را در نقاط مختلف جهان بین 3 تا 12 درصد گزارش كرده اند.  به طوری كه نریمانی و رجبی(5) در بین دانش آموزان پایه ی دوم تا پنجم ابتدایی شهر اردبیل ، میزان شیوع را 13 درصد گزارش كرده اند . این اختلال ها معمولا ناشی از ضایعه های سیستم عصبی مركزی است و بسته به منطقه ی ضایعه نمودهای متفاوتی دارند . به طوری كه اصطلاح اختلال یادگیری ، شرایطی چون ناتوانی های ادراكی ، آسیب دیدگی های مغزی ، نارسایی های جزئی در مغز و آفازی رشدی را در بر

 


[1]- Samuel Kirk

 

اهداف پژوهش:

هدف کلی

مقایسه سیستم های مغزی رفتاری(BIS/BAS)  در دانش آموزان پسر دارای اختلالات یادگیری اختصاصی (خواندن ، ریاضی) با دانش آموزان عادی

اهداف جزئی

مقایسه سیستم فعال سازی رفتار (BAS) در دانش آموزان پسر دارای اختلالات یادگیری اختصاصی (خواندن ، ریاضی) با دانش آموزان عادی

 مقایسه سیستم بازداری رفتار (BIS) در دانش آموزان پسر دارای اختلالات یادگیری اختصاصی (خواندن ، ریاضی) با دانش آموزان عادی

فرضیه ها:

  1. سیستم فعال سازی رفتار (BAS) در دانش آموزان پسر دارای اختلالات یادگیری اختصاصی (خواندن ، ریاضی) با دانش آموزان عادی متفاوت است.

2- سیستم بازداری رفتار (BIS) در دانش آموزان پسر دارای اختلالات یادگیری اختصاصی (خواندن ، ریاضی) با دانش آموزان عادی متفاوت است.

2-1- سائق (BAS-DR) در دانش آموزان پسر دارای اختلالات یادگیری اختصاصی (خواندن ، ریاضی) با دانش آموزان عادی متفاوت است.

2-2- پاسخدهی به پاداش (BAS-RR) در دانش آموزان پسر دارای اختلالات یادگیری اختصاصی (خواندن ، ریاضی) با دانش آموزان عادی متفاوت است.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 20:43 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پروپوزال ویژگی های جمعیت شناختی و برخی عوامل خانوادگی مرتبط در افراد اقدام کننده به خودکشی

پروپوزال ویژگی های جمعیت شناختی و برخی عوامل خانوادگی مرتبط در افراد اقدام کننده به خودکشی

پروپوزال ویژگی های جمعیت شناختی و برخی عوامل خانوادگی مرتبط در افراد اقدام کننده به خودکشی در 12 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات12
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی

توضیحات کامل

پروپوزال ویژگی های جمعیت شناختی و برخی عوامل خانوادگی مرتبط در افراد اقدام کننده به خودکشی در 12 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

پروپزال کارشناسی ارشد شامل:

مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش          

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

قسمت هایی از پروپزال:

مقدمه و بیان مساله

خودکشی[1] از واژه لاتین قتل نفس[2] مشتق شده است و عمل مهلکی است که نشان دهنده تمایل شخص برای مردن است که پس از تصادفات و دیگرکشی سومین علت شایع مرگ و میر بین سنین 24-15 سال است (کاپلان، سادوک، 2007). خودکشی در هر کشوری و در میان همه گروه های نژادی و مذهبی اتفاق می افتد. در میان افرادی که اقدام به خودکشی داشته اند، در حدود 15 درصد سرانجام زندگی خودشان را می گیرند و در میان آن هایی که خودشان را می کشند، در حدود یک سوم اقدام به خودکشی های قبلی داشته اند (یوفیت ، لستر، 2005). خودکشی چند عاملی است و پژوهش ها نشان داده اند که زنجیره ای از عوامل اجتماعی، محیطی، زیستی، روانپزشکی و شناختی مرتبط با افزایش خطر افکار و رفتار خودکشی هستند (رینک، دایدی، 2005). بنابراین باید به دامنه وسیع متغیرهای مرتبط با خودکشی توجه کرد تا به عنوان راهنمایی جهت درمان عمل کنند. از مهم ترین عوامل مرتبط با خودکشی ویژگی های جمعیت شناختی و عوامل خانوادگی می باشد که به عنوان استرسورها عمل می کنند.  اکسینگ و همکاران اش در پژوهشی به این نتیجه رسیدند که رویدادهای استرس زا در محیط خانوادگی افراد اقدام کننده به خودکشی زیاد است (2010) که از جمله این رویدادهای استرس زا می توان به مصرف مواد در خانواده، اختلاف بین والدین، طلاق والدین، سؤاستفاده جسمی و جنسی در دوران کودکی، سابقه اقدام به خودکشی در خانواده و آشنایان، خشونت در خانواده، مشکلات روانی در والدین و دیگر افراد خانواده و مراجعه به روانپزشک اشاره کرد (موسوی، سجادی، رفیعی و فیضی، 1387؛ کاظمی، مؤمنی جاوید، 2010).

در مورد ویژگی های جمعیت شناختی افراد اقدام کننده به خودکشی پژوهش های زیادی صورت گرفته است و اشاره شده است که سن نوجوانی، جنس زن، متأهل، خانه داری، بیکاری و تحصیلات پایین در حد دبیرستان از جمله متغیرهایی هستند که به صورت مستقل می توانند پیش بینی کننده اقدام به خودکشی باشند (نجومی و همکاران، 1386؛ چن[3] و همکاران، 2010؛ چانگ[4] و همکاران، 2009). به عنوان مثال پژوهش ها نشان داده اند که بیشتر خودکشی ها در فصل بهار و اوایل تابستان (ریوتفورس[5] و همکاران، 2009) و در میان نوجوانان (فریس،2005 ) اتفاق می افتد و در افرادی که در این دو فصل خودکشی می کنند اختلالات روانی شایع تر است که مردان تاریخچه ای از افسردگی را دارند و زنان تاریخچه ای از اختلالات نوروتیک، استرس و جسمانی شکل (ریوتفورس و همکاران، 2009).

 


1-Suicide

2-Self Murder

3- Chen

4- Chang

5- Reutfors

 

هدف اصلی پژوهش

هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی ویژگی های جمعیت شناختی و عوامل خانوادگی در افراد اقدام کننده به خودکشی می باشد.

فرضیه های پژوهش

تعیین و بررسی ویژگی های جمعیت شناختی و عوامل خانوادگی در افراد اقدام کننده به خودکشی.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 20:43 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود خلاصه ای از طرح درس در رشته ی اموزش زبان انگلیسی (Lesson planning in second language )

خلاصه ای از طرح درس در رشته ی اموزش زبان انگلیسی (Lesson planning in second language )

خلاصه ای از طرح درس در رشته ی اموزش زبان انگلیسی (Lesson planning in second language ) در 5 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc به زبان انگلیسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات5
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیزبان های خارجه

توضیحات کامل

خلاصه ای از طرح درس در رشته ی اموزش زبان انگلیسی  (Lesson planning in second language ) در 5 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc به زبان انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 11 فروردين 1397 ] [ 20:42 ] [ مارال ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 صفحه بعد