بررسی نقاط آسیب خیز اجتماعی شهر تهران (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات88
حجم فایل221 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 بررسی نقاط آسیب خیز اجتماعی شهر تهران

بررسی نقاط آسیب خیز اجتماعی شهر تهران به تفکیک انواع آسیبها

لینک پروپوزال این پایان نامه

هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و شرعا و اخلاقا کار درستی نمی باشد لطفا از این پروژه برای آموزش و نمونه تحقیق استفاده شود.

چکیده

 توزیع گسترده جمعیت در مناطق شهری تهران در چند دهه اخیرپدیده ای است خود بخودی و هدایت نشده که با توان تجهیز فضاهای شهری و گسترش زیر ساخت ها متناسب نبوده و مشکلات ناشی از آن ابعاد پیچیده ای یافته است، در نتیجه مشکلاتی نظیر تورم،گرانی مسکن، بیکاری، اسکان غیررسمی و ... به شدید ترین شکل ممکن در آن ظاهر شده است. در میان معضلات كالبدی، اقتصادی، اجتماعی مسئله آسیب های اجتماعی، از اهمیت شایان توجهی برخوردار می باشد و یکی از اساسی ترین چالش ها به شمار می رود. طی قرن بیستم به دنبال افزایش جمعیت و تغییر در نظام فرهنگی – ارزشی و نظام هنجاری در بسیاری از نقاط جهان بویژه در جوامع صنعتی و کلان شهرها میزان آسیب های اجتماعی روندی افزایشی به خود گرفته است. نابسامانی خانواده، بزهکاری، سرقت، جرایم مالی، بیکاری، فسا اداری، فقر، حاشیه نشینی، تکدی گری، خودکشی، قاچاق و اعتیاد به مواد مخدر، جرم و جنایت، بحران هویت و سایر آسیب های اجتماعی در کلان شهرهای جهان و فراخور آن در شهر تهران با آن روبرو هستیم، که شناسایی مناطق آسیب خیز اجتماعی می تواند راهگشای این مسائل باشد.هدف اصلی مقاله نیز بررسی نقاط آسیب پذیر اجتماعی شهر تهران با بررسی  شهرداری تهران می باشد. نوع تحقیق از نوع توصیفی است و به روش پیمایشی به اجراء در آمده است و از ابزارهای اسنادی، تحلیلی، پیمایش میدانی استفاده شده است. رشد و تنوع آسیبهای اجتماعی و پیامدهای زیان بارآن در جامعه لزوم اجرای برنامه های اجتماعی را خصوصا در شهرهای بزرگ و کلان شهرها دوچندان می کند . بنابراین درشهری چون تهران باتوجه به تنوع مسائل و آسیبهای اجتماعی لزوم اجرای بیش از پیش برنامه های پیشگیرانه و مداخله های کاهش آسیب احساس می شود. یافته های تحقیق نشان می دهد كه کنترل آسیب های اجتماعی و ارتقاء سطح نقاط آسیب پذیر شهر منوط به پیگیری و پیاده سازی راهبردها و مستلزم تلاش همه جانبه و برنامه ریزی شده ای است.

کلمات کلیدی: نقاط آسیب خیز،آسیب های اجتماعی،شهر تهران

بیان مسئله

بحث آسیب شناسی اجتماعی عمدتا با مسائل و مشکلات سر و کار دارد. پژوهشها و تحقیقات متعدد برای شناخت انواع این آسیبها و علل بروز آنها صورت می‌دهد و نظریاتی را برای حل آن مسائل پیشنهاد می‌کند. بر این اساس زمینه‌هایی چون فرهنگ و هنجارهای یک جامعه، ویژگیهای اقتصادی و سیاسی و جغرافیایی یک جامعه نیز در حوزه مطالعات آسیب شناسی اجتماعی قرار می‌گیرد. چرا که بررسی آسیبهای اجتماعی بدون در نظر گرفتن شرایط زمینه‌ای یک جامعه میسر نخواهد بود.

چه چیزی به عنوان آسیب شناخته می‌شود؟ حدود و شخور آن چقدر است؟ عوامل زمینه ساز و علل آشکار کننده آن کدامها هستند؟ در کدام طبقات گسترش بیشتری دارند؟ در کدام سنین گسترش بیشتری دارند؟ توانایی جامعه برای کنترل و نظارت بر آنها چقدر است؟ از چه راههایی می‌توان به کاهش آنها مبادرت کرد؟ همه اینها سوالاتی هستند که در حوزه آسیب شناسی اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

 در این راستا وزارت رفاه با کمک دانشگاه توانبخشی و علوم بهزیستی سندی در چهار بخش ارتقای کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کنترل آسیب‌های اجتماعی و تقویت ساختار سازمان‌های دولتی و غیردولتی‌ای که در زمینهء کاهش و کنترل آسیب‌‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، تدوین کرده است. در این سند وزارت رفاه به عنوان متولی تدوین سند در هر یک از بخش‌ها پروژه‌هایی را در نظر گرفته است و برای هر پروژه دستگاه مسوول تدوین، دستگاه همکار، دستگاه مسوول اجرا و سهم هر دستگاه را در بخش دولتی و غیردولتی به صورت درصد مشخص کرده است. باوجود این‌که سند آسیب‌های اجتماعی کشور توسط وزارت رفاه تدوین شده است وزارت دولت نیز در این زمینه اسنادی را تهیه و تدوین نمونه است. مراکز خدماتی دیگر به تفکیک آسیبهای اجتماعی را بررسی کرده اند از آن قبیل می توان به سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد بر اساس اسناد ملی توسعه ویژه (فرابخشی) در اجرای مفاد بندهای الف و ج ماده 155 قانون برنامه چهارم توسعه با اتکا به سند چشم انداز بلند مدت (بیست ساله) تدوین شده اند. براین اساس در اسناد فرابخشی ضمن ارائه تفصیلی توصیف وضع موجود ، پس از تحلیل وضعیت و تعیین مشکلات و تنگناها، فرصت ها و چالش ها و هدف گذاری های مشخص، سیاست ها و اقدامات اجرایی تدوین شده اند.

در نتیجه ی انقلاب صنعتی،که در کشورهای اروپایی رخ داد شمار فراوانی از مردم در سده های نوزدهم و بیستم از خانه های روستایی شان کنده شده و به محیط های شهری سرازیر شدند (ریتزر،1374). در ایران نیز با انقلاب مشروطه آخرین مرحله از رشد شهرنشینی شروع می شود. این آهنگ در دوره پهلوی با افزایش مهاجرت روستاییان به شهرها سرعت می یابد. این فرآیند که امروزه نیز ادامه دارد خود به خود به‌وجود آورنده انواع مسائل روانى ـ اجتماعى وجرم‌شناسانه است. گردآمدن مهاجران با فرهنگ‌هاى گوناگون در محیط‌هاى زندگى نامناسب همراه با بیکارى و بى‌فرهنگى منجر به ایجاد محله‌هاى بزهکارپرور و مشکلات گوناگون روانى مى‌شود.

امروزه شاهد آن هستیم که آسیب های اجتماعی به یکی از مهمترین مسائل کلان شهر تهران تبدیل شده است و روند رو به رشد معضلاتی چون اعتیاد، فرار کودکان، کودکان کار، تکدی گری و ... به ویژه در سال های اخیر مشکلات عدیده ای برای شهر تهران و شهروندان به وجود آورده است. این در حالی است که طرح ها و برنامه های دولتی بسیاری از جمله اقدامات شهرداری در این حیطه به اجرا در آمده اما به دلیل ناکافی بودن آنها و عدم اجرای برنامه های آموزشی و پیشگیرانه در این راستا، هنوز شاهد افزایش انواع آسیب های اجتماعی در پایتخت هستیم. رشد بی‌سابقه‌ جمعیت‌ شهری‌، تشكیل‌ شورای‌ شهر و شورایاری‌ محلات‌، رشد فزاینده‌ آسیب‌های‌ اجتماعی‌ و مسائل‌ شهری‌ بعنوان‌ رهاورد شهرنشینی‌ و بحران‌های‌ حاد شهری‌ در ابعاد مختلف‌ ترافیكی‌، زیست‌ محیطی‌ و زیربنایی‌ در كنار محدویت‌های‌ منابع‌ انسانی‌ و ساختاری‌، این‌ حوزه‌ را در تحقق‌ اهداف‌ مورد انتظار آسیب‌پذیر نموده‌ است‌. در این راستا آسیب شناسی اجتماعی همچون سایر حوزه‌های اجتماعی، از شیوه عملی خاص خود برای بررسی موضوعات مورد نظر خود استفاده می‌کند. به عبارتی برای مطالعه و بررسی علل، زمینه‌ها و راه حلها در زمینه کجرویها و آسیبها، هم از لحاظ ذهنی به صورت شناخت مفاهیم خاص و هم به کمک ابزار وسایل تحقیق عینی استفاده می‌شود. با توجه به مطالعات انجام شده کجروی ها هر روزه شکل جدیدی به خود می گیرد و همه ساله باید مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین تأکید عمده این پایان نامه شناخت علمی آسیبهای اجتماعی و علل و دلایل گسترش آنها، بررسی و طبقه بندی و اولویت بندی آسیب های اجتماعی و ارائه راهکارهای علمی و نوین در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی و پیشگیری از وقوع مجدد آسیب در منطقه پانزده می باشد.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                               صفحه

فصل 1-    کلیات پژوهش.... 1

1-1-    مقدمه............ 2

1-2-    بیان مسئله. 4

1-3-    اهمیت و ضرورت مسئله. 5

1-4-    چارچوب نظری.. 7

1-5-    فرضیات تحقیق.. 13

1-6-    اهداف تحقیق.. 14

فصل 2-   ادبیاتپیشینهپژوهش.... 15

2-1-    تعریف شهر و مسائل شهری.. 16

2-2-    تعریف آسیب ( ناهنجاریها ) و انواع آن.. 17

2-3-    معیارهای تشخیص آسیب ها 18

2-4-    مفهوم آسیب اجتماعی.. 19

2-5-    مشخصات لازم در بررسی آسیب های اجتماعی.. 21

2-6-    طبقه بندی مسائل و آسیب های اجتماعی.. 22

2-7-    انواع آسیبهای اجتماعی.. 23

2-8-    تعیین اولویت آسیب های اجتماعی.. 26

2-9-    وضعیت آسیب های‌ اجتماعی‌ در جامعه شهری.. 27

2-10-  آسیب شناسی اجتماعی.. 27

2-11-  اهداف و رویکردهای آسیب شناسی اجتماعی.. 30

2-12-  علل و عوامل پیدایش آسیب های اجتماعی.. 32

2-13-  تحلیل و بررسی مسائل و مشکلات شهر تهران.. 44

2-14-  اولویت بندی آسیبهای اجتماعی در سطح مناطق 22 گانه تهران.. 56

فصل 3-   فرضیه ها و روش انجام کار. 57

3-1-    تحقیقات انجام شده 58

3-2-    روش پژوهش.... 60

3-3-    جامعه آماری.. 60

3-4-    نمونه و روش نمونه گیری.. 60

3-5-    3  ابزارهای پژوهش.... 61

3-6-    روائی پرسشنامه. 61

3-7-    اعتبار پرسشنامه. 62

فصل 4-   تجزیه وتحلیل اطلاعات... 63

4-1-    روش های تحلیل اطلاعات... 64

4-2-    توصیف ویژگی های جمعیت شناختی پاسخگویان.. 64

4-3-    توصیف متغیر های نگرشی.. 65

4-4-    توصیف نتایج نگرشی پاسخگویان.. 66

4-5-    آزمون فرضیه و تبیین روابط بین متغیرها 67

فصل 5-   پیشنهادات و نتیجه گیری.. 72

5-1-    نتیجه گیری.. 73

5-2-    پیشنهادات... 73

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ يکشنبه 26 فروردين 1397 ] [ 5:39 ] [ مارال ]
[ ]

پرسشنامه اولویت بندی شاخص مدیریت سبز در بخش پسماند (پرسشنامه)

دسته بندیپرسشنامه
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات4
حجم فایل25 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پرسشنامه اولویت بندی شاخص مدیریت سبز در بخش پسماند

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

مدیریت آموزشی, منابع کارشناسی ارشد مدیریت دولتی, منابع کارشناسی ارشد مدیریت مالی, منابع ارشد مدیریت مالی, منابع کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی

شامل 30سوال محقق ساخته

توضیحات پرسشنامه

ابزار گردآوری اطلاعات وسایلی هستند که محقق به کمک آنها می تواند اطلاعات مورد نیاز را برای تجزیه و تحلیل و بررسی پدیده مورد مطالعه و نهایتاً کشف حقیقت گردآوری نماید(حافظ نیا،1380). ابزارهای جمع‏آوری داده‏ها و اطلاعات عبارت خواهند بود از: مراجعه به اسناد و مدارك، مشاهده و بخصوص مصاحبه و پرسشنامه. نكته قابل ذكر اینكه، در تحقیقات مدیریتی در ایران، به احتمال زیاد روش پرسشنامه بهتر می‌تواند نیازهای اطلاعاتی پژوهشگران را تأمین نماید(آذر ، 1383، 28). در تحقیق حاضر برای جمع آوری اطلاعات عمدتاً از روش های مطالعه کتابخانه ای از جمله مطالعه کتب و نشریات ، پایان نامه ها و مقالات داخلی و خارجی و جستجو در پایگاههای اطلاعاتی(اینترنت) و تحقیقات پیشین و روش مطالعات میدانی  استفاده شده است. در این تحقیق از پرسشنامه¬¬ای مناسب كه توسط پژوهشگر و با همكاری و مشاورت اساتید راهنما و مشاور و متخصصان مربوطه تهیه شد، جهت جمع¬آوری اطلاعات مورد استفاده قرار می¬گیرد. برای پاسخ دادن به سوالات تحقیق نیازمند ابزاری جهت جمع آوری داده ها می باشیم. كه در این تحقیق از  مصاحبه ، پرسشنامه واینترنت استفاده شده است

روائی پرسشنامه

    به منظور روائی پرسشنامه تعدادی از پرسشنامه ها به همراه اهداف و فرضیات تحقیق‌ دربین برخی از اساتید و کارشناسان توزیع گردید که پس از دریافت نقطه نظرات ، در تعدادی از سوالات اصلاحات لازم به عمل آمد و اطمینان حاصل شد که سوالات مطرح شده در پرسشنامه دقیقاً همان خصوصیات مورد نظر محقق را در تحقیق‌ اندازه گیری کرده است .

پایائی پرسشنامه

به منظور كسب پایایی و سنجش اعتبار پرسشنامه و تجزیه و تحلیل پایایی تحقیق از روش آلفای كرونباخ با استفاه از نرم افزار SPSS استفاده شده است. آلفای کرونباخ بیانگر این مطلب است كه سوالات همپوشانی و همسویی داشته اند یا خیر و نیز اینكه پاسخگویان در جواب به سوالات دقت و حوصله بالایی را مبذول داشته اند یا خیر که در تحقیقات علوم انسانی، ضریب بالاتر از 70/0 قابل قبول است.

عکس بخشی از پرسشنامه

پرسشنامه انجمن پرسشنامه ایران|, پرسشنامه مدیریتی, سفارش پرسشنامه, پایان نامه ی لاتین از پایگاه پروکوست, کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی, منابع کارشناسی ارشد مدیریت دولتی, منابع کارشناسی ارشد مدیریت مالی, منابع ارشد مدیریت مالی, منابع کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی, منابع کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی, دکتری مدیریت, پرسشنامه های جدید, دانلود پرسشنامه, لیست همه پرسشنامه ها

 

مشخصات پرسشنامه:

تعداد سوال: 30

شیوه نمره گذاری: آزاد

تفسیر نتایج: آزاد

روایی و پایایی: دارد

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ يکشنبه 26 فروردين 1397 ] [ 5:38 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت قدرت و سیاست (فصل یازدهم کتاب تک جلدی مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز ترجمه پارسا

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات16
حجم فایل401 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

عنوان: دانلود پاورپوینت قدرت و سیاست (فصل یازدهم کتاب تک جلدی مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز ترجمه پارسائیان و اعرابی)

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 16 اسلاید

دسته: مدیریت رفتار سازمانی

کتاب مدیریت مبانی رفتار سازمانی رابینز ترجمه پارسائیان و اعرابی از جمله منابع مهم درس مدیریت رفتار سازمانی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل یازدهم این کتاب با عنوان « قدرت و سیاست » می باشد که در 16 اسلاید بصورت بسیار زیبا طراحی شده است و می تواند به عنوان کار ارائه کلاسی(سمینار-کنفرانس) برای درس مدیریت رفتار سازمانی مورد استفاده قرار گیرد؛ بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

تعریف قدرت

مقایسه رهبری با قدرت

پایگاههای قدرت

قدرت مبتنی بر زور

قدرت مبتنی بر پاداش

قدرت قانونی

قدرت مبتنی بر تخصص

قدرت مرجع

وابستگی: كلید درك قدرت

عواملی كه موجب وابستگی می شوند؟

سیاست (قدرت در عمل)

اهمیت دیدگاه سیاسی

عواملی كه در رفتار سیاسی نقش دارند

تسخیر احساسات

شیوه های تسخیر احساسات

اثربخشی شیوه های تسخیر احساسات

اصول اخلاقی و رفتار سیاسی

نكات كاربردی برای مدیران

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ يکشنبه 26 فروردين 1397 ] [ 5:38 ] [ مارال ]
[ ]

فروشگاه اینترنتی صادرات (سایر گروه ها)

دسته بندیسایر گروه ها
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات11
حجم فایل244 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فایل PDF تاسیس و راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای صادرات

برای اولین بار در ایران

 حاوی مطالب :

مقدمه ،تعریف فروشگاه اینترنتی ، تعریف ومعرفی محصولاتی که قابلیت صادراتی دارند

معرفی ادارات وارگانهای مربوطه، چگونگی دریافتها وپرداختها، نحوه ارسال کالا و روشهای

موجود دراین رابطه، راه های موفقیت یک فروشگاه اینترنتی و ….

مزایا:

اشتغالزائی (عمومی وخانگی)

ارزآوری

بالا رفتن آمارصادرات کشور وبه دنبال آن رونق اقتصادی

افزایش میزان بازاریابی محصولات کشاورزی وصنایع تبدیلی وصنایع دستی 

استفاده از پتانسیل کاری ایرانیان خارج از کشور برای بازاریابی در محل سکونتشان

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ يکشنبه 26 فروردين 1397 ] [ 5:38 ] [ مارال ]
[ ]

رابطه بین عقاید دینی و سلامت روانی و بهزیستی روانشناختی دانشجویان (روانشناسی و علوم تربیتی)

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات101
حجم فایل242 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 رابطه بین عقاید دینی و سلامت روانی و بهزیستی روانشناختی دانشجویان

در فرمت ورد و قابل ویرایش در 101 صفحه استاندارد نگارش سال 1394

 بیان مسئله

  تامین بهداشت همه افراد جامعه از مهم ترین مسایل اساسی هر کشور است، این امر در سه جنبه جسمانی، روانی و اجتماعی مورد ملاحظه قرار می گیرد، در صورتی که بعد روانی بهداشت به اندازه کافی مورد توجه قرار نگیرد، فراوانی مشکلات روانی و رفتاری رو به فزونی خواهد گذاشت تا حدی که عوارض ناشی از بی توجهی به آن در ابعاد فردی و اجتماعی، خانوادگی و انسانی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اثرات سوء و غیر قابل جبران رادر پی خواهد گذاشت( نوابی نژاد،1376).  یکی از مفاهیم اصلی مدل سلامت بهزیستی است. مدل سلامت سه نوع بهزیستی هیجانی، بهزیستی روانشناختی و بهزیستی اجتماعی را با هم ترکیب کرده ومفهوم جامع و کامل از بهزیستی را هم که جنبه عاطفی(بهزیستی هیجانی) و هم جنبه کاربردی(بهزیستی روانشناختی و اجتماعی) سلامت روانی را در بر می گیرد به وجود آورده اند. سلامت روانی دارای 13 نشانه است که 2 نشانه مرتبط با بهزیستی هیجانی 5 نشانه مرتبط با بهزیستی اجتماعی و 6 نشانه مرتبط با بهزیستی روانشناختی است. بهزیستی روانشناختی به معنای قابلیت یافتن تمام استعدادهای فرد است. ودارای مولفه های 1- خودمختاری (احساس شایستگی و توانایی در مدیریت محیط پیرامون فرد و ...)2- رشد شخصی(داشتن رشد مداوم و ...)3- روابط مثبت با دیگران(داشتن روابط گرم و ...)4- هدفمندی در زندگی (داشتن هدف در دختر دگی)5-پذیرش خود(داشتن نگرش مثبت نسبت به خود و ...) 6- تسلط بر محیط (توانایی انتخاب و ایجاد محیطی مناسب و...) می باشد.

آموزش‌های روان شناختی شامل آموزش مهارتهای دختر دگی و آموزش ابراز وجود درمانهای روان شناختی مانند رفتار درمانی و انواع فنون روان درمان و توان بخشی مانند مشكلات ادراكی و شناختی از جمله مداخله‌های روان شناختی تلقی می شوند همچنین مداخله‌های روان شناختی شامل هر گونه اقداماتی است كه روان شناسان و مشاوران به منظور پیشگیری درمان و كاهش مشكلات روان شناختی افراد بکار می برند. هدف نهایی این مداخله‌ها كمك به افراد برای درک بهتر خود و جهان پیرامون، افزایش قابلیت و توانمندی سازگاری و بهزیستی روانشناختی است(یوسفی، 1387).

در تحقیق حاضر آن چه که ذهن محقق را به خود مشغول کرده مسئله ای است که در زندگی روزمرّه ی امروز از اهمیت بالایی برخوردار است و با بررسی و پاسخدهی به سؤالات آن روش ها و شیوه های بهتری برای رفع مشکلات روحی و روانی انسان عصر حاضر فراهم می شود. دین از حقایقی است که در عرصه های گوناگون انسانی حضور جدی دارد و دین پژوهی نیز متناظر با این عرصه ها، شاخه های عدیده ای   یافته است. روان شناسی دین، یکی از شاخه های مهم دین پژوهی است که با دین ورزی و دینداری ربط و نسبت وثیق دارد. امروزه در انجمن روان شناسی آمریکا، بخش مستقلّی به روان شناسی دین اختصاص یافته است و نشریات علمی پایگاه های اینترنتی و همایش های مستقل ویژه ای به این موضوع می پردادختر د و توجه به آن به گونه ای افزایش یافته است که به عنوان یک درس رسمی در بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا جایگاه خود را یافته و حتی در برخی از مؤسسات علمی، رشته ای تخصصی به شمار می آید. (آذربایجانی، موسوی اصل 1385) مسئله اساسی که در این تحقیق مطرح شده به رابطه ی بین دین و دین داری و عقاید مذهبی  با بهزیستی روانشناختی و سلامت روانی افراد می پردازد. به عبارت دیگر بررسی این نکته حائز اهمیت است که آیا افرادی که عقاید دینی بالاتری دارند در زمینه بهداشت روانی هم به همین ترتیب در سطح بالایی از بهنجاری قرار دارند یا نه؟ دین مقوله ی شناخته شده ای است که در طول تاریخ همواره با انسان بوده، حتی انسان های اولیه هم مفهومی از خدا و پرستش و در نتیجه گرایشات دین داری را از خود بر جای گذاشته اند و مستندات تاریخی و باستان شناختی این نظر را تأیید می کنند. به طور کل در تعریف دین دو روی آورد کلّی وجود دارد.

الف) گاهی دین به عنوان پدیده ای مستقل از انسان در نظر گرفته می شود که برخی گزاره های اعتقادی، اخلاقی و عملی را در بر می گیرد. این معنا، با موارد کاربرد کلمۀ دین در فارسی (مثلاً دین اسلام، دین مسیحیت و ...) بیشتر سازگاری دارد. (دهخدا، 1373، معین، 1371). در قرآن کریم نیز هر چند کلمۀ دین در اصل به معنای جزا و پاداش (مانند «ملک یوم الدین» حمد، 4) و اطاعت (مانند «امرت ان اعبدا... مخلصاً له الدین» زمر، 11) است، ولی در مورد شریعت و آیین و کیش نیز بسیار به کار رفته است (مانند «لااکراه فی الدین» بقره، 256 و نیز، «لکم دینک ولی دین» کافرون، 6). 

ب) گاهی نیز دین به معنای پایبندی به شریعت و آیین و به عبارت دیگر، تدین و دینداری است. این کاربرد میان دانشمندان غربی شیوع بیشتری دارد. واژه ی (دین در فارسی) و (religion) در انگلیسی، معادل هم گرفته می شوند ولی به نظر می رسد غالباً دین در معنای اول و religion در معنای دوم (دست کم در متون مربوط به روان شناسی دین) به کار می روند. مثلاً برخی روان شناسان، دین (یا در واقع religion) را چنین تعریف کرده اند: «منظومه ای از اعتقاد به قدرت  خدایی یا فوق بشری و عبادت یا آیین های دیگری که به سوی چنین قدرتی جهت گیری شده اند» (بیت هالامی و آرگیل، 1997، ص 60) بدیهی است این تعریف، در واقع تعریف دینداری و اعتقاد به دین است. علت این امر هم روشن است، آن چه برای روان شناسی اهمیت دارد، اعتقاد به دین و موضوعات مربوط به آن است، نه دین به عنوان پدیده ای مستقل از وجود انسان.

بهزیستی روانشناختی هم چنان که از نام آن پیداست یک مفهوم کلی است که جنبه های جسمانی و روانی را در بر می گیرد. سلامتی عمومی مفهومی است که دور بودن و عاری بودن از بیماری را در ذهن تداعی می کند و کلیه تلاش های پزشکان و روان شناسان در جهت حفظ این سلامتی و جلوگیری از بروز اختلال در جسم و روان بوده است. سلامتی در تحقیق حاضر مؤلفه های جسمانی، روابط اجتماعی، اضطراب و افسردگی را شامل می شود. به این معنی که فرد در این مؤلفه ها، آیا در حد بهنجار قرار دارد یا این که به ناهنجاری متمایل است.

از آن جا که عملکرد افراد را عقاید و افکار آن ها تعیین می کند، یعنی در پس هر عملی فکری قرار دارد و این شیوه های زندگی افراد را تعیین می کند و سبک و شیوه ی زندگی هر فردی تعیین می کند، که آیا در آینده از سلامتی برخوردار خواهد بود یا نه. بنابراین افرادی که عقاید دینی و مذهبی  دارند، سبک و شیوه ی زندگی خاص خود را دارند که این رفتارها و عملکرد های خاصی را به همراه دارد و تعیین کننده ی سلامتی یا عدم سلامتی در آینده ی آن ها خواهد بود. مسئله اساسی رابطه ی بین عقاید دینی و سلامتی افراد است که در این زمینه از سوی دانشمندان و نظریه پردازان گوناگون عقاید مختلفی مطرح شده است. این که متدین شویم تا به آثار مثبت آن بر سلامت دست یابیم، احتمالاً خیلی مؤثر نخواهد بود. تحقیق نشان داده است افرادی که از دین به عنوان ابزاری در راه هدف استفاده می کنند، از منافع روانی فعالیت دینی بهره مند نمی شوند. بلکه آن کسانی که خودشان را ملتزم به دینی، که خودش هدف است. می کنند (یعنی اشخاص با  ایمان واقعی) محتمل تر است  که از سلامت روان، رضایت بیشتر از حیات و نگرانی و اضطراب کمتر بهره ور شوند. به عنوان مثال آلوارادو و همکارانش پس از بررسی رابطه ی بین فعالیت های دینی و نگرانی از مرگ، نتیجه گرفتند که: «کوشش برای پایین آوردن اضطراب از مرگ یا افسردگی به خاطر مرگ از طریق مشارکت دینی بیشتر، یک علاج تضمین شده نیست، در عوض شاید ایمان عقیده و تعهد باید قبلاً وجود داشته باشد، تا شخص کم شدن اضطراب از مرگ را تجربه کند». 

بنابراین برای این که افراد به منافع تندرستی دست پیدا کنند، احتمالاً نیاز دارند که دین را به خاطر خود دین جست وجو کنند، نه به دلایل سلامت. (ابراهیمی -1376).

اهداف پژوهشی

هدف اصلی:

بررسی رابطه بین عقاید دینی و سلامت روانی و بهزیستی روانشناختی دانشجویان.

 

اهداف فرعی:

1) تعیین رابطه بین عقاید دینی و بهزیستی روانشناختی دانشجویان.

2) تعیین رابطه بین عقاید دینی و سلامت روانی دانشجویان.

3)تعیین رابطه بین سلامت روانی با بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان

4)مقایسه  بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان

5)مقایسه بهزیستی روانشناختی با توجه به ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخگویان مانند: جنس، سن، میزان تحصیلات و غیره.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                        صفحه

 

1-1-              مقدمه. 3

1-2-              بیان مسئله. 4

1-3-              اهمیّت و ضرورت تحقیق.. 8

1-4-              سؤالات پژوهشی.. 9

1-5-               اهداف پژوهشی.. 9

1-6-              فرضیه ها 10

1-7-              تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 10

فصل 2-    ادبیات و مستندات تحقیق... 12

2-1-              سلامت روان.. 13

2-2-              سلامت روانی.. 14

2-3-              تعریف سلامت روانی.. 14

2-4-              تعریف بهداشت روان در فرهنگهای مختلف... 15

2-5-              اصول بهداشت روانی.. 17

2-6-              خصوصیات افراد دارای سلامت روانی.. 18

2-7-              نظریات مرتبط با  سلامت روانی.. 20

2-7-1-                    نظریه ی زیگموند فروید. 20

2-7-2-                    نظریه ی آدلر: 21

2-7-3-                    نظریه ی سالیون: 21

2-7-4-                    نظریه ی کارل راجرز: 22

2-7-5-                    نظریه ی آلبرت الیس: 22

2-7-6-                    نظریات نوین مبتنی بر شناخت درمانی: 23

2-7-7-                    نظریه ی ویلیام گلاس: 23

2-7-8-                    نظریه ی اسکنیر: 24

2-8-              بهزیستی روانشناختی.. 24

2-9-              مولفه های تشکیل دهنده سازه بهزیستی روانی.. 27

2-9-1-                    خودمختاری.. 27

2-9-2-                    رشد فردی.. 27

2-9-3-                    تسلط بر محیط.. 28

2-9-4-                    هدفمندی در دختر دگی.. 29

2-9-5-                    روابط مثبت با دیگران. 29

2-9-6-                    پذیرش خود. 30

2-9-7-                    استرس یا فشار روانی.. 30

2-10-           تحول تاریخی تعریف فشار روانی.. 31

2-11-           تعریف استرس... 33

2-12-           از استرس تا مقابله. 34

2-13-           آثار دین بر تندرستی.. 34

2-13-1-                 زیگموند فروید. 35

2-13-2-                 آلبرت الیس... 39

2-13-3-                 وندل واترز 40

2-14-           آرای روان شناسان موافق با دین.. 41

2-14-1-                 «ویلیام جیمز» (1910- 1842) 41

2-14-2-                 کارل گوستا و یونگ... 44

2-15-           دین و سلامت روان.. 47

2-15-1-                 مقابله ی دینی با تنش... 48

2-15-2-                 خشنودی و رضایت از زندگی.. 49

2-15-3-                 تفسیر خوش بینانه از مرگ.. 51

2-15-4-                 افسردگی و خودکشی.. 52

2-15-5-                 اضطراب.. 53

2-15-6-                  مصرف سوء الکل و دارو 54

2-16-           مطالعات درمانی.. 54

2-17-           ساز و کارهای ممکن برای تأثیر دین.. 55

2-18-           دین و سلامت بدن.. 56

2-18-1-                 فشار خون بالا. 56

2-18-2-                 سکته ی مغزی.. 56

2-18-3-                 بیماری قلبی.. 57

2-18-4-                 سرطان. 59

2-18-5-                 مرگ و میر ناشی از همه ی علل.. 60

2-18-6-                  سایر مطالعات صورت گرفته در زمینه ی تأثیر دین داری بر جسم و روان انسان. 60

فصل 3-   روش شناسی تحقیق... 62

3-1-              مقدمه. 63

3-2-              جامعه آماری پژوهش.... 63

3-3-              نمونه آماری  و روش نمونه گیری.. 63

3-4-              طرح پژوهش.... 63

3-5-              ابزار جمع آوری اطلاعات.. 63

3-6-              روش اجرای اصل پژوهش.... 68

3-7-              روشهای آماری.. 68

فصل 4-   تجزیه و  تحلیل اطلاعات... 69

4-1-              مقدمه. 70

4-2-              داده های تحلیل شده بدین شرح اند. 70

4-3-              تجزیه و تحلیل داده ها 71

4-4-              بررسی جمعیت شناختی آزمودنیها: 71

4-4-1-                    بررسی حجم نمونه به تفکیک جنسیت: 71

4-4-2-                    بررسی حجم نمونه به تفکیک محل سکونت.. 71

4-4-3-                    بررسی حجم نمونه به تفکیک میزان تحصیلات.. 72

4-5-              بررسی متغیرهای اصلی تحقیق.. 73

4-6-              آزمون فرضیه ها 76

فصل 5-   بحث و نتیجه گیری.. 87

5-1-              مقدمه. 88

5-2-              نتایج تحقیق و بحث و بررسی.. 88

5-3-              محدودیت های پژوهش: 90

5-4-              پیشنهادهای تحقیق.. 90

 

فهرست جداول

جدول‏4‑1- توزیع پاسخگویان به تفکیک جنسیت دانشجویان. 71

جدول‏4‑2توزیع پاسخگویان به تفکیک محل سکونت... 71

جدول‏4‑3- توزیع پاسخگویان به تفکیک میزان تحصیلات... 72

جدول‏4‑4-  میانگین و انحراف معیار  در خرده مقیاس های بهزیستی روانشناختی.. 73

جدول‏4‑5میانگین و انحراف معیار  در خرده مقیاس های بهزیستی روانشناختی  در بین دانشجویان پسر  74

جدول‏4‑6میانگین و انحراف معیار  در خرده مقیاس های بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان دختر  74

جدول‏4‑7میانگین و انحراف معیار  در مقیاس سلامت روان به تفکیک دانشجویان پسرو دختر. 76

جدول‏4‑8 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین عقاید مذهبی با بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان پسرو دختر  76

جدول‏4‑9 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین سلامت روانی با بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان پسرو دختر  78

جدول‏4‑10 بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان پسرو دختر. 79

جدول‏4‑11 عقاید مذهبی در بین دانشجویان پسرو دختر. 80

جدول‏4‑12 سلامت روانی در بین دانشجویان پسرو دختر. 81

جدول‏4‑13 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین دو متغیر سن و بهزیستی روانشناختی.. 82

جدول‏4‑14 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین دو متغیر میزان تحصیلات و بهزیستی روانشناختی.. 83

جدول‏4‑15 بهزیستی روانشناختی به تفکیک جنس دانشجویان. 84

جدول‏4‑16  بهزیستی روانشناختی به تفکیک محل سکونت... 85

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ يکشنبه 26 فروردين 1397 ] [ 5:38 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت رهبری (فصل دهم کتاب تک جلدی مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز ترجمه پارسائیان و اعر

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات20
حجم فایل413 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

عنوان: دانلود پاورپوینت رهبری (فصل دهم کتاب تک جلدی مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز ترجمه پارسائیان و اعرابی)

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 20 اسلاید

دسته: مدیریت رفتار سازمانی

کتاب مدیریت مبانی رفتار سازمانی رابینز ترجمه پارسائیان و اعرابی از جمله منابع مهم درس مدیریت رفتار سازمانی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل دهم این کتاب با عنوان « رهبری » می باشد که در 20 اسلاید بصورت بسیار زیبا طراحی شده است و می تواند به عنوان کار ارائه کلاسی(سمینار-کنفرانس) برای درس مدیریت رفتار سازمانی مورد استفاده قرار گیرد؛ بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

رهبری چیست

رهبری غیر سازمانی یا غیر ارادی

تئوریهای رهبری

تئوری شخصیتی

تئوری رفتاری

رهبران كارمند گرا 

تولیدگرا

شبکه مدیریت

تئوری اقتضایی

تئوری فیدلر

ب)تئوری مسیر هدف

رهبری زنان با مردان متفاوت است

آیا رهبری مؤثر است !

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ يکشنبه 26 فروردين 1397 ] [ 5:38 ] [ مارال ]
[ ]

همه چیز درموردمشاغل خانگی (سایر گروه ها)

دسته بندیسایر گروه ها
فرمت فایلpdf
تعداد صفحات66
حجم فایل3.574 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فایل Pdf همه چیز درمورد مشاغل خانگی

حاوی مطالب :

راهنمایی،تعاریف،پشتیبان،افرادتحت پوشش،مستقل یا خوداشتغالی

کسب وکارمجازی،نحوه فعالیت درمشاغل خانگی،نحوه گرفتن مجوز ،

وضعیت بیمه در مشاغل خانگی،نحوه اخذتسهیلات ، نحوه عرضه و

تقاضا در مشاغل خانگی و ….

به همراه 

فایل فهرست مشاغل خانگی 

فایل شیوه کار متقاضیان مشاغل

فایل تعاریف مرتبط با کاردرخانه

 

مجموعه کاملی شامل :

ارائه تعاریف متفاوت مشاغل خانگی

نحوه اخذ وام کم بهره از بانکها وموسسات اعتباری

نحوه اخذ مجوز از وزارت تعاون و جهادکشاورزی و صنعت ومعدن

شرایط راه اندازی کار در منزل

فهرست مشاغل خانگی که می توان برای آنها مجوز وتسهیلات گرفت

مراحل اقدامات لازم برای شروع کار

و …..

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ يکشنبه 26 فروردين 1397 ] [ 5:37 ] [ مارال ]
[ ]

وفاداری مشتریان بانکداری شرکتی (مدیریت)

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات17
حجم فایل169 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

وفاداری مشتریان بانکداری شرکتی

ترجمه مقاله Loyalty by Corporate Banking Customers

 

Abstract

We develop a model to analyse the relations between perceived service quality, customer satisfaction, loyalty and intention to increase utilization of banking services by
medium/large corporate banking customers.
We suggest that perceived service quality will have a positive indirect effect on bank loyalty via customer satisfaction; perceived service quality will have a positive effect on bank
loyalty; customer satisfaction will have a direct positive effect on bank loyalty; and bank loyalty will have a direct positive effect on intention to increase utilization of banking
services.
After validation of the measurement scales, the hypotheses are contrasted through Structural Equation Modelling (SEM).

 

چکیده

به منظور تحلیل رابطه بین کیفیت درک شده خدمات،رضایت مشتری[1]،وفاداری و نیت مشتریان بانکداری شرکت های بزرگ و متوسط برای افزایش میزان استفاده از خدمات بانکی،مدلی طراحی کرده ایم.      به این معتقدیم که کیفیت درک شده خدمات از طریق رضایت مشتری تاثیر غیر مستقیم مثبتی بر وفاداری بانکی خواهد داشت،کیفیت درک شده خدمات تاثیری مثبت بر وفاداری بانکی ایجاد خواهد کرد،رضایت مشتری تاثیر مستقیم مثبتی بر وفاداری بانکی خواهد داشت،و وفاداری بانکی تاثیر مستقیم مثبتی بر نیت مشتریان در افزایش استفاده از خدمات بانکی خواهد گذاشت.پس از اعتبار سنجی مقیاس های اندازه گیری، فرضیه ها از طریق مدل یابی معادلات ساختاری در تضاد با یکدیگر می شوند.                                                 



[1] - customer satisfaction

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ يکشنبه 26 فروردين 1397 ] [ 5:37 ] [ مارال ]
[ ]

رابطه بین سبک های هویتی و سلامت روان با بهزیستی روانی (روانشناسی و علوم تربیتی)

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
تعداد صفحات105
حجم فایل237 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

 رابطه بین سبک های هویتی و سلامت روان  با بهزیستی روانی

 بررسی رابطه بین سبک های هویتی و سلامت روان  با بهزیستی روانی در دانشجویان ملی کرمانشاه 

نگارش پاییز 1394 در فرمت ورد و قابل ویرایش

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

در فرمت ورد و قایل ویرایش با فونت نازنین 14 و فاصله بین خطوط یک سانتی متر

 

بیان مسئله

 

تامین بهداشت همه افراد جامعه از مهم ترین مسایل اساسی هر کشور است، این امر در سه جنبه جسمانی، روانی و اجتماعی مورد ملاحظه قرار می گیرد، در صورتی که بعد روانی بهداشت به اندازه کافی مورد توجه قرار نگیرد، فراوانی مشکلات روانی و رفتاری رو به فزونی خواهد گذاشت تا حدی که عوارض ناشی از بی توجهی به آن در ابعاد فردی و اجتماعی، خانوادگی و انسانی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اثرات سوء و غیر قابل جبران رادر پی خواهد گذاشت( نوابی نژاد،1376).

در دهه­های اخیر، روان­شناسی مثبت­نگر[1] به عنوان تلاشی جهت بررسی توانمندی­های انسان است که هم اکنون این علم مطالعات مناسبی برای بهزیستی[2] و شادمانی در حوزه­های مختلف آموزشی، بهداشتی، درمانی و دانشگاهی فراهم نموده است Linley, P. A., & Joseph, S. ,2004).). روان­شناسی مثبت­نگر، حركتی شناخته شده در جهت سوق دادن انسان به سمت رشد، شكوفایی و بالندگی است كه نمی­خواهد جایگزین هیچ یك از انواع درمان­های روان­شناختی شودSeligman, M. E. P. ,2006).). جامعه علمی، در طول دهه­های اخیر، شاهد مطالعات و تحقیقاتی در زمینه درك و مفهوم­سازی جنبه­های مختلف روان­شناسی مثبت­نگر به ویژه بهزیستی بوده است. بهزیستی روان­شناختی به طور گسترده­ای مورد بررسی و به روش­های مختلفی مفهوم­سازی شده است.

     یکی از مفاهیم اصلی مدل سلامت بهزیستی است. مدل سلامت سه نوع بهزیستی هیجانی، بهزیستی روانشناختی و بهزیستی اجتماعی را با هم ترکیب کرده ومفهوم جامع و کامل از بهزیستی را هم که جنبه عاطفی(بهزیستی هیجانی) و هم جنبه کاربردی(بهزیستی روانشناختی و اجتماعی) سلامت روانی را در بر می گیرد به وجود آورده اند. سلامت روانی دارای 13 نشانه است که 2 نشانه مرتبط با بهزیستی هیجانی 5 نشانه مرتبط با بهزیستی اجتماعی و 6 نشانه مرتبط با بهزیستی روانشناختی است. بهزیستی روانشناختی به معنای قابلیت یافتن تمام استعدادهای فرد است. ودارای مولفه های 1- خودمختاری (احساس شایستگی و توانایی در مدیریت محیط پیرامون فرد و ...)2- رشد شخصی(داشتن رشد مداوم و ...)3- روابط مثبت با دیگران(داشتن روابط گرم و ...)4- هدفمندی در زندگی (داشتن هدف در زندگی)5-پذیرش خود(داشتن نگرش مثبت نسبت به خود و ...) 6- تسلط بر محیط (توانایی انتخاب و ایجاد محیطی مناسب و...) می باشد. در این پژوهش افسردگی نه بعنوان یك بیماری ، بلكه بعنوان واكنشی روانی در مقابل مسائل و مشكلاتی كه دانشجویان با آنها گریبانگیر هستند ، مطرح است .  بعبارت دیگر حالتی است عاطفی به نحوی كه فرد قدرت و توانایی لازم و كافی برای انجام امور و تكالیف عادی روزمره‌ی‌خود را ندارد و كاهش چشمگیر در فعالیتهای سازنده‌ی‌ وی دیده می شود .

افراد افسرده گرایش دارند به اینكه به تشریح درونی شكستها و تشریح بیرونی موفقیت هایشان بپردازند ، بعبارت دیگر به بروز و بیان شكست هایشان و عدم بروز موفقیت هایشان می پردازند . وجود یك برنامه ریزی درست برای پاسخگویی به نیازهای جسمانی و روانی و ذهنی می تواند یك راه حل باشد ـ مورد دیگر كه زمینه‌ی‌ مشكلات و نگرانی های دانشجویان را فراهم می كند نیاز مبرم به پیشرفت دردروس است .احساس بی كفایتی، عدم فهم دروس و گرفتن نمرات كم زمینه‌ی‌ یكسری اضطرابها و نگرانی ها را دردانشجویان فراهم می كند . با توجه به اینكه دانشجویان در هر جامعه ای آینده سازان و برنامه ریزان و مدیران آن جامعه خواهند بود سلامت روانی آنان می تواند نقش مؤثری در فرآیند توسعه داشته باشد . در صورتی كه آنان از بهداشت روانی برخوردار نبوده و به خاطر مشكلاتی كه ذكر آن رفت دچار اختلالات روحی و عاطفی از جمله افسردگی شوند ،نه تنها خود دراین جریان ضربه می بینند ، بلكه در نهایت جامعه نیز متضرر می گردد . شناخت عواملی كه مشكلات روانی دانشجویان را فراهم می آورد مستلزم مطالعات علمی است. از طریق شناخت این عوامل است كه می توان به برنامه ریزی در جهت مرتفع ساختن مشكلات عاطفی دانشجویان همت گماشت و بهداشت روانی آنان را تأمین كرد . تا زمانی كه بهداشت روانی درمیان دانشجویان وجود نداشته باشد نه تنها انواع اختلالات روحی از جمله افسردگی ، از خود بیگانگی و … گریبان گیر آنها خواهد شد، بلكه این امر منجر به افت تحصیلی و هدر رفتن سرمایه گذاریهایی خواهد شد كه در این راه به كار گرفته شده است .

 

اهداف تحقیق

 

هدف اصلی:

بررسی بررسی رابطه بین سبک های هویتی و سلامت روان  با بهزیستی روان‌شناختی در دانشجویان دانشجویان ملی کرمانشاه  .

 

اهداف فرعی:

 

1- تعیین رابطه بین سبک های هویت با بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان ملی کرمانشاه  .

2- تعیین رابطه بین سلامت روانی با بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان ملی کرمانشاه  .

3- مقایسه  بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان ملی کرمانشاه  .

4- مقایسه سبک های هویت در بین دانشجویان ملی کرمانشاه  .

5- مقایسه سلامت روان در بین دانشجویان ملی کرمانشاه  .

6- مقایسه بهزیستی روانشناختی با توجه به ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخگویان مانند: جنس، سن، میزان تحصیلات و غیره.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                               صفحه

فصل 1-     کلیات تحقیق.. 1

1-1-   مقدمه........ 2

1-2-   بیان مسئله. 2

1-3-   اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.. 4

1-4-   اهداف تحقیق.. 4

1-5-   سوالات تحقیق.. 5

1-6-   چارچوب نظری تحقیق.. 6

1-7-   تعاریف واژه ها 11

فصل 2-     ادبیات و مستندات تحقیق.. 13

2-1-   تعریف هویت... 14

2-2-   مفهوم هویت... 15

2-3-   انواع هویت... 16

2-3-1-   سبک های هویت اطلاعاتی.. 18

2-3-2-   سبک هویت هنجاری.. 19

2-3-3-   سبک هویت سردرگم.. 20

2-4-   هویت و جنسیت... 20

2-5-   سلامت روان.. 21

2-6-   سلامت روانی.. 22

2-7-   بهزیستی روانشناختی.. 24

2-8-   مولفه های تشکیل دهنده سازه بهزیستی روانی.. 26

2-8-1-   خودمختاری  26

2-8-2-   رشد فردی. 27

2-8-3-   تسلط بر محیط... 27

2-8-4-   هدفمندی در زندگی.. 28

2-8-5-   روابط مثبت با دیگران.. 28

2-8-6-   پذیرش خود. 29

2-9-   افسردگی  30

2-10- تعریف افسردگی.. 30

2-11- شناخت افسردگی.. 31

2-12- انواع اختلال افسردگی.. 33

2-13- نشانه های افسردگی.. 35

2-14- مطالعات انجام شده 38

فصل 3-     روش شناسی تحقیق.. 44

3-1-   روش تحقیق.. 45

3-2-   جامعه آماری.. 45

3-3-   نمونه و روش نمونه گیری.. 45

3-4-   روش گردآوری اطلاعات... 46

3-5-   ابزار گرد آوری اطلاعات... 46

3-6-   روش های تجزیه و تحلیل داده ها 52

فصل 4-     تجزیه و تحلیل اطلاعات... 53

4-1-   بررسی جمعیت شناختی آزمودنیها 54

4-1-1-   بررسی حجم نمونه به تفکیک جنسیت... 54

4-1-2-   بررسی حجم نمونه به تفکیک محل سکونت... 55

4-1-3-   بررسی حجم نمونه به تفکیک ترم تحصیلی.. 55

4-1-4-   بررسی حجم نمونه به تفکیک میزان تحصیلات... 57

4-1-5-   بررسی حجم نمونه به تفکیک میزان درآمد. 58

4-2-   بررسی متغیرهای اصلی و فرضیات تحقیق.. 59

فصل 5-     نتیجه گیری و پیشنهادات... 77

5-1-   خلاصه یافته ها ی پژوهش.... 78

5-2-   بحث و نتیجه گیری.. 79

5-3-   محدودیتهای تحقیق.. 82

5-4-   پیشنهادهای تحقیق.. 83

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ يکشنبه 26 فروردين 1397 ] [ 5:37 ] [ مارال ]
[ ]

دانلود پاورپوینت ارزیابی وضعیت بدنی با استفاده از خط شاقولی و صفحه شطرنجی (تربیت بدنی)

دسته بندیتربیت بدنی
فرمت فایلpptx
تعداد صفحات14
حجم فایل884 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ارزیابی وضعیت بدنی با استفاده از خط شاقولی و صفحه شطرنجی

 

وضعیت ایستاده در مقایسه با یک معیار استاندارد ارزیابی میشود.

فرد طوری به بهلو قرار میگیرد که شاقول درست از جلوی قوزک خارجی عبور کند.در یک وضعیت مطلوب خط شاقولی باید درست از جلوی خط میانی زانو،روی برجستگی بزرگ ران،از تنه مهره های کمری،مفصل

شانه،تنه مهره های گردنی و نرمه گوش عبور کند.

 

عناوین اسلایدها

ارزیابی ایستاده با استفاده از خط شاقولی

عبور خط شاقولی از خلف تنه به صورت عمودی در وضعیت طبیعی

عبور خط شاقولی از نمای جانبی

مسیر خط شاقولی در دو نمای جانبی و قدامی-خلفی

صفحه ی شطرنجی

وضعیت فرد مورد بررسی قرار بگیرد:از روبرو،بشت و بهلو

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

[ يکشنبه 26 فروردين 1397 ] [ 5:37 ] [ مارال ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 صفحه بعد